Mediji se še vedno niso sprijaznili z zmago Trumpa – tudi po izvolitvi ga napadajo

Foto: Printscreen/epa

Novoizvoljeni ameriški predsednik Donald Trump ima z mediji ljubezensko-sovražni odnos, saj so le-ti odgovorni za pristransko poročanje v času predsedniške kampanje. Novinarji mu zaradi njegovih burnih reakcij večinoma ne zaupajo, zato se poraja vprašanje, kako bo ta odnos deloval in kaj bo z njim v prihodnje.

Trump je v torek med obiskom časopisne hiše New York Times izjavil, da od založnika New York Timesa Arthurja Sulzbergerja pričakuje, da če bo menil, da obstaja nekakšna težava, o tej spregovori z njim in ga nemudoma pokliče.

Jay Rosen z Univerze v New Yorku trdi, da je nasvet Trumpa nepraktičen, ker naj bi bilo Sulzbergerju težko vedeti, kdaj je pravi čas, da pokliče Trumpa. Po njegovo je s tem Trump razkril svoj menedžerski stil, za katerega sta značilna sklepanje poslov in želja po ugajanju.

Rosen meni, da je odnos med Trumpom in novinarji poln besa, saj le-ti ne marajo nikakršnega vmešavanja v svoje delo, prav tako pa jih jezi, da se Trump pogostokrat na socialnih omrežjih in drugih forumih znese nad delom novinarjev. Številni novinarji so zaradi zmage Trumpa zmedeni, jezni in nezadovoljni.

Trump in mediji imajo pestro zgodovino
Novoizvoljeni predsednik in novinarji imajo za sabo pestro skupno zgodovino, saj je Trump svojo kariero zgradil preko medijev. Slaven je postal v 80. letih s pomočjo svojih knjig in nepremičninskih poslov.

Foto: epa

Foto: epa

Največ pozornosti je v medijih sprožila njegova oddaja Pripravnik leta 2000, med predsedniško kampanjo pa je bil za razliko od svoje protikandidatke Hillary Clinton deležen popolne blokade s strani medijev.

Številni Trumpu očitajo, da jih uporablja kot boksarsko vrečo, in trdijo, da se bori umazano in udriha po novinarjih na družabnem omrežju Twitter. Med kampanjo je New York Times zaradi medijske blokade to označil kot spodletelo medijsko organizacijo.

To novinarje postavlja v sivo senco. Ko gre za pokrivanje Trumpa, se zdi, da ne morejo zmagati. Kljub temu, da “poskušajo” glede njega poročati o dejstvih, ljudem mediji še vedno niso pogodu, poroča BBC.

Trump v javnosti napada medije in trdi, da si izmišljajo zgodbice o njem in da poročevalci s svojim delom izkrivljajo njegove realne poglede. Zaradi njegovih reakcij v javnosti mu nekateri težko verjamejo, da so mediji pristranski.

V ZDA vlada najmanjše zaupanje v medije do sedaj
Na podlagi podatkov s strani podjetja Gallup naj bi zaupanje v medije potonilo na najnižjo raven do sedaj. Ko Trump izpostavi slabo stran medijev, se zdi, kot da ljudem za to ni mar. V resnici pa te informacije počasi kopičijo.

Na določeni točki med kampanjo je Trump naglas kritiziral medije, ker na posnetkih niso želeli prikazati velikosti njegovih zborovanj. Podporniki Trumpa so začeli vedno bolj s prstom kazati na “nepristranske” medije, ki so očitno poročali demokratski kandidatki v prid. Tudi po tem, ko je Trump zmagal, so ga še naprej napadali, kar si lahko ogledate tudi na spodnji sliki.

Foto: Printscreen

Foto: Print Screen

Novoizvoljeni predsednik si kljub medijski blokadi prizadeva za otoplitev odnosov
Trump se zaradi sovražnega odnosa medijev poslužuje direktnega načina komunikacije z javnostjo in tako ne prireja novinarskih konferenc, s čimer bi medijem omogočal sugeriranje cenzuriranih in izkrivljenih dejstev. Kljub temu pa si prizadeva za otoplitev odnosov z novinarji, zaradi česar se je v torek tudi udeležil sestanka z novinarji pri New York Timesu.

V zadnjem času je bilo kljub napetosti v medsebojnem odnosu mogoče opaziti, da je Trump med svojimi potovanji dovolil novinarjem, da ga spremljajo. Prav tako je pričel pozorno spremljati medije in brati članke, da si lažje ustvari sliko o tem, o čem ljudje razmišljajo. Novinarje pa pogosto obvešča o tem, ali se strinja ali ne glede napisane vsebine v člankih, ki se nanašajo nanj.

N. Ž.