fbpx

[Težki časi] Kaj se dogaja v Revozu?

Vir: Zajem zaslona, socialni mediji

V Revozu s ponedeljkom, 1. avgustom, zaposleni odhajajo na dvotedenski kolektivni dopust. V podjetju delujejo s tretjino vseh proizvodnih zmogljivosti, dela le še ena izmena, število zaposlenih so v zadnjem času prepolovili, agencijskih delavcev nimajo več. Številni se sprašujejo, kako bo jeseni.

V novomeškem Revozu so marca iz enoinpolizmenske proizvodnje prešli v enoizmensko, v podjetju je le še 1503 zaposlenih, lani so odpustili 350, spomladi še 450 ljudi. Veliko jih je odšlo prostovoljno, zaposlenim so namreč ponudili relativno visoke zneske odpravnine, nekateri so tik pred upokojitvijo.

V Revozu so v zadnjih dveh letih morali zmanjšati obseg proizvodnje, še leta 2019 so v treh izmenah dnevno izdelali 900 vozil, trenutno v eni izmeni izdelajo 326 vozil dnevno ali tretjino vseh proizvodnih zmogljivosti. Največja težava, s katero se še vedno spoprijemajo, je kriza na področju oskrbe z deli – predvsem elektronskimi. Še vedno je tudi kriza s čipi, vendar naj bi se manjšala.

Kako naprej? Se še ne ve
V Financah so zapisali, da se je položaj po marcu nekoliko izboljšal, kaj bo po poletju, pa se ne ve. Potrebujejo nove projekte, teh še ni. Nekateri sicer upajo, da bodo že v jeseni izvedeli, ali bodo v Novem mestu izdelovali še kakšen drug Renaultov model. To je povezano tudi z Renaultovim izstopom iz ruskega trga, kjer so tovarno Avaz Rusom prodali za simbolični rubelj kupnine. Tam so izdelovali okoli 400 tisoč avtomobilov, glede na pogodbo pa svoj delež lahko dobijo nazaj v šestih letih in se s tem ponovno vrnejo na trg.

V Revozu trenutno izdelujejo tri modele avtomobilov, to so električni twingo, twingo in clio. Za Finance so povedali, bo bodo renault twingo izdelovali le še do konca leta 2024, to je leto in pol. Razlog je nova evropska zakonodaja na področju varnosti. Naslednika za twinga še nimajo.

Za proizvodnjo clia je prva tovarna v skupini v turški Bursi, obstoj proizvodnje tega modela pa je odvisen predvsem od povpraševanja na trgu. Če bo to povpraševanje večje od obsega proizvodnje v Bursi, bodo avtomobil izdelovali tudi v Novem mestu. Če bo povpraševanje manjše, pa proizvodnje v Novem mestu ne bo.

Upajmo na najboljše.

Moja Dolenjska