Nova pravila zaradi Volkswagnove goljufije z emisijami

Evropski poslanci so danes glasovali o priporočilih Preiskovalnega odbora za meritve emisij v avtomobilskem sektorju (EMIS). Odbor je nastal po razkritju goljufanja na testih, ki merijo emisije dizelskih motorjev. Priporočila nalagajo tudi razvoj novega testiranja emisij avtomobilov.

Evropska poslanka Romana Tomc je ob tem komentirala: “Afera Volkswagen je pokazala, da so nekateri zelo spretni pri manipuliranju s podatki. To bi lahko preprečili z ostrejšim nadzorom. Proizvajalci so s prirejanjem podatkov zavajali ne samo nadzornike, ampak tudi potrošnike, ki so v dobri veri kupovali njihove avtomobile, misleč, da kupujejo okolju prijaznejše izdelke, kot so v resnici bili. Temu ne moremo reči drugače kot goljufija.”

So tudi drugi prirejali teste izpustov?
Pojavljajo se namigovanja, da so tudi v drugih podjetjih avtomobilske industrije prirejali teste izpustov, vendar zaenkrat za to še ni dokazov. Eno izmed pomembnejših priporočil preiskovalnega odbora EMIS je, da bo treba izvajati tudi t. i. teste RDE – Real Driving Emissions (test emisij v realnih pogojih vožnje), ki za razliko od laboratorijskih testov pokažejo bolj realno sliko.

Romana Tomc ob tem izpostavlja: “Testi RDE so pomemben korak k temu, da manipulacije z laboratorijskimi rezultati ne bodo več mogoče.” Preiskovalni odbor EMIS je priporočil tudi vzpostavitev nove agencije, ki bi na tem področju nadzorovala države članice.

Tomčeva se s tem predlogom ne strinja: “Agencij imamo na evropski ravni preveč, zato ne vidim nobene potrebe po tem, da bi ustanavljali nove. Bistveno je, da nacionalne agencije, ki že obstajajo, kakovostno opravijo svoje delo.”

A. R.