Alenka Puhar: “Povabila bi med nas Angelo Vode, slovensko učiteljico in publicistko, ki je bila zgrožena nad paktiranjem nacistov in komunistov”

Foto: Študijski center za narodno spravo

Objavljamo govor publicistke Alenke Puhar ob evropskem dnevu spomina na žrtve vseh totalitarnih in avtoritarnih režimov, ki ga je prebrala na maši za žrtve vseh totalitarnih in avtoritarnih režimov v stolnici sv. Nikolaja.

Slovesnost je namenjena spominu na diplomatski sporazum o nenapadanju med nacistično Nemčijo in komunistično Sovjetsko zvezo ter počastitvi žrtev totalitarnih sistemov. Sporazum je bil dosežen 23. avgusta 1939 in je omogočil začetek 2. svetovne vojne: 1. septembra 1939 je Nemčija napadla Poljsko, dva tedna zatem pa je Sovjetska zveza z vzhoda napadla Poljsko. In potem so Nemci krenili na osvajalski pohod po zahodni in severni Evropi – Danska, Norveška, Belgija, Nizozemska, Francija, z manj uspeha še Velika Britanija. Sovjeti pa so krenili na osvajalski pohod na svoji strani – Finska, Estonija, Litva, Latvija, Romunija. Slabi dve leti potem smo prišli na vrsto tudi mi.

In da poimenujemo stvari z njihovimi imeni: Osvajalski pohodi enih in drugih so se zgodili z dobro oboroženo armado in s politično policijo. Eni in drugi so živeli v prepričanju o svoji superiornosti, sklicevali so se na visoke ideale in tako rekoč svete cilje; osvajali so vse okoli sebe, da bi vzpostavili nov, svoj, končno pravi red. Za dosego tega cilja so si dovolili množično ubijanje in tudi množične deportacije v daljna, z bodečo žico obdana taborišča, v živinskih vagonih. Taka je bila dominanta podoba Evrope od septembra 1939 do poletja 1941, ko je Hitler prelomil prijateljski dogovor in napadel Sovjetsko zvezo. In zdaj so nenadoma Rusi občutili, kako boli, če se pred domačimi kraji pojavi tuja vojska, s tujo politično policijo, in svojim absolutnim prepričanjem, da v imenu svojih višjih ciljev ali posebnega statusa lahko ubijajo, požigajo, v živinskih vagonih deportirajo

Vse to so zgodovinska dejstva in jih je mogoče pospremiti s priljubljenim zamahom – Kaj bi se ukvarjali s preteklostjo!? Usmerimo vendar pogled v prihodnost! Res, še pred kratkim se je zdelo, da bodo slovesnosti ob tem prazniku samo v vzvratno ogledalo obrnjene. S tem pa deležne sumničavih pogledov – prvič, naveličano, kaj nam je sploh treba gledati v zgodovino, drugič, jezno, še na neprimerno izbran datum, ki navaja k spornim primerjavam… V navadi je namreč, da se Rusom mirno spregleda tisti dve leti kolaboracije z Nemci, in se spominja samo onih štirih let, ko so postali njihove žrtve.

Zadnje leto, dve pa so na voljo tehtni razlogi proti misli, da bi šlo samo še za neprimerno obujanje tendenciozno izbranih trenutkov zgodovine. Pogled na vojno na Krimu, ki si jo je Rusija pred dvema letoma mirno prisvojila in kjer odtlej živijo napol v vojni, napol v izsiljenem miru, ponuja dovolj razlogov za to. Navsezadnje močno spominja na dogajanje, ki je zanetilo 2. svetovno vojno…Ker pa se ga da interpretirati tudi bolj blago, so lani gospoda tovariša Putina direktno povprašali, kakšni so njegovi pogledi na pakt med Stalinom in Hitlerjem. Mož, ki je prej rad molčal o tem poglavju zgodovine, je bil silno razumevajoč, še več, zatrdil je, da je imela Sovjetska zveza vso pravico braniti svoje interese! In njegovi ministri radi poudarijo, da je bilo pakt sijajen dosežek sovjetske diplomacije! Mladi ljudje morajo to zvedeti! In biti ponosni nanj in nasploh na sovjetski prispevek k antifašizmu. Ves spopad za Krim se odvija ob hudem propagandnem donenju proti t. im. ukrajinskemu nacionalizmu in fašistoidnosti, ki se jima, baje, hrabro postavljajo po robu ruske antifašistične oborožene sile. Hkrati pa komaj kakšna proslava polpretekle zgodovine mine brez resnih svaril proti ponarejevalcem. To večno mantro smo pred enim mesecem slišali tudi od gospoda Vladimirja Putina, ki je na Vršiču posvaril pred poskusi potvarjanja zgodovine. Kdo bi si mislil, a ne?! Le kdo bi bil bolj primeren za pridigarja o ponarejanju zgodovine kot šolani kagebejevec?!

Bahava samooznaka patentiranih antifašistov je z letom 1945 v vsej vzhodni Evropi postala čisto običajna, in z njo navada, da se fašistična oznaka lahko poljubno razteguje. V tej zmerjalski športni disciplini je bilo vse dovoljeno – le paralel med nacionalsocializem (fašizmom) in komunizmom (ali stalinizmom, boljševizmom) ni bilo dovoljeno vleči. Ko so se jugoslovanski komunisti skregali s sovjetskimi, je baje Edvard Kardelj prizadeto oznanil: “Dobro poznam Ruse, poznam njihovo logiko. Razglasili nas bodo celo za fašiste, da bi pred svetom moralno in politično utemeljili boj proti nam.” Kar se je tudi zgodilo. Ampak to Kardelja in tovarišev ni motilo, da ne bi podlegli isti strasti. Obkladanje s fašisti, klerofašisti in njihovimi verbalnimi sorodniki je očitno prinašalo izjemno zadoščenje, zanesljivo tudi prav poceni dokazilo o lastnem antifašizmu in s tem avtomatično superiornost.

Sčasoma je ta večni, baročno razrasli antifašizem postal tako množičen, da je zbudil željo po kljubovanju in norčevanju – in kmalu tudi dovolj poguma za to. Tomaž Šalamun, ki je svojo poetiko zmeraj črpal tudi iz pobalinske žlehtnobe, je napisal celo pesem “Jaz sem fašist.” Najbolj v nebo vpijoč primer pa je plakat, ki so ga na natečaj za dan mladosti oziroma Titov rojstni dan predložili Laibachovci leta 1987. Izbrali so podobo mladeniča, ki bodro teče v prihodnost, z baklo v roki – in žiriji je bil tako všeč, da mu je dala prvo nagrado. Potem se je nekomu le posvetilo, da gre za prirejeno kopijo pol stoletja starega nemškega, nacističnega plakata – in ogenj je zajel streho… V tistem času se je občutljivost za “fašizem” tako poostrila, da so budna očesa zaznavala fašiste za vsakim grmom – pa so, recimo, v Sarajevu preganjali skupino študentov, ki so praznovali rojstni dan in je nekdo nesel udbi in partiji na znanje, da so se ob pivu pogovarjali o slovenskih pobudah, zraven pa jedli sendviče, ki so bili nekako fašistično okrašeni, menda z majonezo…

Če je kdo mislil, da bo s tem primerjanje med fašizmom in komunizmom dobilo dovoljenje za obstoj, se je zmotil. Tudi po padcu komunistov s položaja monopolnih oblastnikov in edino dovoljenih tolmačev resnice se je primerjanja obdržal slab glas. Kar se, jasno, pozna tudi temu prazniku in slovesnostim, s katerimi ga obhajamo.

Da bi nam bilo lažje, bom povabila med nas nekaj ljudi, ki si zaslužijo naš spomin in poklon, hkrati pa bi bili lahko tudi priče v obrambi današnjega praznika. Povabila jih bom v duhu, se razume, saj so pokojni. A na srečo so nam zapustili svoje besede. Z njimi so poimenovali stvari, pogosto v izolaciji, in v upanju, da bodo tisti, ki pridejo za nami, razumeli…

Najprej bi rada povabila Vaclava Havla, češkega pisatelja, ki je bil dolgo disident in zaradi tega več let zaprt, potem pa predsednik ne-več-komunistične Češkoslovaške. Njegova ideja je bila, da po obilnih čaščenjih žrtev fašizma in nacizma končno zaslužijo nekaj počastitvene energije tudi žrtve komunizma. In on je predlagal 23. avgust, v spomin na dan, ko sta si Hitler in Stalin prek svojih zunanjih ministrov podala roko in začela svoj osvojevalni pohod po Evropi.

Povabila bi med nas Angelo Vode, slovensko učiteljico in publicistko, ki je bila zgrožena nad paktiranjem nacistov in komunistov. Kar je tudi dala jasno vedeti, pa so jo zato izključili iz zveze komunistov. In jo potem preganjali, šikanirali, obsodili na nečloveškem montiranem procesu in zaprli. K sreči je napisala spomine, k sreči so se ohranili, k sreči so bili objavljeni, k sreči je bil celo posnet film o njeni usodi. A ko je na premieri o njej govorili Ljubo Sirc, edini še živi obsojenec z istega procesa, so mu na STA cenzurirali govor; pakt med Stalinom in Hitlerjem, skupaj z Angelinim kljubovanjem in kaznijo so retuširali.

Povabila bi Izidorja Cankarja, ki ni doživel tako drastičnega kaznovanja, zato pa ga je zagrnil pošten val šikaniranja, omejevanja in sramotenja. Verjetno tudi zato, ker je že nekaj mesecev po »osvoboditvi« izjavil, da pri najboljši volji ne vidi kakšne bistvene razlike med nacizmom in komunizmom. Eni in drugi so pripravljeni preko trupel korakati svojim slavnim ciljem naproti…

A z mislijo na tovariša Putina, ki nam je z Vršiča držal pridigo o nesramnem ponarejanju zgodovine, bi rada povabila med nas Vasilija Grossmana. Ta imenitni ruski pisatelj nam je zapustil roman Življenje in usoda. V domovini ga niso dovolili objaviti, vse rokopisne izvode in koncepte so zaplenili; a en izvid je bil dovolj dobro skrit, po pisateljevi smrti so ga pretihotapili na zahod in leta 1980 je izšel v Švici. Nesrečni Vasilij Grossman je kot vojni dopisnik skoraj štiri leta spremljal Rdečo armado na pohodih, to seveda tedaj, ko je opravljala svojo obrambno vlogo, pa tudi tedaj, ko je prestopila meje in začela pohod, ki je bil tako boj proti nacistom kot boj za razširitev sovjetskega imperija na pol Evrope. Ker je bil Žid, je posvetil veliko pozornosti uničevalnim taboriščem, kjer so nacisti izvajali holokavst. To je treba izreči zato, ker nasprotniki današnjega praznika prav holokavst ponujajo kot glavni argument proti temu, da bi tri vodilne totalitarne sisteme primerjali in se njihovim žrtvam poklanjali na isti dan. Grossman je napisal skoraj tisoč strani, kjer skozi človeške usode in občasne osebne refleksije razgrinja prav to:

Kako zelo, eklatantno, sramotno, prav gnusno sta si bila podobna Hitlerjev nacionalsocializem in Stalinov boljševizem. In kako “o tem sodobnost z razumljivo skromnostjo molči.”

Janez Stanič, ki je prevedel ta Grossmanov roman, mu napisal spremno besedo, ga izdal v založbi, ki jo je vodil, je bil popolnoma jasen:

“Velika tema Življenja in usode je enačenje vseh vrst totalitarizmov, v konkretnem primeru predvsem sovjetskega in nacističnega. To nakazuje večina prizorov, kjer nastopajo nemški vojaki in oblastniki, ki v pogovorih pogosto uporabljajo sovjetski politični besednjak, kar je seveda povsem namerna in ciljna ‘napaka’. Povsem nedvoumno pa misel, da sta nacistični in komunistični totalitarizem samo dve plati iste medalje, razvije v prizoru, ko esesovski voditelj pokliče k sebi ujetega starega boljševiškega voditelja in mu razkriva svoje nazore o tem, da sta si nacizem in komunizem podobna in da je zato tragedija, da sta se Nemčija in Sovjetska zveza zapletli v vojno …” In ta Grossmanova “teza in tema je hkrati njegov največji zločin…”

Ja, tudi Janeza Staniča bi povabila med nas, to garaško prevajalsko delo je opravil v zadnjih mesecih življenja in v marsikaterem stavku spremne besede se čuti, da bi nam rad povedal nekaj zelo važnega, nekaj zelo strašnega o tem, kako deluje teror, kako zelo pohabi ljudi…

A začela sem s Strnišo in cromagnonci, tudi končala bom z njimi. Gregor Strniša je bil gimnazijec, ko so ga zaprli, odpeljali so ga kar iz šolskih klopi na klasični gimnaziji. Tovariši so bili prizadevni v boju za visoke cilje, pa so aretirali tudi njegovega očeta in mamo. Gregor Strniša je dolgo iskal besede, ki bi izrazile njegove stiske, in nazadnje s cromagnonci, našimi pradavnimi predniki, upajoče povedal, da smo mogoče poimenovali stvari z njihovimi imeni… tisti, ki pridejo za nami, bodo laže razumeli —

Kdo bi vedel. Mogoče pa tudi ne. A to nas, ki smo prišli za njimi, ne odvezuje dolžnosti, da vsaj poskušamo.

Alenka Puhar

 

  • Anton

    bravooo Alenka

  • Vera

    Bravo tudi vsem tistim, ki se bodo vsaj pred smrtjo spokorili , ter povedali vse kaj so počenjali komunisti po II . sv. vojni z imeni in priimki, ter z zdevki , ki so jih imeli ti klavci .

    • domovina mili dom

      Tega filma mi ne bomo nikoli videli in ne naši potomci. Zato pa komunisti ponarejajo volitve, da pridobivajo na času in sistemskem zaposlovanju svojih potomcev in ostalih petokolonašev. Upajo, da bo vse zvodenelo. Uspelo jim je spravit 70% Slovencev v apatijo, da lahko harajo naprej.

      • Franc Šink

        Spravljati ljudi v apatijo in strah je vendar njihova specialnost!

    • Nata

      Ja, bilo bi sijajno !!
      Pa se mi zdi Vera , da smo kot tisti ” pujseki , ki sanjajo o koruzi “

      • Vera

        Stanovnik se je že zagovoril. Mogoče se odveže jezik še kateremu tovarišu ?

        • Nata

          Iz tvojih ust v Božja ušesa !!!!

  • Olga

    Tovariši, vaša resnica je Potemkinova vas!?
    Za fasado, ki ste jo ustvarili, padajo ven okostnjaki in vas razkrivajo v vsej bedi, ki si jo normalen človeški um težko predstavlja!???

    Zaradi udobnega življenja nekaj hohštaplerjev, zakompleksnih, nesposobnih, nevoščljivih in maščevalnih, so umrli milijoni nedolžnih ljudi!? Njihova krivda je bila, da so vas spregledali in niso želeli imeti opravka z vami!

    V normalni družbi bi bili vaši politični nasprotniki! Ker pa ste vi delovali izven sistema, v ilegali, zahrbtno in pokvarjeno, so to bili vaši sovražniki, ki jih je bilo treba iztrebiti!? Zatreti vsako razumno misel in besedo! Zastrahovanje in smrti, to je vaša zapuščina!

    Kot dijakinja sem se spraševala, zakaj ne pride v šolo noben partizan in nam ne predstavi svojih slavnih in opevanih bitk?! Učiteljica zgodovine se je ob določenih temah pomenljivo nasmehnila in šla na drugi temo!
    Danes razumem, zakaj!? Učitelji so imeli še tisto pravo znanje in moralno držo! Niso pristajali na laži in mite, pa so določene teme raje preskočili!

    Danes pa: Ukvarjajmo se s prihodnostjo, ne s preteklostjo! Zakaj, tovariši?!!!

    • if

      ++++++++++++++++

    • Nata

      + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      Hudir pa je , da se ta Potemkinova vas noče in noče podreti !!

      • Olga

        Bo! Tudi kapniki nastajajo z drobnimi kapljicami vode!
        Resnica počasi, a vztrajno prihaja na dan!
        Nemci so obsodili dva Hrvaška udbaša! Resnica prihaja na dan, pa če se še tako trudijo!

        • Nata

          + + + + + + + + + počasi gre , Olga . Preveč počasi !
          In sedaj so nam navlekli še migrante ??
          Vedno je še kaj zraven , da se ne govori toliko o notranjih problemih !

  • FORT WORTH

    Zgleda,da je zlagan cisto vsak dan po drugi vojni…
    Rezimski zgodovinar Repe pa pise slavospeve Kucanu in njegovi kolaborantski,morilsko-zdraharski lopovski partiji.

  • garfi

    Nerežimska aktivistka na področju človekovih pravic
    Dodat je treba še Ukrajino
    Potrjuje moje slabo mnenje o putnu
    https://sl.wikipedia.org/wiki/Alenka_Puhar

  • Aron

    se enkrat se je bozji hram prodal revansizmu. mar slovenski cerkvi res ni mar za vernike, ki so padli pod okupatorjevo ali izdajalsko roko? zakaj je treba biti tako enostranski, ga. puhar? se repe je zmozen bolj kriticne misli

    • garfi

      od kdaj je resnica revanšizem ?

      • Aron

        ah dej no, ne gre za nobeno resnico ampak za klasicen power struggle ter zeljo po starih zapravljenih privilegijih

        • garfi

          ne, željo po odvzemu starih in novih ukradenih in nezasluženih privilegijev,
          ukradene resnice in pravice in za nekaznovane zločine
          repe, saj se norčuješ

          • Aron

            slabo me beres, sklicujem se na govor desnicarke v bozjem hramu. oboji so izgubili precej privilegijev…

    • Nata

      Lepo prosim , no …..ne vtikaj zraven Repeta !

      In……bil je Dan spomina na Žrtve Totalitarnih režimov , a ne ?
      Saj so potem tu omenjene vse žrtve !!
      Žrtve Nacizma , fašizma , komunizma !!
      Kaj te je zmotilo ?
      Da je bilo v cerkvi ? Mašuje se pač v cerkvi .
      Saj morda , če bi jim tovariš Zoran dovolil , bi maša bila na Kongresnem trgu ?

      • Aron

        tudi jaz sem to mislil, pa se je potem izkazalo, da je bila to samo pretveza, da se govori o paktu med nacisti in komunisti. in to pri sveti masi!

        • Nata

          Po sveti maši . Časi se – še dobro – spreminjajo . Včasih se še ploskati v cerkvi ni smelo
          Vendar se o tem tako malo piše in govori v režimskih medijih , da sem jaz čisto zato , da se izkoristi vsaka prilika .

  • SloVENEC

    Ena nevmesna…k tok radi debatirate o vojni…mogoče bo pa nova24 napisala kaj o tej bedariji… http://drazba-drazbe.com/premicnine/razno/tanki-m-55s-30x-detail

    • garfi

      si že ti

  • komunist

    Kdaj se bo slovenska rkc in domobranci opravičili, za večno prisego hitlerju, na stadionu med drugo svetovno vojno? O tem pa nič, Puharca?!

    • Nata

      Eh , tale Puharca je že veliko povedala , ampak , če se ne želi ” slišati ” , se vse presliši , a ne ?

    • rrrrr

      Komunist, ti si pa malo zaostal v znanju zgodovine. No ja ,pa niti tvoj nick niti propadla ideologija iz ruskega podmoskovja ni ravno za v XXI stoletje.Fant moj, kakšno knjigo v roko, pa bo. Še intelektualni Šlosar iz Kumrovca vas je učil: učite se, učite se in še enkrat, učite se.( od koga je rek ukradel, zgodovina molči)

    • macon

      Po mojem so se škofi po drugi svetovni vojni kar precej opravičevali. Oni v jamah in rudniških jaških se niso mogli.

    • Andrej

      Kdaj se bodo komunisti spokali iz slovenskega obzorja,spokajo naj in nihče ne bo zahteval njih opravičila,lahko pa dobi vsak pospešek,da bo postopek potekal
      hitreje,ko bo odkorakal zadnji,bomo Slovenci ponovili fabijev podvig,odromali bomo na pravo mesto,kjer se slavijo veliki podvigi!In še tole gospa Puharjeva
      je za tvojo rdečo betico nedosegljiva zvezda,v kolikor hočeš kaj zvedeti o rdečih
      ba…rabah,se lahko obrneš na njen naslov,zmene kumunistično!

    • Franc Šink

      Da da tudi mi smo bili prisiljen prisegati naprimer v JNA.

      • komunist

        A prisiljen si bil priseci, ja se bi pa uprl, ko si tak kerlc!!!

        • Anthon

          Evo ga, zanj je prisega greh, kot sem napisal nižje.

        • Franc Šink

          Ti si res tipičen komunist.Vedno z figo v žepu samo za svojo korist.

      • Anthon

        Pa? Vojaška prisega je svetlobna leta oddaljena od človekovega dejanskega pogleda na svet in življenje. Je seveda izredno nevarna v času vojne, ker te zaradi kršitve lahko stane glave. Po vojni pa je to nekaj “groznega” le za oprane možgane totalitarnih vernikov, ker so jim rekli, da je to strašen greh v brezmadežnem totalitarnem svetu.

    • Olga

      Ko se bodo slovenski komunisti opravičili za poboje! Vidite, da so skupaj z nacisti napadli Poljsko! So tudi prvi in edini kolaboranti!!!

    • rubec

      Kaj če tebi stadion. Zate je kletka majmun.

    • garfi

      Kaj je tole ?

      Zgodaj, od februarja 1942, so se partizani – sam Boris Kidrič in dr. Aleš Bebler – na Bledu sestajali s šefom Gestapa Rozzumeckim s partizanskim imenom Rožica[4]. Rezultat: partizani so se odpovedali vsaki resni akciji proti okupatorju, predvsem so pustili pri miru glavne železniške proge in ceste. Nadaljevali so zaradi videza NOB z malimi, vojaško nepomembnimi akcijami. Partizani so poskrbeli celo za krivce teh nepomembnih akcij, te so denuncirali Gestapu. Kot pravilo so bili denuncirani narodno zavedni Slovenci nekomunisti. V najkrajšem času so gestapovske postojanke na Gorenjskem in Štajerskem sklepale cel kup lokalnih sporazumov s partizani.[5]
      http://www.zaveza.si/partizani-in-kolaboracija-v-sloveniji/

      • komunist

        To kar pišeš,oz.kar packate tu gor, so nebuloze nekih osebkov tipa, jansa, krkovic, tako imenovanega publicista leljaka, ki ni drugega kot prevarant, da ne uporabim kaj hujšega!!!

        • garfi
        • Anthon

          Ma nemoj, komunistek! Nisi videl še nobenega avtentičnega partijskega dokumenta, komunistek? Si sposoben dojeti, zakaj zdaj ni nikjer dosjejev Edija, obeh Kidričevih ali pa drugih, ki bi jih pedantni Gestapo zagotovo izdelal o sovražnikih, če bi to s sovražniki držalo. A, komunistek, teci v Arhiv.

          • Anthon

            Si predstavljaš s kakšnim veseljem bi Ljudska pravica, hočem reči Delo objavilo dokaze o trpljenju in preganjanju Edija s strani nemške politične policije?!

        • garfi

          prevarant je zašil dva tvoja udbovca

          • Anthon

            Dosmrtni klavierspielen :-) Mogoče bodo našli tudi kaj o kakšnem slo-udbovcu v povezavi z nezastarljivim kriminalom v Nemčiji.

        • Andrej

          Komunist kaj hujšega boš uporabil,šmajser recimo,enega tistih
          ki jih je Kučan skupaj z okupatorji ukradel slovenski TO,to pa je
          bila komunistična svinjarija,razorožiti lastni narod,zato da bi
          se lahko uresničila intimna opcija tov.Milana.Tako je to zmene
          komunistično!Pljuj ti po svojih kameradih,ki že skoraj celo stoletje
          maltretirajo slovenski narod,ki jih preživlja in se ob tem otepa dacarjev in rubežnikov,gospodje tovariši pa si bašejo mošnjičke
          v davčnih oazah!

        • garfi

          Pripis uredništva: Besedilo je iz knjige Sodelovanje partizanov z okupatorjem (stran 85-96), ki jo lahko naročite na Časniku. V knjigi je besedilo natančno dokumentirano – viri in obširnejša dokumentacija so navedeni v knjigi, v opombah in v bibliografiji.

        • garfi

          hvala za sočen odgovor
          tudi tvoj mit se je sesul v prah

    • radames

      Ti, komunist! Tudi takole je bilo: ”

      Aleš Stanovnik, dr. J. Pokorn in dr. J. Vilfan, vsi komunisti in sodelavci nacistov, so v tem obdobju delali v Šentvidu pri Gestapu (selitvena komisija!).”

      Mišljeno je obdobje od okupacije do napada Nemčije na SZ.

      Torej: kdaj se bodo komunisti opravičili za množico kolaboracij z nacisti in fašisti? Zapomni pa si;: NAJPREJ so slovenski komunisti sodelovali z nacisti. Dolgo za tem je bila šele domobranska prisega (1944)

  • MEFISTO

    Sodelovanja med okupatorji in komunisti je bilo več kot si lahko mislite.

    Komunistični partizani so se celo poročali s SS pripadnicami.

    • Olga

      Gliha skup štriha!

    • dr Janez Sveti

      Res se je skrivalo marsikaj v novejši zgodovini. Kakor se sedaj kar zamolči tudi da so domobranci sodelovali z okupatorji in od njih prejeli orožje. Pošteno je treba povedat! Lahko si izmislimo veliko konkretnih izgovorov, vendar ne moremo mimo tega. Kar so naredili komunisti z domobranci in številnimi večinoma popolnoma nedolžnimi civilisti med in po vojni, je zločin brez opravičila.
      Povem vam v obraz.
      Dr Janez Sveti genij

      • Anthon

        Preštudiraj moj zgornji komentar tebi. Morda imaš še nekaj časa, preden te nekateri, kot pravi Sveto pismo, izpljunemo, ker nisi ne hladen ne vroč.

        • dr Janez Sveti

          Vesel sem, da nisem po tvoji meri.
          Dr Janez Sveti genij

      • RATATA

        Ja, prosli so za orožje, ker ga niso imeli, da bi se branili pred rdečimi revolucionarji, ki se jih morili.
        Okupator je pa dolžan zaščititi ljudstvo okupirane države. Seveda jim je pa pasalo (okupatorju), da se narod organizira in brani sam.
        Še najbolj so jim odgovadjali ustaši po hrvatiji in bosni (ndh).
        Vprašati se je, koliko svojega moštva so uporabili okupatorji na tem ozemlju. Bore malo, saj so se proti njemu borili le Mihajlovičevi četniki in par skupin. Komunisti v Slovenskih deźelah so tolkli svoje kmete, profesorje in privatnike ter duhovnike, ustaši srbe po hrvatskem in bosni.
        Janez naj ti kdo posveti, boš še bol svet.
        Lp

        • tohuvabohu

          Wehrmachta v Sloveniji skoraj ni bilo, ker ni bil potreben. Policijske enote so z lahkoto odbijale vse napade hostarjev, ki so se v glavnem lotevali diverzantskih akcij (v glavnem so rušili in požigali, kar je slovenski narod gradil dolga stoletja), spopadov pa so se ogibali kot hudič križa.

          • RATATA

            Genau tku.

        • dr Janez Sveti

          Popolnoma res. Vsekakor se strinjam, da so bili domobranci nekako porinjeni v naročje okupatorja, kar pa ne pomeni, da ne nosijo krivde tega nedomoljubnega dejanja. Kljub razumnim razlogom. Ker so komunisti sejali grozo, so se takratni antikomunisti, odločili za napačno potezo. Žal je to kruta resnica.
          Vprašajte se, kako bi vi takrat razmišljali in se odločali! Ni enostavno, čeprav sedaj vemo, kdo je zmagovalec in za dogodke, po vojni.
          Jaz takoj povem, da bi bil verjetno domobranec, saj nisem za komunizem in njihovo revolucionarno pobijanje vseh, ki jim niso bili všeč.
          Verjetno bi bil sedaj v kakšni jami ali Argentini. Ko poslušam te domobrance iz Argentine, ugotavljam, da so to še vedno največji domoljubi, kar jih je imel ta narod.
          Tako jaz to vidim in razumem.
          Naj pojasnim, da spoštujem vse partizane, ki se niso spustili v revolucionarno klanje. Tudi oni so domoljubi, ki so ravno tako kakor domobranci žrtve revolucionarjev-komunistov.
          Dr Janez Sveti domoljub

          • RATATA

            No, kot je pravilno svetoval moša p.partijskemu rukovodstvu, da je treba narediti “bezkučnike” so jih res naredili na način, ko so trije pripokali in pobegnili, okupator se je pa znesel nad slovenskimi vasmi.
            Da je pa 5% komunistov vodilo (prevzelo komando) “političku nastavu” je pa res fenomen politične propagande (kaźe pa tudi na smotanost antikomunistov AK). AK so okupacijo mirno sprejeli in skušali preživeti. Zanimivo pa je, da okupator ni striktno pobijal slovenskih profesorjev in “vplivnih Slovencev” – komunisti so jih pa.
            Lepo pa si napisal tisto, “da bi bil verjetno pri domobrancih”.
            Verjetno pa bi lahko nadaljeval: razen, če ne bi imel ravno te smole, da bi ti za kazen, ker so trije komunisti malo pripokali in hitro pobegnili hišo požgal (postal bi brezdomec). No v takem primeru spleta okoliščin pa bi postal partizan, pod vodstvom propagandnega politkomisarja kp.
            Vsaj jaz – rokonasrce.

          • dr Janez Sveti

            Popolnoma dobro si opisal stiske naših prednikov. Ne pozabimo, da takrat ni bilo toliko informacij,kakor danes. Ljudje enostavno niso vedeli, kaj se dogaja.
            Mi ki imamo vse informacije in rezultate te bratomorne vojne, pa se še danes delimo!!
            Mogoče je čas, da nehamo iskat zadoščenje in resnično odpustimo eni drugim. Ne zato, ker smo dobri do drugih, ampak, ker je to dobro za nas!
            Komentatorje, ki me poskušajo žalit obveščam, da jih razumem in da njihove žalitve ne padejo na plodna tla.
            DR Janez Sveti genij

      • garfi

        vrstni red si pomešal

        • dr Janez Sveti

          Postavi ga kakor ti je všeč.
          Dr Janez Sveti genij

          • garfi

            No pa sem ga takole, pa ne mešat tokrat datumov
            Zanima me tvoje mnenje, saj si genij

            Intenzivna kolaboracija slovenskih partizanov z okupatorjem nedvomno potrjuje, da je mit o narodno–osvobodilnem partizanskem boju največja slovenska zgodovinska prevara.
            http://www.casnik.si/index.php/2015/01/23/partizani-in-kolaboracija-v-sloveniji/

          • dr Janez Sveti

            Izredno zanimivo povezavo si prilepil. Vidiš, še toliko let po vojni nismo vsi seznanjeni javno o spletkah, kasnejših vladarjev Slovenije. Sem samo preletel. Zdaj grem nazaj prebrat počasi :)
            Dr Janez Sveti bralec

          • garfi

            dobro, tudi ti ne boš več nasedal komunajzarski propagandi
            shrani povezavo

          • dr Janez Sveti

            Saj ne nasedam nobeni propagandi. Jaz sem drugačen in rad pogledam iz vsake plati zgodbo.
            Dr Janez Sveti vesoljc

          • garfi

            tehtaj tudi

          • garfi

            komunajzarska plat, ki je laž in prevara je vsem normalnim že zdavnaj presedla, ti bi jo pa še kar gledal
            TO NI ZGODBA AMPAK TRAGEDIJA IN TRPLJENJE
            jaz pravljic ne berem več in jih ne potrebujem

          • dr Janez Sveti

            Tragedija in trpljenje za koga? Jaz nič ne trpim.Ti?
            Dr Janez Sveti genij

      • if

        Najprej so svobodno, poudarjam svobodno, izmenjevali orožje nacisti in komunisti, pozno potem je sledilo tisto, kar pravite. Slednje ni bilo svobodno pač pa iz nuje, ki jo je povzročil jugo-slo komunizem.
        13.5.1941, mesec in sedem dni po napadu na krelajevni Jugoslavijo, je Tito iz majskega posvetovanja KP JU sporočil Moskvi (Kominterni) sklep posvetovanja: “Organiziramo
        bojne enote, šolamo vojaške kadre, pripravljamo oboroženo vstajo v slučaju
        napada na SZ.

        V tistem času med 6. aprilom 1941 in 22. junijem 1941 so Tito&Njegovi delovali skladno z diktatom Kominterne iz julija 1940 “Sprejemajte naciste prijatelsjko, bojkotirajte odproniška gibanja”.

        13. maja 1941 je odporniško gibanje TIGR bilo prvi boj z nacifašizmom na slovneskem.

        • dr Janez Sveti

          Ponavljanje zgodovinskih dejstev ni komentiranje.
          Dr Janez SVeti komentator genij

    • garfi

      in sedaj imamo križance

  • if

    Laž umre, druga laž umre, laži umirajo …. in tako naprej padajo druga za drugo.
    Resnica, ista resnica, Resnica torej, vznika ustvarjajoč svobodo, prostost v vse smeri neba in duha.
    Tako je bilo in tako bo. Amen!

    Hvala vsem povabljenim v pogovor in voditeljici gospe Puhar za odlično vodenje pogovora s povabljenci, ki so s svojim življenjem izkusili smrtnost zla in se izročili vitalnosti dobrega z namenom voditi nas po poti v dobro.

    • avtohtoni neandartalec

      Čim slišim za dobro in slabo, črno in belo, takoj vem koliko je ura.

      • if

        Črno in belo smo vsiljeno živeli desetletja.

      • garfi

        ura resnice

    • Fritz

      Problem v Sloveniji je, da laž še vedno živi ter sploh ne vemo, ali bo res kdaj “crknila”, čeprav enkrat bo…samo, da ne bo takrat prepozno….

      • if

        Razkroj komunističnega kadavra poteka počasi, vendar nepovratno razpada.
        Zaudarja neznosno, kar je videti nevarno živo, so črvi razkroja.
        V dobi interneta moraš biti mona, da se pustiš nategovati lažnjivcem, ki polagajo venec k OF laži pred hišno številko 51 na Cesti 27. aprila v LJ.

  • Nata

    Ja tale gospa je Gospa ……..z veliko začetnico.

    Kar pove , ima težo resnične zgodovine !!
    Žal je takih dam pri nas malo in jih spregledajo z Molkom !!

  • dr Janez Sveti

    Kakor želijo nekateri sedaj postaviti Kučana za glavnega osamosvojitelja, želijo drugi oprati krivdo vseh, ki so prejeli orožje od okupatorja in z njim sodelovali.
    Dr Janez Sveti resnicoljub

    • Olga

      Resnica boli!

    • if

      Tuakj ste falil!
      Najprej so orožje, hrano in sodelovanje vzajemno si delili komunisti in nacisti, potem je bilo tud tisto, kar ste rekli, ko ste rekli.

    • Nata

      Pišuka , ampak je res zoprno , da se takole prerekamo ?
      Vzrok in posledica

    • Anthon

      Ne strinjam se s teboj, ker nimaš pošlihtanih osnov. Nauči se na pamet človekove pravice in temeljne svoboščine, jih poskušaj dojeti, potem se miselno, če zmoreš, prestavi v leta 1939 in naprej pri nas – pa se te bo dalo brati, če je v tebi kaj resnične vesoljnosti. OK?

    • Olga

      Komunisti so sodelovali z okupatorjem – dokazano!

      • Anthon

        Danes je možno tudi reči, da so slovenceljski komunisti kot prijatelji Reicha in Stalina 1941 bili v resnici okupatorji. Verjetno se je marsikateri hkrati z nemškimi okupatorji vrnil domov, kjer je bil kot treniran terorist v nemški okupacijski coni absolutno varen.

      • radames

        Tako je! Zgoraj sem nekaj takega sodelovanja opisal.

      • dr Janez Sveti

        Res je kar trdiš.
        Dokazano je tudi, da so domobranci sodelovali z Nemci in od njih prejemali orožje.
        Kaj bova zdaj Olga?
        Dr Janez Sveti resnica

        • Anthon

          Najverjetneje, kot sem že zgoraj namignil, v osnovi govoriš resnico. Le v nadaljevanjih poniglavo združuješ samoobrambno dejavnost dolenjskih, notranjskih in tudi drugih mož in fantov s kariernimi “odločitvami” eks soldatov, ki so postali partizanska “vojska” in začeli aktivno delovati v hudojamskih rabotah.

          • dr Janez Sveti

            Poniglavi so vsi, ki vidijo samo SVOJO resnico.
            Dr Janez Sveti genij

    • radames

      Ti, takole je. TITO je poslal svoje odposlance, da so se z Nemci dogovarjali, da bi skupno napadli ANGLEŽE, če bi se izkrcali v Dalmaciji.
      Dojameš? Tiste bi napadli partizani skupaj z Nemci, ki so se borili proti Nemcem! Razumeš? Morda je takim potrebno narisati.

      • dr Janez Sveti

        Bodi pozoren na moje komentarje in boš opazil, da je tvoje razburjanje odveč. Zgodovino obeh strani poznam.
        Žal, mi ne bomo nikoli razumeli, zakaj so se ljudje odločali za eno ali drugo stran. Popolnoma vsak je imel svoje osebne razloge, kakor jih imava midva, da vidiva enake dogodke vsak malo drugače. Celo tisti,ki se načeloma strinjajo s črno belo sliko, hitro ugotovijo , da so v 50 odtenkih sive.
        Domobranci so izgubili vojno zaradi ene preproste razlage. Zavezniki so jih imeli za kolaborante in so podprli partizane.
        Zmagovalci so žal bili krvniki, nedemokrati in so postali zavezniki enega najbolj zločinskih režimov-boljševizma. Tako so iz osvoboditeljev postali morilci lastnega naroda.
        Tako jaz to vidim.
        Dr Janez Sveti domoljub

        • Anthon

          Si pač “svet” v enaki meri, kot sem jaz piilot Miga-29. Ljudje se pač niso nič odločali za eno ali drugo stran. To je je konstrukt vsegliharjev. V tvojem svetu, ki mi močno liči na Štajersko, pa se je nemara res en velikanski del ljudi “odločal”, in sicer že v letu 1945, ko so iz štajerskih soldatov Reicha nastajale partizanske brigade. Tudi te reči je možno razumeti, nimajo pa nikakršne zveze s slovenskimi vaškimi stražarji, domobranci in blodno totalitarno druščino, ki je v ohlapnih okupacijskih razmerah v t.i. Ljubljanski pokrajini izvajala svoje krvave teroristične rabote, zločin brez primerjave, da bi prevzela oblast. Tam se ljudje niso nič odločali, ko so mednje prišli v SZ in Španiji šolani kriminalci. Tam je bilo ravnati, kot so ravnali, visoko moralno dejanje, in to v popolnem skladju z mednarodnim pravom.

          • dr Janez Sveti

            Tale beseda VSELIHARSTVO je zrasla na zelniku SDS-a. Sovražite vse, ki niso z vami. Prav. Vaša odločitev in naj vam da užitke, če vam že pameti ni dala.
            Pisanje o dogodkih iz zgodovine in ne razmišljati, kako so le ti nastali in iz pogleda takratnega človeka razmišljati, je seveda neumno. Pametovanje takšnih ,kot si ti je samo nekakšen maščevalski gen, ki ga imate in upam, da imate vsaj kakšen osebni razlog. Jaz ga nimam.
            DR Janez SVeti genij

          • Anthon

            Sem ti stopil na žulj, ka-li?! Narejena vesoljskost se je zato pri priči nehala. Oboževalci režima ali zgolj nereflektiranci do njega začnete iskati celo izumitelje tako globinsko praktičnih in ustreznih besed, kot je vsegliharstvo, da o podtikanju sovraštva in maščevanja ne govorim. Jej jej. Saj veš, malo parafrazirano in oprto na Jug: Ide čovjek iz Partije ali Partija iz čovjeka neće. No, zate se ne bom več trudil glede meni poznanih zgodovinskih dejstev. Kaj mi če oseba, ki ni iz sebe, ampak navaden falsifikat. Go home!

          • dr Janez Sveti

            Zanimivo, kako takoj ugotovite, da je vsakdo, ki ni na vaši valovni nižini takoj komunist, udbovec in podoben sovrag.
            Prebiranje komentarjev je nujno, če želiš nekomu odgovorit in da ima komentar rep ter glavo.
            Nimam žulja in moja noga je prevelika, da bi ti stopil nanjo. Razlika med nama je, da sam vidim široko obzorje, ti pa skozi ozko lino vidiš zelo malo.
            DR Janez Sveti genij

          • Anthon

            Mogoče imaš še zadnjo resno možnost normalizacije, da ob svoj komentar napišeš DR Janez Sveti cepec ali kaj takega. Jaz bi razumel.

          • dr Janez Sveti

            Mislim, da ti ne razumeš nič, kar jaz napišem ampak to je razumljivo meni in ostalim ki so pametni.
            “Cepec” tolkalo za mlatenje žita ali lanu.Koristno orodje, tudi za po buči. Očitno si ti imel v življenju zelo veliko srečanj s cepci.
            Dr Janez Sveti genij

          • Anthon

            Logično, da je to, da jaz ne razumem nič, razumljivo tebi in ostalim, ki so pametni. Samo dva takšna sta tu. Ena je popolnoma neempatična in se smeje ob skrajno resnih stvareh (O, Freud!), drugi pa samozvani komentator s širokimi posttotalitarnimi pogledi na čase revolucije. Naj ti bo še naprej razumljivo, to vendar ni nič takega. Naj dodam, da tudi pojem cepec razumeš, to je tudi normalno.

  • beliverni

    Kakšne neumnosti v govoru,in to še iz cerkve. Nisi okupator,če se ti ljudje prostovoljno pridružijo. Dandanes je stvar ista….prvi prijatelji so nemci,nato rusi in šele nato angleži in američani. Nekaterim pa so židi.

  • avtohtoni neandartalec

    Nacional socializem in fašizem sta dve popolnoma različni sferi, ne glede na sodelovanje med vojno, ki jih je usodno povezalo.
    Nacional socializem je gojila Jugoslavija, za razliko od Nemških nacistov, so pri nas razvili bolj mehko, realistično obliko, ki je bila osredotočena na formiranje enotne nacije južnih slovanov. Če je šlo tudi za evgenično razslojevanje, bi težko rekli, dejstvo pa je, da so pri nas izbrisali ogromno potomcev Italijanov in Nemcev, torej so formirali neko svojo, čeprav ne favorizirano raso. Hecno je, da o našem nacional socializmu nihče ne razmišlja kot o deviaciji, čeprav smo živeli zelo podobno kot Nemci, spomnimo se čaščenja lažnega Idola Dela, osebnosti dosmrtnega diktatorja ter masovnih spektaklov, kjer so njegovi otroci pokazali kako imajo radi niega in njegovo novo nacijo. Glavni greh je bila dogma, da je bil Hitler neznansko uspešen in napreden, zato se jim je zdelo prav izpostaviti in kopirati dobre plati nacizma, slane pa obsojati. To je bila vgrajena napaka komunizma že na začetku, saj temelji dobesedno na Hegelianizmu, iz zgodovine so se učili ter se prilagajali časom, kar ke bilo med nacizmom slabo, ke mogoče delovalo donro med socializmom, isto so naredili tudi med razpadom Jugoslavije, ko so posamezne republike prevzele drugo skrajno obliko totalitarizma oziroma so ustvarili mehki fašizem, v laterem živimo danes.
    O fašizmu govorimo kadar bogate oligarhičme.družime prevzamejo vso oblast v državi, postanejo absolutna, nadpriviligirana elita, ki nastavlja svojega predsednika in člane parlamenta, ta poveljuje vojski, ki usmerja policijo, ta pa si podredi tožilstvo in sodišča, na ta način elita kontrolira slehernega posameznika, obvladuje pravico in kriminal, moralne nazore, vsako potezo pa opravičuje največja laž, da je taka država močna in stabilna, kar je pravzalrav res, saj je vsaka opozicija del fašistične oblasti ali pa sploh ne obstaja.
    Rusija ni bila ne nacional socialistična in ne fašistična država, njihova avtoriteta je temeljila na odpravi fevdalizma ter oblasti delavcev in kmetov, kar Nemčija ni poznala oziroma uvajala. Zato v sovjetskih deželah, na katere je imela ogomen vpliv cesarska družina, ni prišlo do nobenega resnega upora, ne vojaškega in ne diplomatskega, ljudje so zavedali, da jih hočejo Nemci iztrebiti ali zasužnjiti, da jim nikoli ne bodo enakovredni, Ruske buržuazije ni bilo več, cesarske kolonije so sledile modelu močnega centra ter se pripravljali na odpor proti nacistom in prevzem ljudske oblasti, ko bo zver premagana. Zato je pakt za nas popolnoma nerelevantno dejstvo, ki ni spremenilo ničesar, isto kot vsi tisti pakti v bosni s katerimi je Miloševič kupoval čas, medtem ko se je narod selil vsak na svojo stran, vsi so se zgražali, vendar mu nihče odkrito tega preprečil, ker sta one, vse strani počele isto. Na ta način so ljudem omogočili vsaj neko obliko izbora, čeprav danes vemo, da ke bilo vse zaman in so po vseh republikah zavladale postsocialistične oligarhije nkdanjih komunističnih veljakov, prvimi med enakimi delavci in kmeti. Za kozlat.

    • Anthon

      Kapital in ostale sodobnejše izpeljanke te literature lahko mirne duše porabiš za toaletni papir. Prav to, kar si prejel od topogledne literature, ta je naredilo tako duhovno bogega, kakršen se kažeš v svojih komentarjih.

      • avtohtoni neandartalec

        Kapital je eno temeljnih znanstvenih del kar sem jih kdaj študiral, obvezno branje za vsakega epistemologa, če temeljev ne razumeš, potem si lahko v današnjem svetu edino potrošnik.

        • Anthon

          Toaletni papir za sodobno filozofijo.

          • avtohtoni neandartalec

            Ne spomnim se več kaj je Marx vse delal, ampak izvajal je najbolj natančno analizo socialno ekomskih procesov, primerljivo z elaborati, ki jih delajo danes na Wall streetu oziroma na Svetovni banki, začel je iz nule in opisal kako iz narave nastanejo vrednost, družba in naposled civilizacija, vsaka vrednost, vsaka civilizacija, v vsakem času, od prazgodovine do danes.
            Ne splača se prebrat Kapital, če ravno ne študiraš, bolje si je pogledati serije predavanj, dostopne na Youtube, kjer vrhunski profesorji razlagajo vsako poglavje kniige posebej, teorija postane bolj jasna šele skozi številne dialoge in komentarje. Pravzaprav lahko vsak družbeno politični proces razložiš s Kapitalom, to je bolj fizika kot filozofija.

          • Anthon

            Mater, a je bil sveti Kapital začasa slovenskega totalitarnega komunističnega režima prepovedan ali kaj?! Ker imamo tako razsuto mramorsko ekonomijo.

    • Fritz

      V zadnjem času se pojavljajo komentarji določenih osebkov, ki so dolgi kot “kurja čreva”…ne bom rekel, da so vsi slabi, a bi se iste stvari dale zapisati na bistveno krajši način, pa bi bilo bistvo še zmeraj jasno…verjetno je to narejeno za nalašč v smislu, “več napišem, več mi plačajo”…kdo je vse to, se bo videlo iz replik, saj dvomim, da se bodo dotični gospodje ali gospe sposobni zadržati v svojih komentarjev, ali se motim?…

      • Franc Šink

        Ne!!!

      • avtohtoni neandartalec

        Če mene misliš, napisal sem že kakšnih sto tisoč tipkanih strani komentarjev, do danes nisem zaslužil niti centa s tem, enostavno me zanima kako vem, da je res kar verjamem, da je res in zakaj nikakor ne more biti res nekaj, za kar vem, da ni res.
        Goebels se je zanašal pa na eno drugo dejstvo, bolj kot so stvsri preproste, lažje jim večina pripiše poljubni pomen, zato je pisal tako, da so razumeli tudi najbolj zarukani bralci, prav ta populacija mene najmanj zanima.

        Pa ti na krstko napiši

  • Iva

    A. Puhar: “Bahava samooznaka patentiranih antifašistov ……………
    V tej zmerjaški športni disciplini je bilo vse dovoljeno – le paralel med nacionalsocializmom (fašizmom) in komunizmom (ali stalinizmom, boljševizmom) ni bilo dovoljeno vleči”

    Točno tako!!!
    Kako lahko kritizirajo fašizem tisti, ki branijo komunistične zločine? Še preden so bile ustanovljene prve vaške straže, je “rdeča bratska revolucionarna roka” pobila več kot 1000 Slovencev -civilov, tudi žensk in otrok!
    In, zakaj so povojne poboje skrili za množico betonskih pregrad (Huda jama), če pa je bila kazen pravična. In še, od kdaj so ženski lasje (spet v kitke) dokaz o narodnih izdajalcih?

    In sedaj hočejo s spomenikom prikriti odgovornost konkretnih ljudi (ki so bili del komunističnega sistema) za množične poboje!
    In celo spravarka Spomenka&Co. nočejo podpreti Resolucije EU, ki obsoja vse totalitarizme, ne glede na število žrtev! Sramota!!!

    Hvala Alenka za pokončno držo reči bobu bob!

    • avtohtoni neandartalec

      Tebi ni nič jasno, Slovenije ni bilo več, Slovenski jezik je bil prepovedan, do danes ni jasno koliko Slovencev so pobili in pregnali sosedje, ki so nas okupirali, kakšnih sto tisoč jih je kokčalo samo v klerotalibanskih in ustaških koncemtracijskih taboriščih. Dejstvo je, da je neznano kam izginila vsaj tretjina Slovencev, preden so se pojavili kaki komunisti in ko so fašisti že ustanovili cel kup raznih paravojaških milic, kakršni so bili domobranci oziroma vaške straže.

      • Anthon

        Kakšen primitiven tekst! Ne vem, v kakšnem svojstvu pisariš pod tem medijem, zagotovo pa vem, zaradi tehtnosti, verodostojnosti in resničnosti svojih sporočil ne.
        Pojdi ponavljat svoje blodnje kam drugam, jaz te imam tu res poln kufer.

        • avtohtoni neandartalec

          Ante, doma si, delaj in beri kar hočeš, ta portal venfar ni tekmovanje za miss universe, da bi si morali biti všeč.

          • Anthon

            Motiš s svojimi postpartijskimi dolgoveznimi in z ničemer utemeljenimi tipkarijami. Čisto zanič. Moraš biti pa res trd, če misliš, da se bo koga kaj prijelo ali da bo o tem kdo razmišljal. Jaz se v povezavi s tabo praviloma ukvarjam le z manevriranjem kurzorja na monitorju. To, upam, razumeš?

          • Jovo Jamnica

            Motiš se. Vse preberem, kar @neandartalac napiše. Tudi prime se me kaj…

          • Anthon

            Zelo mi je žal, pozabil sem na tisti 0,00000001% bralcev, ki AN jemljejo resno. Sorči.

          • Jovo Jamnica

            No, članek sem prebral dvakrat, vse kar pa je @neandartalac napisal, pa samo enkrat. Kakor v oni francoski nadaljevanki…

          • Anthon

            To si dobro naredil. Za AN bi pa čez in čez zadostovala kaka polovička.

          • avtohtoni neandartalec

            Saj veš kaki so narkomani, niso zadovoljni, dokler ne preberejo svojo dnevno dozo šunda, jaz sem zgleda isti, ko se matram s temi brezveznimi replikami, pod sicer dobrim člankom.

          • radames

            Samo, da se te ne bo prijela laž o prepovedi slovenskega jezika za časa okupacije. V Ljubljanski pokrajini slovenski jezik ni bil prepovedan.

            So pa partizani na Primorskem prepovedovali poučevanje otrok v slovenščini. Zaradi učiteljev, ki niso bili “zgrajeni”.

          • Jovo Jamnica

            Tudi zapomnim si ne vsega, kar preberem.

          • avtohtoni neandartalec

            Se strinjam, moja napaka, ni bil prepovedan, vsaj ne povsod in ves čas okupacije, je bil pa zelo omejen in skrajno cenzuriran, v Ljubljanski pokrajini je povsod moral biti zraven prevod v Italijanskem jeziku, na bišjih šolah so poučevali v Italijanščini, zahtevali so čim hitrejšo asimilacijo, v Trstu so skurili Slovensko narodno knjižnico, v Ljubljani pa so Slovenske knjige nadomestili z Bolonjskimi. Za začetek, da jih je narod sploh kaj razumel, oni Slovensko seveda niso znali in tudi niso dovolili, da bi se kdo poleg njih pogovarjal Slovensko.
            Nemci so bili bolj temeljiti, vsi napisi so morali biti samo v Nemškem jeziku.
            Sicer pa si poglejmo primer, vpiši v Google iskanje Slovenaka književnost 1941-1945 in si sam poglej na wikipediji.

            Kr tak mal, za vic, link me obstaja, je v izgradnji, niti po 75

          • avtohtoni neandartalec

            Kako to misliš, z ničemer utemeljenim, to je vendar osnovnošolska izobrazba, jaz samo pomagam avtorici besedila seštevati in odštevati ter pravilno zložiti skupsj kaj je bilo prej in kaj pozneje, matematika in zgodovina sta bili vedno moja strast.

          • Anthon

            O ko bi ti vedel, kakšna je vse osnovnošolska “izobrazba” Severnokorejcev! Pri nas se je Joža sankal po čitankah in bil sploh oh in sploh super, tam pa je bil tastari Kimil – kakorkoli že grejo ta imena – skoraj kot Jezus. Ni da ni. Tudi matematika in zgodovina. Tam je še več tako strastnih ljubiteljev režima. Ti si pri nas že rariteta, hvalabogu.

          • avtohtoni neandartalec

            Ti bi se verjetno še o Bibliji skregal, kot da je mogoče podtikati Bogu svojo besedo.

          • radames

            Ti nimaš niti osnovnošolske izobrazbe.

          • avtohtoni neandartalec

            Kar misli si, kar imam, sem naredil zelo dobro.

          • radames

            Največkrat lažeš! LAGAL PA NE BOŠ! NE BOŠ LAGAL! Velikokrat lažeš. Si razumel?

          • avtohtoni neandartalec

            Ne razumem, dokler mi ne boš povedal kaj naj bi se zlagal, sicer pa to ni Jepardy kviz, dovolj je, če pod mojim komentarjem napišeš kako je po tvoje prav. Če se bo razvil zanimiv dialog, lahko pregledava tudi ustrezne zgodovinske vire, znanost je ista za tebe in mene, ni mi treba pa podtikat, da lažem.

      • radames

        Slovenski jezik za časa okupacije NI BIL PREPOVEDA!!!! Si boš zapomnil: NI BIL PREPOVEDAN!!! V moji knjižnici je na desetine slovenskih knjig, tiskanih v slovenščini, v Ljubljani v letih 1941-1945. Tudi, ko so po italijanski kapitulaciji Nemci zasedli Ljubljano, se je tiskalo slovenske knjige. V tiskarni, kjer je danes Pravna fakulteta – Jugoslovanska tiskarna.
        A se ti delaš idiota, al si zares trapast. Ne dopustim, da se zavaja! Zato, NE LAŽI in ne piši tistega, česar ne veš. Komunistične propagande ne bomo prenašali. Zlasti ne, če zavestno lažeš in zavajaš! Amen!

        • avtohtoni neandartalec

          Katere knjige so pa tiskali, škof Stanovnik je zažgal celo naklado Cankarjeve erotike, natisnil pa je katoliške priročnike za zdravo družinsko spolnost.
          Ne lažem in se ne delam pametnega, moja stara mati se je morala v šoli učiti edino Nemščino, ki jo je na srečo znala malo že od prej, v Slovenščino so prevajali predvsem cerkveno liturgijo in sovražno vojaško propagando, ostalo je bilo bilo vse v Nemščini in Italijanščini, ponekod tudi kaj v ustaščini in latinici.

          • RATATA

            U Lublan je izšla celo Zgodovina Slovenskega naroda 1943 (v italjanski Sloveniji) tisto, kar srbi niso dovolili, italjani so.

    • radames

      In jaz sem včasih še dodal: zakaj komunisti niso na ves glas kričali, da so pobili vso to izdajalsko golazen?

      • Iva

        No, danes so preoblečeni v socialdemokrate in obračajo zgodovinska dejstva o svojem izvoru, ZKS. Še v 80-ih so dijaki pri STM (samoupravljanje s temelji marksizma) morali vedeti, kaj se je 1937 zgodilo v Čebinah!!!

  • avtohtoni neandartalec

    Staniča ni treba posenej vabiti, verjetno je bil tudi na tej patetični slovesnosti prisoten, kot sponzor. To je bila velika družina.

    • garfi

      ti ne leži zgodovina ali resnica ?

  • avtohtoni neandartalec

    Pa na cro magnonce bi se tudi vpiknil, dejstvo je, da so vsaj par tisoč let živeli skupaj z neandertalci, pravimi avtohtonimi prebivalci Evrope, čeprav so imeli bolj ravno čelo in celo večje možgane kot današnji ljudje, niso bili nič bolj napredni, niti ni jasno kdo so bili hujši kanibali, ljudožerstvo so poznali tudi ko meandertalcev že zdavnaj ni bilo več, mogoče so jih preprosto vse pojedli.

  • Viktorh

    “A ko je na premieri o njej govorili Ljubo Sirc, edini še živi obsojenec z istega procesa, so mu na STA cenzurirali govor; pakt med Stalinom in Hitlerjem, skupaj z Angelinim kljubovanjem in kaznijo so retuširali.”

    Žal, toda nisem zasledil protesta zaradi tega. Nikjer.

  • Viktorh

    Ros • 20 minut nazaj
    “Zelo lepo povedano in napisano. To so dejstva. ”

    Jaz vidim dilemo v tem, da vsi tega ne vedo. Mlajši od 50 let, ker tega nočejo vedeti ali pa so zaradi staršev to “spregledali”.

    Da, res je, toda le tisti, ki tega nočejo vedeti, ne vedo.
    Gre za sprenevedanje, enako kot za blizu 1.000 grobišč…

    • Olga

      Kriv je šolski sistem!

      • radames

        Natanko tako!

      • Viktorh

        Za “nevednost” – govorim o političnem momentu – so krivi le starši.

  • soc

    Draga Alenka, komu vse to govoriš? Nam, ki vse to že dolgo vemo? Ali tistim, ki tega nočejo in ne želijo nikoli, res nikoli vedeti?

    Resignacija me vedno bolj navdaja. Kraljevska pota ne vodijo v geometrijo, kot je dejal nekoč nekje Evklid Ptolemeju. Pota od revolucije in njenih posledic poneumljenega naroda pa vodijo daleč od resnice.

    • Olga

      Zato je treba ponavljati resnico neumorno, da se bo prijela! Vedeti morate, da se je laž ponavlja 70 let!

      • avtohtoni neandartalec

        Ta laž, ki si jo bomo izmislili jutri, bo stara že sto let.

  • Jovo Jamnica

    Pred dvema urama sem dvakrat prebral pričujoči prispevek. Samo zato, ker sem hotel izluščiti nekaj, kar bi se me dotaknilo. Kaj vem, verjetno sem čudak. Zdolgočasen sem preklopil na spletno stran Kartuzije Pleterje. Paša za dušo in oči…

    • RATATA

      Tega ti pa res ni bilo treba napisat četrtinski.

      • Jovo Jamnica

        Ja. Saj sem kolebal.

    • garfi
      • Jovo Jamnica

        Samo prvi odstavek sem prebral na hitro in ti morem povedat, da je bilo takrat komunistov v ilegali le za vzorec. Če ne bi Hitler brez razloga napadel stare Juge, bi teh nekaj komunistov lahko igralo v skrivnih kleteh… človek ne jezi se…

        • garfi

          Intenzivna kolaboracija slovenskih partizanov z okupatorjem nedvomno potrjuje, da je mit o narodno–osvobodilnem partizanskem boju največja slovenska zgodovinska prevara.

          • Jovo Jamnica

            In kdo je omogočil to prevaro?

          • garfi

            kako lahko to vprašaš ?

          • Jovo Jamnica

            Zgodovino so pisali zmagovalci. Borili so se za to, da pridejo na oblast. Vsaka oblast pa si želi, da je v očeh tish, ki jim vlada, všečna. Vsaka oblast sebe poveličuje in skriva dejstva, ki bi jo kompromitirala. Če ne milom, pa silom…

          • radames

            Ja, oblast in – REVOLUCIJA. Ta je bila najvažnejša. Sovjetizacija Slovenije! Borba za SOVJETSKE interese. Ne za interese Slovenije in njenega naroda!
            To je tisto, kar boli!

          • Jovo Jamnica

            Ampak, to so lahko dojemali le tisti odrasli, ki so to živeli. Danes ne moremo naučiti nekoga, ki tega ni živel, da je bilo to v tistem času, realnost. Niti, da je bilo sporno. Lahko edino učimo, da bi danes in v prihodnosti bilo kaj podobnega, nerealno in sporno.

          • garfi

            “Kdor ne pozna svoje preteklosti; kdor ne ve od kod prihaja, ne ve kdo je in kam potuje… ne pozna svoje identitete in če ne pozna svoje identitete, je izgubljen v času in prostoru…“

          • radames

            Tako je!

          • Jovo Jamnica

            Eh, daj, ne mi prosim nakladat. Tisoče kilometrov sem prevozil, da bi brskal po svojih koreninah. Nisem iz partizanske familije.

          • garfi

            mišljeno je širše na narod

          • Jovo Jamnica

            Pri slovenskem narodu je težava identitete. Dokler nismo imeli svoje države, je bil občutek pripadnosti eksplicitnemu narodu na višji stopnji, kakor je danes. Pripadnost je imela kohezivni značaj. Danes tega več ni, saj imamo vendar državo.

          • garfi

            kaj si jedel
            a država nadomešča narod ?
            si multikulti aktivist ?
            pišeš kot neandertalec
            Ne zanima te zgodovina in ne narod
            da nisi človeška ribica

          • Jovo Jamnica

            Anton Korošec je vložil veliko truda, da bi Slovence, kot narod, iztrgal iz krempljev srbsko-hrvatske hegemonije. Izposloval je banovino, ki je edina združevala v mejah, pripadnike enega naroda v dokaj samostojni entiteti znotraj Kraljevine Jugoslavije. Po letu 45, pa je komunistična oblast striktno dušila vse odklone, ki so dišali po rodoljubju. Rodoljubi so bili ožigosani kot šovinisti. Nacionalne ideje so bile obravnavane kot kontrarevolucija.

          • garfi

            sedaj smo pa nacionalisti in fašisti
            pridejo se pa slikat s športniki

          • Jovo Jamnica

            Seveda. Levičarjem je narod v napoto. Ampak, to se je začelo s pojavom razsvetljenstva.

          • radames

            No, s tem pa se ne morem strinjati. Po tvojem razmišljanju odpade vsako študiranje zgodovine, saj današnji ljudje niso živeli pred 200, 300, 500 leti. Za poglabljanje v določen segment zgodovine je edini kriterij branje, študiranje čim več literature iz določenega časa. Potem prideš na čisto. Če spremljaš samo medije, posebno pri nas, potem že padeš v območje propagande in zavestnega zavajanja.

          • Jovo Jamnica

            Pomembni so le bistveni zgodovinski dogodki. Recimo, kakšen vpliv je imel Tomaš Masaryk na zgodovino Slovencev, ve malokdo. Da si pride na čisto, more prebrati ogromno literature. Kje pa je še vse ostalo?

          • avtohtoni neandartalec

            Za proučevanje zgodovine, je edini kriterij znanstvena metoda.

          • garfi

            zgodovino pišejo zgodovinarji
            niso se borili za oblast ampak so vojno izrabili za krvavo revolucijo in diktaturo
            vsaka ne, diktatorsko zločinsko komunajzarska ja

          • avtohtoni neandartalec

            Osebno sem navdušen nad partizanskim uporom, to je včasih zgledalo kot bi se danes ena Slovenska mafija uprla na primer Američanom, presenečen sem že nad dejstvom, da so se položničarji in kradljivci paštet sploh uspeli povezati v neko skupno formacijo, če sta si dva res zaupala in sodelovala proti premočni okupatorski oblasti, se mi zdi to že neverjeten uspeh za naše ljudi.

          • radames

            U, mater si ti naiven! Kakšen upor???? Ga sploh ni bilo! Bila je revolucija! Na skrivnem pa so sklepali nenapadalne pakte. Leta 1944 z Nemci za celotno Primorsko! Leta 1943 pa je tito poslal svoje odposlance v Gornji Vakuf, da so se pogajali z generalom Horstenauom, da bi skupno z Nemci napadli Angleže, če bi se ti izkrcali v Dalmaciji.
            Nehi bit tako naiven! To je naravnost smešno. Izpadeš totalno neveden človek. Lahko bi kdo mislil, da ne znaš brati.

          • avtohtoni neandartalec

            Nisem naiven, ločim položničarje in domnevne kradljivce paštet od partijskih borcev, eno je gverila, drugo je bila revolucija.
            Spet si omenil zanimivo dejstvo, zakaj bi se Nemci pogajali z narodom, ki ga ni bilo več, in to proti koncu vojne, ko bi lahko vendar nazaj zahtevali tudi državo, če so nacisti rabili pomoč pri varovanju zida, ki so ga v Italiji gradili pred gotovo invazijo zaveznikov. Italija je kapitulirala, Duce je zbežal pred Italijanskimi socislisti na sever in pomagal Hitlerju okupirati lastno državo, ustaši so bežali pred Srbi, vsaj od teh okupstorjev bi lahko zahtevali ozemlje nazaj, v zameno za jalovo pomoč Nemcem, ki so jih naši socialno in ideološko prisilno mobilizirani mladci razočarali že na vzhodnih frontah, od koder so peš bežali nazaj, naravnost med partizane. Ni ravno logično, a ne, še manj mi je jasno zakaj so vsi čakali, da bo nekdanji Avstroogarski desetar organiziral ostanke Jugoslovanske vojske mazaj v neko celovito tvorbo, le kaj je delal Tito praktično vsa 4 leta, preden so porinili do Slovenije, ki je pravzaprav nihče več ni napadal, Hitlerjev Atlantski zid je počil pod težo Ameriških revežev, ki so preplavili Normandijo, vsi so se umikali v obrambo Berlina.
            In končno, kakšen je bil motiv Slovenskih fantov, zgodilo se je nemogoče, Nemčija je padla, le kateri bedak bi podpiral drugo vrsto okupatorjev, potem ko so mu prvi ukradli dom in pobili familijo, verjetno so hoteli vsaj svoje domačije nazaj, ne pa vse skupaj nacionalizirati in podariti tam enim Hrvatom in Srbom. Partizani so imeli zelo čuden motiv, nenazadnje bi lahko pozabili na Slovenijo in se zmenili s Hrvati, da grejo enostavno pod njihovo republiko, namesto tega, so pomagali ustanoviti še 3-4 nove Jugoslovanske džamaherije, kot da v SHS ni bilo združenih dovolj suverenih narodov. Tako je nastala zopet samo neka bosna, bi rekel, kot smo se lahko prepričali v moderni zgodovini, je šlo na tem prostoru od nekdaj samo za Hrvate in Srbe, vsi ostali smo njihovi mešančki, z izjemo Albancev, za katere mi nikoli ni bilo jasno kaj delajo zraven v Jugoslaviji.
            Saj to je odgovor, po koncu vojne, je komunistična partija združila vse te razdrobljene skupine, dali so jim edino skupno vizijo, ki načelno ni favorizirala nobenih starih elit, itak, da je šlo za farso.

          • garfi
          • avtohtoni neandartalec

            Ne bi rekel, Slovenci smo plačali izjemno visoko ceno pod fašizmom, zagotovo je obstajalo ogromno Slovencev, ki bi še danes ubili Italijana in Nemca na licu mesta, če hi lahko.

          • radames

            Ja, smo plačali zelo visoko ceno! Partizani so s pomočjo italijanskih topničarjev in njihovih topov razbili Turjaški grad in vas Grčarice, da so lahko zajeli vaške stražarje in v Grčaricah slovenske četnike (Slovenska legija). Kakih 600 zajetih Slovencev so nato partizani pobili v Mozlju, Jelendolu, Mačkovcu.

            Kapiraš? Z okupatorjevo pomočjo so pobijali Slovence! Je to boj proti okupatorju??? Ne! Kolaboracija z okupatorjem! Za komunista ni nič sveto pri doseganju svojega cilja.
            Da so nam po vojni zavladali, je doslej največja nesreča v narodovi zgodovini.

          • avtohtoni neandartalec

            Škoda, da se ne da bolj racionalno debatirati o teh incidentih, kaj točno misliš s “podporo fašistov”, so fašistični gospodarji izdali domobranske hlapce ali kaj, rad bi slišal tudi kako so se na take partizanske iniciative odzivali Britanci in Rusi.

          • radames

            Očitno zajebavaš. Znaš brati? Kaj sem napisal? Partizani skupaj z Italijani napadli Slovence.

            No, zdaj sem te spoznal. Nisi vreden, da prebiram tvoje poste. Zakamufliranec!

          • Jovo Jamnica

            Ne norčuje se. Takšen stil ima. Ga sprejmeš, ali pač ne!

          • garfi

            to tudi jaz ugotavljam, možno da ne gre za eno osebo ali pa se dela
            neumnega

          • RATATA

            Dojel si.
            Lp.

          • garfi

            govor je o prevari

    • cosmosjasnovidec

      Če po dvakratnem čitanju nisi dojel ničesar potem pojdi na pregled možganov,če jih seveda imaš.
      Da ne boš napačno razumel ti pojasnim en primer miličnika (sedanja policija) takoj po osamosvojitvi slovenije.
      9 krat ga je namreč zadela možganska kap tako,da je nenehno bil na bolniški okrog pa prodajal kokoši last njegovega tasta.Ko ga je inšpekcijska komisija dobila pri tem opravilu ga je spet kar 10-to krat zadela možganska kap.Odpeljali so ga seveda takoj v bolnišnico kjer pa so tokrat ugotovili,da sploh možganov nima.
      Preveri,da nisi tudi ti na enakem.

      • Jovo Jamnica

        Saj nisem imel česa dojeti. Dolgočasil sem se.

        • garfi

          danes si pa res dolgočasen
          in to ob izjemno zanimivi temi

          • Jovo Jamnica

            Ja. Pride takšen dan…

  • garfi

    Partizani in kolaboracija v Sloveniji

    V prvem obdobju okupacije, od 17. aprila 1941 pa do 22. junija 1941, pred nemškim napadom na SZ, še ni bilo slovenskega partizanstva, bili pa so aktivni komunisti v tem obdobju veliki prijatelji, zavezniki Hitlerja, ki je septembra prejšnje leto (1939) skupaj z Sovjeti zasedel ubogo Poljsko. Navdušenje KPS nad Hitlerjem se je izkazalo v organiziranju množične manifestacije: naščuvali so kmete, ki so v Trebnjem in na pohodu proti nemški meji manifestirali za priključitev tega dela Slovenije k nemškemu Rajhu. Italijani so ob tej priliki ostro reagirali. Padli so mnogi talci. V tem obdobju prijateljstva z nacisti je KPJ zagovarjala kolaboracijo na celi črti. Tito je 5. maja 1941 v glasilu KPJ pozval komuniste naj čim bolj stopajo v nemške službe. Kasnejši prvaki OF in KPJ, odvetniki dr. Aleš Stanovnik, dr. J. Pokorn in dr. J. Vilfan so v tem obdobju delali v Šentvidu pri Gestapo (selitvena komisija!). Kasnejši notranji minister SFRJ, Stane Dolanc in edini slovenski admiral v SFRJ, Stanislav Brovet sta v Avstriji prostovoljno vstopila in bila dolgoletna člana Hitlerjugend, Brovet, ki je vstopil v Celovcu, kar do januarja 1945.
    http://www.casnik.si/index.php/2015/01/23/partizani-in-kolaboracija-v-sloveniji/

    • avtohtoni neandartalec

      Ravno obratno, najprej so bili Tigrovci, ki so se skupaj z Italijanskimi socialisti uprli Mussoliniju, takrat je bil komunizem pri nas samo dobra fora.
      Slovenija je ključna za razumevanje Italijanskega fašizma, razen Afrike, smo bili prav Slovenci edini narod, ki so ga napadali, začelo se je v Slovenski Istri, kamor je spadala tudi Reka, šele potem se je fašizem širil v Grčijo in Albanijo, vmes so si ustanovili celo marionetno, katolibansko NDH.

      • garfi

        dodatno, ne ravno obratno

    • Andrej

      Grafi,Šentvid,čeprav majhen kraj, je močno občutil delovanje nemških kolaborantov t.im.partizanov.Zagotovo ti je znano,da so v Šentvidu
      31.I.1944 ustrelili 25 talcev,ki so bioli žrtve komunistične zarote,med
      njimi je bil tudi g.Kolb lastnik tovarne smuči v Šentvidu,omenjam ga zato,
      ker je bil dejansko velik podpornik partizanstva,siromak je bil zaveden
      in je verjel komunistom,svoj pozitiven odnos je drago plačal!Vseh 25
      žrtev v Šentvidu je bilo izdanih in ovadenih,ovadili so jih komunisti,ki
      so imeli tesne zveze s šentviškim gestapom,kdo so bili izdajalci Grafi
      si že ti navedel,bilo je tudi veliko domačinov,ki so delovali kot denuncianti
      komunistov,Šentvid ni bil izjema!Morda ti je poznana tragedija šentviškega
      zdravnika,dr.Justina in njegove soproge!

      • garfi

        hvala za dodatek, informacije širi saj je to pomembno
        tudi tu se pojavljajo provokatorji okrog prisege
        zadovoljstvo je veliko ko jim resnica zapre usta

        • RATATA

          Sem pripisal Andreju nekaj. A ti tudi to veš?
          Lp

      • RATATA

        Šentvid je tudi zaznamoval prof.dr.Bučarja, bivšega krščanskega socialista, ki je krščanstvo opustil, da je lahko bil knojevec (beri življenjepis) in naganjal ljudi na kamione. Seveda je bil na koncu disident ampak zato, ker je nasprotoval samoupravljanju, ne komunizmu.
        Kot profesorja so ga imeli študentje radi.
        No lustracije pa tudi zaradi zgoraj opisanega ni dovolil (razen če bi ga spremenili v truplo … je rekel.).
        Morda je prav Bučar glavni zaslužni za kontinuiteto.

  • garfi

    Intenzivna kolaboracija slovenskih partizanov z okupatorjem nedvomno potrjuje, da je mit o narodno–osvobodilnem partizanskem boju največja slovenska zgodovinska prevara.

    Pripis uredništva: Besedilo je iz knjige Sodelovanje partizanov z okupatorjem (stran 85-96), ki jo lahko naročite na Časniku. V knjigi je besedilo natančno dokumentirano – viri in obširnejša dokumentacija so navedeni v knjigi, v opombah in v bibliografiji.

  • radames

    Pokojnega Janeza Staniča dobro pomnim. Nikoli ne bom pozabil njegovega vizionarskega zunanjepolitičnega komentarja na TV Ljubljana. Komentiral je kongres romunske komunistične partije, še predno se je začela antikomunistična vstaja v Romuniji. Rekel je, da je ta kongres zagotovo zadnji kongres partije. Natanko tako se je zgodilo.
    Takrat je bil v službi na RTV Ljubljana. Odšel je, ker se ni strinjal, da mu uredniki popravljajo in cenzurirajo tekste.

    • Jovo Jamnica

      Meni pa je bil izjemno všeč Gospod Jurij Gustinčič.

      • avtohtoni neandartalec

        Jaz navijam za Terčka, ki je penzijo preživel v družbi mladih študentk. Same poštene in nedolžne levičarke, se razume.

        • Ivan Friderik Novak

          . . . in vlažne, si pozabil.

        • RATATA

          In ko je sporočil s solzami v očeh, da je fmr tov.tito (prekinil so film šilasti lev) je moja stara mama rekla: ja matkurba kugau pa zdej?
          Trčku je blo res žal za titota.

      • radames

        Rojen v Sovjetski zvezi. Če bi mogel, bi nas prodal Rusom. Novinar je bil lahko samo v komunistični državi.

        • Jovo Jamnica

          Ne vem no. Piše, da se je rodil v Trstu.

          • radames

            Ja, zmotil sem se. Kasneje je kot otrok odšel s starši v SZ in tam živel od 1932 do 1944.

      • dvanajstzvezdic

        Bil je zelo dober govornik. Pred ekrani ni nikoli bral svojih prispevkov ampak je govoril in to lepo.Samo o objektivnosti njegovih prispevkov (tako kot vsakega novinarja) pa lahko debatiramo. Ni hotel samo povedati tako, da bi poslušalec lahko imel tudi svoje mnenje ampak je prikrito vsiljeval svoje mnenje. In (vsaj po moje) je bil precej prikrit rusofil. Pač, partijska šola je pustila pečat.

  • garfi

    vidim razmišljanje, zakaj se trudimo za resnico in pravico ko pa je pomembna oblast
    laž in prevara naj bi logično spadali zraven
    mi pa smo neki utopisti
    res noro in sadomazohistično

    • dr Janez Sveti

      Zakaj se počutiš kako žrtev, če to nisi? Poznaš resnico? Trdiš, da jo poznaš. Zakaj pa misliš, da je tvoja dolžnost, da vse in vsakogar prepričuješ in dokazuješ kako je samo tvoja resnica, resnica?
      Bodi skromen in uživaj v spoznanju tvoje resnice. Naj te ne skrbijo drugi in njihove resnice!
      Ko se boriš proti neresnici jo s svojim bojem hraniš in privabljaš. Pusti Vesolju, da samo postavi stvari na svoje mesto. Kakor je bilo, tako bo. Večno.
      Dr Janez Sveti vesoljc

      • garfi

        to ni moja resnica ampak resnica
        če boš še manipuliral lahko ponovno prenehava debatirati
        si manipulator in troll ?
        če misliš, da ti bom nasedel se motiš
        mislim, da si le navidezno dobrohoten in zabaven
        še enkrat ALI SI TUKAJ DA ZAVAJAŠ IN PONEUMLJAŠ ?
        ALI VAS JE VEČ ?
        UDBA ?
        Tudi drugi opažajo tvoje nenavadno pisanje

        • dr Janez Sveti

          Tvoje življenje je grozno!
          http://www.viva.si/Bolezni/Psihiatrija/4423/Shizofrenija
          Dr Janez Sveti

          • garfi

            predlagam ti, da se prenehaš norčevat
            ali pa utihni

          • dr Janez Sveti

            Zanimivo. A si domišljaš, da imaš kakšen vpliv na moje odločitve? Ne. Niti najmanjše. Pomiri se, ker samo sebi škodiš s svojo jezo.
            DR Janez Sveti svetovalec

  • dvanajstzvezdic

    Hja, Rusi se radi hvalijo kako so na svojih plečih nosili večji del bremena II s.v. In tudi ponosno proslavljajo dan zmage in so ponosni na ta del svoje zgodovine. Ampak tisti temni del, ko so se spaktirali s Hitlerjem, pa je neka črna luknja v njihovi zgodovini. Tega dela v njihovi zgodovini praktično ni. Tako kot pri nas, nikoli ni bilo rečeno, da je KPJ kdaj koli obsodila ravnanje svoje vzornice SZ pred vojno. Najprej revolucija in ideologija. Te sramote “naša” slovenska pred vojna in povojna KPS in ZKS ni nikoli oprala iz svojega obraza. Angela Vode pa je bila ena redkih načelnih žensk, ki si je upala to povedati na glas.Sramota pa za vse moške člane bivše KPS in ZKS,ki niso imeli jajc kaj šele poguma kot jo je imela Anglea Vode.Vsaka čast tej ženski! Vse AFŽ-jevke si jo lahko vzamejo za zgled.

  • dvanajstzvezdic

    Angela Vode si zasluži spomenik in to sredi Ljubljana npr pred parlamentom. Dvomim da imajo levaki toliko poguma da tej častitljivi ženski,ki je pretrpela povojno represijo postavijo spomenik.Upam pa, da tako imenovana demokratična desnica premore toliko poguma da začne s postavitvijo tega spomenika.Bi parlament imal vsak en dostojen in verodostojen spomenik.

  • dvanajstzvezdic

    Na koncu lahko rečem semo tole: fuj komunizem, nacizem in fašizem in fuj tisti ljudje, ki so se kdaj koli spečali s partijami teh totalitarizmov posebno pa mislim na tiste ljudi,ki so k takim partijam pristopili po vojni (pred vsem mislim na kps in zks).Noben normalen človek s kolikor toliko zdrave pameti po vojni ni mogle biti komunsti, zato ne padam na nobene floskuke o tistih ki so se pridružili tem zločinskim organizacije, “češ hoteli smo demokratizirati …”. Navade bla bla bla bivših oportunistov.

  • odzunaj

    Izjemna kolumna Alenke Puhar je spomin in opomin, opomin na to, kar se nam vsem pred očmi dogaja danes v Sloveniji, v transparentnem ovoju, skozi katerega premnogi nočejo pogledati !
    Za to je potrebna sposobnost soočenja z resnico, z dejstvi, ne glede na njihovo krutost in klic po spreminjanju stanja.

  • Hribouc

    Ampak, Alenka, žrtve ostajamo žrtve.
    Nikogar se nič ne prime.
    Ne vem, kdo te je poslušal, tam, v stolni cerkvi, saj ni važno.
    Ni bilo kurb in kurbirjev Agitprop mašine 571 niti njihovih garjavih zvodnikov-Urednikov.
    Torej niti niso poročali vesoljnemu, Udbokučanskem Slowenistanu!
    Torej, se ni zgodilo nič.
    ———————————-
    Drugo-zelo pomembno:
    Naše umorjene prednike, torej naše ljudi, neznansko “pred zakonom in pred Državo čistunski dr.Dežman vozi daleč proč od nas, v pozabo, pomešane z domobrani drugega naroda in z zločinskimi Ustaši tudi… kaj bomo še doživeli? Koliko trpljenj in razčlovečenj nas še čaka!?
    Jutri, tako Reporter, se bodo skupaj vsedli, g.nadškof in presvetli dr.Dežman. Bodo debatirali.
    Debatirali bodo in srčno upam, da g.nadškof ne bo nasedel. Če bo, potem naj več ne pridiga o Pravičnosti, ne o Zločinu in o Kazni! Naj ne govori ničesar več o EVAGELIZACIJI ! On je zdaj prvi človek, Božji maziljenec in prvi škof Slovencev katoličanov – tako sam dejavno pelje Evangelizacijo, danes!
    Upam, srčno upam, da bo nadškof, Dr.Zore ostal kremeniti Evangelist DANAŠNJEGA DNE.
    Ne morejo in ne smejo pokopavati naših ljudi brez soglasja in spravne dobre volje !
    KAKŠNA KOMISIJA neki?
    Država jo je ustanovila, ker sama noče delati svojega fundamentalnega dela! Ker noče izkopavati že 25let in pokopavati pomorjenih – ker bi morala tudi poiskati morilce, rablje in jih kaznovati…zato zdaj
    Dežmanov & Ferencov pogrebni servis – ki pa se vedno sklicuje na rezervnega komunista št.1, na predsedatelja države, na akcijskega človeka, na Boruta Pahorja! Če je Borut požegnal, bomo pa vsi tiho, sklonjeni in bomo šli na pogreb v Maribor…NE BOMO ŠLI, GOSPODA.
    IN RAČUNAM, DA g.NADŠKOF ZORE OSTANE MOŽ JEKLEN IN NE BO DAL DUHOVNIKA, KI BI POŽEGNAL POGREB NAŠIH LJUDI V MARIBORU, TOČNO IN NATANČNO DIAGONALNO V NASPROTJU Z PIETETO, Z ČLOVEŠKOSTJO, Z LJUBEZNIJO IN Z BOŽJIMI IN Z CERKVENIMI ZAKONI !
    Ali bo Človečnost in Nova Evangelizacija zdajle, jutri, ponovno padla na zrelostnem izpitu?

    Draga govornica, spošt. Alenka Puhar :
    Jutri bo zavel po Sloveniji še en odgovor na Vaša premnoga vprašanja.
    ZAKAJ JE BILO TAKO, ZAKAJ JE ŠE DANES TAKO ?
    Ali bo g.nadškof Zore kos izzivu in bo naredil, kar bi zagotovo naredil veliki Slomšek?