Postojnska jama podira rekorde! Prenovljeni kompleksi presegajo pričakovanja, uvedli so številne novosti

Postojnska jama Vivarij Proteus (Foto: Iztok Medja, arhiv Postojnska jama)

Sredi avgusta je minilo sedem let, odkar je vodenje podjetja Postojnska jama prevzel Marjan Batagelj, določil nove smernice razvoja, zastavil visoke cilje in s tem postavil nove temelje ne samo postojnskemu, ampak tudi slovenskemu turizmu. V vseh teh letih so razvoj turizma ustvarjali tako s pomočjo promocijsko-prodajnih aktivnosti, kot tudi z razvojem produktov, višanjem kakovosti storitev in ne nazadnje z vlaganjem v infrastrukturo, tako, da so bili na sezone, ki so prihajale, pripravljeni. Uspehi so zgolj posledice skrbnega načrtovanja in pravočasnega zaznavanja potreb sodobnega gosta.

V Parku postojnske jame v letošnjem letu beležijo fenomenalno dober obisk in lahko govorimo o najboljši sezoni zadnjih treh desetletij in eni najboljših nasploh, saj rekordi padajo kot po tekočem traku. Izjemne rezultate tako beležijo po številu obiskovalcev v vseh znamenitostih parka, zasedenosti nočitvenih kapacitet, pa tudi prometu v gostinstvu in trgovini. Rekordni dan po številu obiskovalcev v enem dnevu je bila sobota, 19. avgust, ko si je Postojnsko jamo ogledalo 6730 gostov, Predjamski grad 2892, ostale znamenitosti pa še nadaljnjih 3000 obiskovalcev. Tako so v enem dnevu zabeležili okrog 12.500 obiskov, kar je več kot primerljivo z leti, ko je Postojnsko jamo obiskalo največje število gostov. Še vedno največ obiskovalcev prihaja iz tradicionalnih trgov: Italija, Nemčija, Madžarska, Velika Britanija, Poljska in druge evropske države, med prvimi desetimi po številu pa so tudi gostje iz Južne Koreje, Japonske, ZDA in Izraela. Delež domačih obidkovalcev je v poletnih mesecih kot ponavadi manjši od letnega povprečja in se giblje okrog 8 odstotkov.

Predjamski grad (Foto: Iztok Medja, arhiv Postojnska jama)

Letos si je znamenitosti v kompleksu ogledalo že več kot 900 tisoč obiskovalcev, poslovno leto pa želijo končati s 25 milijonov evrov prometa
Sicer pa vse znamenitosti v upravljanju podjetja Postojnska jama v primerjavi z lanskim letom beležijo porast števila obiskovalcev. V primerjavi z lanskoletnim se odstotek povečanja giblje od 12 do 23, odvisno od znamenitosti, skupno število obiskov pa je v primerjavi z lanskim letom večje za skoraj 15 odstotkov, kolikor znaša tudi porast števila obiskovalcev Postojnske jame. Slednjo si je od začetka leta do konca avgusta ogledalo 560 tisoč gostov, vse znamenitosti v upravljanju podjetja pa že 900 tisoč. Tako še pred koncem leta pričakujejo tudi skupno 38-milijontega obiskovalca Postojnske jame, čeprav je bilo to načrtovano šele v naslednjem letu, ko bodo praznovali 200. obletnico odkritja notranjih delov jame. Čeprav vsa turistična Slovenija šteje prihode in število gostov (približno 15-odstotni porast), so sami najbolj ponosni na finančne kazalce Slovensko povprečje porasta prometa turističnih akterjev je 5,6 odstotka, kar še vedno kaže na “cenenost” slovenskega turizma. V Postojnski jami so prihodki v prvih osmih mesecih porasli za 20 odstotkov, zato lahko opravičeno pričakujejo, da bodo poslovno leto končali s 25 milijonov evrov prometa v primerjavi z lanskimi 20 milijoni in kar s 7 milijoni čistega dobička (lani 5 milijonov). To jim omogoča nove investicije in prevzeme, ki jih, kot navajajo, financirajo izključno z lastnimi sredstvi.

Dodajajo, da pri tem ne pozabljajo na zadovoljstvo zaposlenih in v času rekordov tudi mesečno dodatno nagrajujejo njihov trud. To jim omogoča visoka dodana vrednost na zaposlenega, ki bo letos presegla 70 tisoč evrov. Dodajajo, da se držijo načela: ”Delaj in deli”.

Park Postojnska jama (Foto: arhiv Postojnska jama)

Prenovljen hotel Jama s svojim poslovanjem presega vsa pričakovanja
Za odlično poslovno potezo se je izkazala tudi prenova hotela Jama, ki je v dobrem letu ponovnega poslovanja postal eden najbolje ocenjenih hotelov v Sloveniji. Hotel v neposredni bližini vhoda v Postojnsko jamo, a še vedno sredi neokrnjene narave, beleži izjemen obisk, saj je v poletnih mesecih vsak dan praktično v celoti zaseden, zato že razmišljajo o prenovi še drugega dela z dodatnimi 80 sobami. Tudi po glavni poletni sezoni hotel ne zapira svojih vrat, spremenila se bo le struktura obiskovalcev – pretežno pare in družine, ki bivajo pri njih v poletnem času, bodo zamenjali poslovni in skupinski gostje. Razveseljiv je tudi podatek, da gostje, ki prenočujejo v hotelu Jama, zadovoljstvo s storitvami in svoje navdušenje delijo tako prek javnih družbenih omrežij – odločevalcev nakupa, kot prek svojih, kar je najboljša pohvala in tudi reklama. Dokazali so, da tudi trditve, da hotel potrebuje tri leta, da postane uspešen, ne držijo. Res pa je, da so njihovi pristopi v hotelirstvu popolnoma drugačni od običajni in utečenih v slovenskem prostoru.

Zunanja terasa hotela Jama (Foto: Iztok Medja, arhiv Postojnska jama)

Tudi letos nudijo številne novosti: Sodobna restavracija, brezplačen avtobus ter pesjaki, viteški tabori in še kaj
Tudi letos izpostavljajo nekaj novosti v ponudbi, ki so zadnja leta pri Postojnski jami stalnica. V Parku Postojnske jame so gostinsko ponudbo dopolnili z novo restavracijo, ki so jo poimenovali ”Magdalena food & fun”. Gre za kombinacijo sodobne “street food” ponudbe in domačih dobrot. Sicer pa se ponudba parka prilagaja povpraševanju obiskovalcev, še posebej v gostinstvu, namestitvah in prodaji spominkov. Obdržati in nadgraditi želijo tudi kakovost vseh svojih storitev. Tako med Postojnsko jamo in Predjamskim gradom tudi letos vozi brezplačen avtobus, pri Postojnski jami so še vedno na voljo brezplačni varovani pesjaki, kjer lahko gostje pustijo svoje domače ljubljenčke med svojim obiskom jame, njihovo kapaciteto pa so morali zaradi povpraševanja še povečati. Poleg tega v Predjamskem gradu uvajajo fotografiranje v viteških oklepih, viteške tabore s ponudbo streljanja s samostreli in loki ter nočni ogled gradu z zvočno interpretacijo.

Restavracija Magdalena (Foto: Iztok Medja, arhiv Postojnska jama)

Obnovljen Vivarij Proteus prikazuje celo razmnoževanje človeške ribice
Daleč najpomembnejše pa so novosti pri interpretaciji Postojnske jame, Predjamskega gradu, Proteusove jame Vivarijana in razstavnega Paviljona EXPO, saj na takšen način postane doživetje izjemno in nepozabno. Obiskovalcem je letos na voljo prenovljeni Vivarij Proteus, ki je posvečen izredno bogatemu živalskemu svetu Postojnske jame, dopolnjen je tudi s prikazom lanskoletnega zgodovinskega dogajanja za Postojnsko jamo – razmnoževanja človeške ribice. Vivarij ima posebno izobraževalno vlogo, zato jih je ob idejnih zasnovah prenove vodila tudi želja po tem, da bi obiskovalcem, predvsem otrokom, živali ostale čim bolj v spominu. Tako je nastal Svet junakove teme, saj prilagoditve živali spominjajo na posebne sposobnosti, kakršne imajo samo super junaki. V prenovljenem Vivariju bomo vsi na duhovit in preprost način spoznavali zanimive in prikupne živali, ki živijo v najbolj raznolikem živalskem jamskem habitatu na svetu.

Predjamski grad (Foto: Valter Leban, arhiv Postojnska jama)

Trudijo se, da je obisk atrakcij Parka Postojnske jame doživetje in, da oblikovalce spreminjajo v občudovalce. To potrjuje tudi dejstvo, da so že nekaj let zapored prav vse atrakcije in tudi namestitve prejele certifikat odločnosti (certificate of excellence), ki ga na podlagi ocen obiskovalcev podeljuje največji turistični spletni portal na svetu Tripadvisor, saj povsod dosegamo oceno najmanj 4,5 od 5 možnih.

A. L.