Absurd trgovske verige: Lidl na svojih etiketah odstranil krščanske simbole, da bi izpadli korektni do drugih verstev

Nemški supermarket Lidl je embalažo izdelkov grške prehrane, na kateri je naslikana svetovno znana cerkev iz Santorinija, spremenil. V realnosti je na cerkvi križ, a so ga, ker ”spoštujejo raznovrstnost”, s slike embalaže izbrisali. To so storili zato, da bi hrano kupovali in jedli tudi muslimani. To ”spoštovanje raznovrstnosti” pa očitno ne gre v obe smeri, saj so izdelke z domnevno islamsko versko arhitekturo pustili nespremenjene. Krščanski simbol so izbrisani, da se muslimani ne bi počutili odrinjene, islamske verske simbole pa so pustili. 

Lidl je iz embalaže izdelkov, na katerih so bili prvotno naslikani križi, te izbrisal. To je povzročilo, da so izdelki zdaj priznani kot ‘‘halal”, kar pomeni, da jih pobožni muslimani v skladu z islamskimi verskimi zahtevami lahko uživajo. Izraz izvira iz arabskega jezika in pomeni ”dovoljeno” oziroma “čisto“, nanaša pa se na vedenje, komunikacijo in živila, ki jih islamsko pravo dovoljuje in dopušča. Originalna embalaža določenih izdelkov je imela naslikane križe. Teh izdelkov muslimani naj ne bi kupovali.

Ne samo, da so z embalaž določenih izdelkov izbrisali krščanske simbole, na nekaterih izdelkih podjetja so se začeli celo pojavljati islamski simboli. Tako njihovo ”spoštovanje raznovrstnosti‘ očitno ne deluje v smeri enakopravnosti za vse. Krščanstvo so izključili, islam pa povzdignili. Kako daleč bo torej šel zahod, da bi dokazal, da spoštuje različnost? Mirne volje bi lahko izbrisali križe in s tem prodajali izdelke brez verskih simbolov. V tem primeru so izbrisali krščanske, dodali pa muslimanske. Zdi se, kot da pri tem ni nobenih omejitev.

Absurdna politična korektnost
Dejstvo je, da velikan Lidl na svojih izdelkih ni eksplicitno prikazoval zgolj križev, ampak se je njihova podoba zgolj pojavljala na izdelkih grške ponudbe prehrane, na katerih je bila naslikana znana cerkev Anastasis na Santoriniju v Grčiji. Slike svetovno znane cerkve so bile uporabljene za embalažo blagovne znamke Eridanous, ki je ponujala grške jogurte, sire, musake, pistacije in druge grške jedi. Predstavnik za odnose z  javnostmi je, kot piše Jihad Watch, za javnost povedal: ”Izogibamo se uporabi verskih simbolov, ker ne želimo izključiti nobenega verskega prepričanja. Smo podjetje, ki spoštuje raznovrstnost, to pa pojasnjuje novo oblikovanje te embalaže.”

Odgovor supermarketa na vprašanje, zakaj odstranitev krščanske ikonografije iz slike krščanskega verskega objekta dojemajo kot ”spoštovanje raznolikosti”, je nejasen. Točna in utemeljena se ne zdi niti njihova izjava, da se izogibajo ”uporabi verskih simbolov”, ker ne želijo ”izključiti nobenega verskega prepričanja”. Pod črto to pomeni zgolj navijanje politične korektnosti do neslutenih višav.

Tako izgleda originalna podoba cerkve – s križem! (Foto: iStock)

Medtem lahko ob pregledu Lidlovih izdelkov hitro ugotovimo, da so številni med njimi priznani kot ”halal”, kar pomeni, da jih pobožni muslimani v skladu z islamskimi verskimi zahtevami lahko uživajo. Na nekaterih od teh izdelkov pa se pojavljajo logotipi z minareti ali stavbami z minareti, islamsko versko arhitekturo, ki petkrat dnevno poziva k molitvi. Teh pa očitno ne bodo odstranili.

A. L.