Facebook je tudi Obamovi predsedniški kampanji dovolil zbiranje podatkov o njegovih uporabnikih

Bivši ameriški predsednik barack Obama in ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg (Foto: Twitter)

Facebookovi predstavniki so predsedniški kampanji Baracka Obame leta 2012 odobrili dostop do baze osebnih podatkov uporabnikov, kakršne prej še nihče ni videl in ki bi drugače ostala zaščitena. To so utemeljili z besedami, da so “na isti strani”.

Nekdanja Obamova direktorica za medijske analize Carol Davidsen je v seriji tvitov razkrila sodelovanje med organizatorji predsedniške kampanje Barracka Obame 2012 in Facebookom, ki jim je dovolil zbiranje osebnih podatkov uporabnikov oziroma dostop do tako imenovanih socialnih grafov (“socialni graf” je posameznikova mreža prijateljev na Facebooku), in jim tako omogočili vpogled v odnose več kot milijona ljudi.

Facebook je bil sprva “presenečen” nad Obamovo kampanjo in njeno sposobnostjo “absorbcije celotnega socialnega grafa”, a ni glede tega nič ukrenil. Facebook je po koncu kampanje leta 2015 spremenil dogovore o zasebnosti. Ti so jim namreč po poročanju Breitbarta dopuščali zbiranje ogromnih količin podatkov o posameznikovih omrežjih v ZDA.

Dostop do podatkov vseh volilcev
Po mnenju Davidsenove je to dalo demokratom ogromno prednost pred republikanci, saj slednji niso imeli dostopa do teh podatkov, ker je Facebook spremenil pravila. “Dogovori o zasebnosti na Facebooku so bili … če so se tako odločili, so nam lahko povedali, kdo so njihovi prijatelji. Tako so nam povedali, kdo so bili vsi njihovi prijatelji … Pravzaprav smo zaužili celotno družbeno omrežje v ZDA, ki je na Facebooku, kar je večina ljudi.”

Foto: Twitter

Zapletlo se je, ko je Facebook spoznal, kaj se dogaja, in izklopil funkcijo, ki je to omogočala. “Republikanci niso nikoli naredili takšne aplikacije. Tako da, ti podatki so zunaj – ne morete jih vzeti nazaj.” Davidsenova je povedala, da imajo demokrati možnost preprosto odpreti mapo o posameznem volivcu in preveriti, s kom prijateljuje in če pristopa do njih, koga lahko nagovori oziroma pomaga prepričati, naj glasuje zanje. Republikanci teh informacij nimajo na razpolago.

Počutila se je grozno
Obamova kampanja naj bi po njenih trditvah te podatke izrabila za ciljno nagovarjanje volivcev prek prijateljev na družbenih omrežjih. “Delala sem na vseh projektih integracije podatkov za OFA [Obamova predsedniška kampanja],” je povedala Davidsenova. “Ta je bil edini, ob katerem sem se počutila grozljivo.”

Ivan Šokić

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!