Nesreča v italijanski Genovi, kjer se je zrušil del viadukta, je postavila vprašanje tudi o stanju ostalih mostov, med drugim tudi v Sloveniji. Prek družbenih omrežij so zaokrožile tudi fotografije okoli 70 let starega mostu čez Kolpo v Vinici v Beli krajini. Te kažejo na veliko načetost objekta, v vladni direkciji pa navajajo, da je težko napovedati, kdaj bo prišlo do nove gradnje, pravijo pa, da je gradnja v načrtu.
14. avgusta 2018 se je v italijanski Genovi zrušil del viadukta, kar je zahtevalo najmanj 42 življenj in več deset ranjenih. Številka uradno ni potrjena, saj pogrešajo še med 10 in 20 ljudi. Viadukt se je zrušil med hudim neurjem, ko je v globino 45 metrov skupaj z njim zgrmelo več kot 30 avtomobilov in trije tovornjaki. Tragični dogodek je povzročil veliko zaskrbljenost tudi zaradi drugih mostov in viaduktov povsod po svetu in tudi v Sloveniji. Po družbenih omrežjih so se nemudoma začela pojavljati številna opozorila o njihovem slabem stanju.
Verjetno je tudi v tem razlog, da je na tem mejnem prehodu dovoljen tovorni promet za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa ne presega 7,5 tone. Še nedolgo tega so poročali, da je nosilnost mostu 30 ton, vendar pa je zaradi infrastrukture na mejnem prehodu Vinica promet omejen na 7,5 tone. Pred tem je bila nosilnost več let omejena celo na samo 3,5 tone, nato so lani nosilnost povečali.
Direkcijo za infrastrukturo, ki spada pod ministrstvo za infrastrukturo, smo zato vprašali, ali imajo v načrtu tudi most čez Kolpo v Vinici. Odgovorili so nam, da je rekonstrukcija v načrtu. “Tako je projektna dokumentacija PGD/PZI za rekonstrukcijo mostu čez Kolpo v Vinici že v izdelavi. Pred samo izvedbo rekonstrukcije je potrebno izdelano dokumentacijo še revidirati, ker gre za mejni most skleniti meddržavni sporazum z Republiko Hrvaško ter izvesti razpis za samo izvedbo,” so zapisali in dodali: “Glede na navedeno je v tem trenutku težko napovedati, kdaj bi se gradnja lahko začela.” Iz odgovora je razvidno, da bo treba na nov ali obnovljen most čez reko Kolpo v Vinici še dolgo čakati.
Celoten članek preberite TUKAJ