Inovacije so ključ do uspeha

Dobro poslovanje Skupine Gorenje iz zadnjega četrtletja leta 2015 se je nadaljevalo v prvem četrtletju leta 2016, ki so ga zaključili s 6,8 milijona evrov dobička iz poslovanja (EBIT) in 0,6 milijona evrov čistega dobička, kar je bistveno bolje kot v lanskem prvem četrtletju.

V Gorenju so povečali  prodajo inovativnih aparatov in izdelkov pod premijskimi blagovnimi znamkami ter prodajo zunaj Evrope. V prvem četrtletju so ustvarili 6,8 milijona evrov dobička iz poslovanja (EBIT) in 0,6 milijona evrov čistega dobička.

"Inovacije so ključ do uspeha." poudarja Franjo Bobinac.

“Inovacije so ključ do uspeha,” poudarja Franjo Bobinac.

Po besedah direktorja uprave Gorenja Franja Bobinca bo šel del sredstev za razvoj digitalnih rešitev celotne Gorenje skupine. »Digitalizacija je na pohodu, tudi Slovenija – ne samo Gorenje – se je zavezala k digitalni transformaciji preprosto zato, da bo življenje naših uporabnikov po vsem svetu lažje.«

Skupina Gorenje postaja globalna
Poleg v Sloveniji se je v Vzhodni Evropi prodaja povečala tudi na Madžarskem, Slovaškem, v Romuniji, Bolgariji, Črni Gori in Makedoniji. Pomembno rast so dosegli tudi na trgih Rusije in Ukrajine (več kot 30 odstotkov), kjer so presegli načrtovane prihodke od prodaje in okrepili tržni položaj. Na zahodu Evrope gre izpostaviti rast prodaje na Nizozemskem, kjer pridobivajo večji tržni delež. Večjo prodajo so ustvarili tudi v Severni Ameriki, na Kavkazu, v Aziji ter Braziliji, s čimer si znižujejo odvisnost od evropskih trgov.

»Slovenija ima dobre inovatorje vendar tega presežka ne znamo vedno izkoristiti.« je povedal izvršni direktor za razvoj Boštjan Pečnik.

»Slovenija ima dobre inovatorje, vendar tega presežka ne znamo vedno izkoristiti,« je povedal izvršni direktor za razvoj Boštjan Pečnik.

»Mi smo manjši, kot so nekateri naši veliki konkurenti. Prepričani smo, da znamo biti inovativni in smo inovativni in s tem tudi konkurenčni. Navkljub slovenski majhnosti se v svetovnem trgu zagotovo da biti konkurenčen,« je povedal izvršni direktor za razvoj Boštjan Pečnik.

Vlaganje v razvoj
Gorenje je lani vlaganja v razvoj izdelkov povečalo za 0,3 odstotne točke, in siver na 2,7 odstotka prihodkov od prodaje skupine, ki je dosegla 1,225 milijarde evrov, je razvidno iz letnega poročila. Vlaganja namerava v prihodnjih štirih letih še okrepiti. Ravno v tem času so v Gorenju začeli izdelovati pomivalne stroje lastne blagovne znamke in tako pomembno dopolnili ponudbo velikih gospodinjskih aparatov.

K izboljšanju prodajne strukture je prispevalo povečevanje deleža inovativnih in premijskih aparatov ter izdelkov pod premijskima blagovnima znamkama Asko in Atag. Prodajo malih gospodinjskih aparatov so povečali za dobrih 18 odstotkov.

Inovacije so ključ do uspeha 6

O uspešnem poslovanju Gorenja je spregovoril direktor Franjo Bobinac “Obdobje so pozitivno zaznamovale visoke rasti prodaje velikih in malih gospodinjskih aparatov ter ugodne spremembe v strukturi prodaje, tako z vidika blagovnih znamk in izdelkov kot geografsko.” 

V Gorenju več prihodkov in več dobička iz poslovanja
Skupina Gorenje je v prvem četrtletju leta 2016 ustvarila 285,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je za 6,5 odstotka več kot v primerljivem obdobju lani. Dobiček iz poslovanja (EBIT) je znašal 6,8 milijona evrov in je bil za skoraj 52 odstotkov višji kot v prvem četrtletju lani. Prihodki temeljne dejavnosti Dom so dosegli 242,7 milijona evrov (8,4 odstotka več kot v enakem obdobju leta 2015).

"Razvoj bo šel v smeri ekoloških rešitev, zmanjševanje porabe energije in vode." so ekološke smernice za prihodnost Gorenja, je poudaril Boštjan Pečnik.

“Razvoj bo šel v smeri ekoloških rešitev, zmanjševanja porabe energije in vode,” so ekološke smernice za prihodnost Gorenja, je poudaril Boštjan Pečnik.

Na vprašanje, kako daleč bo segel razvoj gospodinjskih aparatov, ki jih potrebujemo v vsakdanjem življenju, pa je izvršni direktor za razvoj Boštjan Pečnik odgovoril: »Razvoj bo šel v smeri ekoloških rešitev, zmanjševanja porabe energije in vode. Vse te rešitve pa bodo usmerjene k temu, da bodo olajšale življenje naših potrošnikov. Poskušali bomo razvijati take pečice, ko si bo potrošnik izbral hrano in določil način priprave, aparat pa bo tako inteligenten, da bo znal to narediti sam. Razvoj bo šel še korak dlje, ko si bodo potrošniki izmenjavali recepture in jih nalagali na te kuhalne aparate. S tem bomo olajšali zivljenje naših potrošnikov.«

Razvojne novosti
Ključne razvojne novosti prvega četrtletja 2016 so bili prenovljeni hladilno-zamrzovalni aparati, pralni stroji za strateškega partnerja Panasonic, linija premijskih vgradnih pečic Asko Craft in nova linija pomivalnih strojev srednjega cenovnega razreda, katerih proizvodnjo so začeli prejšnji teden.

"Vse bolj se kažejo pozitivni rezultati." je poudarila Violeta Bulc.

“Vse bolj se kažejo pozitivni rezultati,” je poudarila Violeta Bulc.

»Evropska komisija si že nekaj časa prizadeva – in vse bolj se kažejo pozitivni rezultati –, da v evropski protor vnese čim več inovativnih finančnih mehanizmov, ki lahko uspešno povezujejo vlaganja tako s strani članic Evropske komisije kot zasebnih vlagateljev,« je povedala evropska komisarka za promet Violeta Bulc. »Upam, da bo primer Gorenja velika spodbuda ne samo za Slovenijo, ki je v začetni fazi odnosa z zasebnim kapitalom, ampak spodbuda vsem standardnim industrijam v EU, ki se pogumno poslužujejo tovrstnih mehanizmov in zagotovaljajo rast in inovacijski razvoj tudi v standardnih industrijah.« 

Sofija Pika Simić