V sosednji Hrvaški v letošnji turistični sezoni beležijo občutno manj turistov kot prejšnja leta, kar potrjuje tudi uradna statistika. Ta kaže, da je število gostov julija glede na eno leto prej upadlo za 1,2 odstotka.
Mnogi slednje pripisujejo zviševanju cen in ponovni obuditvi turizma v konkurenčnih turističnih državah.
Po uradni statistiki so na Hrvaškem julija zabeležili 4,6 milijona prihodov in 30,5 milijona prenočitev turistov, kar je 1,2 odstotka manj prihodov in 1,5 odstotka manj prenočitev kot julija lani. Takšni statistiki pritrjujejo tudi sami gostinci, ki pravijo, da je sezona bistveno slabša, kot je bila lanska. Še več, pravijo, da tako slabega obiska ni bilo že vsaj dvajset let.
Kot so nam povedali ob obisku enega izmed turističnih kompleksov v bližini Splita, je število gostov glede na lani upadlo za tretjino, kar sami pripisujejo predvsem ponovni oživitvi obmorskega turizma v Grčiji, Turčiji in Tuniziji. V slednji, kot nam je povedala ena od sogovornic, na primer paket za štiričlansko družino z dvema otrokoma stane manj kot podoben paket na Hrvaškem, s tem, da je v dopust v Tuniziji všteto tudi letalo.
V turističnih krajih na Hrvaškem, na primer, piva skorajda ni mogoče dobiti izpod treh evrov, cena v bolj znanih letoviščih pa hitro doseže tudi pet ali več evrov.
Če so se Hrvatje v preteklosti hudovali nad cenami slovenskih vinjet, pa so zdaj tudi sami precej podražili vožnjo po avtocesti. Tako na primer cestnina od Karlovca do Splita znaša 25 evrov, kar je na primer precej več od slovenske tedenske vinjete, ki stane 15 evrov (mesečna 30 evrov).
Zaradi upada turistov se na Hrvaškem v zadnjem času pojavlja vse več pozivov, da bo treba na področju turizma narediti več in da bo treba turistom poleg morja in sonca ponuditi še kaj več.