Spreobrnjena nekdanja muslimanka: “Prepoved nikaba je nujnost!”

(Foto: epa)

Medtem ko v Veliki Britaniji poteka razprava o prepovedi nikaba, je spreobrnjena nekdanja muslimanka pozvala k obvezni prepovedi naglavnega oblačila, saj naj bi bilo to v nasprotju tako z islamskim naukom kot s kulturo zahodne civilizacije.

V Veliki Britaniji te dni poteka burna razprava o prepovedi nikaba, naglavnega ženskega pokrivala, ki v celoti zakriva ženski obraz. Mnenja se krešejo, a med njimi velja izpostaviti pričanje, ki ga je za Jihad Watch zapisala Shazia Hobbs, spreobrnjena nekdanja muslimanka. Ta se je namreč zavzela za izrecno prepoved naglavnega prekrivala. Kakor piše, je bilo življenje za prvo generacijo Pakistancev na Škotskem težko, a zato veliko bolj svobodno. Ženske niso nosile naglavnih pokrival – vsaj ne na način, ki bi zakrival lase, moški so bili načeloma obriti, dolge brade pa so bile domena starih stricev ali pa “bi jo lahko občasno opazili na ekscentričnemu najstniku, ki je jemal svojo vero preveč resno”.

Danes je glavno vprašanje muslimanskih najstnic, ali naj zakrijejo obraz ali ne, če jim je takšna izbira sploh dana in ni že določena vnaprej. Kakor piše Hobbsova, “poteka proces prilagajanja in pogajanja med kulturami … in pokrivalo je eden od najbolj vidnih simbolov te razprave”. Razlogi ženskih aktivističnih gibanj, politikov in nacionalistov se lahko še tako razlikujejo, a zdi se, da so si v veliki meri enotni, da nikab ne sodi v britanski kulturni prostor.

Nepremostljive kulturne razlike
Naglavno pokrivalo naj bi bilo v islamskem svetu znak “dobrega značaja”. Koran naj ne bi predpisoval “zakrivanja žensk v črne vreče z majhnim koščkom mrežice, da lahko vidijo, kam gredo. Nikjer v Koranu ne piše, da si morajo zakriti lase, a vseeno številne muslimanke to počnejo in še vztrajajo, da je to njihova svobodna izbira”. Med tem, ko ima na zahodu prednost posameznikovo vedenje in ne to, kaj nosi na sebi, v islamskem svetu velja ženska, ki ne nosi naglavnega pokrivala, za lahko.

Notranjost mošeje na vzhodu Londona (Foto: epa)

Nikab tudi preprečuje normalno komunikacijo med ljudmi, saj je prav toliko, kot je izrečenega, izraženo v obrazni mimiki in drugi neverbalni komunikaciji. Če je na drugi strani ženska oblečena v šotor, normalna komunikacija ni mogoča. Najpogostejši črni nikab naj bi imel tudi določene negativne konotacije, saj naj bi črna barva simbolizirala zlo, medtem ko bela predstavlja čistost in vse dobro. “Lahko vidimo, kako muslimanski moški nosijo bele halje in pižame, medtem ko so njihove ženske oblečene v črna oblačila kot nindže.”

Slika je simbolična. (Foto: epa)

“Prepoved nikaba je eden od najlažjih načinov, da Britanija na prvo mesto postavi svoje zakone, kulturo in vrednote” in se tako postavi po robu puščavski in primitivni kulturi ter njenim vrednotam, ki simbolizirajo sovražno in brezkompromisno islamizacijo. Prepoved nikaba bi morala biti preprosta. “A Britaniji manjka poguma. To ni strpnost. To je šibkost. Če ne moremo zmagati v preprostih bitkah, nikoli ne bomo dobili težkih,” je še povedala Shazia Hobbs v svojem zaključku.

V Evropi so prepoved nikaba dosegle Nemčija, Francija, Nizozemska, Danska, Belgija, Bolgarija ter deloma Švica in Italija.

Ivan Šokič