Še vedno vztrajate pri veganstvu oziroma vegetarijanstvu? Vaše telo želi drugače

Foto: iStock

Vegetarijanstvo in veganstvo sta v zadnjem času velik trend. Ljudem se zdi popularno prehranjevanje brez mesa, a je dieta, pri kateri se v celoti odpovemo mesu, tudi nevarna: pomanjkanje mesa lahko med drugim povzroči celo depresijo.

Raziskave so pokazale, da so vegetarijanci in vegani bolj nagnjeni k depresiji. Študija ene izmed angleških univerz je dokazala, da so tisti, ki ne jedo mesa, v celoti bistveno bolj nesrečni od tistih, ki jedo meso. Do razlik naj bi prišlo zaradi vitamina B12, ki ga vsebuje meso in je osnova za nastajanje možganskih snovi, ki vplivajo na naše počutje. Vitamin je mogoče najti v rdečem mesu, školjkah in jetrih.

V raziskavi je sodelovalo 10.000 moških, od katerih je bilo 350 zapriseženih vegancev in vegetarijancev. Ugotovili so, da so imeli tisti, ki niso uživali mesa, povprečno višjo oceno možnosti pojava depresije v primerjavi s tistimi, ki meso redno jedo. Ob tem je raziskava pokazala tudi pomanjkanje vitamina B12 kar pri 50 odstotkih veganov in 7 odstotkih vegetarijancev. Njegovo pomanjkanje je povezano tudi z izgubo vida, s težavami z mišicami in palpitacijo srca.

Foto: iStock

Kako se pomanjkanje vitamina B12 odraža na vašem zdravju?
Sedem najpogostejših znakov pomanjkanja vitamina B12 nam lahko življenje obrne na glavo. Kljub zadostni količini spanja se počutimo utrujeni. To je običajno prvi znak pomanjkanja tega vitamina. Pri prenašanju nekoliko težjih bremen hitro omagamo in se počutimo zelo šibke. Pomanjkanje vitamina B12 zaradi različnih procesov privede do pomanjkanja kisika v celicah, kar vodi v oslabljenost mišic. Težave imamo s spominom, včasih pa dobimo občutek, da nas je po telesu “stresla elektrika”. Polt postane rumenkasta, večkrat se nam v glavi tudi zvrti in postanemo nestabilni. Rezultat pomanjkanja vitamina B12 sta tudi pretirana čustvenost in občutljivost, kar so potrdile raziskave.

Pomanjkljiva je tudi velika vsebnost maščobnih kislin omega-6, ki jih vegani oziroma vegetarijanci dobijo s svojo prehrano
Ob pomanjkanju vitamina B12 so pri ljudeh, ki v svojih obrokih izključujejo meso, našli tudi presežek maščobnih kislin omega-6. Vzrok za to je v tem, da se vegani in vegetarijanci pri prehranjevanju pogosto zatekajo k oreščkom. Res je, da je rdeče meso povezano s povečanim tveganjem za bolezni srca, a to velja le za zaužite večje količine. Najslabše pa je predelano meso, saj povzroča večje tveganje za smrt.

A. L.