Koncentracija lastništva medijev: Se nam obeta monopol na trgu časopisov in revij?!

Foto: STA

Že dalj časa na Nova24TV opozarjamo na medijsko enoumje v Sloveniji, ki je rezultat tega, da je večina medijev istega nazora, njihovi lastniki pa so tako ali drugače povezani z globoko državo. A zdaj je v fazi realizacije tudi formalna združitev različnih medijev v iste skupine in kot vse kaže, se bo stanje približalo monopolu tako na področju časopisov kot revij.

Prejšnji teden je veliko pozornosti vzbudil prevzem Večera Revij v lasti zloglasnega rdečega tajkuna Uroša Hakla s strani še enega močno zadolženega tajkuna Martina Odlazka, ki pa za ustvarjanje svoje finančne hobotnice, prek katere napada opozicijo, zlorablja kar svoje otroke (več o tem preberite TUKAJ). Večer je sicer že nekaj časa v postopku združevanja z režimskim trobilom Dnevnik v lasti LDS-ovskega tajkuna Bojana Petana. Pri Večeru so ob tej priložnosti zapisali: “Naša usmeritev ostaja še naprej zagotavljati profesionalno novinarstvo in kakovostne vsebine za Večer na nacionalnem nivoju. Do transakcije je prišlo zaradi strateške odločitve vodstva skupine Večer, da se osredotoči na splošnoinformativne medije, sploh v luči napovedanega združevanja s časopisom Dnevnik.” Dodali so, da bo naslednji korak vzpostavitev družbe DV Mediji, ki bi izdajala Večer in Dnevnik, vrednosti posla niso razkrili.

Združitev Večera in Dnevnika še čaka na odobritev AVK, kaj bodo storili glede monopolizacije trga revij?!
Družbi Dnevnik in Večer Skupina, ki izdajata časopisa Dnevnik oziroma Večer, sta združitev napovedali avgusta lani. Ministrstvo je predhodno soglasje za združitev njunih medijev v skupnem izdajateljskem podjetju DV mediji izdalo sredi decembra, o napovedani združitvi mora odločiti še agencija za varstvo konkurence. Edini še primerljiv časopis je tovarniško glasilo Kolektorja Delo, ki pa je v lasti ustanovnega člana Foruma 21 Stojana Petriča, o čemer nekoliko več kasneje. Kot kaže, je v postopku le še formalna monopolizacija časopisnih podjetij, ideološke razlike med njimi so tako ali tako minimalne, saj pripadajo globoki državi tranzicijske levice, mesto v vseh pa pogosto najdejo tudi ekstremistični in nevarni levičarji.

Agencija za varstvo konkurence (Foto: STA)

Odlazkova finančna in medijska hobotnica je bila že sedaj neobvladljiva
A zaskrbljujoča postaja tudi monopolizacija trga revij v Sloveniji. Odlazkovemu imperiju se bodo tako pridružile nekdanje Večerove revije Stop, Naš dom, Obrazi, Kih, Lady križanke, Sudoku, Lady, Jana, Lisa, Nova in Vestnik. Imperij je bil že pred zadnjo transakcijo prava, komaj obvladljiva hobotnica. Odlazek skupaj s svojimi otroki prek podjetja Eurofit, d.o.o., katerega lastniki so v večini Martin Odlazek in s po 8 odstotki še Domen Odlazek, Nejc Odlazek, Liza Odlazek, Maja Odlazek, Meta Odlazek, Tina Odlazek in Gašper Odlazek, neposredno lastniško obvladuje podjetja Dolenjski list, d.o.o., Salomon, d.o.o., RGL, d.o.o., Veseljak TV, d.o.o., Kočevski tisk, d.d., Media storitve, d.o.o., Studio D, d.o.o., Radio Kum, d.o.o., Lepenka, d.d., Agencija24, d.o.o., Svet24, d.o.o., Blue trade, d.o.o., in še bi lahko naštevali. Posredno prek družbe Salomon obvladuje tudi skupino Krater, pod katero so spadala podjetja Papir servis, d.o.o., SET, d.o.o., Delo-TČR, d.d., Algas, d.o.o., in druga. Kljub tej razvejani hobotnici radiev, rumenih časnikov in različnih agencij se imperij počasi sesuva sam vase. Pisali smo, da se je že maja začel počasen propad mnogih podjetij Odlazkove poslovne mreže. V popolnoma rdečih številkah so končala podjetja SET, Papir servis in Korotan.

Finančna hobotnica Odlazek (Vir: gvin)

V lastništvo Reporterja Odlazek vpletel kar spremljevalko svojega otroka?!
Vpletene so tudi domnevne spremljevalke njegovih otrok, poročali smo že namreč, da je tudi Tara Milikić, ki naj bi prihajala iz Srbije, tesno povezana z eno od tajkunskih družin v državi, to je z družino Odlazek. Milikićeva je po poročanju spletnega portala Pozareport namreč spremljevalka Nejca, sina Martina Odlazka. Slednji je bil sicer zaradi špekulacij, povezanih s prodajo delnic Gorenjskega tiska, pravnomočno obsojen na zaporno kazen, ki pa jo je preživljal v hišnem zaporu in ob tem redno odplačeval bančna posojila svojega tiskarskega, papirnopredelovalnega in medijskega imperija, kakor so to lani poročali v drugem slovenskem dnevniku, hkrati pa se je uradno tudi umaknil iz lastništva, kar seveda ne pomeni, da z imperijem ne upravlja še naprej. Za to ima vendar verigo podjetij, brata Marka, sina Nejca in zdaj še njegovo spremljevalko Taro ter še koga, so že pred časom zapisali pri reviji Demokracija. Ob vsem tem sploh ni presenetljivo, da Reporter opravlja propagando za vlado Marjana Šarca.

Foto: Twitter/STA

Uroš Hakl je znani rdeči tajkun, žepe si je napolnil na račun lekarn, in to brez razpisov
Rdeči tajkun Hakl je znan po tem, da je v službo vzel Židanovo svakinjo Natašo Gider, odgovorno urednico Pomurskega vestnika, kot smo na Nova24TV že poročali. Hakl je bil pred tem dolga leta izvršni direktor svetovalnega podjetja Pristop, velikega porabnika proračunov slovenskih državnih podjetij, odgovoren za nove posle, nekaj časa tudi njegov solastnik. Zanimivo je predvsem dejstvo, da Haklov prevzem Večera sovpada z obdobjem, ko je Dejan Židan prevzel predsedovanje Socialnim demokratom.

Hobotnica podjetij družine Hakl.

Hakl je sicer prek murskosoboškega podjetja Hakl IT, d.o.o., že leta 2011 dobil za 960 tisoč evrov vredno pogodbo vzdrževanja aplikativne programske opreme za Lekarno Ljubljana, ki jo je takrat vodil Marko Jaklič, najbolj zloglasni slovenski črnograditelj in čudežni deček ljubljanskega šerifa Zorana Jankovića. Kot so takrat poročale Finance, ki so na portalu javnih naročil zasledile, da je Lekarna Ljubljana oddala posel vzdrževanja za pet let kar brez javnega razpisa. Pri tem je zanimivo, da je takrat imelo podjetje družine Hakl izključne pravice za programsko opremo, ki jo uporabljajo v Lekarni Ljubljana. Naši viri iz Lekarne Ljubljana so nam ob pripravi članka takrat zatrdili, da je družina Hakl posel dobila izključno na podlagi političnih zvez z ljubljanskim županom Jankovićem, saj so v času sklepanja pogodbe vsa ljubljanska mestna podjetja, razen Lekarne Ljubljana, prehajala na informacijski sistem SAP.

Sprego med Lekarnam Ljubljana in MOL, ki pomeni hudo izigravanje pravil EU ter konkurenčne zakonodaje, sta zasnovala župan Zoran Janković in nekdanji direktor Lekarne Ljubljana Marko Jaklič. Se bosta še naprej sladko smejala? (Foto: STA)

Bojan Petan je znani LDS-ovski tajkun, v preteklosti se je že soočil s sumi izčrpavanja DZS
Petan je s skupino DZS ustvaril založniško-medijsko-turistični imperij, ki obvladuje deleže v precej pomembnih slovenskih podjetjih, kot so Terme Čatež in Marina Portorož ter časopis Dnevnik in podjetje Delo Prodaja. Ob številnih funkcijah, ki jih zaseda Petan, je poslanec dr. Anže Logar pred časom izračunal, da na dan zasluži kar 1.861 evrov neto.

Foto: STA/Demokracija

Pred nastopom gospodarske krize se je DZS prezadolžila, na koncu pa je v okviru obsežne sanacije bank na DUTB oziroma t. i. slabi banki pristalo za skupaj skoraj 80 milijonov evrov terjatev do družb iz celotne skupine. Petan se je ob tem branil, da davkoplačevalci niso plačali niti centa, saj da krediti v bankah niso bili nikoli zgolj odpisani. Na podlagi kakšnih kriterijev so bili dolgovi do DZS preneseni na DUTB, je Petan trdil, da ne ve, prav tako je trdil, da so bila zavarovanja tudi po takratnih ocenah za okoli 10 odstotkov višja od terjatev in da je družba dolg odplačevala. Slabe terjatve je od DUTB nato kupil ameriški sklad York. Ta finančni sklad, registriran v Luksemburgu, je sicer nedavno vzbudil pozornost, ko se je pričelo govoriti, da naj bi neuradno ponujal 500 tisoč evrov za nakup ultra ekstremistične Mladine, glasila skrajne nadkoalicijske Levice. Vse skupaj je sicer precej bizarno, glede na to, da gre za neuradno glasilo slovenske skrajne Levice, ki v okviru Šarčeve koalicije uživa nadkoalicijski status in tako izsiljuje z uvedbo svojih socialističnih ukrepov.

Foto: Facebook

Ustanovni član Forum 21 Stojan Petrič Delo vodi s trdo roko
Pred časom smo se že spraševali tudi, kakšno ceno davkoplačevalci plačujemo za propagando, ki jo za Židanovo stranko SD izvaja Kolektorjevo hišno trobilo Delo. Med drugim je pozornost vzbudilo delovanje državne revizijske komisije, prav Kolektorjeva ponudba za izgradnjo druge cevi karavanškega predora je bila 20 milijonov evrov dražja od konkurenčnih, a državna revizijska komisija dela vse, da bi odgnala konkurente in pomagala zaslužiti Kolektorju. Ta si poleg tega obeta posle tudi na račun nepotrebnega in predragega drugega tira med Divačo in Koprom, za katerega še nihče ne ve, koliko nas bo stal, a zagotovo bo številka močno presegla milijardo evrov. Stranka SD je posledično vsakodnevno deležna reklame prek režimskega trobila Delo v lasti Petriča iz skupine Kolektor!

Partijski časnik Delo je zaznamoval 60. obletnico. (Foto: Veronika Savnik)

Kot vse kaže, pa za proračunske milijone Petrič Židanu ne ostaja dolžan, slednji je namreč vsakodnevno deležen promocije in propagande v režimskem trobilu Delo, ki se poleg tega poslužuje sprevrženih metod za oviranje političnih tekmecev stranke SD in režima nasploh. Pri tem se ne ustavijo niti pri lažeh. Glede na poročanje Dela glede afere Patria in nezakonitega sina kardinala Franceta Rodeta ne čudi, da takšen medij nima več podpore bralcev. Jasno je, da ljudje kljub dolgotrajnemu obvladovanju slovenske medijske scene s strani levice vedno manj zaupajo medijem, ki dnevno objavljajo neresnične zgodbe. Ljudje se zatekajo k alternativnim medijem, torej k demokratizaciji medijskega prostora. Da je Delo s Petričevim prevzemom resnično na dnu, kaže dejstvo, da je ta na mesto v. d. glavnega urednika takoj postavil Gregorja Knafelca, ki je bil pred tem vodja odnosov z javnostmi v FMR, prek katerega Petrič obvladuje Delo, pred nastopom funkcije pa ni imel dneva novinarskih ali uredniških izkušenj. Veliko pozornosti je Petrič vzbudil z izjavo, da od svojih novinarjev pričakuje lojalnost in enotnost, hvalil pa je kitajski politični model in izrazil mnenje, da bi ga morali posnemati tudi v Sloveniji. Da temu resnično sledi, priča dejstvo, da je bil novinar Peter Jančič odpuščen le dan po objavi svojega članka na temo spora med takratnim predsednikom vlade Mirom Cerarjem in Milanom Brglezom.

Stojan Petrič in Dejan Židan (Foto: Twitter)

J. Ž.

  • sunday

    ne spremljam, predvsem pa ne kupujem teh laži !!!

  • Antonius

    Tudi denar za lažnive *cajtnge* se da zapraviti na bolj pameten način.
    Internet in Demokracija pa sem skoraj v kompletu obveščen.

  • VERRZIFIKATOR

    Darjan Stepalnik

    KDO NAKLADA

    Kdo prav vsak večer tako naklada,
    v dnevnik da zapiše si notico
    lažno, zraven zmerja pač resnico,
    da zvečer se tisti ne obvlada?

    Kdo večer bi najraje ukinil,
    z dnevom zlil ga, s tem pa dan podaljšal,
    s čimer koli bi oba ozaljšal,
    da le noč in temo bi prekinil?

    Kdo se takšne zdaj gre nebuloze,
    kdo v obupu noč bi kar odpravil,
    kdo večer je in ves dan zapravil,
    kdo čez noč se trese od nervoze?

    Kdo zvečer prešteva lastne žrtve,
    v dnevniku izpadle kdo beleži,
    kdo izgublja vsak večer na teži,
    koga berejo le duše mrtve?

    Kdo tako nizkotno nizko pada,
    kmalu ves uniči da sam sebe?
    Ta preklinja mene, njega, tebe,
    ker je k vragu vsa mu šla naklada.

  • Joško

    Kdo pa še bere te revije? vse bi že zdavnaj propadle, če se nebi financirale iz UDBOVSKEGA denarja.

    • Coeus

      Ne vem, ce to z UDBOVSKIM denarjem cisto drzi… definitivno bi pa vsa SDSovska propagandno medijska masinerija propadla brez Orbanovega denarja ;)

      • Anton

        lažeš!

        sarkazem press

  • Coeus

    Ni skrbi, da bi se nam obetal monopol… vsaj dokler bo Orban financiral SDSovske strankarske tiskane pamflete :D

    • xtc

      Zopet še šmarnica od včeraj Tunnek?

      • Coeus

        Vam, ki ste kratke pameti, je pa v zivljenju res lepo in enostavno :D

        • maksimalno

          A ti sploh lahko razumeš pojem kratko s tako omejenim resursom po redstar lobotomiji

  • xtc

    K sreči vse te lažnive komunistične medije pospešenio jemlje hudič in prezadolženost,upadanje naklad,ki jo vzdržujejo z obveznimi naročili iz državnih firm in služb a tudi tega bo kmalu konec.

  • Anton

    vse kaže, da levičarjem uhajajo vajeti izpod nadzora, in tega se zaveda tudi ata štrumf. Odlazek je pred bankrotom, Delo, Nedeljski, in ostali nebodigatreba rumeni tiski. Očitno so ljudje z izjemo tistih ultra zabitih fjaksarskih konjev, ki še vztrajajo pri naročnini, branju teh časopisov, ki drugega kot za podkurit niso vredni, no tu priznam, da je anjbolj kakovosten časopis za podkurit nedeljski in delo, to je ap tudi edina pozitivna stran, spoznali ljuljko od samena in prav je temu tako.
    eden najbolj gledan medij je sedaj Nova24tv, ki je tudi najbolj kakovosten, najbolj brani časopisi pa demokracija požareport, zakaj pa mislim da ni potrebe po razlagi. Ljudje sos e naveličali teh levičarskih laži.
    Vse pohvale tudi oddaji vv faktor.

    sarkazem press

  • Stanislav Juznic
  • Janko Gedlicka

    Udbomafija – dejansko vladajoči režim – s svojimi tajkunskimi lovkami očitno ne grabi tiskanih medijev zaradi neposrednega profita, pač pa zaradi posrednega – “bacanja magle” v medijskem prikrivanju stila vladanja – grabeža prvorazrednih. Izgube pa bodo krili na način, kot ga je Nova že obelodanila za Mladino. Iz javnih sredstev npr. zdravstvenega denarja.

  • Janez Kepic-Kern

    še 1x
    SD Dejan ŽIDAN – NAJ SE – NAM SLOVENCEM – OPRAVIČI
    ZA
    NJEGOV
    “GOVOR”,
    KI JE BIL POLN NERESNIC IN NETOČNOSTI – ZAVAJANJ
    EX KP, ZK STALINSKO-TITOISTIČNIH POTVORJENIH IDEOLOŠKIH “RAZLAG”
    KI
    “NE PIJEJO VODE”
    Zavajal je vso slovensko javnost, v kateri je le še malo ljudi,
    ki so bili – osebne priče dogajanj 1941-1945.
    Skrajno – nekorekten nastop in . “govor”,
    ki ni bil na ravni – javnega politično državnega – predstavnika !
    moje osebno državljansko mnenje – Janez Kepic-Kern, roj. 1952.

    ŠE TUKAJ.
    SPODNJEGA
    – SE DOBRO ZAVEDAJMO – NAŠA BESEDA, NAŠA STALIŠČA – SO ENAKOVREDNA !
    SLOVENCI – BODIMO SAMOZAVESTNI !
    Vsakdo od nas
    IMA
    ENAKE – DRŻAVLJANSKE IN POLITIČNE PRAVICE
    KOT
    KAK – SD D. ŻIDAN ali kot
    zelo sporna SD Tanja F., M. KUČANA ITD.
    Njih
    BESEDA NI – NIĆ VEČ VREDNA
    – kot
    NAŠA BESEDA.
    V
    JELŠANAH – naj bo ENAKO KOT
    V
    ŠENĆURJU pri Kranju.
    TAM JE BIL DOVOLJ MOČAN JAVNI ODPOR
    PROTI VSILJEVANEMU MIGRANTSKEMU CENTRU
    IN
    V ŠENČURJU – danes
    MIGRANTSKEGA CENTRA – NI !
    TI
    LJUDJE IZ SD, LEVICE, SMC, SAB, DeSUSA IN IZ
    LMŠ SE SAMO “ afnajo” s svojo
    “velikodušbostjo” NA ŠKODO VSEH NAS
    SLOVENCEV
    IN
    SLOVENSKIH DAVKOPLAČEVALCEV.
    Nam
    SLOVENCEM
    EX KP, ZK STRANKE – NE BODO – PODARILE – NIČ.
    Samo nizke PLAĆE iN PENZIJE
    TER VISOKE DAVKE
    BOMO POD
    SD LEVICA, SMC, SAB, LMŠ DESUSOM
    ITD
    LE TO – NIĆ – bomo imeki ! L. r. JANEZ K. Kern KOMENDA

  • Janez Kepic-Kern

    O IZTOKU PUŠNIKU !

    IZTOKA PUŠNIKA – dajmo spraviti – pred vzornega SODNIKA – Z. RADONJIĆA.
    Zaradi motenja dela tega medija.
    Brez veze je njemu – kaj razlagati ! L.R. JANEZ K KERN KOMENDA

  • Janez Kepic-Kern

    – opozorilo IZTOKU PUŠNIKU&COMP.

    IZTOK PUŠNIK,
    pozitivni virus – vzorni sodnik – Z. RADONJIĆ
    SE
    MED SODNIKI ŠIRI – “NASRKAL BOŠ”.

    IZTOKA PUŠNIKA – S TOŽBO – PRED VZORNEGA SODNIKA g. RADONJIĆA !

    IZTOKA PUŠNIKA – dajmo spraviti – pred vzornega SODNIKA – Z. RADONJIĆA.
    Zaradi motenja dela tega medija.
    Brez veze je njemu – kaj razlagati ! L.R. JANEZ K KERN KOMENDA

  • sodnikisozločinci

    Reporterju je padla naklada, propadel bo še prej kot Mag.

  • Aresnica

    J.Ž. – Koncentracija lastništva medijev: Se nam obeta monopol na trgu časopisov in revij?!

    Ne razumem – (Se nam obeta monopol …..) _ saj ta monopol ima SLOmafijskotajkunsko OMREŽJE že od 19.. …. …..
    _______________
    Lep pozdrav

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!