Zakon o 2. tiru – Noetova barka ali Titanik?

(Foto: iStock)

Naša vlada ponuja narodu Zakon o drugem tiru kot rešilno bilko – Noetovo barko. Če misli resno na dobrobit naroda, potem je hudo nespretna, saj je investicijski projekt, ki ga vsiljuje, pripravljal povsem nekredibilen Poldrugi Martin, bojim pa se, da je bil avtor razbojnik Cefizelj! Mi pa nismo Butalci! Trdim, da bo ob takšnem projektu narod nujno doživel usodo Titanika – bomo na njem ali pa ga bomo odklonili v blagor vsega našega naroda? Saj narod še nima opranih možganov in zmore modro presojati. Kdo pri zdravi pameti bi dal za jabolko 3 evre, če lahko povsem enako kvalitetno dobi za 1 evro?

V resnici gre pri Zakonu o 2. tiru za zastrupljeno jabolko, ki ga vlada vsiljuje narodu kot edino možno opcijo. Da je pridobila evropska sredstva, je morala pripraviti konkreten projekt. Da, njen predlog je “zlata proga”, kjer centimeter proge stane kar nad 500 evrov! Je to posledica nerazumnih odločitev ali goljufija stoletja?

2. tir ali vreča brez dna
Ne verjamem, da bi mogli pridobiti evropska sredstva brez zaprte finančne konstrukcije. Da je finančna konstrukcija zaprta, je na soočenju potrdil tudi vladni predstavnik. Zaprta je bila lahko samo s financiranjem iz proračuna – torej vlada je že dala obljubo Evropi oz. sprejela zavezo (!!!), da bo vzela sredstva iz davkoplačevalskih žepov in po nepotrebnem zadolžila narod za naslednjega pol stoletja! Namesto za otroke, družine, socialo, zdravstvo, znanost in izobraževanje … bo denar odšel v kraške jame, žepe lobijev ali zaradi neumnosti vlade v maloro!  Vam je to všeč?! Torej finančna konstrukcija ni zaprta, saj narod še ni (in upam – ne bo) dal soglasja za krajo stoletja!

Da je vladni projekt iz Zakona o 2. tiru povsem nestrokovno pripravljen, kaže tudi dejstvo, da investicijski projekt vlade ne izpolnjuje temeljnih zahtev. Vsaka, še tako zakotna banka bi morala takšen projekt zavrniti z levo roko! Temelj za odločitev in s tem predvidena cena projekta je odvisna od geoloških raziskav. Če iščem školjke na obali, to še ni raziskava, ki bi opravičevala gradnjo na pesku! Trasa, ki jo ponujajo s svojim projektom, bi znova po nepotrebnem ranila naravo, predvidena proga teče po kraškem terenu, polnem podzemnih jam. Če bi naleteli na katero, bi bilo to lahko brezno, v katerega bi morali nasuti milijone kubikov materiala. To bi lahko pomenilo tudi milijarde proč vrženega našega denarja!

Zelo umestno vprašanje! Zakaj je vlada odklonila presojo drugih projektov, ki bi zagotovili ustrezno infrastrukturo na relaciji Divača – Koper? Ko boste prepleskali stanovanje, boste vprašali vsaj tri pleskarje, koliko bi vas to stalo. Vlada pa pri milijardnem projektu tega ne stori – ja, smo mi res Butalci! Razlog? Pa še eno dejstvo: njihov projekt bi morali izvajati tujci s pregrešno drago mehanizacijo in tujo delovno silo! Pa še kup resnih razlogov govori PROTI vladnemu predlogu.

Vlada je ponujala nov enojni tir na geološko neraziskanem področju, naravo bi obremenila tudi z 11 predori, gradila bi 2 viadukta in 2 mosta,…, za 1,4 milijarde evrov, kupiti bi bilo treba še 18 lokomotiv. Zdaj sicer ponuja na enakem terenu dvotirno železnico. Ne ve pa še, koliko je predvidena vrednost projekta, zagotovo pa se meri v milijardah, saj bo treba polniti podzemne jame v naravi ali žepih elit! Naravi prijaznejši in neprimerno cenejši projekt pa ponuja gradnjo na trasi obstoječe proge, ki je raziskana, na primernem terenu. Izgradili bi le en dvotirni predor, predvidena investicijska vrednost pa je 0,8 milijarde evrov. Je torej izbira še dilema?

Z glasovanjem na referendumu PROTI predlaganemu zakonu o drugem tiru se odločamo PROTI nestrokovnemu predlogu, neodgovornemu ravnanju vlade in PROTI korupciji. Z glasom PROTI se odločamo proti pogromu in za dobrobit našega naroda – naših družin, naših vnukov. Hvala za tvoj glas PROTI.

Magdalena Ganzitti