fbpx

Analiza poročanja RTVS: V primerjavi Kanglerja in Jankovića gre za prvovrstne manipulacije

Foto: zajetje zaslona

Minilo je komaj prvih deset dni novega leta, Urad vlade za komuniciranje pa je že pripravil zajetno medijsko analizo poročanja na RTV Slovenija. V analizi poročanja na RTV Slovenija, ki se je osredotočila na obdobje od 1. do 9. januarja 2022, so izpostavili vrsto nedoslednosti, napak in vprašljivih odločitev tako voditeljev posameznih informativnih oddaj kot urednikov oddaj. Na tapeti so tako Studio City, Politično s Tanjo Gobec, Tarča, Dogodki in odmevi ter Dnevnik.

Za začetek so pri Ukomu problematizirali nastop pisatelja in prevajalca Branka Gradišnika v oddaji Politično s Tanjo Gobec. Kot sporno so ocenili, da je Gradišnik v oddaji 2. januarja 2022 vse cepljene označil za hlapce. “Mi smo bili hlapci in smo se kot hlapci naučili ponižnosti, pokornosti in tako naprej. Tisti, ki nosijo ta gen, ta mem, so pač tisti, ki so se dali cepit. Potem je pa še ena druga tradicija. To je pa prešernovska, leto 48, narodobuditeljstvo, osvobodilna fronta, študentsko gibanje liberalizem in na koncu osamosvajanje. Ta del pa prehaja v to, da nam je bolj osebna svoboda pomembna. Seveda je pomembna, brez skrbi, boste ženske videle, ko vam bodo rekli iz istih zdravstvenih razlogov, da ne smete več abortusov delat, zato ker je Slovencev premalo. Ali pa da morate abortuse nujno delat, zato ker je na Zemlji preveč prebivalstva,” je takrat v oddaji zatrjeval Gradišnik.

Ukomu se je zdelo neprimerno, da se Gobčeva na Gradišnikove trditve ni takoj odzvala. “Žaljenje na javni televiziji vsaj 56 % državljanov, ki so se cepili in tako prispevali k skupnemu dobremu, je nesprejemljivo,” so zapisali pri Ukomu. Ob tem so opozorili, da je to odgovornost urednice, ki po mnenju Ukoma ni preverila, koga je v oddajo povabila Gobčeva. Gre pa tudi za svojevrstne dvojne standarde. Pod vlado Mira Cerarja, opozarja Ukom, “so zaradi domnevno napačne izbire gosta intervjuja, ki mu je urednik zaradi hudih obtožb sicer moral dati besedo, odstavili tako urednika kot odgovorno urednico,” pod vlado Janeza Janše pa se ne zgodi nič.

Neresnične trditve Novakove

V nadaljevanju je Ukom opozoril na neresnične izjave evropske poslanke Ljudmile Novak glede trditev v Studiu City, da je “predsednik vlade zavlačeval z izplačili STA.” Ukom je opozoril, da trditev Novakove ne drži, popravil pa je ni niti voditelj oddaje. “Predsednik vlade ni zavlačeval z izplačili STA. V primeru Slovenske tiskovne agencije gre za poslovni odnos med Uradom Vlade Republike Slovenije za komuniciranje in STA, nekdanji direktor pa skoraj pol leta ni želel izročiti finančne dokumentacije, ki bi jo v skladu s pogodbo moral izročiti. V nadaljevanju je zavlačeval z izvajanjem vladne uredbe in šele oktobra poslal prvo poročilo za opravljeno delo,” so pojasnili pri Ukomu.

Ukomova Analiza poročanja RTV Slovenija za prvi teden januarja 2022 (Vir: Ukom)

Ukomu se ravno tako zdi problematično, da na RTV Slovenija “še vedno cenzurirajo zgodbo o domnevni diplomi vrhovnega sodnika Branka Masleše in vprašanju, kaj bo z vsemi sodbami.” Pri tem so izpostavili, da državna radiotelevizija ne poroča o zasedanju sodnega sveta na to temo.

6. januarja 2022 so po mnenju Ukoma v oddaji Tarča na zatožno klop postavili nekdanjega mariborskega župana Franca Kanglerja in skušali vleči primerjave med sodnimi postopki proti Kanglerju s sodnimi sagami ljubljanskega župana Zorana Jankovića. “V primerjavi sami gre za prvovrstne manipulacije, še posebej v primerih, na katere opozarja RTV. Iz celotne dokumentacije in prisluhov ni nikjer razvidno, da bi mariborski župan pogojeval seksualne usluge za dodelitev službe, kar je bilo najbolj zavrženo v primeru ljubljanskega župana iz afere »farmacevtka«. In to na RTV očitno namenoma zamolčijo. Ob dejstvu, da je šlo v primeru Kangler za popolno zlorabo sodstva v politične namene, saj je Kangler krivično izgubil mesto svetnika v DS, pa sta oba primera prav tako neprimerljiva. V primeru Janković in njegove družine so sodni mlini delovali ravno v nasprotni smeri, saj ni izgubil nobene politične funkcije, bili pa so jim odpisani milijonski dolgovi.” Ukom so zmotili tudi igrani telefonski pogovori, ki so zaradi uporabe narečja po njihovem mnenju delovali kot skeč in norčevanje iz samega narečja, kar pa je nedopustno.

Cenzura Bandellija, ki poziva k iztrebljanju, in promocija Kučana

Nadalje je Ukom zmotilo dejstvo, da so na RTV Slovenija 8. januarja 2022, potem ko so v preteklosti imeli navado poročati tudi o tvitih direktorja Ukoma Uroša Urbanije, tokrat cenzurirali “izjemno odmeven tvit poslanca SAB Marka Bandellija, ki poziva k iztrebljanju drugače mislečih.” Bandelli je namreč zapisal: “Jutri gremo vsi v Dražgoše kot sporočilo, da so vrednote pomembne, da smo se borili za narod, za jezik, za obstoj, za SVOBODO. Da je bil boj proti okupatorju potreben in upravičen. Fašiste in kolaborante smo iztrebili takrat in jih bomo tudi danes. SF/SN.”

Ukomova Analiza poročanja RTV Slovenija za prvi teden januarja 2022 (Vir: Ukom)

Ukomu pa se je zdelo ravno tako sporno, da so tako pri Dnevniku na TV Slovenija kot tudi Radiu Slovenija predvajali govor Milana Kučana v Dražgošah, kjer je bil kritičen do aktualne oblasti. Ukom je izpostavil tako izjavo Kučana, kot še dveh drugih udeležencev, ki so bile predvajane na radiu. Po mnenju Urada vlade za komuniciranje gre za enostranski prikaz, na RTV Slovenija pa “kljub izjemno hudim obtožbam niso poiskali odziva nasprotne strani. So pa to storili na televiziji POP TV, kjer so objavili tvit predsednika vlade kot odziv na dogajanje v Dražgošah.”

Celotno medijsko analizo Urada vlade za komuniciranje o poročanju RTV Slovenija za prvi teden januarja najdete TUKAJ.

Ivan Šokić