Ekonomist Vodopivec o levičarskih zablodah glede reševanja Adrie: Do prodaje bi moralo priti že konec 90-ih – takšen posel namreč lahko delajo ljudje, ki to znajo, ne pa nekdo, ki sta mu nadzorni svet Karel Erjavec in Marjan Šarec

Foto: STA

V zadnjem času letalsko družbo Adria Airways pestijo številne težave, kar se med drugim kaže v odpovedih in združevanjih letov. Za omenjene probleme številni na slovenski levici krivijo kar prodajo letalske družbe nemškemu skladu 4K Invest, do katere je prišlo leta 2016. Pa je temu res tako? Pogovarjali smo se s finančnikom dr. Blažem Vodopivcem, ki pravi, da je do prodaje prišlo še prepozno.

V zadnjih dneh je slovensko javnost pretreslo dejstvo, da se letalska družba Adria Airways sooča z vse večjimi težavami, ki se kažejo predvsem v odpovedih in združevanjih letov ter nezadovoljstvu pilotov, ki je vezano na izplačevanje plač in dnevnic ter prevelik obseg dela. Za omenjene težave številni na slovenski levici krivijo kar prodajo Adrie nemškemu skladu 4K, do katere je prišlo leta 2016, pojavljajo pa se celo pozivi k temu, da bi Slovenija nazaj odkupila letalsko družbo. Za komentar omenjenih pobud ter obrazložitev problemov, s katerimi se sooča Adria, smo se obrnili na znanega finančnika dr. Blaža Vodopivca.

Do prodaje Adrie je prišlo prepozno
Po mnenju Vodopivca je do prodaje Adrie prišlo bistveno prepozno. Najbolj primeren čas za njeno prodajo bi bil namreč po njegovo “konec devetdesetih let ali kmalu po letu 2000. Takrat bi lahko Adrio kupila kakšna resna družba, verjetno Lufthansa. Leta 2016 pa Adria ni bila zanimiva za nikogar več: ni imela letal, ni imela reputacije, ni imela ničesar“. Ob tem Vodopivec poudarja, da leta 2016, realno gledano, sploh ni šlo za prodajo: “V bistvu je država nekomu morala plačati 3 milijone evrov, da Adrio pokoplje, če smo pošteni.”

Blaž Vodopivec (Foto: Demokracija)

Razlog za težave v podkapitaliziranosti
Glavni razlog za trenutne težave, v katerih se je znašla Adria, Vodopivec vidi v tem, da je omenjena letalska družba premajhna, da bi bila konkurenčna. V povezavi s tem poudarja: “Adria je podkapitalizirana. Podkapitalizirana je bila že v državni lasti pa tudi, ko je bila prodana. Novi lastnik je očitno narobe ocenil situacijo. Mislil je, da bo zadevo kratkoročno saniral in jo prodal naprej, ampak interesa za takšno družbo ni več.”

Morebiten ponoven odkup Adrie s strani države bi bila socialistična neumnost
To, da bi država nazaj odkupila Adrio, je za Vodopivca socialistična neumnost. “Letalska industrija je zelo dinamična, zelo konkurenčna in v tem okolju bi slovenska družba v državni lasti delala slabo storitev in velike izgube. O tem sploh ni nobenega dvoma. Takšen posel namreč lahko delajo ljudje, ki ga znajo, ne pa nekdo, ki sta mu nadzorni svet Karel Erjavec in Marjan Šarec,” še zaključuje Vodopivec.

Marjan Šarec in Karel Erjavec (Foto: STA)

M. D.

  • Novakec1

    =bali vas taki ekonomisti ki ne znajo druzga kot prodajat družbeno imovino za male pare

    • AlternativaZaSlovenijo

      Kaj od tega “družbenega” je tvojega, mojega? Nič. Zato ne bluzi o držbeni imovini, ki je samo neka vizualna lastnina v rokah poltične elite.

      • Novakec1

        Paja, vse kar je v bivši jugi sorazmerno dobro laufalo je bilo dano od boga. So pa novodobni ekonomisti znal hitro to uničit, nima smisla naštevat firm ki so jih zahebal al pod ceno prodal. Provizija je pa tolk stara kot kurbarija.

        • Joško

          V bivši jugi ni nič laufalo dobro, razen vzporedna UDBO ekonomija, država je bila zapufana, vodilni politiki so kradli; morda malo manj na veliko, ker so bili prepričani, da so večni.

          • Novakec1

            A sedaj pa nismo zapufani, še več so nas levi in desni.

        • Andrej

          V stari Yugi je dobro laufalo le, kar je bilo priključeno na Topčider. Podvprašanje: kaj takrat ni bilo priključeno tja?

          • Novakec1

            Zdej pa temu rečejo svež kapital, ki je bil pokraden in se opran vrača nazaj, kal pa na to rečeš.

    • SIMON ROZIC

      …provizije, provizije, moji dragi, te so mastne in obilne in dobro razdeljene, da
      ne pride nikoli do resnice o vrednosti prodaje! Ljudstvo pa zija in ne ve, od kod
      domačim, skritim “kalibrom” takšne ogromne “pare” !!!!

    • Joško

      Pa jo ti kupi za velike pare.

      • Novakec1

        Jo ne rabim se vozim z napihnjenim cliotom.

    • Andrej

      Adrijo so prodali 2016. Kdo so takrat bili vodilni politiki in ekonomisti pri nas? V večini so še zdaj v vladi in vseh ostalih pomembnih mestih, le stranke so zamenjali, da bi ljudje mislili, da gre za nekaj novega.
      A si že slišal za: isto sranje, drugo pakovanje

      • Novakec1

        Ne štekaš mojga komentarja, po osamosvojitvi levi desni vsi isti strokovnjaki pelejo slolandijo v rukac.

    • ZatonMesecnikov

      =beš družbo, ki ne zna menedžirati s svojo imovino. krema socialistične korporativne misli, se je vrtela za lepe denarce po Adriji pa po bankah. Samo pocuzali so jih za svoje honorarje.

  • Andrej

    Karel Erjavec in Marjan Šarec sta v nadzornem svetu Adrije, v vladi, v parlamentu…. in zdaj lapata neumnosti. To lapanje me ne bi motilo, če ne bi vsak mesec za vsako od teh dejavnosti dobila odlično plačano iz državnega proračuna. Torej pobrala sta denar, naredila pa nič. Je Šarec rekel, da tako ali tako ne more nič narediti. Zakaj pa je potem plačan? Naj izstopi iz nadzornega sveta in vrne denar. O Erjavcu je pa tako ali tako vse jasno.

    Volilci, zbudite se vendar.

    • Miro Jereb

      Jaz bi dal korlna za pilota v praznem letalu….

  • tasilo

    NEKOČ: Adria ni zato, da dela dobiček, ampak zato, da se ljudje lahko vozijo z letalom.

    DANES: Adria ni zato, da dela dobiček, ampak zato, da se ljudje ne morejo voziti z letalom.

    • stajerc5

      +++++++++++++++!!!

    • Nšo-či

      Kako naj družba, ki jo regulira birokratski naesto tržni mehanizem to razume?

  • Olga101

    Najbolje, da Adrio odkupi kakšen “sklad” (udbaških kapital v predalih), tako kot NKBM in A banko…
    Oškodovanim potnikom pa zeli pomagati do odškodnine tovariš Virant, ki ima debele izkušnje s “poceni” letalskimi kartami in Virantovanjem!

    • xtc

      Tudi to ni pomembno saj bo izguba potem njihova ne več naša-in to je najpomembnejše.

  • xtc

    Adria je že vseskozi poslovni mrlič,ki bi ga morali prodati že v 90,kot je povedal sogovornik ali pa likvidirati takoj ko je zadeva ušla popolnoma iz kontrole.

  • stajerc5

    Drugovi i drugarice!
    Ali mi lahko nekdo pove o cemu se sploh pogovarjate? Zadeva je prodana kot moj prejsnji avto. Kaj imam z mojo staro kareto, ce novemu lastniku crkne, kaj!? Se je res potrebno prepirati o oslovski senci!
    Ne, res ga ni cez Butale na juzni strani Alp.

  • Franc Šink

    Briga vlado za Adrio. Oni imajo Falcona.

    • Miro Jereb

      Pa erjavca…pa…..

  • Common Sense

    Korekten komentar Vodopivca. A Vodopivcev ni niti blizu oblasti. Pač pa so vaški komedijanti in zabavljači na radiu Ga-Ga ter klovni tipa Korl. Slovenceljni pa to še podpirajo, ker bog ne daj, da pride na oblast Janša. Raje plačajo. Pa razumi kdor more.

  • Vojvoda Šarec.

    Se mi je zdelo, da je SDS za socializacijo privat družbe. Letalska družba za priviligirane komuniste, ki se vozijo v birokratični Brusel.

  • Observer

    Znaki gospodarskega ohlajanja in prihajajočega kolapsa…politiki bodo vse bolj živčni, narod pa vse bolj jezen.

  • Ryuk

    Seveda niti en levičar ne bi prispeval svojega denarja za odkup Adrie. Oni s tem mislijo obremeniti vse ostale.

  • Gr Enze

    KOMUNISTI NAREDIJO IZ CVETOČEGA VRTA ALI POLJA PUŠČAVO TAKO JE BILO IN BO IN TO ZATO , KER SO PAČ KOMUNISTI . POGLEJTE NJIHOVE ZNANSTVENIKE KOT SO MESEC , KORDIŠ , MODERNDORFER , ERJAVEC , KUČAN , KOCJANČIČ IN TAKO DALJE VSI SKUPAJ NISO VREDNI POL PIZDE SLANE VODE .

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!