Zakaj je letalo pred strmoglavljenjem spreminjalo višino in kaj so neobičajni zvoki v pilotski kabini

Foto: epa

Egiptovski predsednik Abdul Fattah al-Sisi je zanikal trditve Islamske države (IS), ki je prevzela odgovornost za sestrelitev letala, in jih označil za propagando. Obstaja dvom, da IS na tem ozemlju sploh ima dovolj močno orožje za sestrelitev letala. Letalska družba še vedno izpostavlja, da je za nesrečo kriv t. i. zunanji dejavnik, ameriški satelit pa je ob času nesreče na Sinajskem polotoku zaznal toplotni val.

Letalo ruskega letalskega prevoznika Kogalymavia Airbus 321 je v soboto razpadlo v zraku in strmoglavilo na Sinajski polotok. Umrlo je vseh 224 potnikov na krovu. Vzrok nesreče še vedno ostaja neznanka, saj se v javnosti pojavlja vedno več teorij. Včeraj je letalska družba Kogalymavia kot vzrok nesreče uradno navedla zunanje dejavnike. ”Ne obstaja taka kombinacija sistemskih odpovedi, ki bi lahko vodila v razpad letala v zraku,” je dejal Alexaner Smirnov.

Ruska zvezna agencija za letalstvo navedbe o zunanjem dejavniku zanika, Islamska država prevzela odgovornost
”Obtožbe o vplivu zunanjega dejavnika so prezgodnje in ne temeljijo na pravih dejstvih,” pa je povedal vodja Ruske zvezne agencije za letalstvo Aleksande Neradko.

Sinajska provinca – del Egipta, ki je po odstavitvi egiptovskega predsednika Mohammeda Morsija sklenil zavezništvo z Islamsko državo – je takoj po strmoglavljenju letala pisno prevzela odgovornost za njegovo sestrelitev. A mnogi strokovnjaki dvomijo, da posedujejo dovolj močno orožje, da bi lahko sestrelili potniško letalo.

”Gre za propagando Islamske države”
”Brezglavo iskanje zaključkov je nepotrebno. Vsi, ki bi želeli sodelovati pri preiskavi, se vanjo lahko vključijo. Navedbe o tem, da je Islamska država strmoglavila potniško letalo, zgolj škodijo Egiptu in ogrožajo varnost in stabilnost v državi. Zagotavljam lahko, da je situacija na Sinaju popolnoma pod kontrolo,” je pojasnil egiptovski predsednik Abdul Fattah al-Sisi. Do vpletenosti teroristov v strmoglavljenje letala pa so kritični tudi v ameriški CII, kjer neposredne povezave s terorističnim napadom še niso dokazali, hkrati pa te možnosti še niso izključili.

Američani zaznali toplotni val v trenutku nesreče
Kot poroča britanski BBC, je ameriški satelit nad Sinajskim polotokom v času eksplozije zaznal velik toplotni val. Ta bi lahko bil posledica bombe, a poudarjajo, da je možen vzrok tudi tehnična napaka na letalu, ki je povzročila eksplozijo v motorju ali rezervoarju za gorivo. Raziskava vzroka nesreče še poteka, zato točnih podatkov še ni.

Se pa zato širijo dodatne informacije, ki razburjajo javnost. Britanski Telegraph namreč poroča, da podatki z radarja Flight 24, katerega zanesljivost je zelo visoka, kažejo, da je rusko letalo, tik preden je izginilo, neobičajno hitro spreminjalo višino. V samo treh sekundah se je dvignilo za tri tisoč metrov in nato za tri tisoč metrov padlo.

Neobičajni zvoki iz pilotske kabine
Nekaj trenutkov pred strmoglavljenjem pa so se iz pilotske kabine slišali tudi nenavadni glasovi, ki niso značilni med standardnim letom.

Preiskovalci v Kairu so namreč razkrili prve podatke iz črne skrnjice. Na posnetku se najprej sliši sproščen pogovor, nato pa se pojavijo nenavadni zvoki. Zato se predvideva, da je prišlo do nepričakovane situacije, zaradi katere pilot niti ni imel priložnosti, da bi poklical na pomoč

M. G., B. O.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!