Pomanjkljivo oblečene blondinke bodo na ulicah Stockholma kmalu postale stvar preteklosti, saj se je mestni svet odločil, da regulatorju za oglaševanje podeli nova pooblastila za umik oglasov, za katere bo presodil, da so seksistični in ponižujoči.
Daniel Hellden iz stranke Zelenih, ki velja za pobudnika ideje, je pred tem navajal, da je seksistično oglaševanje reprezentativno za družbo kot celoto. Za Local pa je poudaril, da je urejanje oglasov v mestu pomembno v boju proti predsodkom v švedski skupnosti. “Delamo pomemben korak z namenom, da zagotovimo, da seksistična in rasistična sporočila in pogledi ne bodo vidni na javnih površinah Stockholma,” je dejal.
Kot samoregulativni nadzornik je imel oglaševalski regulator včasih moč, da je presodil, če je nek oglas seksističen ali ne. V skladu z novimi pravili pa je sedaj postalo mogoče, da so oglasi odstranjeni s katere koli od 700 oglasnih plošč, ki se nahajajo na javnih površinah švedske prestolnice, v primeru, da ženske ali moške prikazujejo zgolj kot spolne predmete ali krepijo stereotipne vloge spolov.
“Takšni oglasi vplivajo na veliko ljudi, predvsem na mlade ženske. Zaradi njih pričnejo razmišljati o podobi lastnega telesa, zaradi česar pričnejo nastajati negativna čustva,” je Hellden povedal za oglaševalsko spletno stran The Drum. “Mogoče podjetja ne bodo naročila obešanja plakatov, ki so seksistični, če bodo vedela, da bodo ti odstranjeni po 24 urah. V primeru, da bo vse potekalo, kot je treba, nam ne bo potrebno uporabljati te zakonodaje.”
Potezo podpira tudi Reklamera
Reklamera, švedska ženska skupina, ki lobira proti spolni diskriminaciji pri oglaševanju, je podprla omenjeno potezo, prav tako pa tudi Združenje švedskih oglaševalcev. “To bolj predstavlja simboliko za mesto Stockholm. Kaže, da resno razmišljamo o zadevi,” je povedal tiskovni predstavnik oglaševalske skupine Dagens Media.
London in Pariz sta evropski prestolnici, ki sta se kot prvi odločili za prepoved seksističnega oglaševanja. Leta 2016 je londonski župan Sadiq Khan na podzemni in avtobusih prepovedal izobešanje oglasov, ki promovirajo nerealno podobo telesa. Do tega koraka je prišlo potem, ko je bilo mogoče videti oglas s prekomerno suho žensko v rumenem bikiniju in zapis: “Je tvoje telo pripravljeno na plažo?”, saj je bil ta deležen kar 400 pritožb s strani potnikov.
N. Ž.