To je razlog, zakaj bi morali vsak dan pojesti 100 gramov rdečega mesa

Foto: iStock

Na trgu obstajajo številni preparati za lajšanje simptomov prehlada in viroze, a dejstvo je, da virusi, ki nas napadajo, zahtevajo drugačen pristop. Izgradnja imunitete je namreč neprekinjen proces, ki se začne na našem krožniku. 

Naše telo je skoraj popoln stroj, ki neutrudno deluje in skrbi za uravnoteženje vsakodnevnih stresov in napadov na organizem. Znašli smo se v obdobju letnega časa, ko je naše telo še posebej občutljivo in izpostavljeno. Imuniteta je tako posledično na udaru  in na trgu obstajajo različni preparati, ki jih lahko koristimo za blažitev simptomov, ko viroza že nastopi.

Zelo pomembno je preventivno delovanje in oskrba telesa z vitamini in minerali z namenom, da se telo lahko lažje brani. Poleg vitaminov A, B in C ima tudi mineral cink pomembno vlogo pri normalnem delovanju imunskega sistema. Poleg omenjenih vitaminov je cink bistvenega pomena za pravilno rast in razmnoževanje celic, ki sodelujejo pri imunskih reakcijah, zato je nujno, da poskrbite za to, da v telo vnesete dovolj cinka.

Foto: iStock

V katerih živilih se nahaja cink?
Eden najboljših virov cinka v prehrani se nahaja v rdečem mesu. Zaužitje okoli 100 gramov rdečega mesa namreč lahko zadovolji okrog 25 odstotkov celotne potrebe cinka. Cink iz rdečega mesa je izjemno koristen, saj le majhne količine rdečega mesa v prehrani povečajo absorpcijo cinka iz vseh ostalih prehrambenih izdelkov z vsebnostjo cinka, kot so stročnice, brokoli, cvetača, ohrovt in zelje. Raznovrstna prehrana je nujna za krepitev odpornosti, a kombinacija rdečega mesa in rahlo dušene zelenjave daje potrebno moč za boj proti hladnim jesenskim dnevom.

V svojo prehrano je priporočljivo vključiti čim več fižola in graha, kot prilogo pa kuhano zelenjavo, bogato s cinkom. Za krepitev imunitete ni treba posegati po preparatih, saj se vse potrebno skriva v najljubšem nedeljskem kosilu. Izkoristite sezono sarm in uživajte v tradicionalnih jedeh, rdečem mesu, bogatem s cinkom, in kislem zelju, bogatem z vitaminom C, poleg tega pa se tudi gibajte v naravi na svežem zraku, saj bo to še dodatno okrepilo organizem.

N. Ž.