Kdo je kriv za izčrpavanje Adrie Airways – ali bo vlada z davkoplačevalskim denarjem pokrila sumljive posle?

Adria Airways (Foto: Facebook)

Z Adrio Airways, ki je v torek skoraj popolnoma prekinila z letenjem, je, kot kaže, konec in le vprašanje ur je, kdaj bo družba, ki nima več niti za plačilo kerozina, uradno oznanila svoj stečaj. V tem času so se začeli krepiti pritiski, da naj država na tak ali drugačen način pomaga družbi, pri čemer pa idejo pričakovano podpirajo režimski mediji, ki v svoje najbolj gledane oddaje vabijo socialističnega kapitana. Počivalšek je napovedal, da družba pod takšnimi lastniki ne bo dobila niti evra, stranka SD bi ji dala v lastniški delež konvertibilno poroštvo, Bratuškova pa ne skriva, kako bi razmetavala s subvencijami. Tako se lahko v primeru stečaja zgodi, da bodo tudi tuji prevozniki, ki bi sicer takoj vzpostavili linije, zdaj čakali, da dobijo subvencijo!

Letalska družba Adria Airways je v torek prekinila z letenjem, odpovedali so namreč skoraj vse svoje polete za torek in sredo; kot so sporočili, je razlog ne zagotovljen dostop do svežega denarja, ki so ga nekompetentni lastniki skušali izsiliti kar od države, kot je navajala Slovenska tiskovna agencija, pa so mediji poročali, da se je v ponedeljek ob 21. uri iztekel ultimat te družbe, da jim država da štiri milijone evrov premostitvenega posojila oziroma poroštva. V torek so sicer napovedali, da bodo izvajali le nekatere polete v Frankfurt in nazaj, a še te z najetim letalom, saj očitno niso več zmožni zagotavljati varnosti, vsa njihova letala pa ostajajo prizemljena. Kot so navedli pri Financah, Adria nima več niti denarja za kerozin, ki ga lahko od Petrola natoči le v primeru plačila avansa, odkar so hangar, ki je prej služil kot zavarovanje za plačilo kerozina, prenesli na družbo Adria Tehnika.

Adria celo poletje zamujala in odpovedovala lete, prejšnji teden je ostala brez dveh letal
Družba je sicer že celo poletje odpovedovala lete ali jih združevala, veliko poletov pa je bilo izvedenih z velikimi zamudami. Prejšnji teden je zaradi odpovedi pogodbe nato ostala brez dveh letal Bombarider CRJ 900 lizinške družbe Trident Aviation Leasing Service, ki sodi v skupino Falko, s končanjem sodelovanja pa grozi tudi ameriška družba Aero Century. Tej je, kot so navedli na svoji spletni strani, Adria v petek že vrnila eno od letal, v ponedeljek so Američani preklicali pogodbo še za dve letali in če Adria ne bo poravnala dolgov do petka, bodo odpovedali še najemno pogodbo za četrto od letal, ki jih je imela v najemu. Po sredini ustni obravnavi na Javni agenciji za civilno letalstvo so iz registra med drugim izbrisali tudi tri letala Airbus A319.

Vir: STA

Potnikom, ki so zaradi prekinitve letenja obtičali, Adria ni pomagala
Pred informacijskimi okenci Adrie Airways na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana so se v torek vile dolge vrste, potniki pa so bili zaradi odpovedi vseh Adriinih letov nejevoljni, še posebej zato, ker so za odpovedi večinoma izvedeli šele na letališču. Nekateri so bili kritični tudi, ker jim Adria ni pomagala pri reševanju nastalih težav. Osebje Fraporta Slovenija, ki upravlja z letališčem, jim je pomagalo z informacijami, že včeraj zjutraj pa je upravljavec letališča na svoje stroške za potnike organiziral tudi prevoz z letališča. Težave Adrie Airways vplivajo tudi na hotelirje, ki bodo v sredo na sestanku s Turizmom Ljubljana in prevoznikoma GoOpti in Nomago, ki povezujeta Ljubljano z letališči, iskali rešitve. “Samo pri nas, v hotelih Slon in City hotelu, imamo dnevno odpovedanih približno pet odstotkov rezervacij,” je pojasnil direktor teh hotelov Gregor Jamnik.

Foto: STA

Prizadete tudi partnerske letalske družbe
Kolaps Adrie Airways pa številne težave povzroča tudi partnerskim letalskim družbam, za katere je Adria izvajala polete na posameznih linijah. Tako so morali določene polete odpovedati tudi Austrian Airlines, Swiss International Air Lines in Luxair.

Režimski mediji podpirajo idejo, da bi država intervenirala 
Družba Adria Airways je bila sicer privatizirana leta 2016, preden jo je za simboličen znesek odkupil sklad 4K Invest, pa jo je država mastno dokapitalizirala. Zdaj se je izkazalo, da je lastnik družbo izčrpaval, a glede na to, da je prešla pod privatno lastništvo, so bili davkoplačevalcem prihranjeni mnogi milijoni – kot jih je država zmetala vanjo pred privatizacijo. Že nekaj časa se vrstijo pozivi, da bi družbo ponovno reševala država z denarjem davkoplačevalcev, čemur pa so naklonjeni tudi režimski mediji, ki so eden za drugim v svoje oddaje vabili kapitana Primoža Jovanovića, ki je med drugim gostoval v Odmevih na TV Slovenija, ki smo jo prisiljeni financirati z RTV-prispevkom, in v oddaji 24ur Zvečer na pajdaško-kapitalističnem POP TV. Ta je, kot se je kasneje ugotovilo, velik jugonostalgik in še danes oboževalec diktatorja in morilca Josipa Broza Tita, po pričakovanjih pa je skušal prepričati javnost v smiselnost državne intervencije v situacijo.

Kapitan Adrie Airways Primož Jovanović in Josip Broz Tito (Foto: Facebook)

Da bi država lahko pomagala, so jasno izrazili pričakovanje v Sindikatu prometnih pilotov Slovenije. “Zavedamo se nezavidljivega položaja, vendar verjamemo, da se lahko nastala situacija reši v sodelovanju z državo,” je zapisal predsednik sindikata Luka Radovic.

Počivalšek zatrdil, da ob takšni lastniški strukturi družba ne dobi niti evra, SD pa želi, da bi država družbo kar odkupila
Minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek je ob dogajanju sicer poudaril, da država ob obstoječi lastniški strukturi v družbo ne bo vložila niti evra, saj meni, da je za slabe razmere v družbi kriv tudi lastnik, sklad 4K Invest. Po privatizaciji iz leta 2016 in napovedih, da bo novi lastnik družbo dokapitaliziral, naj bi rezultate popravljali s finančnimi manevri, prodajo blagovne znamke in letal, obljub pa ni izpolnil. Ni pa trajalo dolgo, da so se s svojimi škodljivimi ideološkimi idejami oglasili Socialni demokrati, ki so populistično izrazili solidarnost z zaposlenimi in bi očitno najraje videli, da bi država kar z davkoplačevalskim denarjem Adrio odkupila nazaj: “Morebitno državno poroštvo se lahko podjetju podeli ob jasnih pogojih: prenosu lastništva na državo. Šele ta korak omogoča izvedbo drugih potrebnih korakov za sanacijo Adrie Airways, s tem pa ohranitev povezanosti Slovenije s ključnimi destinacijami.”

Za prodajo Adrie družbi 4K Invest v veliki meri odgovorna Počivalškova SMC, pomisleke pred privatizacijo izrazil tudi Breznik
V času privatizacije družbe so vlado sestavljale Stranka modernega centra, Socialni demokrati in DeSUS, najbolj odgovorni pa so takratni predsednik vlade dr. Miro Cerar, minister za gospodarstvo Počivalšek in ministrica za finance Mateja Vraničar Erman, vsi iz kvote SMC. Upravo Slovenskega državnega holdinga so sestavljali predsednik Marko Jazbec in članici mag. Nada Drobne Popovič in mag. Anja Strojin Štampar. V nadzornem svetu SDH so bili predsednik Damjan Belič, njegov namestnik dr. Drago Ferfolja in člani Lidia Glavina, Duško Kos in dr. Barbara Smolnikar. Ob privatizaciji, do katere je prišlo prepozno in se je izkazala za polom, je svoje pomisleke v poslanskem vprašanju izrazil tudi poslanec Slovenske demokratske stranke Franc Breznik, ki je med drugim zapisal: “Glede posebne projektne družba 4K Invest ni veliko podatkov. Ukvarjali naj bi se s problematičnimi naložbami oziroma njihovim prestrukturiranjem, med sektorji, v katerih imajo naložbe, pa ni omenjenega letalskega. Po mojem mnenju potrebuje Adria lastnika, ki ima izkušnje z letalskimi prevozi in ki poseduje ustrezno znanje glede upravljanja, trženja in razvoja letalskih družb.” No, v odgovoru SDH, pod katerega sta bila podpisana Strojin Štamparjeva in Jazbec, sklada 4K Invest, ki do takrat ni imel nobenih izkušenj z letalsko industrijo, ki je ena najbolj specifičnih, kar niso mogli prehvaliti.

Marko Jazbec (Foto: STA)

Zaradi stečaja Adrie Airways Slovenija ne bo v ničemer na slabšem
Politiki bodo sicer težko našli kakršenkoli racionalen izgovor za metanje davkoplačevalskega denarja v Adrio, v normalnem tržnem gospodarstvu namreč ni potrebe po državnem lastništvu letalske družbe, vse linije, ki so donosne, bodo namreč hitro nadomestile druge letalske družbe, prav tako pa naj bi družba Fraport Slovenija imela rezervni načrt v primeru stečaja Adrie, ki pa ga ne namerava razkriti.

Povezavo z Brusljem, ki jo polnijo državni uradniki, bi tako lahko nadomestila družba Brussels Airlines, Lufthansa gotovo ne bo čakala dolgo, da v primeru Adriinega stečaja s svojimi letali poveže Ljubljano z vozlišči Frankfurtom in Műnchnom, kamor je Adria letela večkrat dnevno, saj bi v nasprotnem primeru izgubila dotok slovenskih potnikov, ki letijo prek omenjenih vozlišč na bolj oddaljene destinacije.

Podobno bi za povezavo s Zürichom hitro poskrbela družba Swiss International Air Lines in za povezavo z Dunajem Austrian Airlines, dobro odzivni pa so tudi nizkocenovni prevozniki, s katerimi bi marsikatera povezava, ki jo je do zdaj izvajala Adria, postala še cenejša. Na Nova24TV smo sicer že poročali, da so za uničenje družbe krivi prav levičarji, ki so odlašali s privatizacijo tako dolgo, da Adrie ni bil pripravljen prevzeti noben strateški lastnik.

Lufthansa (Foto: Facebook)

Bratuškova lahko povzroči še več škode, tuji prevozniki bi lahko odlašali z uvajanjem linij, dokler ne dobijo subvencije
Ministrstvo za infrastrukturo pod vodstvom Alenke Bratušek je sicer pripravilo predlog zakona, ki bi, če bo to potrebno, omogočil subvencioniranje nekaterih letalskih linij. Predlog zakona je že medresorsko usklajen in ga bodo predvidoma še ta teden poslali v vladno obravnavo. O omenjenem predlogu zakona se je veliko govorilo tudi v medijih in v javnosti, tako da je gotovo prišlo na uho predstavnikom tujih letalskih družb. Te bi lahko zdaj odlašale z uvajanjem linij, ki bi bile sicer donosne, dokler od države z nekompetentnim vodstvom ne bi uspele uspešno izsiliti subvencije.

Kot izgovor za podeljevanje subvencij letalskim prevoznikom namerava vlada uporabiti obvezno gospodarsko javno službo (Public Service Obligation – PSO), ki je v skladu z zakonodajo Evropske unije namenjena zagotavljanju javnih storitev, ki jih trg ne zagotavlja. Primeri takšnih storitev so poleg letalstva poštne storitve, bančne storitve in energetika. Na področju letalstva tako države v okviru tega zagotavljajo subvencije tam, kjer je letalska povezava potrebna za omogočanje normalnega življenja, a v primeru Slovenije imamo alternative v letališčih v sosednjih državah, in to, da do želene destinacije pridemo s prestopanjem na katerem od letališč, ki je že povezano z Ljubljano. Alternativi sta seveda tudi železniški in cestni promet. Prav tako je izredno neobičajno, da bi bile kot gospodarska javna služba ponujene mednarodne letalske povezave.

Alenka Bratušek (Foto: STA)

Primeri, kjer delujejo gospodarske javne službe na področju letalstva, so povezave med grškimi otočki in celino, leti med italijanskima otokoma Sardinijo in Elbo ter celino, leti med Korziko in Francijo ter posamezni notranji leti na Švedskem in na Finskem, kjer so razdalje izredno velike, gostota poselitve prebivalstva pa nizka. Po vsej verjetnosti nas bo sicer pred takšnim poskusom zapravljanja davkoplačevalskega denarja rešila Evropska komisija, gre namreč za evidenten poskus izkrivljanja trga in zlorabe prava EU!

Rok Krajnc

  • Ježek Teka Teka

    A komunjare da bi kokoš, ki nese zlata jajca fental … hahahaaa … preimenujte jo v pralnico …

  • Antonius

    Ker je sodišče zlahka pokrilo kriminalne posle ljubljanskemu župankoviću, ne vidim nobenih ovir, da vlada pokrije še račun Adrii za njene sumljive posle.
    Nič ne vemo o proviziji, ko so prodali državno letališče Fraportu.

    • xtc

      No nekaj velja popraviti,prodali so le firmo ne infrastrukture,da smo na jasnem.
      Koliko je bila provizija,če,glede na to ,da je letališče životarilo,pa odtehta dobra plat,,da so morali kradljivi levaki proč od družbe,ki so jo ižčrpavali mi davkoplačevalci pa filali vanjo inekcije neprostovoljno.
      Sicer pa; Adrio bi morali likvidirati ali prodfati že 91-še najbolje pa likvidirati.

    • SIMON ROZIC

      Antonius, zdaj Bratovšca vendar kupuje vlake in se ne ukvarja z
      neko brezvezno Adrio, od katere prodaje so že pobrali provizijo!
      To prodajo bi nam znal natančno razložiti striček vseved Dragonja
      in oni Jazbec iz družine jazbecev, ki ropajo kokošnjake !

      • Andrej

        Simon brez tov . Kocijančiča ne bo šlo , mar si pozabil kaj se je takrat dogajalo !

  • xtc

    Ah,ja končno bo izginil še ta večni komunistični relikt zgubaški požiralnik denarja.
    Lastniki so pač uničili firmo-no in podobne firme se po svetu zapiraji dnevno pa nihče ne joče-razen levičarskih populistov.
    Levičarji so v bistvu čisti populisti saj vedno obljubljajo stvari ,ki so v nasprotju z logiko in trgom,vedno znova in znova se z isto napako zasletavajo v zid,prepričuvajoč svoje ovce ,da sedaj bo pa uspelo,pa vedno znova propade.
    Stečaj Adrije je v bistvu dobra stvar saj se poslavlja nek lažen komunistični relikt,ki je sicer bil prodan davno prepozno in večni požiralnik denarja.
    Izginutje Adrije ni nobena tragedija,njeno mesto bodo hitro zasedle druge konkurenčnejše in uspešnejše družbe,saj glede nato ,da promet Fraportu strmo raste zainteresiranih ne bo zmanjkalo.
    Ideje Bratušče pa bo EK ,hitro prizemljila,kajti ponudnikov bo hitro dovolj in nezakonite pomoči ubijajo konkurenco-le truplo adrije je treba čim preje odstranit.
    Zakaj tako vreščanje levih populistov?
    Hja,odpira se nova možnost kraje iz državne firme in seveda crknjenje Adrije je za njih ideološki udarec,saj jim njihove družbe crkujejo ali pa so že prodane tujcem zaradi nesposobnosti,s tem pa padajo miti o “uspešni” levi Titovi in Kučanovi SFRJ-SLO,kot tudi o uspešnih SFRJ državnih firmah in levim ovcam take zadeve počasi odpirajo oči,da je šlo za FAKE informacije.

  • AlojzZ

    Politiki bodo sicer težko našli kakršenkoli racionalen izgovor za metanje davkoplačevalskega denarja v Adrio

    Pa ga sploh potrebujejo? Volitve kažejo, da ne.

  • Slovenka

    Še en gostitelj manj za rdeče parazite, če bo šlo vse po pameti, seveda v primeru, da vlada ne bo podlegla skušnjavi in spet vrgla v nenasitno brezno lepo število milijončkov.

  • gornik

    Bo v tej državi – če sploh smo še država – kdaj kdo ODGOVARJAL za ŠKODLJIVO RAZMETAVANJE DAVKOPLAČEVALSKEGA DENARJA ?
    Pa to je vsak dan bolj NORO.
    KDO to lahko še zdrži !!!

  • soc

    Adria je že dolgo na ravni nizkocenovnega prevoznika, še poslovni razred je res klavrn. Na smrt je bila obsojena že v časih kasnejšega partijskega šefa, dokončno jo je zavozil Grašek, ki zdaj po medijih soli pamet kako ukrepati.

    Nemci so bili pač naivni. Če začneš globoko, globoko pod gladino, ne moreš pričakovati blestečega sonca čez leto, dve. Če sploh kdaj. In zdaj bi jim levi bebčki pomagali reševati zaplezano investicijo v imenu svojega “nacionalnega interesa”… Ali Petrič, Polanič in Škrabec že sanjajo o svoji floti za davkoplačevalski denar?

    • Amerikanc

      Ali ni tudi Kocka tam kockal ?!

    • macon

      Na Financah pišejo, da so za tujim skladom verjetno kar “naši”. Adrio so dobili ne samo podarjeno, za popotnico so dobili še par milijonov subvencije. Potem so bojda še pocuzali ven nekaj milijonov in zdaj bodo naredili vse, da bodo z nekaj zavlačevanja pobrali ven kar lahko.

      • mladen filak

        Kar se tiče sklada K4 sem že pred meseci zasledil prispevek hrvaške tv in njihovega ekonomista,(priimek sem pozabil)ki je povedal da bo sklad K4 v dveh letih ali zalaufal adrijo in jo prodal kot zdravo podjetje ali pa ,ce ugotovi da rešitve ni adrijo do konca izčrpal in poslal v stečaj.Kaj se je zgodilo veste.

      • soc

        Joke leta je bila nedavna grožnja pilotov s stavko za višje plače…

  • xtc

    Za vse ,ki mislite še napreje predrabljati pomije od Adrie,SAMO TOLE; Adria ni gospodarski problem,Adria je ideološki problem.
    In Adria nima nikakršne posebne teže za SLO,ima pa ideološkega za Levake,z njo pada tudi lažni mit IN TO JE POMEMBNO,vse ostalo je brez smisla.

    • Caesar

      Za politike ima Adrija velik pomen. Za polete s tujimi družbami morajo kupiti karte. Pri Adriji so lahko leteli zastonj, tako kot stevardesa Virant.

  • totex39

    Čimprej zapreti vse skupaj, da ne bodo imeli več koristi. Tuje letalske družbe že pritiskajo za prevoz potnikov iz našega letališča, se bodo morali sprijazniti, da denar ne bo več odtekal v njihove žepe.

    • KAPIBARA

      Počasi se bankomati zapirajo.. ostali bod samo še lokalni..zavarovalnice – rtv- sž- telekom- mogoče Luka Koper..

  • Amerikanc

    Izkoriščajo situacijo in čakajo na novega “Tajnikarja”.

  • freedomfighter

    Pustiti da propade pa je…kaj bo drzava financirala podjetje ki samo ne more preziveti na trgu

  • mapu

    Prvi, ki je zasadil lopato potopa Adrie, je bil Kocjančič…

    • samotoje

      Jaz bi kar s “herojem” Franto začel.

  • samsara

    Sline se jim že cedijo, udbomafijcem.
    Če je človek nekoliko pozoren na naslove s katerimi dominantni mediji sistematično obdelujejo javno mnenje, ni nobebega dvoma.
    Pa “srce parajoča” pisma slovenski javnosti, ki jih pišejo zdaj ti drugič spet drugi zaposleni ali predstavniki zaposlenih v tej zasebni nemški firmi. Vse to služi javnemu pokritju in sprejetju morebitne vladne investicije nekaj desetim milijonov, (koliko takih je za Adrijo že bilo) za ponovno lastništvo nekdaj udbomafijske firme. Pa za koliko davka bo država mesečno prikrajšana, če Adrie ne bo več (koliko pa je bilo dikapitalizacij z davkoplačevalskim denarjem?), pa bla, bla, bla…

  • KAPIBARA

    Kot vidim je v meglici – oblakih- posredno- diši po- Jazbecu, je potem še toliko bolj razumčljivo..

  • Slovenka

    Paraziti paradajzarsko rdeči, sedite na od Adrijinih letal in marš iz te države, da vas ne vidimo več.

  • if

    Kdo je kriv?
    Politično gospodarski sistem socialistične republike Slovenije, kratko SRS!
    ____
    SRS smo se znebili leta 1991, sanjajoči prešli v RS, v spanju volili SRS, po letih spanja se zbujamo v SRS 2019.

  • branči

    zakaj skrivate, zakaj je propadla adria? pri vsakem poletu, kjer je bila potnik pirc pujsarjeva, je bila poraba goriva večja, kot je bil celoten dobiček poleta! ne moreš v nedogled pokrivati minusa, če je državni interes večji kot želja lastnika!

  • xtc

    kdor posluša levaške neblouze na Kurah in še kje ga prime na drisko.
    Imam pa zelo dober predlog za levake,ki jim je Adria ljuba v roku parih dni naj vsi Adrioljubci od AB kure napreje iz lastnih žepov pokrijejo vse pufe Adrie in jo naj prevzamejo kot lastniki in jo upravljajo-seveda brez državnega denarja s svojiim in njihovim zasebnim premoženjem,ki ga bodo zastavili za njim ljubo Adrio.

  • Olga101

    Usoda firme, ki jo je kupil sklad (udbaški)?!

    • anzek

      Če bo država posredovala, bo to znamenje, da je ta sklad od UDBE!!

    • Andre Frass

      Sklad pripada csu. V Nemčiji imajo vsaj 10 stečajev na vesti od leta 2003

      • xtc

        Torej STASI= UDBA sklad ,če prav razumem?

        • Andre Frass

          Csu so krščanski demokrati. Bavarska cerkev ima močen vpliv. No saj so bili že vpleteni v Afero hypo

        • Andre Frass

          Cerkveni sklad.

  • Slovenka

    Debilomanija na pohodu.

  • xtc

    Človek NE more verjet.
    Kučanova mafija bi že reševala večkrat propadlo firmo in ob tem so prišli z novo idejo,če je ne moremo rešiti pa naredimo novo državno letalsko družbo,pa kdo je tu nor?
    Kdo rabi v SLO državno letalsko družbo razen levičarjev,ki bi zopet kradli in vedrili po njej.
    Zgodba Adrie je konec,gremo napreje in pokopljimo ta Kučan-Tito-Franta sekret za večno brez spomina.
    Dovolj je tujih družb ,ki bodo letele namesto Adrie.
    Ah EU posranci in SLo politiki- he,he,he saj imajo še druga letališča v bližini in seveda oklepne limuzine za transport do njih.

  • Andrej

    Česarkoli se dotaknejo komunisti se vse v drek spremeni. Narodu ostane drek, oni pa vseeno provizijo poberejo.

  • janko

    Bravo naši!
    Delovne zmage se vrstijo tudi sedaj, v samostojni Sloveniji. Koper je jutrišnja čolnarna, Brnik pristajalnica zmajarjev, ceste kolovozi, telekom udbo prisluškovalnica, železnice muzejski primerek….
    In pa, vsi na podnebni protest; na mlatenje prazne slame.

  • RATATA
  • Milan Korbar

    Nespoštovani tovariš novinar, fotografija letala CRJ-700 S5-AAY je moja avtorska stvaritev, posneta 25. 1. 2016 ob 11.19 in ni nikakršna last arhiva Facebooka, kot je to zapisano v vašem komentarju. Opozarjam vas, da gre v tem primeru za krajo intelektualne lastnine glede na dejstvo, da o uporabi v komercialne namene nihče ni povprašal po pogojih uporabe.
    Zahtevam umik fotografije in javno opravičilo. V nasprotnem bom razmislil o nadaljnih ukrepih.
    Hvala za razumevanje
    Milan Korbar

    • Andre Frass

      Ni prvič,da so to naredili

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!