Twitter ve o vas več, kot si mislite – funkcijo vohunjenja lahko tudi izklopite

Foto: iStock

Uporabniki Twitterja pogosto prejemajo sporočila tega podjetja, naj delijo oziroma posodobijo svoje podatke. Podjetje ob tem trdi, da bo izmenjava podatkov privedla do bolj “osebne” izkušnje.

V sporočilu lahko izberete dve možnosti: “zveni dobro”, s čimer se uporabniki strani strinjajo, da Twitter sledi nekaterim spletnim stranem, ki jih obiščejo, ali pa “preglejte nastavitve”, kjer lahko uporabniki to opravilo preklopijo na “off” za vedno, kakor tudi pregledajo seznam podatkov, ki jih je Twitter pridobil o njih.

Funkcijo ‘vohunjenja’ lahko izklopite
Daily Mail piše, da to sporočilo na Twitterju sporoča, da z oglaševalskimi partnerji pripravljajo nove načrte za izboljšanje prilagojenih oglasov, ki so jih že videli. Twitter pa spremembe opravičuje s tem, da prikaz oglasov na časovnici uporabnika temelji na številnih dejavnikih. “Če imate omogočeno nastavitev ‘Track where you see Twitter content across the web’ v ‘Personalisation and data’, vam lahko svetujemo obisk drugih spletnih strani, ki vsebujejo vsebino s Twitterja,” so jim sporočili s Twitterja. “Na primer, če redno obiskujete strani o opazovanju ptic, vam lahko predlagamo Twitter račune, kjer pogosto tvitajo o tej temi, ali pa vam pokažemo oglase v zvezi z daljnogledi ali ptičjimi hranilnicami.” Dodajajo, da lahko tisti, ki ne želijo, da Twitter vohlja za njimi, katere spletne strani obiskujejo, to sledenje izklopijo, in sicer, da namesto “zveni dobro” kliknejo “pregled nastavitev”.

Kako naprej?
V “pregledu nastavitev” kliknete “prilagajanje in podatki” oziroma ‘Personalisation and data’, kjer imate omogočen nadzor, katere podatke zbira in uporablja Twitter. Tam pa lahko izbirate med različnimi nastavitvami, kot je, ali lahko Twitter sledi vašim interesom, aplikacijam na telefonu, napravam, ki jih uporabljate, mestom, kjer ste bili … in vse to prilagodijo oglasom na vaši časovnici. Prav tako lahko izberete, ali želite deliti svoje zasebne podatke s poslovnimi partnerji Twitterja. Tisti, ki želijo, da se odstrani vse prilagojeno oglaševanje z njihove Twitter strani, tako izberejo ikono “onemogoči vse”, prav tako na ‘Prilagajanje in podatki’.

Velikan socialnih medijev pa je presenetljivo pregleden kar se tiče zasebnih podatkov, ki jih hrani, saj lahko vse najdemo v ‘Tvoji Twitter podatki’ oziroma ‘Your Twitter data’. Prikazane bodo vse informacije o uporabniku, ki jih je Twitter izračunal na podlagi profila in dejavnosti uporabnika. To vključuje tudi spol in starost, naprave in brskalnike, v katerih krajih ste se prijavili na Twitter in podobno. Vsekakor pa je podjetje prepričano, da je treba uporabnikom ponuditi smiselne možnosti za zasebnost – ena takšnih je tudi izključitev funkcije, ki vam prikazuje oglase, narejene tako rekoč ‘po meri’. 

M. S.