Več kot 17 tisoč tihotapcev ljudi za ‘reklamiranje’ svojih dejavnosti uporablja Facebook

Foto: Facebook.

Tihotapci ljudi uporabljajo na tisoče Facebookovih računov za ‘oglaševanje’ svojih kriminalnih dejavnosti. Migrantom, ki si želijo boljše življenje, v teh ‘reklamah’ obljubljajo neresnične stvari. Migrante vabijo s ‘paketnimi ponudbami’, ki vsebujejo lažne osebne dokumente, delovna dovoljenja, lažne poroke in prečkanje Sredozemskega morja. 

Poročilo Organizacije za boj proti tihotapcem (European Migrant Smuggling Centre – EMSC) razkriva, da devet od desetih migrantov doseže Evropo s pomočjo tihotapcev, katerih usluge drago plačajo. V letu 2015 so odkrili le 148 Facebookovih računov, ki so oglaševali tihotapljenje, v letu 2016 pa je to število naraslo že na 1.150 računov.

Borci islamistov so lahko že v Evropi
Poročilo tudi razkriva, da se tolpe borcev Islamske države lahko že nahajajo znotraj schengenskega območja. “Različne socialne medije vedno bolj uporabljajo in zlorabljajo za oglaševanje tihotapljenja ljudi s strani kriminalnih tolp. Večino ‘storitev’ se da razdeliti v kategorije. Najvišje na lestvici pa sta prevoz v Evropo in izdelava lažne osebne dokumentacije,” še navaja poročilo.

“Nabor ‘storitev’ pa se je v zadnjem času tako povečal, da obstaja sum podkupovanja različnih konzularnih in veleposlaniških uslužbencev v veleposlaništvih zunaj Evrope,” navaja poročilo.

Vodja agencije Rob Wainwright je dejal, da več kot 90 odstotkov migrantov uporablja ‘storitev’, ki jih izvajajo tihotapske združbe. “Te družbe imajo ogromen dobiček iz naslova tihotapljenja ljudi,” je še dejal Wainwright. Dobički naj bi dosegali celo tri milijarde ameriških dolarjev. Večina ponudb na Facebooku za prečkanje Sredozemskega morja se giblje okoli 3.000 evrov. Glavni cilj tihotapcev je še vedno Italija, mnogi migranti pa so zaradi pohlepa tihotapcev umrli v sredozemskih vodah.

 
A. R.