Kdo so grobarji Adrie Airways? Vlada Boruta Pahorja, Socialni demokrati, vlada Alenke Bratušek, Jankovićeva Pozitivna Slovenija in vlada Mira Cerarja!

Grobarji Adrie: Zoran Jankovič, Alenka Bratušeč, Borut Pahor, Miro Cerar (Foto: kolaz maker/twitter)

Poslanke in poslanci so na današnjem nadaljevanju oktobrske seje med drugim podali tudi stališča poslanskih skupin glede predloga zakona o dopolnitvi zakona o letalstvu, ki ga je pripravila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek po tem, ko je družba Adria Airways odšla v stečaj. Predlog zakona je sicer svojo parlamentarno pot končal že na matičnem odboru, saj koalicija ni uspela zbrati dovolj glasov. Stališče poslanske skupine SDS glede predloga zakona je predstavil Zvonko Černač.

Novela zakona o letalstvu je bila s strani ministrice Alenke Bratušek oziroma vlade Marjana Šarca predlagana zaradi stečaja Adrie Airways in zaradi bojazni, da trg ne bo uspel urediti razmer na tem področju. “Danes je bilo že nekajkrat povedano, ampak mislim, da je potrebno povedati še enkrat, kdo so grobarji Adrie Airways. Grobarji Adrie Airways so po tem vrstnem redu, kot jih bom zdaj naštel: vlada Boruta Pahorja, Socialni demokrati, vlada Alenke Bratušek, Jankovićeva Pozitivna Slovenija in vlada Mira Cerarja. To so grobarji Adrie Airways. Prva vlada zaradi tega, ker je Adrio Airways nenormalno zalagala z državnim denarjem preko državnih podjetij in postavljala nekompetentne uprave, drugi dve pa zaradi tega, ker je bila Adria prodana špekulativnemu skladu, kar je bilo že omenjeno, 4K,” je dejal Černač.

Zgrožen je, da zdaj pridejo tisti ljudje v državni zbor in naj bi ta zapitek, ki so ga že v desetinah milijonov preko teh dokapitalizacij, ki so izginile neznano kam, ponovno plačevali davkoplačevalci, tokrat pa ne slovenskemu nacionalnemu prevozniku, ampak tujim letalskim družbam preko subvencij. “Res brezsramno početje.”

Foto: STA

Slovenska demokratska stranka je na odboru predlagala, da se ta novela zakona umakne. “Predlagali smo umik zaradi tega, ker nismo imeli na mizi nobenih finančnih izračunov, nismo imeli podatka niti, kateri leti naj bi bili tisti, ki bi jih bilo potrebno subvencionirati. Če so bili nerentabilni do zdaj, zakaj že zdaj niso bili subvencionirani, torej zakaj šele po stečaju slovenskega prevoznika? Predsednik odbora tega ni hotel dati na glasovanje, čeprav bi to moral storiti, in zaradi tega smo v razpravi opozorili na vse tisto, na kar je bilo treba opozoriti, in koalicija tokrat, čeprav je enotno glasovala, ni zbrala dovolj glasov in zakon je, hvala Bogu, končal zakonodajno pot,” je dejal Černač. Pri tem je poudaril, da je subvencioniranje letalskih linij v mednarodnem prometu zelo sporno. Države, ki te mehanizme poznajo, subvencionirajo notranje lete, ampak Slovenija na tem področju nima vzpostavljenega nekega letalskega prometa, ker je premajhna, pa tudi ta novela zakona temu ne bi bila namenjena, je prepričan.

Poslanec SDS Zvone Černač (Foto: STA)

Drugi člani vlade so razmišljali v drugo smer
Gospodarski minister Zdravko Počivalšek naj bi pripravljal podlage za ustanovitev novega državnega letalskega prevoznika. “Ja, glejte, jaz mislim, da je skrajni čas, da se te neumne poteze nehajo. Lepo vas prosim, dajte se ukvarjati s tistim, s čimer naj se vlada ukvarja, da bodo ljudje v tej državi imeli boljši položaj, in omogočite z ukrepi, ki pa jih ministrstvo ima na voljo, da bo trg najkasneje do konca tega leta zadeve uredil in jih bo, ker jih že ureja brez kakršnihkoli podpor in brez kakršnihkoli ukrepov vlade in ministrica. Verjetno si ne želimo, da bi ponovno prišli v situacijo, da bomo za neko karto plačevali 500 evrov, plačevali so jo pa večinoma tisti, ki so financirani iz javnih financ, če lahko za isto storitev dobimo karto za 120 evrov. In da bi še ta razlika šla v obliki neke subvencije nekim prevoznikom. Mislim, da so to napačne poti in je treba ta razmišljanja ustaviti,” je Počivalškove namere komentiral Černač.

Miro Cerar in Zdravko Počivalšek (Foto: YouTube)

Napako so naredili tako SD kot Bratuškova in Cerar
Napaka je bila narejena leta 2011, ko so Socialni demokrati na preko noči sklicani seji treh odborov zagotovili 50 milijonov evrov dokapitalizacije temu letalskemu prevozniku, ki je šel zdaj v stečaj, pa banke še 24 milijonov evrov v obliki konverzije terjatev iz državnih podjetij. Druga napaka je bila narejena takrat, ko se je začelo Adrio Airways prodajati. Sklep o tem, da gre v prodajo, je sprejela vlada Alenke Bratušek leta 2013, realizirala pa vlada Mira Cerarja leta 2016 in takrat se je vedelo, da je kupec 4K, ki je kupil Adrio Airways za 100.000 evrov, pred tem pa je država vanjo dala dodatnih 3 milijone evrov, špekulativni kupec, ker je pred tem potopil že najmanj tri podjetja. “Torej je največja odgovornost na tistih, ki ste danes ponovno prišli s predlogom, da bi pa še dodatno subvencionirali tokrat ne slovenskega prevoznika, ampak tuje prevoznike. Zaradi tega smo v Slovenski demokratski stranki zadovoljni, da je ta zakon zakonodajno pot končal in apeliramo na ministrico, da vzpostavi vse mehanizme, da bo trg ta izpad, ki smo ga sedaj bili deležni, do konca leta uredil. Hvala lepa,” je zaključil Černač.

Lana Božič

  • Luiggi

    Zgleda,da Butalci veliko vec pesacijo,kot pa letajo po luftu.Po luftu letajo samo iz Bruslja v Blatni dol in nazaj v Bruselj in to samo priviligiranci!!!
    Ni komentarjev???

  • freedomfighter

    Grobar adrie je adria sama…nekonkurencno podjetje na trgu pac ne more obstajati

  • FORT WORTH

    Cesarkoli se levak dotakne se spremeni v pepel, delavci pa na cesto in na borzo.
    Kdaj bo slovenski delavec spoznal, da je levica lopovska, manipulatorska in nesposobna ?!
    Neizkuseni populisticni novi obrazi so pa poguba za drzavo.

    • Andrej

      Kaj češ, ljudstvo raje na borzi pristane, kot da bi priznalo, da ima kdaj tudi SDS prav. Propaganda samodaniJanša se je očitno dobro prijela.

  • antimur

    Ta našteta golazen in vsi kučanisti niso samo grobarji Adrie, ampak so sesuli celotno Slovenijo na prafaktorje, bi pa zagotovo bili tudi grobarji naše domovine in Slovencev, če se jim ne bi upirali, še malo, pa jih bomo zmleli v prah.

  • samotoje

    Jamo je začel kopati že legendarni prebežnik z Menine Franta, nadaljeval je poznavalec ukradene umetnosti Kocijančič, zaključili pa člani nove ZKS.

  • Laž ima kratke noge.

    Barabe, vse zapret.

  • Unikatna

    Adria je imela predrage karte!

  • Artur

    Ti podli psihopatski izrodki niso samo grobarji Adrie Airways tem več kar celega drugo razrednega naroda.

  • est

    in Kocjančič !

  • ZatonMesecnikov

    Grobarji Adrije? Piloti, z 5000-13000 bruto na mesec. Tam si je vsaka uprava polomila zobe….

    • Den456

      Veš, ne bi rad letel s pilotom, ki je na minimalni plači. Ljudje so študirali, da so postali piloti in to ne na FDV ali AGRFT, pa tudi nihče od njih ni imel šest popravnih na lubadarski. Njihov magisterij pa ni bil iz področja švicanja. Poleg tega so naši piloti že dolgo zelo cenjeni v tujini. Adrijo so pokopali grabežljivci tipa Kocjančič in podobni levuharski mešalci dreka z lepljivimi prsti.

      • ZatonMesecnikov

        Sedaj boš pa moral leteti s pilotom, ki bo imel polovico plače Adrijinega pilota. Ali pa še manj. Takšne so pilotske plače po svetu. To je slovenska anomalija, ki je povsod, ko si močan lobi v okviru neke profesije zagotovi ekstra visoke dohodke. Na državni račun seveda. To pa je bilo mogoče, ker so nekompetentneži pred 20-30 leti to urejali.

        Kvalitete ti ne garantira dobra plača. Poleg tega so včasih študirali na strojni, 3 leta. Danes ne potrebuješ več študija, ampak naletiš ure. Zato piloti danes nimajo univerz. Samo letijo.

    • Andrej

      Kak dan nazaj so intervjuvali enega pilota, kaj bo zdaj z njimi, ko so jih na zavod poslali. Je rekel, da imajo TAKOJ polno ponudb v bližnji in daljnji okolici za večjo plačo kot pri nas. To pomeni, da so zelo cenjeni povsod, razen pri nas.

      • ZatonMesecnikov

        Da jih cenijo Andrej še ne pomeni, da morajo imeti 2 in 3 kratnik premierske plače. V tujini bodo leteli za precej manj denarja.

  • O dobrem gospodarjenju pa res nimajo pojma ti kekci, ki nam zdaj urejajo VSE državne posle.
    Kaj se pičijo v državne institucije, če tega ne obvladajo ? Ali res samo zaradi dobre plače ?
    S to prakso je treba nehat !
    Volivci, ali vam je res vseeno koga obkrožite na volitvah ?

  • Andrej

    Razlog propada Adrije in vseh ostalih firem: ne morejo ljudje toliko narediti, kot lahko komunisti pokradejo.