fbpx

Ste vedeli? Če se je turistični paket podražil lahko od pogodbe odstopite

Slika je simbolična (foto:epa)

Z dopustniškim časom pride tudi sezona koriščenja turističnih paketov in storitev. Med njimi so razlike, ki pa jih je modro poznati, da lahko uveljavljate svoje potrošniške pravice. Zveza potrošnikov Slovenije nudi ogromno nasvetov, eden izmed njih pa je uporaben prav v tem času.

Kdaj gre za turistični paket in kdaj za posamezne storitve, ni odvisno le od tega, ali je pogodba sklenjena s turistično agencijo ali neposredno s ponudnikom storitve. Pogodba o turističnem paketu je natančno definirana v zakonu o varstvu potrošnikov. Zato ni vsaka pogodba, sklenjena s turistično agencijo, avtomatično pogodba o turističnem paketu. Poznavanje razlik med enim in drugim pa je pomembno za uveljavljanje potrošniških pravic.

Potrošniške pravice se namreč v primeru ene in druge vrste pogodbe precej razlikujejo. Razlikuje se tudi odgovornost ponudnika, torej proti komu lahko potrošnik uveljavlja pravice. ZPSSLO je na svoji spletni strani pojasnila, da, če je pri pogodbi o turističnem paketu za njegovo pravilno izvedbo v celoti odgovoren organizator potovanja (turistična agencija), to ne velja pri pogodbi o posamezni turistični storitvi, kot je npr. nastanitev ali prevoz. V tem primeru je namreč odgovoren zgolj ponudnik storitve ne glede na to, ali je bila kupljena prek turistične agencije, spletne platforme ali neposredno pri ponudniku.

Če povišanje cene turističnega paketa presega 8 odstotkov dogovorjene cene, lahko potrošnik ali pristane na povišanje ali pa odstopi od pogodbe brez plačil odstopnine. V primerih, ko povišanje cene ne presega 8 odst0tkov, potrošnik od pogodbe ne more odstopiti brez finančnih posledic.

Tanja Brkić