Z gradnjo zavlačujejo, zaposleni zbrali več kot 22 tisoč podpisov

Foto: STA

Predstavniki zaposlenih v Luki Koper so danes v Ljubljani zbirali podpise za ohranitev pristanišča v slovenskih rokah in izgradnjo drugega tira železniške proge Divača-Koper. Dopoldne so zbrali okoli tisoč podpisov, že v preteklih dneh pa na Primorskem okoli 21 tisoč. 

Zaposleni podpise zbirajo že več tednov, z njimi pa nameravajo vlado pozvati k takojšnjemu začetku gradnje drugega tira ter preprečiti razprodajo edinega slovenskega tovornega pristanišča. Predstavniki zaposlenih so stojnico danes postavili v središču prestolnice, kjer jih je obiskal tudi Zoran Janković.

Minister Gašperšič si želi, da bi Luka Koper bolj aktivno sodelovala
Aktivnosti v zvezi z drugim tirom sicer trenutno tečejo v smeri izbire izvajalca analize optimizacije in racionalizacije projekta, zdaj ocenjenega na 1,3 milijarde evrov. Za izvedbo analize je prispelo pet ponudb, po zagotovilih ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pa bodo z izbiro izvajalca maksimalno pohiteli.

Gašperšič je nocoj na TV Slovenija zatrdil, da vlada s projektom misli zelo resno. “Želel bi si, da bi Luka Koper bolj aktivno sodelovala in ne bi ves čas nasprotovala načrtu vlade,” je dejal.

Po teh načrtih naj bi ustanovili enovito podjetje, ki bo poskrbelo za vse faze projekta – od priprave gradbenih del, prijave na razpis za evropska sredstva in razpisa za zasebne vlagatelje do gradnje in upravljanja drugega tira.

Koncesija za gradnjo drugega tira
Gašperšič je pojasnil, da bo to podjetje dobilo koncesijo tako za gradnjo drugega tira kot tudi dodatnih pretovornih zmogljivosti tako na območju koprskega pristanišča kot drugje po Sloveniji. “Tako si bo lahko povrnilo del stroškov investicije in bi bila obremenitev za državljane kar najmanjša,” je dodal. O začetku gradnje bi se lahko po njegovem mnenju začeli pogovarjati konec leta 2017.

N. K., STA

  • ferdoperdec

    Čimprej prodati, dovolj je bilo napajanja pri koritu….drugi tir si pa naj zgradi lastnik pristanišča sam, jaz ne želim vsako leto filat denar v železnice!

  • centurion

    Drugi tir ni potreben.
    Potreben je lobijem iz ozadja za plenjenje pri eventualni gradnji.
    Če bi optimalizirali promet na obstoječi progi, posodobili in zgradili dodatna izogibališča
    bi bila cena morda 20% predvidene cene 2. tira, efekt pa enak.
    Komunjare ala Janković hlepijo po novi kraji s pomočjo bedastih podpisnikov podpore.
    Račun bo tako izstavljen davkoplačevalcem.
    Rdeči banditi se ne ustavijo.

  • sprehajalec

    Maske so padle. Delavci luke in Zoki skačejo po Ljubljani in izsiljujejo za drugi tir, za katerega Slovenija nima denarja, tujega vlagatelja pa ne uspejo dobiti. Namreč takšnega, da bi dal samo denar, kot nekoč Belgijski KBS v NLB, pa tisti ameriški operater mobilne telefonije, ki je na koncu pustil vse skupaj pa ušel domov.
    Torej ni vsak potencialni vlagatelj dober, oziroma si ga sploh ne želijo, temveč da naj država da denar, pa pusti Luko na miru. Kje si še to videl na svetu, da zaposleni zahtevajo od države uresničitev nekih strateških naložb državnega pomena in ki se tičejo zaposlenih v Luki le posredno. Res stari samoupravljalec še vedno živi in miga, v Državnih firmah in v Javnem sektorju RS.

  • dež

    Še enkrat več prosim, da mi zagovorniki 2. tira odgovorijo na naslednja vprašanja :

    1. Koliko vlakov dnevno pelje na relaciji KP – Divača in koliko tovora pelje 1. takšen vlak ?
    2. Koliko vlakov bi teoretično v 24 urah lahko peljalo na tej relaciji in koliko tovora bi lahko prepeljalo ?
    3. Koliko vlakov dnevno in za kolikšno količino tovora, trenutno potrebuje Luka KP dnevno/mesečno ?
    4. Koliko vlakov bi bilo potrebno dnevno/mesečno, če Luka KP poveča promet za 30% ?
    5. Ob povečanju prometa Luke KP za 30%, kaj pravi cost benefit study, kaj to potegne za seboj. ? Koliko denarja za razširitev Luke bo potrebnega in kdo ga bo zagotovil ? Kaj se bo zgodilo z Ankaranom, ob morebitni razširitvi pristanišča ?

    In končno, koliko lastnega denarja so pripravljeni vložiti vsi tisti, ki zagovarjajo gradnjo 2. tira. Vključno z gospodom Černačem in stranko SDS ?

  • xtc

    Definitivno socializem na vseh tirih in seveda želja po novem TEŠ U:
    Realno so težave velike; levaki s Kučanom na čelu so nam z rusofilstvom že zaprli prosti izhod na odprto morje_ na tega lahko pozabite kaj to pomeni za Koper najbrž ni trba ugibati:
    Naslednja težava je ;da želijo socialisti mešati križarke in tovorni del ;kar je nov kiks;terba je ločiti ti dve dejavnosti:
    Nadalje gre za novo težavo saj postajajo ladje za kontejnerje pod osemtisočenot na meji rentabilnega torej je nov pomol in vse zraven nuja:
    kAJ ZAPISATI OB TEM:DA JE TREBA SOCIALISTIČNO DRŽAVNE IDEJE IZGNATI;PRIVATIZIRATI LUKO S LASTNIKOM ;KI BO VLAGAL IN ŠIRIL IN PRIVATIZIRATI SŽ TAKOJ in iz firm in projektov družb izgnati državo in politike;seveda pagre za veliko težavo ;če bomo izhod izgubili(in to je vse bolj realnost) je Koper na poti postati tisto kar je že bil_ribiška vas:
    VMES PA SE ZAHVALITE LEVAKOM IN IDEJAM O SOCIALIZMU IN DRŽAVNIH FIRMAH:

  • Peter

    Do sedaj sem nekako mislil, da je drugi tir res nujen. Zdaj ko pa vidim, da je zraven zepan, mi je jasno, da gre samo za nov nateg in plenjenje.

    • dob

      Razmišljam, da je edini primeren Jankovićev strateški partner policijska marica s šoferjem.
      Še z dvema paznikoma v uniformah.

  • janez zorman

    Mora biti pa res kriza v gradbeništvu, če Electa nima nobenega dela , dje, dje ?

  • janez zorman

    Ne vem zakaj zainteresirani zbirajo podpise namesto denarja ?

    • janez.pokoncni

      To pa ne more biti jasno niti enemu normalnemu bitju.

  • janez.pokoncni

    V Slovenij je pamet dokončno dobila brco v rit in izgubila državljanstvo.
    Elektrogospodarstvo bo štrajkalo preventivno vnaprej, da ne bi komu kdaj prišlo na misel enormno razbohotene pijavke slučajno racionaizirati in jih spraviti vsaj na 2 uri efektive na dan.
    Zaposleni firme z 900 delavci “vedo” (??!), da je njihova pravica od države (to smo vsi ostali) zahtevati 1,5 milijarde, ker bi to njihovi (moja ta firma garant ni) ustrezalo.
    Firmi (Luki Koper) se seveda kaj takega nikoli ne bi izplačalo, ampak to ni bistveno, saj se investicije ne bi šla firma ampak kar zopet mi vsi.
    Državna lastnina v Sloveniji je zraven JS izjemno zlo. Zadeve so se tako razvlekle in razbohotile, da druge opcije, kot začeti z vsem od začetka (druga republika) sploh ni.