fbpx

OECD: Slovenija ena redkih držav, kjer zaupanje potrošnikov raste

Foto: Pixabay

Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) je razvila novo orodje, imenovano potrošniški barometer, ki uporablja in prikazuje podatke o zaupanju potrošnikov. OECD v zadnjem obdobju ugotavlja, da zaupanje potrošnikov v državah OECD upada, kazalnik pa je pozitiven le v redkih državah, med njimi tudi v Sloveniji. “Zaupanje potrošnikov v državah OECD se še naprej slabša, pozitivne obete pa so decembra zabeležile le Madžarska, Latvija, Slovenija in ZDA,” je zapisal OECD na Twitterju. 

Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) je razvila novo orodje, imenovano potrošniški barometer, ki uporablja in prikazuje podatke o zaupanju potrošnikov. Kazalnik je izražen kot mesečna stopnja rasti normaliziranega kazalnika zaupanja potrošnikov (CCI) in je bil zasnovan za bolj jasen pogled pri njihovih predstavitvah meril o razpoloženju potrošnikov.

Po definiciji Skupnega usklajenega programa EU za raziskave podjetij in potrošnikov Evropske komisije se CCI izračuna kot aritmetično povprečje desezoniranih neto saldov (deleža pozitivnih in negativnih odgovorov) štirih vprašanj potrošnikom. Slednje v tem primeru vprašajo, kakšno je bilo njihovo finančno stanje v zadnjih 12 mesecih, kakšno je njihovo pričakovano finančno stanje v naslednjih 12 mesecih, kakšne so splošne gospodarske razmere za naslednjih 12 mesecev in kakšni so pričakovani večji nakupi v naslednjih 12 mesecih.

https://twitter.com/OECD_Stat/status/1480823692368220160?s=20

S prikazom razvoja v zadnjih šestih mesecih potrošniški barometer OECD strne in vizualizira razvoj zaupanja potrošnikov v državah po svetu. S sledenjem je tako mogoče oceniti, kako se zaupanje potrošnikov spreminja po državah, po različnih mesecih. Pozitivna rast zaupanja potrošnikov je bila najbolj razširjena septembra lani, a  je oktobra začela upadati. Podatki tako nakazujejo na poslabšano finančno stanje potrošnikov, slabše gospodarske razmere in na odloge večjih nakupov.

Zaupanje potrošnikov na splošno upada, v Sloveniji pa raste
OECD tudi v zadnjem obdobju ugotavlja, da zaupanje potrošnikov v državah OECD upada, kazalnik pa je pozitiven le v redkih državah, med njimi tudi v Sloveniji. “Zaupanje potrošnikov v državah OECD se še naprej slabša, pozitivne obete pa so decembra zabeležile le Madžarska, Latvija, Slovenija in ZDA,” so pojasnili pri OECD na Twitterju.

Sara Rančigaj