Drage limuzine za državnike: Preverite, kako kupujeta hrvaška in kako slovenska vlada

Foto: YouTube

Hrvaški mediji so “skočili” do stropa, ko so ugotovili, koliko denarja namerava Hrvaška porabiti za nakup blindiranih vozil. Zato so preverili, koliko bo za takšna vozila zapravila Slovenija in ugotovili, da je njihov znesek v primerjavi s Slovenijo bistveno višji. V tem tednu je hrvaško ministrstvo za notranje zadeve objavilo javni razpis za nakup dveh oklepnih vozil višjega cenovnega razreda v vrednosti 10,4 milijona kun brez DDV oziroma 13 milijonov kun z DDV, kar je malo manj kot dva milijona evrov. Glede upravičenosti nakupa pa so komentirali, da je ta potreben za varovanje zaščitenih oseb in tujih delegacij.

Hrvaški premier, predsednica republike in predsednik sabora so javno izjavili, da se ne bodo vozili z vozili, vrednimi 6,5 milijona kun, ki po specifikacijah ustrezajo limuzinam BMW 7, Audi A8 in Mercedes S. Niso pa vsa vozila takšne vrste tako draga, kar, kot piše Večernji list, kaže primer iz Slovenije. Slovensko notranje ministrstvo, ki izvaja postopek nakupa dveh oklepnih vozil, je sporočilo, da bo kupilo vozila v skupni vrednosti 482.710 evrov (3,6 milijona kun), kolikor je bila najugodnejša ponudba podjetja Movo.

Naši mediji navajajo, da je rok za dobavo teh vozil 15. november, pri tem pa javnosti niso znane natančne specifikacije vozil. Zahtevane tehnične specifikacije, ki so bile razkrite, so: motor z močjo 4000 kubičnih centimetrov, raznovrstna dodatna oprema in digitalna radijska postaja TETRA. Pri tem pa na motorju ne smejo biti nameščene oznake.

Srbski predsednik se prevaža v limuzini, vredni milijon evrov
Blindirano vozilo smo želeli v Sloveniji kupiti že lani za varovanje domačih in tujih državnikov, a je bil razpis nato preklican. Takrat se je ocenjevalo, da bo to vozilo stalo med 150.000 in 300.000 evri. Za primerjavo: srbski predsednik Aleksandar Vučić se prevaža v blindiranem vozilu, vrednem kar milijon evrov. Srbija ima kar tri takšne limuzine, ki pa jih ni kupila sama, temveč jih je dobila v dar od šejka Abu Dabija Mohameda bin Zajeda Al Nahjana leta 2013. Ta se je namreč odločil, da vozila podari, potem ko je obiskal državo in videl, v kako slabem stanju je njihov vozni park.

Foto: STA

Hrvaška izvaja zgrešeno naložbo
Na kritike glede cene blindiranih vozil se hrvaško notranje ministrstvo ni želelo odzvati, se je pa odzval nekdanji notranji hrvaški minister Ranko Ostojić, ki je za Večernji list izjavil, da gre za povsem zgrešeno naložbo. Prepričan je, da bi lahko Hrvaška v obdobju od januarja do junija 2020, ko bo predsedovala Svetu EU, vozila za prevoz državnikov preprosto najela. To bi tako predstavljalo bolj racionalno rešitev glede na to, da so se najvišji državni predstavniki odpovedali uporabi teh vozil.

Hrvaški mediji kljub večkratnim pozivom od notranjega ministrstva niso dobili odgovora, čemu bo Hrvaška za dve oklepni vozili porabila skoraj dva milijona evrov, v Sloveniji pa bomo zanju zapravili 500.000 evrov.

Sicer imata najdražji oklepni vozili ameriški predsednik Donald Trump in ruski predsednik Vladimir Putin. Cadillac One, s katerim se prevaža Trump, je vreden približno 1,5 milijona ameriških dolarjev, Putin pa se prevaža v Mercedesu S 600 Pullman, vendar v tem trenutku zanj razvijajo nov poseben avtomobil.

Foto: YouTube

H. M.