fbpx

[Analiza slovenskega filma – 3. del] To so “umetniške” bizarnosti, ki vas bodo za vaš denar poneumljale v prihodnje

Kulturna ministrica Asta Vrečko. (Foto: STA)

Po nedavnih razkritjih o neverjetnih vsotah, ki jih slovenski davkoplačevalci plačujejo za tragikomične filmske storitve domače kulturniške srenje, je čas, da si ogledamo, s kakšnimi izdelki nas ta namerava prosvetliti v prihodnje. Povsem nepresenetljivo, filmski ustvarjalci bodo v svojih filmih ugotavljali, da največji problem v družbi predstavljajo kmetje, moški, cerkev in kapitalizem. Pomembna tema, o kateri očitno mora razmišljati svetovno slovenstvo, bo tudi tranzicija iz moškega v ženski spol. 

Spodaj navedeni podatki temeljijo na uradnem dokumentu, ki ga je objavila javna agencija Slovenski filmski center. V njem so navedeni naslovi filmskih projektov, višina financiranja projekta in opis. Opisi filmov sicer uporabljajo poseben jezik (argo), ki ga povsem razume zgolj posvečena kabala AGRFT-jevskih svečenikov, navadni smrtniki pa se k popolnemu razumevanju lahko le približamo, a nikoli dosežemo.

Vsega so krivi kmetje ali Strupena razmerja

V filmu z naslovom Strupena razmerja se bodo slovenski gledalci naučili, da je izvor korupcije predvsem v podeželskem okolju, kjer je veliko sive ekonomije, in nikakor ne v kakšni kulturniški srenji, kjer se nečednosti, kot je prijateljsko dodeljevanje sredstev znotraj hermetično zaprtega kroga ustvarjalcev, ali, bog ne daj, celo kakšna posilstva nezavestnih deklet, priklenjenih na radiator. Po mnenju ocenjevalcev, vsaj tako je razbrati, avtor scenarija koruptivnih ruralcev ne obsodi dovolj dosledno, vse skupaj pa bo očitno delovalo kot nekakšno gledališče v kinu, saj je scenarij šibak v vizualnih upodobitvah. Avtor scenarija bo za nadaljnji razvoj scenarija (in doslednejšo obsodbo slovenska kmeta) od države dobil 7000 evrov.

Vsega je kriv kapitalizem ali Čas kresnic

Film bo slovenskega gledalca na povsem nepolitični in blag način naučil, da je vsega krivo dejstvo, da tako v tujini kot doma (v katerem koli geografskem prostoru), obstajajo podjetja, ki izdelujejo stvari in nudijo storitve. V filmu ne bo čisto jasno, kdo je glavni protagonist, ker se bo to spreminjalo, vse skupaj pa se bo odvijalo precej počasi. Po mnenju ocenjevalcev bo naracija ustrezno polifonična, karkoli že to pomeni. Za razvoj projekta bo film prejel 25.000 evrov.

Ruralci ne razumejo, da spol ni binaren ali Ime mi je Claudia

Film bo “zaostalim podeželanom” na empatični način  “odprl oči”, da bodo tudi sami spoznali, kako zelo zaostali so, ker ne razumejo, da obstaja vsaj 75 različnih spolov. Po mnenju ocenjevalcev scenariju primanjkuje logičnih dejstev, a bo kljub temu privlačen za vsa občinstva tako doma kot zunaj slovenskih meja. Film bo za nadaljnji razvoj scenarija prejel 7.000 evrov.

Razpiranje feminističnih vprašanj za pol milijona evrov ali Vse, kar je narobe s tabo

Film bo po navedbah ocenjevalne komisije razgrnil feministična vprašanja, staršem uporniških mladih deklet pa razložil, da je z njihovim tradicionalnim življenjem konec. To bo storil na intimen način, hkrati pa bo najverjetneje imel družbeno-politični nauk, ki bo naravnost seval iz prikaza družbenih in socialnih razpok. Vse skupaj bo delovalo precej melanholično, filmu pa zaenkrat še manjka dober konec, ki bo vse skupaj začinil z dobro mero ironije. Film bo po mnenju ocenjevalcev nagovoril vse, ki se identificirajo z dvema mladima dekletoma, ki se srečata v tuji državi. Davkoplačevalci bodo za filmski projekt plačali 510.000 evrov.

Andrej Žitnik