Čaka nas referendum o drugem tiru – levica ga je namreč še enkrat izglasovala v državnem zboru!

Datum:

Državni zbor je danes z 49 glasovi za in 25 glasovi proti še drugič v dobrih dveh tednih potrdil katastrofalno spisani zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača – Koper. Podporo zakonu so ponovno namenile le koalicijske stranke, ki še vedno vztrajajo pri svojem, čeprav je na zakon pred dvema tednoma veto vložil že državni svet. Se pa zaradi drugega tira zdaj Sloveniji obeta referendum, v podporo kateremu so drvljani, združeni v referendumski pobudi proti Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge 2. tir pod vodstvom Vilija Kovačiča doslej zbrali že 3 tisoč podpisov.

Naj spomnimo; poslanci in poslanke so zakon o drugem tiru prvič potrdili 20. aprila, šest dni pozneje pa so svetniki nanj izglasovali odložilni veto, saj so ocenili, da je v zakonu preveč neznank. Kot je v obrazložitvi zahteve za ponovno glasovanje o zakonu na današnji seji DZ izpostavil državni svetnik Jernej Verbič, ne predvideva niti stabilne finančne konstrukcije. Dodal je, so za gradnjo drugega tira v zakonu zagotovljena le sredstva iz državnega proračuna, 200 milijonov evrov.

To še zdaleč ni edina težava katastrofalno spisanega zakona o drugem tiru. Namreč, končna vrednost investicije za dvotirno progo sploh ni definirana, niti ni bila izdelana nobena projektna dokumentacija, zato ministrstvo za gospodarstvo zavaja državljane. Z zavajanjem, da ima gradbeno dovoljenje, želi ministrstvo izvajati projekt z odmikom do 100 metrov od trase, kar pa pri dvotirni progi ni mogoče.

Luka Koper bi z drugim tirom postala povsem nekonkurenčna
O tem je treba poudariti, da obstoječa enotirna vladna trasa potrebe prebivalstva povsem ignorira, čeprav je bil nad tem šokiran celo državni sekretar. Poznavalci menijo, da bomo z dolgotrajnim projektom zamudili prepotrebno povečanje kapacitet pretovora najmanj za dve leti za konkurenco. Vladni projekt pa bo povzročil tudi neizogibno razvojno blokado Luke Koper za nadaljnjih osem let. Luka Koper bo tako postala povsem nekonkurenčna.

Problematično je, ker vlada tujim družbenikom zagotavlja najmanj 4,5 odstotno donosnost in nesorazmerne upravljalske pravice, denar davkoplačevalcev pa meče v luknjo brez dna. TEŠ6 nas uči, da je drugi tir naslednje vladno korupcijsko gnezdo, saj vlada in minister preprosto ne moreta nadzirati samega sebe, učinkovitega in neodvisnega zunanjega nadzora pa tako ali tako ni in ga še dolgo ne bo.

Premier je prepričal samo vse tri vladne stranke, opozicija in državni svetniki ostajajo proti
Toda slovenski premier Miro Cerar se predobro zaveda, da levica potrebuje drugi tir za nadaljnje izčrpavanje države, zato je pred glasovanjem obiskal poslance vladajoče SMC in poudaril, da je ključno, da “vsi stopimo skupaj in podpremo zakon ter s tem omogočimo začetek gradnje drugega tira”. Opozoril jih je tudi, da “ne smemo dopustiti, da bi postali slepo črevo v Evropi samo zato, ker nekateri namerno ovirajo začetek enega najpomembnejših geostrateških projektov v zgodovini Slovenije.” Podporo zakonu je nato pričakovano zagotovila le koalicija.

Kdo je torej v resnici zadovoljen z zakonom? Zadovoljni so le minister, njegova ekipa in projektno podjetje 2TDK. Ne samo opozicija, tudi državni svetniki so namreč s 23 glasovi za veto in dvema proti koalicijskim strankam SMC, SD in DeSuS poslali zelo jasno sporočilo, da je drugi tir katastrofalen projekt, na kar je na seji med številnim drugimi govorci opozoril Danijel Krivec iz Slovenske demokratske stranke.

T.F.

Sorodno

Zadnji prispevki

Zdravstvo razpada, Delo pa raziskuje, ali si zdravniki sami predpisujejo zdravila

Zdravniki beležijo že stoti dan stavke zdravnikov. Poleg zdravnikov...

Svoboda s svojimi kadri ustvarja sinekuro na Darsu

Poslanka Svobode Monika Pekošak je marca zaradi "osebnih razlogov"...

Kaj duh zakona meni o pridobitništvu ostalih ustavnih sodnikov?

Ustavnega sodnika Jakliča so mediji najprej napadli zaradi njegove...