Kako nevarno je pomanjkanje beljakovin v telesu

Foto: iStock

Če zaužijete premalo beljakovin, lahko to resno ogroža vaše zdravje in vodi do različnih simptomov, kot so utrujenost, zatekanje gležnjev, modrice po telesu ter lomljivi nohti. Četudi se izogibate sladkorju in uživate veliko zelenjave, vaš jedilnik ni nujno zdrav.

Beljakovine so sestavljene iz aminokislin, ki so za življenje nujno potrebne. Strokovnjaki so odkrili že mnogo vrst le-teh, vendar jih je zgolj 22 nujno potrebnih za človeško telo. Človeško telo je samo sposobno ustvarjati 13 potrebnih aminokislin, ostalih 9 pa bi ljudje morali pridobiti s hrano in pijačo.

Nizka vsebnost beljakovin v telesu je lahko nevarna
Najpogostejši simptom, ki se v telesu pojavi ob pomanjkanju beljakovin, je otekanje gležnjev, ki se pojavi zaradi neustreznega delovanja ledvic, zaradi česar prihaja do zastajanja vode v telesu. Drugi simptomi so lahko tudi modrice po telesu, izguba mišične mase, utrujenost, krči, lomljivi in poškodovani nohti, pojavijo pa se lahko tudi težave z jetri in zastajanje vode v trebuhu. Nizko vsebnost beljakovin je možno preveriti tudi s testi urina ali krvi v zdravstvenem domu. Vsekakor pa je nujno skrbeti za zadosten vnos beljakovin v telo.

Beljakovine lahko najdemo v različnih vrstah hrane
Med živila, ki so najbolj bogata z beljakovinami, štejemo jajca, piščančje in puranje meso, govedino, ribe in mleko. Na zadosten vnos beljakovin v telo morajo paziti predvsem vegeterijanci. Ti lahko beljakovine iz mesnih izdelkov nadomestijo z izdelki, kot so tofu, sojino mleko, oreščki, čičerika, leča, brokoli, špinača ali arašidovo maslo. Predvsem lahko veliko beljakovin najdemo v užitnih semenih, kot so sezamova in sončnična semena ter mak.

Zaužijemo lahko tudi preveč beljakovin
Vedno bolj popularni so tudi beljakovinski nadomestki in prehranska dopolnila v obliki praškov, tablic ali napitkov. Vsekakor pa strokovnjaki opozarjajo, da se pred zaužitjem prehranskih dopolnil posvetujete z zdravniki, nutricionisti ali drugimi usposobljenimi strokovnjaki za področje prehranskih dodatkov. Preveč zaužitih beljakovin lahko poslabša delovanje ledvic, to pa lahko vodi tudi v dehidracijo telesa. Strokovnjaki zato opozarjajo, da je ob zaužitju beljakovinskih dodatkov nujno potrebno popiti dovolj vode.

M. G.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!