fbpx

Intelektualci očitajo RTV, da je prodala komercialni POP TV najpomembnejše zadnje petkovo predvolilno soočenje, da bi iz njega naredili politični šov

Foto: STA

Bliža se volilna nedelja in s tem tudi zadnja predvolilna soočenja, ko imajo kandidati še čas, da prepričajo svoje volivce. Zadnje veliko predvolilno soočenje bo v petek, a to ne bo na nacionalni televiziji, ki naj bi zagotavljala nepristransko poročanje, ampak na eni od komercialnih televizij, katerih cilj je le gledanost oz. šov. Na to so opozorili tudi trije intelektualci, doc. dr. Jože Rant, prof. dr. Andrej Umek in France Cukjati, dr. med, ki so na vodstvo RTV Slovenija v ta namen naslovili pismo, v katerem so opozorili prav na neprimernost prepuščanja zadnjega volilnega soočanja komercialni televiziji POP TV, saj ta zaradi gledanosti tudi iz volilnih soočenj želi delati politične šove, nacionalna televizija pa bi morala že po svoji naravi javne televizije zagotavljati soočenja, ki niso namenjena zabavi, temveč celovitemu in uravnoteženemu informiranju ter izmenjavi mnenj. Pismo so naslovili na generalnega direktorja RTV Slovenija, Igorja Kadunca, dr. Ljerko Bizilj, direktorico Televizije Slovenija, Manico J. Ambrožič, odgovorno urednico UPE Informativni program in Cirila Baškoviča, predsednika programskega sveta RTV Slovenija.

Zapisali so, da pozorno spremljajo “letošnja dogajanja v času pred volitvami, kjer imajo mediji, posebej televizija, še vedno najpomembnejše mesto pri obveščanju volivk in volivcev. Pravočasna, kakovostna in uravnotežena informacija je pomembna v procesu demokratičnega odločanja, ki ga predstavljajo tudi volitve v parlament”.

Po letu 2004 je RTV SLO (nacionalna tv) prepustila zadnje, najpomembnejše soočenje POP TV (komercialni tv)
Spomnili so, da je RTV Slovenija javni zavod in je po zakonu dolžna verodostojno in nepristransko obveščati javnost o političnem dogajanju v državi. “Do leta 2004 je imela RTV Slovenija sklepno soočenje predstavnikov strank, ki kandidirajo na državnozborskih volitvah, ob petkih, torej na predvečer volilnega molka. Zadnje televizijsko soočenje je zelo pomembno, velikokrat tudi odločilno, zato nas čudi, da je po letu 2004 zadnji termin soočenja nacionalna televizija prepustila komercialni televiziji.”

Igor Kadunc (Foto: STA)

Če bi bilo soočenje nacionalne televizije in komercialnih televizij na isti dan in ob isti uri, so Rant, Umek in Cukjati prepričani, da bi se večina predsednikov strank odločila za udeležbo na soočenju na RTV Slovenija, ne glede na to, kakšna je gledanost posamezne televizije. “Zato nas čudi, da je javni zavod RTV Slovenija glede časovnice soočenj pristal na diktat ene od komercialnih televizij in se prilagaja njihovemu programskemu času in že več kot desetletje sklepno soočenje parlamentarnih strank organizira ob četrtkih.”

Pričakujejo, da bo vodstvo RTV Slovenija seznanilo slovensko javnost o tem, kakšni so razlogi za takšno odločitev.

A. G.