Javnomnenjska anketa: Večina Slovencev meni, da je po stečaju Adrie ustanavljanje nove letalske družbe nesmisel!

Adria Airways (Foto: Facebook)

Rezultati zadnje ankete, ki jo je za Nova24TV opravila mnenjska agencija Parsifal, kažejo, da nekaj več kot polovica anketirancev meni, da naj država po stečaju Adrie Airways prepusti linije ostalim letalskim prevoznikom, dobra tretjina pa meni, da bi država morala ustanoviti novo letalsko družbo. Večina Slovencev je torej mnenja, da je ustanovitev “Air Slovenia” nesmiselna ideja, saj so se po propadu Adrie že vzpostavile precej cenejše linije.

Pri najnovejši raziskavi je po telefonu na vprašanje “Ali naj država po stečaju Adrie Airways ustanovi novo letalsko družbo, ali naj dosedanje Adriine linije prepusti ostalim letalskim prevoznikom, ki prosto delujejo na trgu?”  odgovarjalo 713 anketirancev. Rezultati ankete kažejo na skeptičnost Slovencev v povezavi z vzpostavitvijo nove letalske družbe – “Air Slovenia”.

V začetku meseca, po stečaju Adrie je namreč vlada sprejela predlog dopolnitve zakona o letalstvu, ki bi izjemoma omogočal vzpostavitev gospodarske javne službe za opravljanje posameznih letalskih linij. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratuškova je namreč predlagala, da bi se te linije vzpostavili v primeru, če bi zaradi nezanimanja s strani letalskih prevoznikov Slovenija izgubila “pomembne letalske povezave”, a je ministrica za infrastrukturo doživela hladen tuš, saj na odboru državnega zbora za infrastrukturo namreč niso sprejeli njenega predloga novele zakona o letalstvu.

To je bil le eden od scenarijev, ki jih je začela preučevati vlada, drugi je ustanovitev nove letalske družbe. Kot eno izmed možnosti “za zagotovitev letalskih povezav Slovenije s svetom”  je ustanovitev nove družbe navedel gospodarski minister Zdravko Počivalšek. Mnogi strokovnjaki, so mnenja, da bi bilo to izjemno škodljivo, med njimi tudi Janez Šušteršič, nekdanji finančni minister, v tem ne vidi nobenega smisla, saj meni, da ni potrebe po tem, da bi imeli državno letalsko družbo zato, da bi pokrivali neke linije. “Ni potrebe, da bi se država šla ta ‘biznis’. Država ni tukaj, da bo delala profit. Poleg tega pa so se po propadu Adrie že vzpostavile precej cenejše linije”. Podporo nove slovenske letalske družbe ima torej tudi podporo novega predsednika SMC, najela naj bi deset ali dvanajst letal in vzpostavila 15 najbolj potrebnih linij.

Kaj si o tem mislijo Slovenci?
Nekaj več kot polovica anketirancev (50,9 odstotkov) meni, da naj država po stečaju Adrie Airways prepusti linije ostalim letalskim prevoznikom. Da naj se ustanovi nova letalska družba pa meni dobra tretjina (34,3 odstotkov) anketirancev. Okoli 12 odstotkov tega ni znalo oceniti.

Zanimivo je, da večja kot je izobrazba anketirancev, več jih meni, da bi država linije morala prepustiti ostalim prevoznikom. Kar 61,6 odstotkov, ki ima višjo ali visoko izobrazbo meni, da bi linije morali prepustiti drugim prevoznikom, 51, 7 odstotkov s srednjo šolo, 50 odstotkov s poklicno šolo, z osnovno šolo ali manj pa jih 35,2 odstotkov prav tako meni da, je nesmiselno, da država ustanavlja letalsko družbo. Enako je s starostno skupino, mlajši anketiranci kot so, več jih meni, da je bolje prepustiti linije ostalim prevoznikom.

V anketo je bilo zajetih 713 anketirancev, od tega 51,7 odstotka žensk. Povprečna starost je znašala 51,9 let, standardni odklon pa je bil 16, 4 let. Največ anketirancev je bilo iz najstarejše starostne skupine (42,8 odstotkov), nekoliko manj iz srednje starostne skupine (36,2 odstotkov), najmanj pa iz najmlajše starostne skupine (21,1 odstotkov). Največji je bil delež vprašanih z dokončano srednjo šolo (33,9 odstotkov), sledili pa so tisti z dokončano višjo, visoko izobrazbo ali več (26,8 odstotkov), poklicno šolo (21,9 odstotkov) ter osnovno šolo ali nedokončano osnovno šolo (17,4 odstotka).

Lana Božič

  • JANEZ GUS

    Rdečuhi si zopet pripravljajo nov bankomat.Ko začne banda tupit o nacionalnem interesu,takrat se primimo za denarnico.Ta izraz je sprdel prvo murglar.

  • terminalar

    Air Pochivalshek?

  • rabbit

    Rdečkarji bi spet radi iz naših žepov, v njihove žepe. Zakaj, revčki bi živeli na tuje žulje.

  • rubec

    Ta večina Slovencev samo kaže, koliko jim je do lastnih državnih simbolov. Medtem ko ta večina vzneseno kriči, ko kak čifur iz slovenske reprezentance doseže gol, bi mene že pogled na letalo z imenom naše države DržavavpizdinajužnistraniAlp Air navdal s ponosom.

    • terminalar

      Se strinjam s predlaganim brendom, ki je bolj razpoznaven kot bivši, vendar ne v državnem lastništvu.

  • rrrrr

    Kaj si Slovenci mislijo o Adriji?
    Njihovo lastno mnenje bo znano takoj, ko jim ga pripravijo v današnjih poročilih na Pop TV .

  • JANEZ GUS

    Ko bodo rdečuhi vzpostavili novega prevoznika ,je popolnoma isto,kot ciganom montirat bankomat.

  • svatne

    Država, ki “da kaj nase” ima letalsko družbo. Trenutno je to edini naćin promocije po vsem planetu in zagotavljanje za državo primernih in koristnih povezav. Vse države izdatno podpirajo in stimulirajo dejavnost svojih letalskih družb. Za Argnetino npr. je znano, da ima množico notranjih letalskih povezav, ki so v glavnem prepuščene trgu. Za interkontinentalne povezave (“REKLAMA” za državo) pa je namenjenih več kot 70 primernih letal, in za vsakega prepeljanega potnika država namenja premijo (menda vsaj 70 dolarjev!)
    Tukaj, v “Raju” pa že sto let vladajo prodanci in barabe! Če že ne morejo povzročiti mrličev, pa vsaj škodo delajo (eni in drugi – tisti, ki delajo svinjarije, in tisti, ki se proti njim “borijo”!)

    • JANEZ GUS

      Kar velja za normalno državo,to pri nas ne velja.Za nas veljajo pravila Venezuele in podobnih exotov.

    • pytm

      Potem je ne bi prodali in, kar pa je še posebej noro, pred tem toooliko davkoplačevalskega
      denarja pognali v “luft”. Tako ne dela dober gospodar.

      • svatne

        Ker sem popoln laik na polju ekonomije, se mi vsiljujejo nore misli, ki z resnico nimajo nobene zveze: Gospodariš “po socialistično”, ko več ne moreš izčrpavati (po “Markoviču” ukradeno firmo), prodaš proizvajalna sredstva “tujemu podjetju” – ki je seveda tvoja in tvojih kompanjonov last – in potem nadaljuješ krajo na način, da plačuješ najemnino za sredstva – dejansko samemu sebi! Ko tudi ta finta do dna izprazni kaso in v vladi nimaš več dovolj “prijateljev”, da bi zrihtali injekcije, poženeš vse skupaj z blaznimi milijoni davkoplačevalskega denarja vred v stečaj. Z izplenom pa veselo igraš golf na kakšnem eksotičnem otoku… Ampak to so bolestne fantazije. Z resnico nimajo nobene veze – niti voda okoli tistih otokov ni mokra….

  • Olga101

    Se bomo pač vozili s tujimi letalskimi družbami in predvsem CENEJE! Ne podpirajmo udbomafije in njenih skladov!

    • JANEZ GUS

      Samo kocjančkat pa ne bodo mogli.V temu je keč.

  • IZBIRA

    Nesmisel je, če bi letalsko družbo ustanavljali kadri kontinuitete. Če bila ena šolska maketa 100000,
    A ne kradejo dovolj iz DUTB, SiDG, TELECOM… kaj ni tukaj jasno?

    • JANEZ GUS

      Nam je vse jasno….

  • if

    Država, ki kaj da nase, vzpostavlja ustrezne osnove za vzbujanje in vzdrževanje gopspodarstva.
    V gospodarstvo se ne vtika. Kjer se vtika, gre gospodarstvu slabo

    Propadla Adria Airways je en od produktov vtikanja države v gospodarstvo, tak bo tudi njen naslednji zračni rojenec, če ga bo spočela.

  • xtc

    Slo ne rabi novega korita za leve prašiče.

  • francelj3

    Tole bo operacija “rop davkoplačevalcev št. XY”. To bodo banke v davčnih oazah spet profitirale.

  • Stane Golobič

    Kaj pa manjka tujim prevoznikom, razen da so bistveno cenejši. Z najetim letali ne moreš vršit poceni polete.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!