Adria Airways še korak bližje končni prodaji Nemcem

Foto: STA

Slovenski letalski prevoznik Adria Airways je vendarle dobil nujno potreben dodaten kapital. Država in družba 4K KNDNS, za katero stoji nemški sklad 4K Invest, sta v postopku dokapitalizacije skupaj vplačala 4,1 milijona evrov. Tako je družba še korak bliže dokončni prodaji. 

Slovenski državni holding (SDH) in Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) sta januarja podpisala pogodbo o prodaji 91,58-odstotnega deleža Adrie Airways nemški družbi 4K Invest, ki vključuje predhodno dokapitalizacijo, potrjeno na januarski skupščini.

SDH želi zagotoviti nadaljnji razvoj
V skladu s tem je država Adrio Airways v torek dokapitalizirala za 3,1 milijona evrov, 4K Invest pa je prek družbe 4K KNDNS vplačal milijon evrov, so danes sporočili iz SDH. Prepričani so, da bodo z vplačilom dodatnega kapitala družbi omogočili stabilizacijo poslovanja, s prodajo pa ji bodo zagotovili nadaljnji razvoj.

Prodajalci – poleg SDH in DUTB je to še država – si bodo v skladu s pogodbo razdelili še 100.000 evrov kupnine. “SDH pričakuje, da bo postopek izdaje novih delnic in zaključek transakcije (plačilo kupnine in prenos delnic) izveden v marcu,” so zapisali.

Anžur: Dokapitalizacija bo zadoščala za prebroditev zime
Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur je januarja ocenil, da bo dokapitalizacija zadoščala za prebroditev zime in ureditev likvidnostnega položaja. Kakšne načrte ima njihov bodoči lastnik, sicer ni natančno znano. Anžur je februarja na seji komisije DZ za nadzor javnih financ dejal, da bodoči lastnik načeloma “verbalno” podpira njihovo strategijo, ni pa glede tega dal nobenih zavez. “Na nas kot na menedžmentu je, da v najboljši možni meri vodimo podjetje,” je povedal.

Piloti bodo stavkali
Za tem se je za Adrio Airways pojavila nova težava. Sindikat prometnih pilotov Slovenije je namreč za 18. marec napovedal stavko pilotov, zaposlenih v Adrii Airways. Za ta korak so se odločili, ker Anžur še ni podpisal že usklajene kolektivne pogodbe. Stavka se jim v tem trenutku zdi edini možen odziv na takšen odnos uprave in lastnikov, so zapisali.

Anžur je za STA ob napovedi stavke povedal, da uprava v tem trenutku nima pristojnosti za podpis kolektivne pogodbe oz. ima omejena pooblastila, saj še ni prišlo do transakcije z novimi lastniki.

N. K., STA

  • drzavljanslo

    Levičarski biznis na račun naivnil Slovencev, ki jih 25 let podpira. Država, da kupcu 3 milijone našega denarja, da ta skoraj zastonj vzame podjetje. Naj kdo preveri kateri balkansko-slovenski lopovi se skrivajo za tem skladom.

  • dež

    Tudi sam imam občutek, da se bo pri tem poslu nekdo močno omastil na račun države.

  • domovina mili dom

    Komunisti izčrpali firmo in jo dajejo na smetišče. Tiste pa ki nočejo prodati, so še polne denarja.

  • skakalec

    Namen tega nemškega sklada je izboljšanje letalskih povezav Slovenije z Makedonijo, Albanijo in s Kosovem.

  • Rokc5

    Nekam sumljivo je vse skupaj.
    Kolikor sem bral komentarje na Financah bi bilo možno sklepati, da za vsem stoji UDBAški slovenski denar naložen v tujini.
    Očitno pa Adrie nismo znali voditi. Če pogledamo letališče Jožeta Pučnika na Brniku: Fraport bo iz njega naredil tovorni hub. Slovenci smo itak že dolga leta hodili v Trst (Ronke), Benetke (Marco Polo), Treviso, Gradec, Dunaj, München ali Zagreb. Sedaj z GoOptijem se je to še bolj prijelo. Slovenci rabijo trdne povezave, ki jih Adria preko Brnika ni nudila. Zato je upadal potniški promet. Nemci bodo sedaj naredili iz letališča tovorni logistični hub. Opcija bi bili mogoče Kitajci ampak tu smo zamuduili, ker so nas okoliška letališča prehitela. Isto zamujamo pri KP in tretjem tiru (ki je predrago dimenzioniran). Namesto, da bi iz KP naredili logistični ‘hub’ mutimo, podrli smo takrat konzorcij z nemškimi železnicami, sedaj pa nas prehiteva Reka………………