Hrvaška bo gradila 270 kilometrov nove železniške proge – od tega 170 kilometrov proge po kraškem terenu za 1,7 milijarde evrov!

Foto: Jutarnji

Hrvaška želi gradnjo 170 kilometrov dolge nižinske železnice od Karlovca do Reke financirati s pomočjo evropskih kohezijskih sredstev, saj ta za Hrvaško predstavljajo cenejšo opcijo v primerjavi z dajanjem proge v koncesijo. Medtem projekt izgradnje 2. tira na relaciji Koper-Divača, dolgega vsega skupaj 27,1 kilometra, ostaja negotov. Po uradnih podatkih naj bi nas to stalo več kot milijardo evrov, končna cena konstrukcije še vedno ni znana, projekt je zastavljen koruptivno, zato bi lahko še znatno poskočila. 

“Če se odločimo za natečaj za koncesijo, se nanj lahko prijavijo tudi kitajska podjetja,” je povedal hrvaški prometni minister Oleg Butković. Z nedavnim srečanjem 16+1, ki se je letos odvijalo v Dubrovniku, so Hrvati dobro izkoristili priložnost za krepitev vezi s Kitajsko.

Čeprav je hrvaški gospodarski minister Darko Horvat najavil, da bi se izgrajeno železnico lahko dalo v koncesijo Kitajcem za naslednjih 50 let, pa je Butković sporočil, da ne bo nič z direktnim dogovorom s Kitajsko, temveč se bo vse odvijalo preko natečajev. Razlog za to naj bi bilo financiranje izgradnje železniškega tira s pomočjo evropskih kohezijskih sredstev.

Financiranje s pomočjo evropskih sredstev je za Hrvaško ugodnejša rešitev, saj ne vpliva na rast javnega dolga. V primeru podelitve koncesije kitajskemu podjetju, ki bi progo gradilo in financiralo, bi morala država, po pisanju Jutarnjega, zagotoviti jamstvo v višini 1,7 milijarde evrov. Po projekcijah naj bi bila proga dokončana do 2030.

Od 270 kilometrov železniške proge od Botova na hrvaško-madžarski meji do Reke edino 170-kilometrski predel od Karlovca do Reke zaenkrat ni znotraj okvirov sofinanciranja s strani EU. Pred leti je namreč Evropska komisija ocenila, da je izgradnja predraga in se zato ne bi izplačala.

Je bil drugi tir preplačan?
Ko so se Hrvati obrnili na Kitajce, je prej predragi predel začel zanimati tudi Bruselj. Čeprav nižinska proga uradno ni del transevropskega prometnega omrežja, so visoki predstavniki Evropske komisije za promet hrvaškim novinarjem zaupali, da je EK pripravljena sofinancirati projekti, ki je “zelo pomemben del načrtovanja evropskega proračuna v obdobju, ki se začne z 2021”.

Medtem projekt izgradnje 2. tira na relaciji Koper-Divača, dolgega vsega skupaj 27,1 kilometra, ostaja v limbu. Po uradnih podatkih naj bi nas to stalo med milijardo ter milijardo in pol evrov, končna cena konstrukcije še vedno ni znana, zato bi lahko še dodatno poskočila. Hrvati, po drugi strani, pa nameravajo za 170 kilometrov železnice porabiti 1,7 milijarde evrov in pri tem dodobra izkoristiti evropska kohezijska sredstva.

Evropska komisija je do sedaj v izgradnjo dela železnice od Reke do madžarske meje pri Botovem že vložila približno 400 milijonov evrov. Celotna ocenjena vrednost modernizacije obstoječe in izgradnje nove železniške proge na omenjeni relaciji, dolgi 270 kilometrov, naj bi bila 3,6 milijarde evrov.

Zaradi nepopolne prijave ob več kot 200 milijonov nepovratnih sredstev
Slovenija po drugi strani sama sebi koplje jamo. Vladajoča politika je že leta 2014 v okviru kandidature za evropska kohezijska sredstva poslala nepopolno prijavo, ki ni imela zaključene finančne konstrukcije. Rezultat tega je bil, da je Slovenija prejela vsega 109 milijonov evrov od EU, namesto približno 385 milijonov evrov nepovratnih sredstev, do katerih bi bila upravičena. 100 milijonov kohezijskih sredstev je bilo namreč preusmerjenih iz drugih kohezijskih projektov.

Prav tako pa je dodatnih 250 milijonov evrov evropskih nepovratnih sredstev pod vprašajem, saj koncesijska razmerja še niso bila urejena. Pogoj za črpanje evropskih sredstev pa je ravno tako potrditev izvajalcev s strani nevtralnega nadzornega inženirja po pogojih FIDIC, ki je do sedaj po naših podatkih še ni bilo. Tako da so zaenkrat v zvezi s financiranjem 2. tira zagotovljeni viri le iz državnega proračuna.

Ivan Šokić

  • opazovalec

    Hr

  • JANEZ GUS

    Dvakrat sem prebral.270km.A ni nula preveč.Samo vprašam.Naženite Bratuškovo kuzlo.

    • zokispoki

      Nazenimo in pozaprimo raje vse retardirane komunjare !

    • Vera

      Hrvati bodo zgradili 170 km proge ,naši pa za isti denar, komaj 27 km .Razumi kdor more .

      • Common Sense

        Ja, samo bodo rekli, da pri nas je en kup tunelov.

        • JANEZ GUS

          Pa teren visi.

        • macon

          Verjetno skozi hribe iz čistega diamanta, ki jih je silno težko in drago prevrtati ali pa skozi hribe iz sirovega bureka, ki se podrejo sami vase pa so spet višji stroški tunelov. :)

          Raja pa ploska in pridno kima lopovskim komunajzarjem, ker vendar ve, da je Janša vsega kriv. :)

        • Igor Kodelja

          Ja so tuneli ampak v glavah volilcev

      • JANEZ GUS

        Srpentinšku naj danes postavijo poslansko vprašanje,pa mu naj te km vržejo pred nos.

      • mginko

        ata kučan ma zato vas rad

        • Vera

          Jaz pa njega ne , ker bi moral doma mirovati ob ženkici .

      • abc

        Hrvat je brat do vrat, naprej pa tat. Hinavc in izdajalec, ti jih pa kar hvali. FUJ te bodi.

        • JANEZ GUS

          Ti še kar tekovine revolucije.

        • McBobo

          Če bi pri nas foušija gorela, bi gorela cela država.

  • opazovalec

    Hrvaška mora najprej vrniti miljone, no vsaj tako poroča Novi list, http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Rok-za-projekt-nizinske-pruge-do-Rijeke-davno-istekao-Hrvatska-mora-vratiti-milijune-eura?fbclid=IwAR32IhRWBnUBHoToS-3R51XnaN2LiIRZDJJwrAcBxjovPode32rRqt5PsdY, v članku

    Rok za projekt nizinske pruge do Rijeke davno istekao: Hrvatska mora vratiti milijune eura!

    S obzirom na izvor financiranja projekta te činjenicu da je povlačenje sredstava »zatvoreno«, a projekt je, očito još u izradi, Hrvatska će teško izbjeći vraćanje sredstava, odnosno plaćanje »penala« za kašnjenje. Riječ je, pretpostavlja se, o najmanje tri milijuna eura

  • macon

    Pred našimi očmi bo izginil železniški koridor Maribor-Ljubljana-Trst zaradi kriminalne nesposobnosti vladajočih levajzarjev-komunajzarjev.

    Glasali ste, gladujte.

    • Jan Kovalski

      Tega koridorja (mednarodnega) ni več od kar so začeli slovenski levaki težiti, da se morajo Italijani priključiti na t.i. slepo črevo pri Kopru namesto, da bi se Koper priključil Trstu (kar so želeli Italijani in ob istočasni posodobitvi trase Nabrežina (IT) – Divača), kar bi bila za nas daleč najcenejša varianta. To je bilo leta 2010, ko so Italijani rekli adijo in se obrnili proti Avstriji.
      Tako nas bo sedaj mednarodni koridor Španija Ukrajina zaobšel čez Avstrijo, vladni t.i. 2. tir pa bo postal slepo črevo, industrijski podzemni tir za 3 milijarde.

      • komar marko

        Važno je, da se lepi marmeljada. Enako kot pri TEŠ in potem vse tiho je bilo. In zakaj ni nobene teme na to krajo. Tudi v REPORTERJU ni? Je kaka razlaga?

        • Janez Novak

          Če rečeš, da so vsi glih, levi in desni, potem te oboji obtožijo vsegliharstva. Naši lopovi so namreč pošteni, samo oni iz konkurenčnega plenilskega krdela so lopovi.

  • Common Sense

    Ob tem, da bo tudi na Hrvaškem kdo pobral “provizijo”. Kakšne provizije so šele predvidene v Sloveniji?! Banda pokvarjena.

  • francelj3

    Lepo je biti slovenska mafija. Če si slovenska mafija, država milijarde evrov kar meče za tabo, davkoplačevalci pa vse plačajo.

    • Common Sense

      Kdor se spomni, davno nazaj so šolah pred razrednimi urami vrteli pesem “Lepo je v naši domovini biti mlad”. Povsem enako velja za slovensko tranzicijsko mafijo.

  • totex39

    Dobro, pa kaj se je tej kradljivi mafiji dokonca sfuzlalo. Celotna vlada mora takoj odstopiti, kar jim tudi mi lahko pospešimo.

    • McBobo

      Dokler bodo krediti od zunaj, se bo plesalo, jedlo in pilo na tuj račun. Ko enkrat država ne bo več kreditno sposobna, takrat se bodo pa začeli boljši časi za našo državo. Seveda pred tem nas bo pa vse fajn bolela glava.

  • althar

    Zakaj takšna razlika? Oni bi radi predvsem gradili, naši pa predvsem kradli.

    • Tone

      Vprašaj Hrvate, kdo bi rad gradil in kdo kradel.

      • althar

        Te niso naučili, kaj pomeni beseda “predvsem”? Oy vey…

  • Franc Šink

    Danes je dovoljeno fantaziranje, jutri prihaja realnost.

  • JANEZ GUS

    Slabših ,bolj lopovskih,koruptivnih zapomni si,kot je naša rdeča mafija JIH NI.

  • macon

    Slovenska infrastrukturna kraja ter to, kar si napisal, sta samo dve skrajnosti.

    Drugi tir za pol cene in brez sistemske levičarske kraje in korupcije bi bil še zmeraj precej dražji na kilometer kot hrvaška kitajska gradnja, vendar bi državo Slovenijo stal več sto milijonov manj.

    Ti pa s svojim pisanjem samo pokrivaš in zagovarjaš levičarski kriminal.

  • macon

    Lepo, da nas boste komunajzarji skregali z vsemi sosedi in zahodnimi državami, ker vi bojda ne lezete tujcem v rit. Razen, če tujec ni Putin, ki bo bežečim komunajzarskim velelopovom zagotovil imuniteto oziroma verjetno že sedaj v Rusiji skrivajo del nakradenih milijard.

  • garfi

    saj bo zmanjkal kreditov od “osovraženih” kapitalistov
    takrat pride poračun
    L-opovi press

  • Perkele

    Bo gradila… kot je gradila leta 2007, 2011, … vsaka vlada HDZ ali SDP je to prodajala do sedaj.

    Uvodni odstavek je že bolj realen – “želi graditi”.

  • garfi

    bravo kućanovi L-opovi
    sprli ste nas z vsemi razen s komunajzarskimi diktatorji in teroristi

  • totex39

    V vsakem primeru je potrebno vse to razčistiti in postaviti vprašanje v parlamentu in da vidimo kakšne bedarije bodo zagovarjali vladni lopovi.

  • Common Sense

    Balonček, lepo, da raje vidiš, da razliko par sto milijonov evrov pobere slovenska tranzicijska mafija, začenši s Kolektorjem. Ki po vrhu vsega večinoma zaposluje Bosance, Slovenca z lopato namreč še nisem videl.

    Imaš morda kaj od tega? Sicer bi bilo bolj normalno, da se zavzemaš za umno gospodarjenje, in da davkoplačevalci kaj prihranimo.

    Aja, tega termina rdeči balončki ne poznate. Sicer bi že zdavnaj prekinili 3x dražje dobave UKC-ju od firme katere lastnik je tudi lastnik ekstremno levičarske Mladine. V 22 letih vladavine od 28 let samostojnosti ste imeli vse možnosti za to.

    Sam gobec te je. In takih kot si ti je še veliko.

  • Perkele

    Je pa tudi vprašanje ekonomije, Luka Koper letno pretovori več robe kot vsa hrvaška pristanišča skupaj. SŽ prepeljejo 2x več robe kot vsi hrvaški prevozniki po njihovem daljšem omrežju. Od HŽ Cargo so ostali dolgovi in lokomotive, ki jih poizkušajo prodat, ker nimajo drugih sredstev in prihodkov… podjetje za v stečaj. DARS z manj kilometri avtocest ustvari 2x večje prihodke kot vsi hrvaški koncesionarji skupaj.

    Tako da, pogumno, da bodo šli v tak projekt :)

  • McBobo

    Bodo pa imel infrastrukturo ane, pri nas ni ne infrastrukture ne denarja, kar pa pride od tujin novih kreditov, pa čudežno izgine.

    Aja JJ spet krade, porkamadona pa tale Janša.

  • komar marko

    Hebe se SREPENTINŠKU za SLO. On je patološki NARCIS. In BUDALE ga volijo. Medtem je v bankah spet zmanjkalo nekaj milijard in javna uprava se je povečala za nekaj 1000. Ni čudno če njegov žlahtnik ki je kelnar opravlja POMEMBNE ANALIZE na nekem ministrstvu!

  • bubamara

    Glede na strošek trenutne gradnje hitre železnice Beljak-Gradec, je realna cena 2. tira: 2,1B€. V to ceno je vključena gradnja in oprema. Bratuškova govori samo o strošku gradnje, brez opreme. Nova24, rajši glejte na sever. Pustite ustaše. Leta 91 smo se odločili za odcep od balkana in priključitev Germanom; kjer smo bili 600 let.

  • Franjo Trojner

    Hrvatje bodo tudi pospravili na kupe cekinov v žep, naši so pač bolj lakomni in več jih je .

  • freedomfighter

    Ja sedaj se lepo vidi…cena zeleznice na prostem trgu na kitajski nacin ( oni pripeljejo materjal,delavce…) in na nas protekcionisticno komunisticni nacin kjer bodo najbrz gradili slovenski delavci s slovenskim materjalom za slovenske cene…prosta trgovina je najboljsa stvar danasnjega sveta…na zalost nasi mafiji ni vsec

    • Perkele

      Khm khm, eden od največjih problemov okoli Kitajskih podjetji v Evropi je, da jim izdatno pomaga Kitajska država – povezava politike in podjetji, ki so podaljšek države.

      V EU se gremo konkurenco, kjer je vsaka državna pomoč skrbno nadzorovana in mora biti upravičena, medtem ko nam Kitajci serjejo z dumpingom, ki jim ga omogoča kitajska vlada.

      • komar marko

        in kaj je narobe, če KITAJČEK nekaj zgradi po dumpinh ceni. jaz sem kuj zato. To pomeni nič podkupnin! KapiŠ!

        • Perkele

          Aja in to od Kitajske, ki poleg Rusije potrebuje svoje merilo korupcije.

          Narobe je to, da veljajo za evropska podjetja ena pravila igre, kitajskim pa njihova vlada omogoča drugačno obnašanje in uničevanje konkurence v tujini. Tega jim v EU ne bi smeli dovolit.

          • komar marko

            Po moji oceni s tem ne uničujejo kokurenco, pač pa se preje izčrpavajo Če bodo hoteli dati bodo ves čas delali po damping cenah.

          • Perkele

            Vnovčujejo svoje plačilnobilančne presežke za krepitev strateškega položaja v svetu in ustvarjanje svojih trgovskih poti in potrošnikov. Vsaj v nekaterih delih sveta se jim bodo investicije povrnile. Kot Gorenje, ki ga bodo naredili dobičkonosnega.

            Glede te hrvaške fantazije. Kitajska je kupila luko Pirej in vlaga v progo Atene – Budimpešta. Politiki pa obvladajo demagogijo.

      • freedomfighter

        Ja razumem ampak jaz osebno bi vseeno raje placal kitajcem kot pa nasim trikrat preplacal…dumping gor ali dol…gre za podobno foro kot pri solarnih celicah…po eni strani trdimo da je zelena energija predraga za nas po drugi pa imamo 100% carine na uvoz soncnih celis s kitajske…torej so celice predrage ker jih mi sami naredimo predrage v imenu zascite nasih nekonkurencnih proizvajalcev

        • Perkele

          Če se gremo resno unijo in ekonomijo, morajo veljat za vse enaka pravila igre. Ne da se eni mučijo na konkurenčnem trgu, potem pa iz drugega konca sveta pride nekdo, ki verjetno sploh ni konkurenčen in ga vlada našopa z denarjem, da naredi štalo v glavni ekonomski tekmici.

        • Perkele

          A je to sploh prosti trg, če ti v državo pride podjetje, ki mu pomaga lastna država, domačim pa naša ne more?

          • freedomfighter

            Dolocenim podjetjem drzava ne pomaga le ceno imajo dosti nizjo od evropskih potem pa v imenu zascite domacih delavcev in nekonkurencnih podjetij mi preplacujemo projekte…drzava mora projekte izpeljati cim ugodneje in pa kontrolirati mora kvaliteto

          • Perkele

            Ali pa čez čas Kitajci ugotovijo, da le niso tako konkurenčni in državi ujetnici ponudijo par aneksov:

            https://www.vijesti.me/vijesti/ekonomija/kinezi-2017-rekli-da-ce-trebati-jos-144-miliona

          • freedomfighter

            Ja pri kitajcih se podrazi za sto miljonov pri nas pa za miljardo

          • Perkele

            Game over….

            https://www.ft.com/content/d3d56d20-5a8d-11e9-9dde-7aedca0a081a

            Hrvaški povzetek Financial Times članka:

            Sprema im se dužničko ropstvo
            Crna Gora dala dio svog državnog teritorija kao garanciju za povrat kredita?!

            https://novac.jutarnji.hr/incoming/crna-gora-dala-dio-svog-drzavnog-teritorija-kao-garanciju-za-povrat-kredita/8756816/

            Mogoče bo Kitajska nova balkanska država…. še Pelješčanki most, hitre železnice v Srbiji, nižinska proga Zagreb Rijeka… nobena od precej zadolženih držav ne vrne kredita in postanejo lastniki vsega. Dolg je precej močnejše orodje od lastniškega kapitala za upravljat podjetje ali državo.

          • Perkele

            Kitajska je polna carinskih in necarinskih ovir za Zahodna podjetja, ki tam s težavo poslujejo ali po parih letih zaradi takih ali drugačnih razlogov obupajo in sovražno državo do tujih blagovnih znamk zapustijo. Po možnosti fašejo še kak cheap kitajski rip-off, proti kateremu ne morejo nič in ki se potem množično prodaja na milijardnem tržišču. Seveda, pri nas lahko rovarijo in izkoriščajo šibkosti našega sistema, to je “prosti trg”, “dumping gor ali dol”, … medtem ko so Zahodna podjetja podvržena šikaniranju in naraščajočemu Kitajskemu nacionalizmu. Tako se ne dela v mednarodni trgovini, treba se je zmenit in vsem zagotovit enaka pravila in pogoje ali pa agresivno državo kaznovat s carinami.

          • freedomfighter

            No ja to se strinjam da je potrebno drzave ki se ne drzijo pravil pri trgovanju kaznovati…vprasanje pa je ce se vedno splaca drzati teh principov…jaz upam da bo nekoc v prihodnosti obstajal en svetovni trg…do tam nas najbrz caka se nekaj stoletij ampak ok…na silo se to ne bo dalo…

          • Perkele

            Ravno podjetja potrebujejo principe, da vedo in vidijo, kako se problemi v praksi rešujejo in kako se upoštevajo/berejo zakoni. Drugače bi imeli kaos, zlasti pri vprašanjih povezanih s konkurenco… glede drzav pa tako, velesila ima gotovo drugacen tretma kot kaka bivsa kolonija. In ZDA tudi pogosto povozijo svoje principe, ki jih tako klišejsko ponavljajo in vsiljujejo drugim. Svet ni pravicen, prizadevajmo si vsaj delovat v tej smeri, da enkrat postane. Ne da je vedno glavni bully tudi najmocnejsa svetovna drzava.

          • McBobo

            Ja, to se je za zamislit. Kitajci pomagajo svojim podjetjem v tujini, EU vlade pa nočejo, ne da ne morejo. Zakaj? Jah hudič se je odreči osebnim provizijam za skupno dobro na dolgi rok. Kitajska bo kmalu zavzela večji del sveta in potem bomo mi tisti “kitajčki”, ki bomo za njih delali za pest krompirja na dan. Folk se še kar smeji, jaz pa to opozarjam že 15-20 let. Itak dokler je rit prepolna, jaz izpadem bedak. Samo hudič bo, ko se bo situacija obrnila za 180°. Krivi so pa predvsem tisti, ki so s peresno lahkoto kitajcem nosili intelektualno lastnino- inovacije, izume za še tisto malo večji trenutni dobiček firme. Na dolgi rok pa kot sem že napisal; situacija se po obrnila v obratno smer.

  • lokec

    Le zakaj drugi tir če pa bodo Vozili Madžari preko Hrvaške in Italije. Za Slovenijo je pa še obstoječi tir preveč.

    • Nata

      Bravo !! Logično sklepanje !!!

  • Get Smart

    POLITIKA = pomeni DELO za POLITEJO, SKRB za POLITEJO = DRŽAVO.
    POLITIK je tisti, ki na kakršenkoli način dela za POLITEJO (državo).
    POLITIKE najprej RAZLIKUJEMO glede na PRIPADNOST POLITEJAM, torej ZA katero DRŽAVO DELAJO in na KAKŠEN NAČIN delajo za POLITEJO (državo), ne kot PODTIKA kaviaržidoKOMINTERNISTIČNA PROPAGANDA in otroci neumno ponavljajo: “vsi nogometaši so isti”, “vsi igrajo za isto državo”, “nogomet je grd”, “nogomet je kurba”, “nogometaš je nedolžen kot prostitutka”, “nogomet krade” … in kar je še POTURJENIH bulšitizmov, ki jih je kaviaržidoKOMINTERNISTIČNI oz. MURGL JUGOKOMUNISTIČNI propagandni stroj (v lasti imajo +90 % medijev tega sveta, MURGL KOMUNISTIČNA JUGOSLAVIJA pa celo 99 % medijev v OKUPIRANI POLITEJI Sloveniji), naselil v oprane glavice OKUPIRANIH-zasužnjenih ljudi. Vzemimo primer »vsegliharstva«: nogometaš (napadalec) MESSI je isti kot nogometaš (golman) OBLAK, kajne? Sledimo? MESSI dela za POLITEJO ARGENTINO in dela (NA NAČIN) kot napadalec = zabija žogo v nasprotnikove gole ZA POLITEJO ARGENTINO, ne za Španijo, ne za Italijo, NE ZA VSE ISTE, ne za bla bla nogomet …, ampak DELA ZA POLITEJO ARGENTINO. Medtem pa OBLAK DELA ZA POLITEJO SLOVENIJO, brani gol za POLITEJO SLOVENIJO, ni isti kot MESSI, ampak DELA ZA POLITEJO SLOVENIJO, ne za Španijo, ne za Italijo … in DELA drugače kot MESSI, in sicer NA NAČIN, da BRANI GOL za POLITEJO SLOVENIJO.

    • Get Smart

      MESSI ni španski nogometaš, je argentinski V ŠPANIJI, RONALDO ni italijanski, je PORTUGALSKI v Italiji. “Vsi nogometaši so isti”, “vsi igrajo za isti klub”, “vsi igrajo za isto državo” … so LAŽNA VSEGLIHARJENJA, ali pa “vsi nogometaši so pošteni kot kurbica”, kar OPRANI otroci radi ponavljajo, rajcajo jih kurbice, kar je v redu, ni pa v redu, če poštenim prostitutkam PODTIKATE NEPOŠTENOST; poštene kurbice so POŠTENE DELAVKE, ti pošteno plačaš, one ti nudijo spolne storitve, za razliko od MURGL JUGOKOMUNISTIČNIH zločinskih PEDERČINA in KURBETIN, ki vam ROPAJO MILIJARDE, uničujejo vašo kulturo, v zameno pa vam nudijo storitev: “jebanja na suvo u zdrav mozak nje”, skratka NISO VSI ISTI – osel v Lipici NI LIPIŠKI KONJ, ni LIPICANAC nje.
      ŠARAC ni slovenski premier, je MURGL JUGOKOMUNISTIČNI FEJKpremier v Sloveniji, je nastopljena pi-ar mekanocurna lutka, ki pred kamerami svira kurtzu, prodaja maglu … LAŽE, kot pes teče. Vsi KOMINTERNOVCI in njihovi SERBUSI=hlapci so:
      –MURGL-srborvackoJUGOKOMUNISTIČNI stvori v Sloveniji
      –kaviaržido KOMINTERNISTIČNI stvori v Sloveniji
      –MUSLIćKULTI JUGOKOMUNISTIČNI stvori v Sloveniji
      –pravoslavni JUGOKOMUNISTIČNI stvori v Sloveniji
      –gezoslavski JUGOKOMUNISTIČNI stvori v Sloveniji … oz. s starimi imeni: babilonski perzijski egiptovski bizantinski rimski turški … = kaviaržido KOMINTERNISTIČNI.

      • Get Smart

        Samo v primeru NEDOKONČANIH »Stožic« je MURGL KOMUNISTIČNA JUGOSLAVIJA že v prvem ruku IZROPALA, beri BARBIE BORAT POHARKA je kot kao-PREMIER odobrila 220 MILIJONOV € za projekt, ki v NEMČIJI, ki ima 2x dražjo delovno silo, za 4x večji projekt porabijo 40 milijonov €, in pozor, BOSANCOV, ki so gradili STOŠCE nje, MURGL JUGOKOMUNISTIČNI lopov, najboljš JUGOKOMUNISTIČKO KAPITALISTIČKI “socialno čuteči”* lopovski in lažnivi đupljan nje NI PLAČAL ampak jih je nagnal domov BREZ PLAČILA.
        ———
        * MILAN KUćAN: »Jankovića vidim kot takšnega KAPITALISTA,
        ki je pokazal socialno ozaveščenost.«
        ———
        Za koga dela »socialno ozaveščeno« MURGL JUGOKOMI govno? Kaj odmeva v Stošcah?
        – ZA koga? Za JOSEPHA BROZIćA TITA
        – ZA koga? Za PARTIJU?
        – ZA koga? Za JUGOSLAVIJU.
        – “Druže tito, mi ti se kunemo, da sa tvoga puta ne skrenemo!”
        – “Druže tito, mi ti se kunemo, pobedit ćemo!”
        – “Evviva communismo!”
        – “Bandiera rossa la triumfera!”
        »Po njihovih delih jih boste prepoznali. In spoznali boste RESNICO in RESNICA vas bo osvobodila.«

        • Get Smart

          SOCIALIZEM = MURGL JUGOKOMUNIZEM = FAŠIZEM = KOMUNIZEM = JUGOKOMUNIZEM = USTAŠIZEM = ČETNICIZEM = TURČIZEM = FEVDALIZEM = LIBERALIZEM = KAPITALIZEM = MUSLIćKULTIZEM … vsi ti »-izmi« so t. i. POPULISTIČNE floskule, vse po vrsti so tvorbe kaviaržido KOMINTERNE = SUŽNJELASTNIŠTVO = kaviaržido KOMINTERNIZEM = KOMUNISTIČNA INTERNACIONALA.
          Dovolj bo, če pogledate, katero je NAJVEČJE KAPITALISTIČNO društvo v Sloveniji =
          = FORUM 21 = FORUM 21 je MURGL JUGOKOMUNISTIČNO združenje vsega NAROPANEGA KAPITALA, ki ga je KOMUNISTIČNA JUGOSLAVILA naropala v Sloveniji, predsednik pa je tovariš Milan KUćAN, ki je tudi predsednik PREDSEDSTVA CENTRALNEGA KOMITEJA KOMUNISTIČNE PARTIJE JUGOSLAVIJE v Sloveniji, ki so jo uradno preimenovali v SD = SOCIALNI DEMOKRATI
          in podmladek SKOJ = Savez komunističke omladine Jugoslavije, ki so ga uradno preimenovali v LDS.
          DeSUS Levica SABratuške SD ŠARAC … in Zares POZITIVNA-srbija dobri dobovški LDS i tako dalje do tokija, so vse le “novi-obrazi” teh dveh struktur (KPJ + SKOJ), ki je dejansko ENA = KOMUNISTIČKA PARTIJA JUGOSLAVIJE = MURGL KOMUNISTIČKA JUGOSLAVIJA.

          Pamet v glavo.

  • Nata

    Tako se dela, vidiš !!!
    Prav vse bo šlo mimo Slovenije !!

    Luka Koper bo postala nič vredno pristanišče ! Pa toliko so se borili nekateri , a ne ??
    Mojstri komunisti so že vse zafurali !

    • McBobo

      Kamor stopi komunajzerska noga, nič več ne raste,

  • Olga101

    Presneti Hrvati, spet so krivi, ker so prešišali Serpentinškove Butale! Črnčec naj pa pazi, da ne bodo zvrtali kak tunel pod Slovenijo v Italijo in Avstrijo…

  • kokobily

    A, ne dojamete ? To so se Kitajci in Hrvatje zmenili, da zajebavajo Slovence in jim zminirajo slovensko zgledno medstrankarsko sodelovanje. končno, kdo to pa sploh so ? Tam neki Balkanci in ojoj, pomisli, Kitajci, ki še do civilizacijske stopnje, da bi jedli z vilicami niso prišli.. Neke bambusove palčke imaji. Bambusari, a ne ??? Pa spet ta Bruselj !! Itak ne vedo kaj počnejo. A NAŠI projekti (no, drobnajakarji, pa kaj, če vemo še ali milijardo, ali milijardo in pol bi skurili za tistih nekaj bob stez železnice. Saj to smo MI, evropejci ofd prazgodovine…Matr, kako me je sram te domače arogance. Vse, prav vse smo imeli na krožniku.. Enako, kot nekoč s Trstom, ko nas je zapadlo, da v zoni prevzamemo šolstvo in kulturo.. Pa so rekli domoljubi . NEEE vse, ali nič. In so dobili prav to, kar so hoteli – NIČ. !! Če Hrvat zna in zmore sodelovati s Kitajcem, a so res oni vsega krivi, da ne zmoremo mi sodelovati z njimi ? Še Madjare smo odgnali… Samo, da nam Italijani še kaj zakuhajo (Avstrijci so itak z vojsko in žico na meji), pa lahko samo še en drugemu pojemo o mednarodnep pravu, pa sodelovanju..

    • McBobo

      Kot sem že napisal; samo še kredite nam vzamejo, potem pa lahko Avstriji napovemo vojno in se takoj predamo. Postanemo vojni plen. Slabše, kot je sedaj, ne bo moglo biti pod avstrijci.

  • Stric iz ozadja
  • dob

    Čim gre vlak hitreje od 45 km/uro so fašisti in o tem ni dvoma.

  • Ivo

    Graditi po kraškem terenu je najlažje. Sicer pa v YU so zgradili progo Šamac Sarajevp dolgo 239 km, na progi je 9 predorov skupne dolžine 2267 metrov, 17 mostov v skupni dolžini 1330 metrov. Na progi je bilo vgrajenih 288 kretnic, ob njej pa 107 postaj. Vse to v roku 6 mesecev (1. 4. do 15 .11. 1947 ). Takšna je bila nekoč YU.

  • Janez Novak

    Nesojena komisarka bo zgradila 2. tir na najdražji možen način. Sicer se ne splača biti ministrica.

  • Get Smart

    Rvacku je naredila kaviaržidokominterna in jo fura. Sami sebi ne kradejo denarja, zato ga bodo vzeli iz evropske vreče, kamor stekajo ljudem naropan denar. Rvacka cena je najmanj 2x preplačana, pač po prastari, »pola sebi, pola vlaku daje«
    Slovenijo pa smo ustanovili ljudje in je OKUPIRANA. MURGL JUGOKOMI okupator dela in bo delal na UNIČENJU Slovenije dokler mu ne bo uspelo oz. dokler ga ljudje ne zaustavimo.
    Za osvoboditev nujno rabimo ozvaščene ljudi, ki poznajo resnico.

    Dokler pa bodo otročički, ki se jim vsaj malo sanja o dejanskem stanju OKUPACIJE, tu (NA ENEM REDKIH mest, kjer bi lahko objavljali RESNICO) drkali o avtistih, klovnih, komedijantih in ostalih šnelkursađijskih drkarijah,
    bomo pač še naprej OKUPIRANI, bodo pa seveda otročički lahko še naprej drkali o avtistih, klovnih, komedijantih nje.

    Odpret učke in pamet v glavo, otroci, pamet v glavo, dokler je še čas.

  • xtc

    Še en razlog več ,da Eu zavrne sofinanciranje predragega projekta.

  • Tone

    Gre za modernizacijo in ne za gradnjo. Kraški teren je brez kraških pojavov. Od Karlovca naprej pa teče proga po ravnem polju. O čem vi tu natolcujete. To niti FAKE NEWS niso več.

  • Janez Kepic-Kern

    SE STRINJAM S SPODNJIM G. “XTC”
    EVROPA NAJ ZAVRNE – PREDRAGI
    IN
    VERJETNO TUDI – GEOLOŠKO
    IN ING. TENIČNO — NE ZELO KVALITETEN – DR. CERAR – SMC PROJEKT. L.R. JANEZ K. KERN KOMENDA
    P.S.
    INO DR. A. UMEKA
    O KVALITETNEMM PROJETU
    ING. Č. NAGODETA
    https://www.domovina.je/dr-andrej-umek-vladni-predlog-2-tira-je-nekonkurencen-tujim-variantam-in-strokovno-nesprejemljiv/
    IZ MOME REVIJE “SLOVENIANA”
    O “ČUDNEM” POTEKU PRIPRAV NA IZVEDBO PROJEKTA “2.TIIR.”

    Skratka: dr. A. Umek sploh ni imel možnosti na TV javno, vsemu slovenskemu
    prebivalstvu ustrezno predstaviti projekta ing. Č. Nagodeta. To je dejstvo.
    GRE SEVEDA ZA – JAVNE POZORNOSTI IN STROKOVNEGA UPOŠTEVANJA UPRAVIČENI PROJEKT ING. Črtomira NAGODETA, KI JE KONČNO LE BIL EDEN NAŠIH,
    SLOVENSKIH NAJBOLJ PRIZNANIH STROKOVNJAKOV IN PROJEKTANTOV NA PODROČIJ GEOLOŠKIH OZ. VELIKIH INFRASTRUKTURNIH GRADENJ, PROJEKTOV
    I.T.D.
    Končno je le nedvomno dejstvo, da je bil žal politično umorjeni Ćrtomir NAGODE v Franciji akademsko izšolani ing. gradbeništva in
    dr. geoloških znanosti.
    Najprej pa nekaj besed o splošnih okoliščinah, v katerih se je “dogajal”
    vladni projekt t.i. “2. tira”.
    Kot sem zapisal na začetku pprispevka: veliko vprašanj se nam zastavlja
    nam običajnim občanom, Slovencem in vestnim plačevalcen davkov V
    “baje da naši” državi R. Sloveniji!
    1. Zakaj moramo o v bistvu tehničnih infrastrukturnih projektih, kar projekt 2. tira oz. železniškega prehoda čez t.i. Kraški rob nedvomno je –
    odločati vsi prebivalci na referendumu? Saj o gradnjah večjih držanih
    poslopij, gradenj stavb itd. se pa ne odloča referendumsko. O tem ponavadi odločajo kompetentni tehnični strokovnjaki, kakšni predstaniki lokalnih skupnosti, občin itd. že sodelujejo. Nikoli pa kar vse prebivalstvo
    države.
    2. Ali so nam, infrastrukturno nekvalificiranemu prebivalstvu – sploh bili
    verodostojno predstavljeni vsi projekti, ki izpolnjujejo normative za biti v
    izboru za ocenjevanje in določitev tehnično in ekonomsko najbolj kvalitetnega projekt? Ki je vreden realizacije v prakso!?
    Na zgornje vprašanje ne jaz, ne mnogi Slovenci – ne znamo odgovoriti.
    Ker tega – preprosto ne vemo.
    3. Mene osebno je cenjeni gospod Vili Kovačič seveda prepričal, da gre
    v ozadju tudi za političn prestiž in verjetno ozke interese lažjih dobičkov
    s strani raznih posameznikov in interesnih skupin.
    Vsi vemo, da je od države oz od davkoplačevalcev lažje dobiti več denarja za nek projekt – kot od ponavadi zelo gospodarnega, racionalnega
    in neradodarnega privatnega investitorja.
    Vendar – resnično me, nas zanima”?
    4. Ali slovenski davkoplačevalci sploh vemo? A so nam bili enakopravno predstavljeni VSI ZA IZVEDBO PRIMERNI PROJEKTI T.I. 2.
    TIRA ?!
    NA ŽALOST MORAM RECI, DA PO MOJEM VEDENJU. VSI PRIMERNI PROJEKTI JAVNOSTI NISO BILI PRIMERNO IN ENAKOPRAVNO PREDSTAVLJENI! Se zdi. V/na javmih RTV medijih zagotovo niso
    bili res kvalitetno predstavljeni!
    Opozorim naj vse beroče, da očitno nekateri kar primerni projekti sploh
    niso bili zajeti v izbor projektov za predstavitev javnosti in za uvrstitev
    med projekte, ki bodo v ožjem naboru za izbor tistega projekta 2. tira, ki
    bo izbran za realizacijo ?
    Na svoj projekt “potisnega” prehoda Kraškega roba je dr. Duhovnik kar
    uspešno opozarjal v medijih – sam, s podporniki njegovemu projektu !?
    “2 TIR” – PROJEKT ING. NAGODETA
    PPRIMER PRE -GLASOVALNEGA VSILJEVANJA “SMC 2. TIRA”
    JE “DOKAZ”,
    DA V R.SLO POTREBUJEMO NAD -STRANKARSKCENTRALNI
    DRŽAVNI ORGAN ZA STRATEGIJE,, INVESTICIJE ITD.
    mnenje J. K. Kern
    DRŽAVNI VSESLOVENSKI “NARODNI SVET “Z IZBRANIMISTROKOVNJAKI,
    BI
    BIL PRIMEREN ZA OBRAVNAVO PROJEKTOV KOT JE “2. TIR “
    mnenje Janez K. Kern , SLOVE NIANA – vsebina Leto 1, št. 1 (Julij, 2018)
    Na
    tehnično, geološko in okoljevarstveno po zagotovilih prof. dr. Andreja
    Umeka zelo primeren, starejši projektni ing. Črtomira NAGODETA iz
    časa med obema vojnama – pa je javno opozarjal le izključno in le gospod dr. A. Umek.
    Dr. A. Umek je kot ( bivši ?) profesor za infrastrukturne gradnje in
    kot zlasti za gradnje železnic verjetno sploh eden redkih strokovnih
    ljudi s tega področja, je zagotovo eden od redkih ljudi, ki je kza
    projekt ing. Črtomira Nagodeta – sploh vedel ! Končno – gre za nad
    80 let star , a zaggotovo kvalliteten projekt iz časa pred 2. sv. vojno.
    Kot je spoštovani gospod dr. Andrej Umek predstavil projekt ing Nagodeta v Svetovnem slovenskem kongresu nekaj dni pred minulim ( prvim )
    referendumom o 2. tiru: gre za – za projekt dveh globljih, daljših predorov-tunelov skozi pod vrhnjim slojem nestabilnega apnenca nahajajoči se
    dolomit, ki je v primerjavi z apnencem veliko bolj stabilna kamnina. Kar
    vemo vsi.
    Po besedah dr. Umeka bi bilo treba projekt ing.. Nagodeta samo malo
    posodobiti pa bi bil povsem konkurenčen ali celo boljši v primerjavi z
    ostalimi projekti, ki so v naboru za izvedbo.
    Poslušalci predavanja v Svetovnem slovenskem kongresu smo bili
    seznanjeni tudi, da osrednji mediji v R. Sloveniji priznanemu strokovnjaku dr. A. Umku niso zagotovili niti pol ure, da bi vsem Slovencem primerno predstavil pozornosti potreben projekt ing. Č. Nagodeta.
    Zlasti mu tega časa ni zagotovila osrednja državna R. TV SLO. : nad
    takim ravnanjem državnih medijev s priznanim profesorjem in infrastrukturnim strokovnjako smo lahko – le zgroženi !
    Gospod dr. A. Umek je uspel svoje poznavanje te tematike na kratko
    predstaviti le v glasilu Delo in na internetu. Te objave dr. A. Umeka lahko
    beroči najdete sami – z vtipkanjem imena gospoda dr. Andrej Umeka v
    okence iskalnika Google.
    In? Kdo je bil inž. Ćrtomir Nagode?
    Ing. Črtomir Nagode ( 1903-1947) je bil v Franciji izšolani ing.. in dr.
    geologije in geoloških gradenj.
    Precej znan je zlasti po njegovi tragični življenski usodi! Njegovo skupino-stranko “Stara pravda” so stalinski KPS komunisti izključili iz OF
    zaradi njegovih nestrinjanj z nesodnimi likvidacijami, ki jih je izvajala KPS
    VOS. Tudi se po dostopnih virih ni strinjal z monopolno vlogo KPS v OF
    in s prisilno podrejeno vlogo ostalih skupin v okviru OF.
    Po vojni pa je bil v znanem stalinističnem “sodnem” t.i. Nagodetovem procesu obsojen na smrt in tudi likvidiran. Za njegov grob se sploh – ne ve.
    Kot razlagajo nekateri pisci je vodilni KPS komunist Boris Kidrič ing. Č.
    Nagodeta dojemal kot njemu osebno nevarnega političnega konkurenta.
    In? To je bil – se zdi – dovoljšen razlog za konstruirani stalinističen sodni
    proces. in – leta 1947 – za politično usmrtitev inž. Črtomira Nagodeta?! Za
    “grob” ing dr. Č. Nagodeta se ne e, njegova mati je od žalosti zaradi usmrtitve njenega sina storila – samomor. Vila na Mirju, dom ing. Nagodeta je
    KPS Kidrič-Kardeljeva stalinistično-komunistična oblast – “nacionalizirala oz.državno – zaplenila” !
    Kdo bo razkril vso resnico o verjetno pozitivnem človeku ing. Č. Nagodetu? Kako krivični, egoistični, kruti do drugih – so lahko nekateri! Njegov
    projekt železniškega prehoda hribovja od Vrhnike, do Kraškega roba,
    katerega avtor je bil ing. Nagode si gotovo zasluži – resno obravnavo !
    Zdaj v letu 2018, cca 80 let po nastanku ?
    “2 TIR” – PROJEKT ING. NAGODETA
    INFORMACIJO O
    ZAMOLČEVANEM
    PROJEKTU ING. Č.
    NAGODETA RESNO PONUJAM V
    OBRAVNAVO
    R. SLO
    PARLAMENTARNIM
    STRANKAM IN
    VSEM ZAINTERESIRANIM,
    Pozivam torej tudi v povezavi s sporno tematiko t.i. “.2. tira” k temeljiti
    javni razpravi v Parlamentu R. SLO in drugod.
    Preteklo dogajanje okrog “2.tira” je z mojega osebnega stališča le še en dodaten
    argument več za resen razmislek o (med drugim )
    tudi mojem predlogu za pripravo in
    USTANOVITEV NOVEGA SLOVENSKO VSENARODNEGA DRŽAVNEGA
    ORGANA – NOVEGA
    “SLOVENSKEGA DRŽAVNEGA NARODNEGA SVETA”.
    Ta ostrednji slovenski organ naj bi namreč
    – oblikoval kvalitetne temeljne vizije in strategije za nas Slovence,
    – za naš slovenski narod in
    – za našo državo R. Slovenijo.
    Tudi o tako vsedržavno, vsenarodnih strateških razvojnih infrastrukturnih projektih kot je “zloglasni” “2. tir” ! In o nadaljni posodobitvi železnic v naši R. Sloveniji.
    Vsi vemo, se spominjamo, kako “brezglavo in nestrateško” so ex KP, ZK
    “politični strokovnjaki” v naši Sloveniji – kar ukinjali v stari Avstriji zgrajene
    proge npr. do Kranjske gore, iz Velenja v Slovenj Gradec itd. Malo za šalo:
    morda bomo od SMC dr. Cerarja slišali kaka pojasnila “o potrebnosti” ukinjanja tistih prog, od strank KP; ZK kontinuitete (SD; DESUS; LEVICA:::)
    pa – Morda – bomo slišali , kakšna “opravičila” za “komunistično modra”
    ukinjanja železniških prog v Sloveniji v 1950.,1960. letih?!
    O mojem predlogu “narodnega sveta” pišem v posebnem poglavju v tej reviji.
    Tudi primeri, kakršni je primer SMC “vladnega projekta in Zakona o 2. tiru”, ki ga
    je zdaj že “bivša” z glasovi preglasovalna SMC vsiljevala nam vsem Slovencem.
    Skratka: osrednji “slovenski narodni svet” naj bi s svojim obstojem in zs “politično
    nadmočjo” v strateških zadevah – blokiral in preprečil take “anomalije”, kakršna
    je bila SMC politično nekorektna “solo akcija” z vsiljevanjem strokovno in ekonomsko nedomišljenega projekta “2. tir” !
    Moja zamisel o “osrednjem vseslovenskem narodnem svetu” – se mi zdi
    vredna premisleka !
    VREDNA PREMISLEKA – TUDI IN PRAV ZARADI SPORNEGA VLADNEGA
    ZAKONA O “2. TIRU”. Morda se bo vanj postopoma preoblikovalo že obstoječi Državni svet?
    V ta novi “svet” naj bi bili izvoljeni ali imenovani Slovenci z največjo veljavno priznano največjo strokovno “težo” na nekem področju !
    Končno !?
    Skrajno nenaravno in nelogično je, da nas o tehničnem “2.tiru” prepričuje
    “kardeljevski tip pravnika dr. M. Cerar in drž. sekretar g. Dragonja, ki verjetno tudi nima nikakršne “infrastrukturne izobrazbe”. Mar ne ?!
    Kaj torej – SMC – ve o “projektu ing. Nagodeta?!
    Naj, prosimo, dr. Cerar – javno, na RTV SLO, TV 3 – to javno pove ! Morda
    bomo slišali tudi njegovo “interpretacijo politično KP, ZK strokovnih ukinjanj” železniških prog v 1950., v 1960. letih – v “naši” Sloveniji !!
    “Še pomnite – tovariši” ? Kako smo se včasih vozili z železnico v Planico,
    v Slovenj Gradec itd. ?
    Pa so Vaši “tovariši-vzorniki” – te proge – kar ukinili, prodali tračnice itd.
    Zakaj so te proge – kar – ukinili.?
    Baje so se nekim ex KP, ZK “vsevednim tovarišem” vlaki zdeli “nazadnjaški, zastarela reč”, avtobusi in tovornjaki – pa sodobna, “napredna – reč”
    Tudi SMC dr. M. Cerarju se “njegov-vladni” 2. tir – Bogve-zakaj – zdi “napreden” ?! “Sumljiva podobnost z naprednostjo” avtobusarskih in tovornjakarskih “projektov” ex KP; ZK “projektantov” ?! Se zdi !? Ta “naprednost”
    dr. Cerarjevega “2. tira” – namreč ?!
    V DZ R. SLO bi bilo nujno treba preveriti “vzroke” za “ignoriranje” prjekta
    ing. Nagodeta. In “ignoriranje” opozoril na ta projekt – s strani dr. A. Umeka
    Hvala za branje !
    Zapis: odg. urednik edicij SLOVENIANA l.r. Janez Kepic-Kern

  • Aleš Abram

    Bravo Hrvati, želijo pred nami narediti progo. Imam občutek da želijo pobrati Luki Koper Posel, tako da bo ves business odšel v Reko.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!