fbpx

Mesec napovedoval, da bo ljubljansko letališče s privatizacijo postalo periferno – zgodilo se je ravno obratno!

Luka Mesec se je znova izkazal za ekonomskega bleferja. (Foto: STA)

Irski nizkocenovni letalski prevoznik si želi priti v Slovenijo. Tako je razbrati iz javne objave lobističnih srečanj na spletnem portalu Erar. S tem namenom naj bi s predstavniki infrastrukturnega in gospodarskega ministrstva izpeljali sestanek na daljavo. Še dobro, da na sestanku niso bili prisotni predstavniki Levice, v kateri so pred leti opozarjali, da bi lahko imela prodaja letališča nemškemu Fraportu usodne posledice, ali celo finančni mister, ki velja za enega najslabših predsednikov uprave Adrie Airways v vsej njeni zgodovini. 

Ryanair je slovenskim oblastem izrazil željo, da bi v Slovenijo začeli leteti prihodnje poletje. Irska letalska družba je prisotna na 250 letališčih, na vseh letališčih Evropske unije, ne pa še v Sloveniji. Pri nas so nazadnje poslovali pred 15 leti, ko so iz Maribora leteli proti Londonu. Sodelovanje so kasneje prekinili.

Tokrat jim je Brnik zanimiv predvsem zaradi bližine Bleda, a so se predstavnikom ministrstev pritožili, da so na ljubljanskem letališču zelo visoki stroški na potnika. Nad visokimi taksami se pritožujejo že nekaj časa. Ministrstvo je sicer pred kratkim izpeljalo razpis za letalske prevoznike, namen katerega je bilo v Slovenijo pripeljati letalske prevoznike, na katerem pa Ryanair ni sodeloval. Na razpis se sicer ne bi mogel prijaviti, tudi če bi se želel, saj je bil ta objavljen le za družbe, ki ta trenutek že letijo iz Brnika, in ne za tiste, ki to šele nameravajo.

Slovenski letalski portal Sierra5 pa je v tem času objavil, da bi Ryanairu verjetno bolj kot brniško ustrezalo letališče v Mariboru, ki ima po navedbah portala veliko dobrih infrastrukturnih rešitev, ki omogočajo hitro in varno oskrbo letal in potnikov. Poleg oddaljenosti od priljubljenih turističnih točk pa bi lahko imel Maribor še eno težavo, in sicer kadrovsko podhranjenost zemeljskega osebja in drugih služb. Ministrstvo za gospodarstvo bo v kratkem začelo postopek izbire koncesionarja, ki bi upravljal z Mariborskim letališčem.

Pestra zgodovina vladnih predstavnikov
Predstavniki v vladi imajo pestro preteklost, vezano na letališče na Brniku. Na primer Luka Mesec, minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, je prodaji letališča v preteklosti hudo nasprotoval. “Aerodrom Ljubljana bo po prodaji postal periferno letališče brez regionalnega vpliva, kar bo imelo posledice za slovenski turizem in splošni razvoj,” je takrat komentiral. Zaradi svojih izjav se je moral kasneje posipati s pepelom. Letališče je pod novim, privatnim lastnikom Fraportom poslovalo odlično. “Sam bom najbolj zadovoljen, če sem se v svoji napovedi zmotil,” je komentiral za Finance.

Finančni minister Klemen Boštjančič (Foto: STA)

Še pestrejšo zgodovino ima trenutni finančni minister Klemen Boštjančič, ki v poslovnih krogih velja za najslabšega predsednika propadle Adrie vseh časov. Vsaj tako so ga ocenili stari “Adriaši”, o čemer smo pisali v članku Ministrstvo za finance bo prevzel eden najslabših direktorjev Adrie Airways. Javnost tudi ne more pozabiti na sago, ki je spremljala njegovo odstavljanje. Nadzorni svet Adrie Airways ga je po petih urah razprave razrešil z mesta predsednika uprave, nakar so ugotovili, da brez njega letala ne bodo morala vzleteti, saj je imel edini v celotni družbi licenco za mednarodne lete. Poklicali so ga nazaj in na njegovo zahtevo odpravili predsednika nadzornega sveta Vinka Možeta. Celotno dogajanje naj bi spremljala polna mera vpitja in izsiljevanja.

Andrej Žitnik