fbpx

Po novem predlogu zakona o davku na motorna vozila bomo lahko kupovali cenejša vozila!

Foto: epa

Minister za finance Andrej Šircelj oziroma ministrstvo, je v vladno obravnavo poslalo predlog novega zakona o davku na motorna vozila (DMV). Ta sicer temelji na januarskem davku, ko je bil minister za finance še Andrej Bertoncelj iz vlade Marjana Šarca, vendar pa so obdavčitve tokrat še nižje. Obdavčitev, ki temelji na moči motorjev je izginila iz predloga, popolnoma odpravljen pa je tudi tako imenovani luksuzni davek iz leta 2012. Novi predlog davka torej močno ceni avtomobile. 

Za vsa vozila naj bi po novem predlogu zakona veljal določen enotni davek, s tem pa bi se prenovila tudi lestvica za odmero davka. Osnutek zakona, ki naj bi tudi poenostavil postopke ob nakupu vozil, so sicer na ministrstvu objavili že sredi januarja, v vmesnem času pa so dodali še nekaj popravkov. Večer je poročal, da je za pričakovati, da bo vlada s postopkom sprejemanja novega zakona pohitela, konec decembra se namreč izteče prehodno obdobje, v katerem veljata dva različna preizkusna postopka, namenjena merjenju izpusta ogljikovega dioksida in porabe goriva. Če vlada ne bi sprejela sprememb, bi novi merilni postopek prinesel podražitev vseh vozil.

Od januarja bo veljala le še nova metodologija, kar pa bi lahko pomenilo neenako obravnavo vozil pri njihovi obdavčitvi. V novem zakonu bo tako zapisana lestvica za odmero davka, ob kateri se upošteva nova metoda merjenja ogljikovega dioksida izpustov za nova vozila. Davek se bo izračunal glede na izpust ogljikovega dioksida, vrste goriva in glede na emisijski standard euro. Ministrstvo je prejelo pripombe, saj je zakon predvideval zmanjšanje davka na vozila višjih razredov, nižjemu srednjemu razredu vozil pa bi se obdavčitev povečala, kot so potrdile tudi ocene Gospodarske zbornice Slovenije (GZS). V začetku leta so namreč izračunali, da bi se pri najbolj prodajanih novih osebnih vozilih davek v povprečju zvišal za 12 odstotkov. Ministrstvo je očitke očitno upoštevalo, tako da novi predlog ni le davčno nevtralen, pišejo Finance, pač pa je celo negativen in bo prinesel primanjkljaj, ki bo znašal 28 milijonov evrov. Tudi razlike v obdavčitvi bencinskih in dizelskih vozil so tokrat precej manjše kot v januarskem predlogu. Izračun davka na motorna vozila bo po novem torej razdeljen na tri dele, in sicer na dajatev vezano na izpuste, dajatev vezano na moč motorja in dajatev vezano na euro normo.

Mercedes G 63 AMG (Foto: Twitter)

Po sedanjem DMV-ju je obdavčitev avtomobilov nekje med 0,5 in 28 odstotkov, po novem predlogu pa bo izračun drugačen, z odstotkov vezanih na vrednost avta, se prehaja na fiksne zneske. Tako bo pri varčnih vozilih z izpusti pod 100 grami ogljikovega dioksida na kilometer pribitek na bencinske avte le 20 evrov, na dizelske pa 25 evrov. V razredu, kjer najdemo največ avtomobilov, bo pribitek na nabavno ceno avta 48 evrov oziroma v primeru dizla 57 evrov. Za vsak presežen gram nad 140 grami se bo dodalo še pet oziroma šest evrov. Za bencinske in dizelske motorje se obračuna še dodaten davek, ki je vezan na okoljske predpise. Pri rabljenih vozilih Do Euro 4 pribitek znaša 500 (bencin) oziroma 750 evrov (dizel). Za najčistejše pa je pribitek 15 oziroma 25 evrov.

Luksuzni avtomobili se bodo močno pocenili, razlogov za registracijo avtomobila v tujini praktično več ne bo
Pri rabljenih avtomobilih se bo davek vsako leto znižal za približno devet odstotkov, kar pomeni, da bo za eno leto star avto treba plačati 91 odstotkov DMV-ja, za šest let starega pa že več kot polovico manj davka. Nov zakon sicer ne predvideva popolne ukinitve obdavčitve električnih vozil, je pa stopnja obdavčitve tu nizka in vezana zgolj na moč motorja. Po novem pa tudi še vedno ostajajo izjeme, plačila davka so oproščene družine z vsaj tremi otroki, vozila, ki se uporabljajo za prevoz invalidov in diplomatska vozila.

Sara Bertoncelj