Veste, kako lahko s telovadbo izboljšate svoje spolno življenje? Predstavljamo 10 načinov, kako biti aktiven tudi zunaj telovadnice

Foto: Youtube

Redna vadba zmanjša tveganje za kronične bolezni, kot so osteoporoza, bolezni srca in sladkorna bolezen. Vse več raziskav pa potrjuje, da ima še en, presenetljiv in boljši učinek: izboljšanje spolnega življenja. ”V olajšanje” pa je lahko tudi dejstvo, da za kurjenje kalorij sploh ni nujno zares telovaditi. 

Pri moških redna telesna vadba na nek način deluje podobno kot viagra, saj je povezana z manjšim tveganjem erekcijskih težav. V eni izmed študij so sodelovali moški srednjih let, ki so devet mesecev sodelovali v programu energične telesne vadbe, nato pa poročali o pogostejši in boljši spolni dejavnosti ter večjem zadovoljstvu. K temu pripomore povečan pretok krvi. Raziskave, v katere so bile vključene ženske, pa so potrdile, da tiste, ki so fizično aktivne, poročajo o večji spolni želji, vzburjenju in zadovoljstvu kot pa tiste, ki to niso. V enem izmed eksperimentov so mlade ženske, ki so 20 minut intenzivno kolesarile in si nato ogledale erotični film, pokazale večjo fiziološko stopnjo vzburjenja kot tiste, ki pred gledanjem filma niso bile fizično aktivne.

Pomemben kriterij je predvsem izboljšana samopodoba. Osebe, ki telovadijo, se v svoji koži bolje počutijo in se tudi same sebi na videz zdijo privlačnejše in spolno zaželene. Iz vadbe izhajajo tudi moč, fleksibilnost in vzdržljivost. Hkrati telesna aktivnost poveča raven testosterona, kar lahko spodbudi spolni nagon, a je treba paziti, saj ima čezmerna vadba nasprotni učinek. Po ugotovitvah raziskav imajo moški, ki redno trenirajo, po navadi manjši libido. To je večkrat tudi skrb elitnih športnikov in drugih, ki trenirajo konstantno in brez ustreznega okrevanja, navadnih športnikov pa naj to ne skrbi. Seks pred drugo telesno aktivnostjo na splošno nima negativnih učinkov, če med njima pretečeta vsaj dve uri in če spolna aktivnost ne vključuje alkohola, drog ali izgube spomina. Po nekaterih virih naj bi pri posameznikih celo izboljšal atletsko uspešnost, saj pripomore k sprostitvi. Vse je odvisno od posameznika.

Foto: Youtube

Ali spolna aktivnost torej res šteje kot vadba?
Odvisno. Vse je povezano z dolžino in intenzivnostjo. Spolna aktivnost naj bi v povprečju pokurila tri ali štiri kalorije na minuto. V povprečju za večino ljudi takšna aktivnost ne traja tako dolgo kot druge, tako da na splošno pokurite manj maščob. Ko so seksualno aktivnost primerjali s 30-minutno intenzivno vadbo na tekalni stezi, je slednja povzročila trikrat večjo izgubo kalorij. Kljub temu je seksualna aktivnost privlačnejša in tudi bolj priljubljena. Vsi sodelujoči v vseh omenjenih raziskavah so potrdili, da v njej tudi bolj uživajo.

Foto: Youtube

10 načinov, kako tudi zunaj telovadnice in fitnesa pokuriti maščobe

  1. SMEH: Ne samo, da je smeh najboljše zdravilo, je tudi najmanj zahtevno sredstvo kurjenja maščob. Ob pristnem smejanju na ves glas lahko v 15 minutah porabite tudi 10–40 kalorij. Ker se ob tem počutite dobro, se v vašem telesu sprosti tudi hormon serotonin, ki zmanjšuje apetit.
  2. PLES: Ples pomaga k izgubi kilogramov ne glede na to, ali plešete divje v nočnem klubu ali umirjeno na kakšni poroki. Na zabavi lahko na tak način pokurite kar 450–600 kalorij, odvisno od intenzivnosti plesa.
  3. SPOLNA AKTIVNOST: Spolna aktivnost je ena izmed najbolj priljubljenih. Če zdržite 30 minut ali več, lahko pokurite okoli 160 kalorij. Tudi predigra vam kuri maščobe – v pol ure lahko izgubite 55 kalorij.
  4. NAKUPOVANJE: Ko se prebijate skozi kupe oblačil in pri tem izbrani kup držite v rokah, lahko v eni uri porabite tudi 180 kalorij. Ne samo za nakup oblačil, omeniti velja tudi za druge nakupe. Pri nakupu živil pa še več, če dvigujemo težje predmete. Izogibati se moramo le temu, da vmes jemo, opozarja dr. Holly Lofton.
  5. DELO: Če stojite za delovno mizo, na minuto porabite dve kaloriji več, kot bi jih, če bi sedeli. Tako lahko na leto izgubite tudi do 9 kilogramov. Če v službo hodite peš z določenim tempom in na teden za to porabite dve uri, boste v enem letu shujšali za 4 kilograme, poroča športna psihologinja Mira Rasmussen.
  6. PETJE: Če ne v javnosti, pa vsaj s prijatelji v avtu ali doma. Petje pokuri do 136 kalorij in še več, če ob njem tudi plešete.
  7. KUHANJE: Ne samo hrana, ki jo jeste, k vaši boljši telesni pripravljenosti pripomore tudi to, da jo skuhate. V 30 minutah kuhanja boste porabili kar 100 kalorij. K temu je seveda prišteto tudi dejstvo, da hrano pripravljate sami, se po kuhinji gibate ter točno veste, kaj pripravljate in kaj boste pojedli.
  8. DRGETANJE: Verjetno niste ravno navdušeni nad dejstvom, da vas tu in tam zazebe. Drgetanje, ki ga povzroči mraz, lahko prepreči kopičenje kilogramov. Nedavni manjši eksperimenti so pokazali, da lahko na tak način v eni uri izgubite do 18 kalorij.
  9. ČIŠČENJE: Kot veste, se vaše stanovanje ne bo počistilo samo. S pometanjem, sesanjem in pomivanjem posode bo povprečni moški v pol ure pokuril 110 kalorij, ženska pa 95.
  10. MISELNI PROCESI: Če ste zares zagreti in močno razmišljate, lahko v minuti izgubite eno kalorijo in pol. Naši možgani za svoje delovanje v primerjavi z drugimi organi porabijo kar 20 % kalorij. Z osredotočanjem na zahtevnejše naloge, pa porabijo več energije.

A. L.