Na avstrijskem Koroškem bogatijo železniško ponudbo, na slovenskem Koroškem jo ukinjajo

Slika je simbolična (Foto: iStock)

Medtem ko Avstrijske zvezne železnice (ÖBB) na avstrijskem Koroškem širijo svojo ponudbo, dodajajo in bogatijo vozne rede, se na slovenski strani Koroške vlake večinoma ukinja. Čeprav veliko Slovencev kruh služi na avstrijski strani Koroške, interesa za povezovanje dveh regij na slovenski strani ni, prav tako se promet na Koroški progi iz leta v leto krči.

Brez interesa po železniškem povezovanju
Avstrijske zvezne železnice (ÖBB) so predstavile nov zimski vozni red, ki bo začel veljati 10. decembra. Z novim voznim redom so na območje avstrijske Koroške dodali več vlakov, ki bodo vozili v krajših presledkih. Spremembe v voznih redih so tudi na relaciji Celovec–Volšperk, prav tako so odhode in prihode vlakov prilagodili zaposlenim v podjetju Mahle v Šmihelu, poroča avstrijski ORF. Avstrijce pa zanima tudi povezovanje s sosednjimi državami; dodali so namreč potniške povezave s sosednjo Italijo, povezali bi se radi tudi na slovensko stran a kaj, ko slovenske vlade skupaj s Slovenskimi železnicami to povezovanje ne zanima.

Čeprav v podjetju Mahle v Šmihelu pri Pliberku dela vedno več Slovencev, novih železniških povezav med državama ni, srž problema pa je odnos Slovenskih železnic oziroma države do želje Avstrijcev po povezovanju. Strateška želja Avstrije je, da bi se Koroška proga do meje posodobila do takšne mere, da bi vlaki lahko po njej potovali s sodobnimi hitrostmi. Zaenkrat je povprečna hitrost na Koroški progi 42 kilometrov na uro, medtem ko po avstrijskih železnicah vlaki prevozijo tudi do 170 kilometrov v eni uri.

Več na e-koroska.si …