Jankovićev LPP brez zaščitnih ukrepov pred koronavirusom, številna manjša prevozniška podjetja pred propadom!

Zoranu Jankoviču in vodstvu LPP je vseeno za varnost šoferjev in potnikov na njihovih mestnih avtobusih. Odrebo o prekinitvi javnih prevozih je morala sprejeti Janševa vlada.(Foto: Facebook)

Zdravstvena kriza koronavirusa vpliva na avtobusni promet v Sloveniji, zato smo poslali vprašanja največjim avtobusnim prevoznikom, Ljubljanskemu potniškemu prometu, Sekciji za promet na GZS ter nekaterim zasebnikom, ki se ukvarjajo s turističnimi prevozi potnikov. V roku 24 ur nam je odgovorila večina tistih, na katere smo naslovili vprašanje. V javnem podjetju LPP nam niso odgovorili, prav tako je avtor teh vrstic med uporabo njihovih storitev opazil, da varnostne ukrepe pred nalezljivim koronavirusom zanemarjajo. 

Avtor teh vrstic se vsak dan vozi z ljubljanskimi mestnimi avtobusi. Na njih ni nobenih opozorilnih napisov, nobenih razkužil, tudi šoferji se vozijo brez zaščitnih mask. Medtem ko ljubljansko javno podjetje LPP posluje brez težav in brez nujnih varnostnih ukrepov, nam je veliko manjših zasebnih prevoznikov avtobusov povedalo, da jim je zaradi koronavirusa posel močno upadel. Večina od njih je morala odpovedati vse dogovorjene termine za mesec marec in april. Nekateri premišljujejo, da bodo morali zapreti svoja podjetja.

Vprašanja na LPP smo poslali v sredo, 10:54 uri. Odgovorna oseba za stike z javnostjo Mojca Mohar v slogu piarovskega kolega Jureta Brankoviča iz UKC Ljubljana ignorira vprašanje javnosti. Vse, kar so v LPP naredili, je, da so na svojo spletno stran napisali nekaj splošno koristnih nasvetov, kako se zavarovati pred koronavirusom. Toda na avtobusih ni ničesar, na kar so na opozorili tudi drugi potniki, ki se dnevno prevažajo z LPP.

Vprašanja smo poslali na LPP včeraj, v sredo, 11.3.2020 ob 10:54 uri. Odgovora še nismo prejeli.

To je vse, s čim se vodstvo LPP bojuje proti koronavirusu. Zoranu Jankoviću so pomembni le evri, ki jih vsak dan pustijo ogroženi in nezaščiteni potniki. (Foto: Posnetek zaslona/LPP)

Odgovore direktorja Združenja za promet pri GZS Roberta Severja, največjih avtobusnih slovenskih prevoznikov Nomago, Arriva, APMS ter ostalih si lahko preberete tukaj:

Robert Sever, direktor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije:

Glede na splošna navodila, ki jih je podal NIJZ na svoji spletni strani v zvezi s prometom, so prevozniki ravnali na podlagi teh splošnih napotkov stroke. Pri tem bi poudaril, da podjetja, ki izvajajo javni potniški promet (JPP) opozarjajo na nujnost sprejema in objave bolj konkretnih navodil za ukrepanje podjetij in predvsem na kakšen način zaščititi neposredno udeleženih zaposlenih – voznikov v JPP ter potnikov. Žal do danes teh konkretnejših navodil še nismo prejeli, zato imamo podatek, da so pristopi podjetij zelo različni. Poleg tega je bilo naše vprašanje pristojnim, kje lahko prevozniki naročijo nujna razkužilna in zaščitna sredstva, saj teh na trgu ni več možno naročiti. Postavlja se tudi vprašanje ali je možno računati na razkužilna in zaščitna sredstva iz blagovne rezerve.

Dejstvo je, da je trenutna škoda največja pri občasnih prevozih potnikov, kjer se beleži 98%-100% odpoved občasnih prevozov (izleti po Sloveniji in na tuje). Avtobusni prevozniki ustvarijo prav v obdobju od marca do junija v segmentu občasnih prevozov od 40% – 60% svojih prihodkov. Škoda na rednih notranjih linijah se bo zaznala ob ukrepu države zaprtja šol in posameznih proizvodnih obratov, če bi prišlo do takšnih odločitev države. Dodatno bo škoda nastala na mednarodnih linijah od današnjega dne, ko vse sosednje države in tudi Slovenija zapirajo svoje meje za fizične osebe, upad potnikov pa je bilo že predhodno zaznati.


Direktor GZS-Združenja za promet Robert Sever. (Foto: STA)

Na prvem mestu avtobusni prevozniki, težave se sedaj pojavljajo tudi pri prevoznikih tovora, zaradi kontrol na mejah in tudi nedelovanja posameznih proizvodnih podjetij v tujini ter z zamikom je zaznati težave v logistiki, kjer po prvih ocenah beležijo od 30 – 40% upada pretovora v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta.

Nomago:

Že sredi februarja smo vsem zaposlenim poslali navodila za varno delo in sprejeli dodatne ukrepe za zagotovitev maksimalne varnosti zaposlenih in potnikov. V Nomagu smo kupili večje število specializiranih aparatov za razkuževanje, s katerimi dezinficiramo naša vozila. Okrepili smo tudi čiščenje in prezračevanje vozil, nabavili dodatna dezinfekcijska sredstva, s katerimi smo opremili vozila, poslovne enote in oddelke. Vozniki so prejeli tudi univerzalna antibakterijska čistila, s katerimi se redno čistijo najbolj obremenjeni deli vozil, zaposleni pa imajo tudi natančna navodila, kako mora čiščenje potekati. Vsa vozila, ki prispejo iz tujine, dodatno dezinficiramo.

Foto: STA

Varnost vseh potnikov in zaposlenih je in ostaja na prvem mestu. Že pred skoraj mesecem dni smo začeli z uvajanjem preventivnih ukrepov, ki so v prvi vrsti namenjeni zagotovitvi čim večje stopnje varnosti potnikov in zaposlenih ter zajezitvi širjenja koronavirusa. Sledimo vsem priporočilom in navodilom pristojnih strokovnih služb, navodilom za zaposlene v notranjem in mednarodnem prometu Nacionalnega inštituta za javno zdravje, pripravljeni pa smo tudi na morebitno dodatno zaostritev razmer. Redno smo v kontaktih s pristojnimi ministrstvi, NIJZ, evropskimi organizacijami, našimi partnerji v tujini in ostalimi ključnimi svetovnimi institucijami ter budno spremljamo razmere tako v Sloveniji kot tudi v tujini.

Arriva:

V skupini Arriva Slovenija spremljamo navodila in priporočila uradnih inštitucij in delujemo v skladu s trenutnimi smernicami: https://www.nijz.si/sl/koronavirus-2019-ncov. Prav tako v skladu s temi smernicami izvajamo prevoz potnikov.

Foto:STA

Avtobusni promet Murska Sobota:

V podjetju ažurno spremljamo in izvajamo navodila pristojnih institucij (NIJZ, MZI, GZS) za ravnanje v zvezi z novim koronavirusom za zaposlene v notranjem in mednarodnem prometu (avtobusni in železniški promet, dejavnost organiziranih prevozov oseb, itd.). Zaposlene in potnike smo preko plakatov na vozilih in v službenih prostorih seznanili z vsakodnevnimi preventivnimi ukrepi. Vsem zaposlenim je bilo izdano obvestilo s strani strokovnega delavca za varstvo pri delu in vodje PC Promet glede izvajanja vseh preventivnih ukrepov. Preko službe prometne kontrole izvajamo tudi nadzor nad izvajanjem preventivnih ukrepov za zaščito pred širjenjem koronavirusa.

Prav tako so zaposleni seznanjeni s tozadevnimi komunikacijskimi telefonskimi številkami na katere naj pokličejo v primeru ugotovitve tozadevnih odstopanj v zdravstvenem stanju.V prostorih in v vozilih podjetja so nameščena ustrezna dezinfekcijska sredstva skupaj s tozadevnimi navodili. Izven zgoraj navedenega podjetje že izvaja tudi dezinfekcije vozil z napravo za dezinfekcijo prostorov in vozil. Naprava je bakterocidna, fungicidna in virucidna.

 

Foto: Facebook

Naprava deluje avtomatsko na principu dezinfekcije površin. Dezinfekcija se izvaja z biološkimi dezinfekcijskimi sredstvi brez tveganja za ljudi in okolje. Gre za napravo, ki deluje tako, da uniči membrane bakterij in virusov in omogoča samorazgradnjo mikroorganizmov. Deluje netoksično in nealergeno ter ne povzroča pojava resistence. V skladu s potrebami bomo izvedli tudi dezinfekcijo prostorov.Trenutno opažamo upad števila dnevnih občasnih potnikov, prevozi šoloobveznih otrok in dijakov ter študentov pa se še izvajajo v običajnem obsegu.Podjetje se razen glavne dejavnosti prevoza potnikov ukvarja tudi s prodajo turističnih storitev v okviru svoje turistične agencije. Do sedaj je nastalo največ gospodarske škode na področju prodaje turističnih storitev in občasnih prevozov. V prihodnje bo prišlo tudi do izpada prihodkov na področju prevoza osnovnošolskih otrok in na področju izvajanja GJS Javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu.

Integral:

Sprejeli smo vse ukrepe, ki so priporočeni v Navodilih za zaposlene v notranjem in mednarodnem prometu in jih je objavil NIJZ na svoji spletni strani (https://www.nijz.si/sl/navodila-za-zaposlene-v-notranjem-in-mednarodnem-prometu).

Kljub temu, da to v navodilih ni predvideno, pa bomo z jutrišnjim dnem vsem zaposlenim razdelili razkužila skupaj z navodili, kako naj ravnajo v primeru suma, da je potnik ali voznik sam okužen s koronavirusom. Poleg tega je lastnik našega podjetja naročil napravo za razkuževanje prostorov, dostava le-te je predvidena v prihodnjem tednu. Kar se tiče gospodarske škode, pripominjam, da naše podjetje izvaja javni linijski prevoz, posebni linijski prevoz (prevoz otrok v šolo in domov) in občasne prevoze.

Integral. (Foto: Facebook)

Turistični prevozi so popolnoma ustavljeni, odpovedi so se pričele že konec januarja. Od ponedeljka, 9.3.2020, beležimo odpovedi še vseh ostalih občasnih prevozov. Praktično vse je stornirano. Javni linijski prevoz opravljamo nemoteno, smo pa včeraj in danes zjutraj zabeležili upad potnikov.Kot smo seznanjeni, so danes zaprli kamniško osnovno šolo. V kolikor se bo enako zgodilo tudi s kakšno šolo, za katero naše podjetje izvaja prevoz osnovnošolskih otrok, bo naše podjetje utrpelo res ogromno gospodarsko škodo.

 

 

Mestna občina Celje:

Mestna občina Celje dosledno spremlja navodila in priporočila pristojnih institucij in jih tudi upošteva. Na vidno mesto smo postavili navodila za higieno rok in kašlja ter zaposlene oskrbeli z razkužili, ki so na voljo tudi strankam. Upravne stavbe zaenkrat ne zapiramo in obiskov ne omejujemo. Do nadaljnjega ne bo prireditev v veliki dvorani Narodnega doma (ukrep do 100 obiskovalcev). Če se bo izkazalo, da so potrebni dodatni ukrepi, jih bomo seveda sprejeli

 

Odgovori nekaterih manjših zasebnih avtobusnih prevoznikov. Zaradi koronavirusa nekaterim grozi zaprtje svojih podjetij. Promet je upadel nekaterim tudi za 100 odstotkov.

 

Toman bus:

V našem podjetju sva zaposlena samo dva, tako da kakšnih večjih opozoril nisem izpostavil. Glede potnikov pa to sploh ni potrebno saj smo praktično ostali brez dela. Vsa naročila v marcu in aprilu so odpovedana zato bo poslovna škoda zelo velika. Ne znam si predstavljati, kako bomo mala podjetja sploh lahko preživela.

AP Lipičnik:
Voznike smo opremili z razkužili in navodili kako ukrepati, avtobuse čistimo oz. dezifenciramo s čistili, ki so primerna za dezinfekcijo po vsaki vožnji, za potnike imamo razkužila rok. Trenutno na linijah poteka vse kot običajno, se pa odpovedujejo turistični prevozi v tujino in drugod po Sloveniji. Na busu imamo postavljena opozorila na vidnem mestu. Vsi prevozi, ki so bili rezervirani za tujino, se odpovedujejo, tako da smo prav resno zaskrbljeni.
Avtobusni prevozi Jereb:
Zaposleni vozniki so doma. Turistična agencija v Ljubljani je odprta, je popoln upad prevozov in prijav na potovanja. Zaščita voznikov je s tem, da so doma. V agenciji se prostor razkužuje. Ne ukvarjamo se z rednimi linijami, ampak s turističnimi prevozi, kjer je škoda 100 % zaenkrat. Ni opozoril, ker se potniki ne prijavljajo. Če kdo slučajno vstopi, opozorim ustno, kam naj se usede in po obisku razkužim prostor. Ne delamo panike. Ja, turizem je najbolj prizadeta dejavnost in smo utrpeli škodo, ki jo bomo občutili še celo pomladansko sezono, tja do junija po mojem predvidevanju.
Pečelin, prevozi in turizem, d.o.o.:

Mi imamo šest turističnih avtobusov in z njimi opravljamo samo turistične prevoze in občasne šolske prevoze (ekskurzije). Vsi naročeni prevozi v mesecu marcu so bili odpovedani, tako da imamo vse avtobuse parkirane, voznike pa doma. Finančno škodo bomo resnično občutili v začetku meseca aprila, ko bo potrebno voznikom nakazati osebne dohodke, plačati prispevke in vse obroke finančnega leasinga. Sicer pa imamo pripravljena obvestila o osnovnih pravilih higiene kašljanja in kihanja v avtobusu, katera bi izobesili pri vhodu na avtobus in pa vsak avtobus planiramo opremiti z razkužilnim sredstvom za roke ter nekaj maskami.

Pečelin. (Foto: Facebook)

Street Tour:

Smo avtobusno podjetje, ki se ukvarja s turističnimi prevozi, namreč rednih linij nimamo, tako da smo v celoti vezani na povpraševanje. To pomeni, da se naša glavna sezona začenja v pomladanskem času in traja do zimskih mesecev, ko je za nas mrtva sezona. Glede ukrepov smo poskrbeli za čistočo, razdelitev razkužil v naša vozila, razkužila in maske za voznike, opozorilne table na vozilih. Kar se tiče utrpele škode je za nas neprecenljiva in sicer potekajo stornacije že naročenih prevozov od meseca januarja dalje. Prevozi so stornirani za konec januarja cca 50%, februar cca 70% in 90% za mesec marec ter april. Tukaj pa niso seveda všteta naročila, ki bi prihajala sproti. Sedaj prihajajo stornacije za že naročene prevoze v mesecu maju in juniju. Glede na vse to nam ni jasno, kako preživeti to kritično obdobje, ter obdržati delovna mesta in že zaposleno osebje. Zaposlenih imamo 20 delavcev, od tega 15 voznikov, mehanik, ter režijske delavce.

Street Tour. (Foto: Facebook)

 

Eurobus:

Zdravstvenih težav pri zaposlenih nimamo, zato delo poteka normalno. Imamo pa razkuževalna sredstva v vseh vozilih že od decembra lani. Sedaj smo samo od 20 % šol dobili navodila, da je potrebno zračenje vozil in razkuževanje le teh. Kar se tiče turističnih prevozov in občasnih prevozov so se odpovedi začele vrstiti od cca. začetka meseca marca. Sedaj imamo 100% odpovedi prevozov do meseca maja. Kar se tiče šolskih prevozov pa še zaenkrat izvajamo redne posebne linijskem prevoze. Rednih medkrajevnih linij subvencioniranih s strani države žal nimamo. Kar se tiče glede na odpovedi prevozov bomo kar težko preživeli brez pomoči države, saj imamo voznike zaposlene in nimamo državnih subvencij kot velika podjetja. V tem primeru so d.o.o.-ji v boljšem položaju. Gospodarska škoda bo vsekakor velika, vse je odvisno od trajanja epidemije.

Luka Perš
 
  • Simon Rožič

    Ah, res nisem vedel da se Fammily Janković vozi z avtobusi in
    da se razen za dobičke iz naslova prevozov sploh za kaj zanimajo, de?

    • zokispoki

      De ! Dedededede !

      • rubec

        Hehehe

        • Rožle

          haha .. zokispoki ga u nulo zadane … :)

          • rubec

            Hehe, res je. Boljši od originala.

  • VERZIFIKATOR

    Sem,na linijiSem na liniji, to vsak zdaj vidi,
    deb, deb, deb še sam lahko šofiral,
    najprej bom kot virusek mutiral,
    takšen, ki najlaže se izpridi.

    Linija je tukaj, a je prazna,
    bolj težko držim se je, a vztrajam,
    kaj pa naj, saj veste, da odhajam,
    ker prihodnost moja bo porazna.

  • rubec

    Z zaščito se je srbin prvič srečal takrat, komu mu jo je predstavila farmacevtka.

    • rrrrr

      Predstavila ali prestavila….?

      • Rožle

        Nastavila …

      • rubec

        Nataknila.

    • Rožle

      hmm .. a mu ga je kar čez šipo .. po fa …la?

  • Andrej

    Italijani so zadevo v veliki meri rešili tako, da nihče ne vstopa ali izstopa pri vozniku, ampak pri srednjih in zadnjih vratih. Tudi pri nas bi lahko bilo tako, saj je lahko registrator vožnje kjerkoli. Vstop spredaj je še iz starih časov, ki še niso pozabljeni.

V živo