Mario Galunič on discord at RTV Slovenija: ‘There are people among us who publicly fight against their own company and colleagues or for their own privileges’

Mario Galunič (Foto: STA)

The long-time TV host and former editor of the entertainment programme at RTV Slovenija, Mario Galunič, has been interviewed by the Obrazi magazine. The magazine predicts that he will soon return to television screens. What is concerning is that his answers for the magazine confirmed the catastrophic situation and relations at RTV Slovenija, which have often been mentioned on our web portal.

The Obrazi magazine, which is part of the Večer empire belonging to the leftist tycoon Hakl, has published an interview with the long-time TV host and former editor of the entertainment programme at TV Slovenija, Mario Galunič. Even though Galunič usually remains silent about circumstances at RTV Slovenija, he confirmed the situation of the public broadcaster on this occasion – and Hakl’s newsletter conveniently omitted specific names and specific events responsible for it. It is not clear whether they failed to ask Galunič about them or whether he is withholding facts himself. At the very beginning of the interview, he talked about his poor relationship with Miša Molk, whom he had not be taking seriously for quite some time – he had also upset her by removing the show of her daughter, Ula, from the programme. Molk had recently defamed Galunič in the same magazine, and he returned the favour, accusing her of communicating immaturely and having a problem with truthfulness and memory. Galunič had recently been replaced as editor of the entertainment programme by Vanja Vardjan.

He confirms that there is discord at RTV Slovenija and that it is controlled by lobbies
In the interview, Galunič even hinted that the public broadcaster was torn between the expectations of lobbies and politicians. The Nova24TV web portal and television has been pointing out for a while that RTV Slovenija is actually completely under the influence of lobbies and politicians, or rather the entire deep state. Examples of the influence exerted on RTV Slovenija are definitely the homosexual lobby, which is known as the most influential lobby in Slovenia, the abortion lobby, which has recently bared its teeth with the pressure on Dr Tadej Strehovc, and various interest groups, like the Union of the Associations for the Values of the National Liberation Movement of Slovenia (ZZB NOB).

All this is reflected in the programmes of RTV Slovenija, and when some journalist, in contrast to the majority, dares to tell the truth, he is quickly pressured to resign, as was the case with Igor Pirkovič, who allowed the Croatian musician Marko Perković Thompson to defend himself from the persecution he faced, and there have even been death threats, for example when Dr Jože Možina hosted the historian Dr Jože Dežman. Of course, statements in favour of the regime are also tolerated when it comes to insults, as was seen when Svetlana Slapšak and Matej Šurc appeared as guests on programmes of RTV Slovenija, and recently the chance of self-promotion has even been given to Domen Savič, who has been pressuring advertisers to stop advertising on Nova24TV for weeks.

In the interview, Galunič also mentioned that there are people at RTVS who are fighting against their own company and colleagues and who only act for their own privileges. There was no mention of any specific names here either, but we have some ideas. They definitely include Eugenija Carl, Mojca Šetinc Pašek and Jelena Aščić. With their extremely biased and ideological activity, they have acquired the nickname Mujahideen, but it is even more concerning to what extent individual journalists are fighting against their own colleagues.

Galunič is friends with agitator Boris Kobal
We have recently reported on how during the protests against Možina, which were organised in Koper by ZZB NOB, the actor Boris Kobal threatened the journalist and how TV Slovenija reported on the protests completely non-critically – they even failed to stand up for freedom of speech and the autonomy of RTV Slovenija as a public institution. To make matters even worse, the threats of Kobal against Možina were completely ignored. The only question is whether this was because the colleagues of Možina succumbed to the pressures of a lobby and were afraid to report on this or because they actually silently agree with the message of the protests to limit freedom of speech on public television to the point where it becomes an advertising service for left-wing political options under the control of the deep state.

Something is certain. Galunič did not mention Boris Kobal as one of the people fighting against colleagues since real friendly ties have allegedly been formed between them. Judge for yourself how strong the friendly ties must be for Galunič to overlook Kobal, who had threatened Možina.

J. Ž.