Kdo so ti mrtvi? Kdo jih je pobil? Kdaj in zakaj?

Fotografija je simbolična (foto:iStock)

Ob 25. rojstnem dnevu države Slovenije je čas, da pogledamo, zakaj smo se znašli tam, kjer smo. V 25 letih smo kot država dosegli veliko, na kar smo lahko upravičeno ponosni! Hkrati pa smo žal tudi zamudili in nismo izkoristili preveč priložnosti, da bi po 25 letih kot država in državljani lahko bili v mnogo boljšem in zadovoljnem stanju.

Leta 1991 je Slovenija iz jugoslovanskega-balkanskega kotla izšla sorazmerno lahko in brez velikih žrtev. Vojna za Slovenijo je trajala nekaj dni, gmotne škode je bilo malo, tudi človeških žrtev je bilo, hvala Bogu, le za peščico. Če pogledamo, kaj se je nato dogajalo na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini ter ostalih republikah bivše Jugoslavije, smo lahko srečni in hvaležni, da smo jo tako poceni odnesli. Če bi vojna za Slovenijo trajala dlje časa, če bi bilo več gmotne škode in bi imeli več žrtev, bi imeli tudi do države, njenih simbolov ter samega procesa osamosvojitve in njenih ključnih izvajalcev drugačen odnos. Če nekaj dosežeš na prelahek način, tega navadno ne znaš ceniti dovolj.

Ena od glavnih cokel, da smo kot država in državljani v slabi kondiciji, je ta, da se po osamosvojitvi nikoli nismo znali soočiti in pravilno ovrednotiti naše polpretekle zgodovine. Vedno so bile na sporedu neke druge prioritete, pomembnejše stvari, na račun katerih smo obračun s preteklostjo puščali na stranskem tiru. Najprej je bilo treba urediti in na noge ponovno postaviti gospodarstvo, ki je bilo po izgubi jugoslovanskih »trgov« in končanju dogovorne ekonomije slabo pripravljeno na soočenje s konkurenco tržnega gospodarstva. Nato so bile prioritete vstop v Evropsko zvezo, v NATO in prevzem evra. Vedno so bile na programu tudi »nujne reforme« na vseh področjih, ki pa to v bistvu sploh niso bile. Da o privatizaciji ne govorimo.

Je potrebno prenehati “brskati po kosteh”?
Ko je vsake toliko časa vzniknila pobuda ali poziv, da bi se bilo vseeno potrebno soočiti s polpreteklo zgodovino, jo ovrednotiti, izvesti lustracijo in pokopati mrtve ter zaključiti državljansko vojno, so bile te pobude zavrnjene z besedami: »da gre za revanšizem«, »da se moramo ukvarjati s prihodnostjo in ne s preteklostjo«, »da je potrebno prenehati brskati po kosteh«, »da smo danes tu zaradi prvorazredne teme«, »da naj prepustimo zgodovino zgodovinarjem«, »da spomenikov se ne ruši« … Množica izgovorov, da se je ohranjalo status quo, nezaslužene privilegije in da le ne bi resnica končno prišla na dan. Da se ne bi soočili z dejstvom, da po čudoviti, zeleni, vodnati in gorati Sloveniji že 70 let leži množica nepokopanih rojakov in drugih soljudi. Soočenje s tem dejstvom, z ogromno in nepredstavljivo številko, bi bilo za Slovence preveč šokantno! Zavedanje o nekaj deset do sto tisoč pobitih in nikoli pokopanih bi nam moralo odprlo oči, saj bi se vsak normalen človek začel spraševati.

Kdo so ti mrtvi? Kdo jih je pobil? Kdaj jih je pobil? Kako jih je pobil? Zakaj in čemu jih je pobil? Tako pa se ustvarja vtis, kot da so se žrtve same zvezale z žico, se slekle, se ustrelile ali poklale, se vrgle v brezna ali pa se zazidale v rudniške jaške. Skratka, imamo množico mrtvih, kdo jih je pobil, pa ne vemo in nočemo izvedeti. »Problem« je pometen pod nekaj pedmi zemlje in ker ga ne vidimo, ne obstaja. In si še naprej želimo, da tako tudi ostane ter da ga ne razgalimo in izpostavimo. Soočenje z resnico bi bilo prehudo.

Predstavljajte si, da med sprehodom v gozdu naletite na človeško truplo ali okostje. Obvestite policijo in ta v spremstvu preiskovalnega sodnika pride na kraj dogodka. In kaj zakon nalaga policiji? Da ugotovi identiteto pokojnika in razišče vzroke smrti. V primeru, da je smrt posledica kaznivega dejanja, mora policija storiti vse, da najde storilca ter ga spravi pred sodišče, kje mora za svoja dejanja odgovarjati. Tak je postopek, če gre za eno okostje. Kaj pa če gre za množico okostij?

Reči revoluciji revolucija, nasilju nasilje, laži laž
Pasivnost slovenske policije pri raziskavi žrtev množičnih izvensodnih pobojev je osupljiva. Te brezbrižnosti si ne morem razlagati drugače, kot da mora obstajati nek tajni dogovor in navodilo, da se določenih zločinov v Sloveniji ne preiskuje. Ker recept očitno dobro deluje, se zdi, da ga policija sedaj uporablja tudi pri preiskavi krivcev za bančno luknjo. Smo res že tako mentalno pokvarjeni? To je posledica tega, da v 25 letih nismo bili sposobni poimenovati stvari po resnici. Reči revoluciji revolucija, nasilju nasilje, laži laž, zločinu zločin in kraji kraja, ampak smo zadeve vedno olepševali, da bi se lepše slišale in bile zato manj boleče. Sedaj nas to tepe po glavi in žepu.

Ljudje smo mojstri v sprenevedanju in olepševanju, in Slovenci pri tem seveda nismo nobena izjema. Mrtve raje puščamo v kraških breznih in tankovskih jarkih, kot da bi jih izkopali, identificirali, izdali mrliške liste in nato njihove posmrtne ostanke položili v krste ter jih izročili svojcem za dostojen pokop ali pa jih civilizacijsko pokopali na primernem mestu. Namesto da bi posmrtne ostanke fizično dvignili in tako »očistili« Slovenijo ter ob tem humanem dejanju kot narod morda doživeli očiščenje, smo jih raje administrativno pokopali kar na mestih, kjer so bili zločinsko pobiti.

Slovenski genocid je še vedno tabu tema
Množična morišča in kraje povojnih izvensodnih pobojev smo zakonsko poimenovali »prikrita vojna grobišča«. Z imenom grobišča se ustvarja vtis, kot da gre za neko stvar iz pradavnine, ki je domena arheologov in nima neposredne povezave s sedanjostjo in z nami. Kot da gre za staroslovanska ali keltska žarna grobišča, kjer so bili mrtvi dostojno pokopani v skladu s tedanjo tradicijo. In da je prav, da se ta grobišča ne razkopava in pusti tam »pokopane« na miru. Slovenci smo sposobni zgražanja nad genocidom v Srebrenici, Ruandi ali Kambodži ter velike empatije do žrtev. Hkrati pa je slovenski genocid za nas še vedno tabu tema in stvar omerte.

Če v Sloveniji ne bomo , nam ne bo preostalo nič drugega kot to, kar je v neki kolumni pred kratkim provokativno predlagal dr. Žiga Turk, in sicer da Slovenijo preprosto razdelimo na dva dela in se vsak prebivalec odloči, v katerem želi živeti.

Vsem želim lepo in ponosno praznovanje 25. dneva državnosti in Bog živi Slovenijo!

Gal Kušar

  • avtohtoni neandartalec

    Od osamosvojitve smo pričakovali predvsem, da bo naše res naše, da te miličnik ne bo mogel zaustavljati ina vsakem koraku in pa kar je najbolj pomembno, da se bodo sanirale krivice iz aktualne preteklosti in kaznovali skorumpirani javni uslužbenci. kako zelo smo se zmotili.
    Izkazalo se je, da so pripravljeni iti čez trupla svojih sonarodnjakov, za malo več in za zavistne poglede sosedov, to ni bila vojna za osamosvojitev Slovenskega naroda temveč za osamolastninjenje sodobnih fašistov. Take tiranije in državnega terorja kot je danes, ne pomni naša zgodovina.
    Kdo so torej mrtvi, kriminalcev je zelo malo, ker je bilo redko komu sojeno, dejstvo pa je, da se je dramatično spremenila slika kapitala, če so ubijali duševne bolnike, naciste in fašiste, jim osebno nič ne zamerim, čeprav si verjetno niso vsi zasluži smrtno kazen, je prav, da so si delili usodo s svojimi moralnimi avtoritetami in vodjami, spoštovanje si zaslužijo, če pa so ubijali samo za denar in oblast, na podlagi izmišljenih obtožb, laži in neumnosti, so še slabši od najhujših zveri kar jih je kdaj videlo človeštvo. Potomci partizanov bi povedali resnico, ne bi molčali o nacističnih zločinih in grozotah izrojene ideologije že 25 let.

    • Mariborske ulice

      Če niste Mariborčan, morda jih nekaj poznate, povejte jim za nas: http://mariborske-ulice.si/

    • Slovenec 33

      Tudi z božjo pomočjo ti ne uspe prikriti, da si topoumni produkt usmejenega izobraževanja, tudi zlata ribica te nese.

    • Lokomotivführer

      Danes imaš pa spet svoj (slab) dan!

  • Mariborske ulice

    Za te mrtve so odgovorni Tito, partija, revolucija, Kardelj, Kidrič, razne brigade ki so to izvrševale … In še dandanes jih v Mariboru častimo. Imamo vse te ulice, razen partijske ni. Mariborčani, posebej tisti, ki živite na ulicah in trgih, ki imajo imena, ki izvirajo iz te izrojene ideologije, ukrepajmo skupaj: http://mariborske-ulice.si/

  • if

    Zločinska je politika Slovenije, ker problema ne rešuje skadno s civilizacijskimi in pravnimi normami, zato je RS necivilizirana in nepravna!
    Ti mrtvi so produkt rdečega nazora, ki:
    je izvajal diktat Kominterne (julij 1940) evropskim KP: “sprejemajte naciste prijateljsko, bojkotirajte odporniška gibanja”, zato se 6. aprila 1941 ni uprl okupaciji Jugoslavije, 27. aprila 1941 ustanovil PIF proti zahodnim demokracijam in 13. maja 1941 (Tito) poslal SZ radiogram “odzvali se bomo vslučaju, da boste napadeni”.
    je oplenil samostojno Slovenijo in jo še pleni;
    je sinoči uprizoril državno proslavo.

    • Nata

      + + + + + + + + + + + + +

    • Baki

      ti nisi normaln, kaj pa pišeš?

  • Slovenec 33

    Slovenci so bili med in po vojni pobijani od izdajalcev svojega naroda in s strani okupatorjev. Tudi po koncu 2. sv. vojne, ko je Slovenija ostala okupirana, se za Slovence ni nič spremenilo na bolje, več kot 600 morišč to dokazuje. Večna resnica je bila in ostaja, da –
    Nikjer na svetu okupatorji in domači izdajalci ne spoštujejo nobenih etičnih in moralnih norm in tudi v Sloveniji je tako.
    Oblast je še vedno okupatorska, dokaz je ta, da so morali slovenski vojaki držati častno stražo pri odkritju spomenika enemu največjih morilcev slovenskih ljudi, za bruhat.

  • safti

    SIMPATIZERJI BELOGARDISTIČNE IZTIRJENOSTI SE ŠE VEDNO ŠOPIRIJO V MNOŽIČNIH OBČILIH IN S TEM ZAVIRAJO SPRAVO

    • dob

      Čeprav sem do zdaj mislil, da ni mogoče vsega svojega življenja porabiti zato, da ne izveš prav ničesar, pa je v tvojem primeru zgleda tako. Čestitam. Moraš biti res fejst trde glave in brez srca, pa pri tem vztrajati, da ti kaj takega rata.

    • FORT WORTH

      Za spravo morajo PROSITI zlocinci !

  • safti

    Sedaj pa še o poglavitnih osebnostnih značilnostih belogardistov:

    – o vseh, ki sem jih osebno poznal, sem ugotovil eno ali obe od
    naslednjih dveh značilnosti: bili so zarukani ali/in psihopati (motene
    osebnosti):

    – zarukani (saj med njimi ni bilo niti enega odličnega učenca) zato ker
    niso spregledali izdajalske vloge katoliške duhovščine na čelu z
    italijanskim podložnikom, škofom Rožmanom (glej knjigo I. Jan: Škof
    Rožman), obenem pa so zaupali in verjeli našemu nebogljenemu človečku,
    župniku na Mirni, Jakobu Širaju, ki sploh ni imel lastnosti moža, pač pa
    klavrnega potuhnjenca (se pravi psihopata) in izdajalca, zato je bil po
    vojni obsojen na zaporno kazen; tudi tisti, ki bi se radi izmuznili
    odgovornosti za izdajstvo s trditvijo, da so bili zavedeni, spadajo med
    skrajne zarukance, saj zaradi zarukanosti niso bili sposobni razlikovati
    med okupatorji in uporniki proti okupatorju (naj povem, da smo imeli v
    mirenski dolini vsi možnost, da posnemamo zgledne partizane: nadučitelja
    Franca Lunačka /ki so ga belogardisti zverinsko ubili/, Ladota
    Kocijana, Marka Bulca in druge),

    – psihopati pa so bili zato ker so se kot Hitlerjevi podrepniki (to je
    pravi ljudski izraz za njihovo početje) borili proti svojemu narodu, kar
    gre v kontekst neodpustljivega narodnega izdajstva, kateremu podležejo
    izključno motene osebnosti (glej temeljne knjige o izdajalcih
    slovenskega naroda: 1. F. Saje: Belogardizem; 2. S. Grgič: Zločini
    okupatorjevih sodelavcev 1., 2. in 3 del; 3. T. Ferenc: Dies Irae),

    – s psihiatričnega vidika štejem za psihopate tudi vse ljudi, zlasti
    razne pisune – sedanje zagovornike belogardizma, ki so tako predrzni in
    nesramni, da zagovarjajo njihovo klečeplazenje Hitlerju; s svojim
    zagovarjanjem belogardizma razodevajo svojo brezmejnosovraštvo in
    maščevalnost do upornikov proti okupatorju, seveda pri tem ne upoštevajo
    temeljnega dejstva izdajstva, da so belogardisti prisegli Hitlerju in
    so zato zaslužili smrtno kazen.

    • Slovenec 33

      Poskusi na enak način obravnavati še nad 600 morišč po Slovenskih deželah, na osnovi katerih se je okupacija Slovenije nadaljevala (še vedno so po slovenski zemlji hodili tuji oboroženi vojaki, ki so govorili tuj jezik). Ali je bila to zate osvoboditev ?

    • Anton

      safti si ti na tabletah?

      • Anton

        oz še bolje si pozabil tabletko vzet?

    • dob

      >>- psihopati pa so bili zato ker so se kot Hitlerjevi podrepniki…<<

      In to reče nekdo, ki zagovarja in slavi komunistično revolucijo, komunistično diktaturo in Stalinove podrepnike!

      http://shrani.si/f/2Q/eX/34pqAXzV/deathbygovernment.png

      Podatki so jasni, dobiš jih na strani:
      https://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE1.HTM

      Iz njih je videti, da je po štetju trupel, komunist 5 x večji psihopat od nacista!

    • if

      safti,

      idejniki in nazorski izvajalci politike, ki je vzrok mrtvim in današnji bedi slovenstva … :
      so izvajali diktat Kominterne (julij 1940) evropskim KP: “sprejemajte naciste prijateljsko, bojkotirajte odporniška gibanja”;
      se 6. aprila 1941 niso uprli okupaciji Jugoslavije, ker so bili del nacifašitično sprege, ki je trajala do 22. junija 1941;
      so 27. aprila 1941 ustanovili PIF delujočo proti zahodnim demokracijam (VB, Francija, ZDA);
      so 13. maja 1941 (Tito) poslali SZ radiogram “odzvali se bomo v slučaju, da boste napadeni”;
      …;
      še naprej vzdržujejo OF laž in preprečujejo uveljavitev resolucije o totalitarizmih sprejete 9. aprila v evroparlamentu.

    • Nata

      ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

    • antimur

      Od kod si pa ti teleban prilezel? Verjetno iz hoste, kjer se kučanisti s šnelfajericami še sedaj hajkate. V kolikor ne bi bil tako zabit, bi lahko ugotovil, da je večina tvojih komunajzerjev bila intelektualno sramotno pod povprečjem, s tvojim zločincem Brozom na čelu. Po tvojem komentarju sodeč, pa tudi tebe narava ni obdarila s pametjo.

    • tarantela

      To, da so belogardisti (v resnici so bili to domobranci) prostovoljno prisegli Hitlerju, je malo zgrešeno. Med vojno so bili vpoklicani mladci kot obvezniki v služenje v domobranske vrste, čeprav jim ni bilo za to, da bi sploh sodelovali pri morijah. Zbrali so jih na stadionu, kjer so imeli množično zaprisego. Koliko jih je v resnici želelo priseči, je vprašanje. Ampak, ko so bili tam, izbire ni bilo, samo morebitni pobeg ob priložnosti. Vsak si tega ni upal narediti, dezerterstvo je bilo kaznovano, tako pri domobrancih, kot pri partizanih. Nikjer ne piše, da so pri obojih bili vsi prostovoljno. Prav tako se mi ne zdi prav, da se vse vprek zmerja z morilci. Z obeh strani. Bili so vojaki, vprašanje, katera stran je ljudi bolj prepričala. Niso bili vsi domobranci klavci, tudi vsi partizani niso bili udbovci. Ne vem, zakaj mečemo v en koš navadne vojake in vojne zločince, to bi morali enkrat preseči. Na obeh straneh. Najlepše bi bilo, ko vojn sploh ne bi bilo, ta iz popolnoma miroljubnih ljudi lahko naredi zverine. Menim tudi, da večina med nami ni osebno prizadeta ob pobojih z obeh strani. Poskusimo delovati pomirjevalno, to si naši potomci zaslužijo in veselimo se skupne Slovenije!

      • sprehajalec

        Jedro domobrancev so tvorili partizanski dezerterji ter dezerterji iz nemške vojske. Pa po hišah so jih pobrali. S prisego je bilo tako. Samo nemški državljani so lahko služili nemško vojsko. Nenemške državljane je zato prevzela SS in ustanavljala enote pod svojim okriljem. Npr. Prinz Eugen, sestavljen iz banatskih Švabov, nedržavljanov Rajha. Pa Srbski dobrovoljski korpus, v naši literaturi znani kot Ljotićevci, pa Vlasovci oziroma Ruska osvobodilna armada, pa British Free Corps, sestavljen iz nekaj angležev nanovačenih po ujetniških taboriščih. Pa Indijska Legija. Vsi so prisegli, ker so morali. proti koncu vojne je bilo 1 milijon takšnih.

        Kar nekaj pričevanj obstaja, ko fantje niso vedeli kaj bi, ali k partizanom, ki so tudi streljali takšne (Komisar Puklasti Miha na Pohorju je počil dosti fantov ker jih je ocenil za švabske vohune) ali domobrancem. nekateri so se raje zato vrnili v nemško vojsko na fronto. Poleg teg so bile tu še represalije za svojce.

        Skratka zelo komplicirana situacija, ki je tudi detajlno že zdavnaj raziskana ter opisana. Le izsledke teh raziskav se ne pusti uporabljati ter tolmačiti iz takšnih in drugačnih vzrokov. Glavni vzrok pa so finančni transferji iz proračuna ZZB NOVJ.

        • Anthon

          Kako zgleda partizanski dezerter. Mar so bili partizani vojska? Daj, razloži.

          • sprehajalec

            Mobiliziran Štajercev je bilo 27.000.

          • Anthon

            Itak. Preberi podatek v knjigi Marka Štrovsa.

          • sprehajalec

            Ocena je narejena na podlagi demografskih izračunov za letnike 1906 – 1922. Preberi nemška mobilizacija Slovencev v Drugi vojni, izdala revija Mladina 2001.

        • Ruggedplant

          Samo opomba: Domobranci niso bili nikoli del SS-a. Rösenerju so bili podrejeni kot policijskemu Generalleitnantu. Nemci so sicer želeli, da bi domobranstvo priključili SS-u, a so od ideje odstopili, ker jih je Rupnik opozoril, da bi sledil takojšnji upor. Tudi sam Rupnik osebno je bil seveda proti ideji, saj si je že od samega začetka prizadeval, da bi domobranci postali tudi uradna slovenska vojska.

          • sprehajalec

            Rössener jih je ustanovil z dekretom septembra 1943. Niso bili klasična waffen SS enota, SS je skrbel zanje z orožjem in komando. Tako so pač imeli v Rajhu urejeno za enote sestavljene iz nenemških državljanov. Ni zanje skrbel Wehrmacht. Zaradi takšne organizacijske sheme je bila tudi prisega del postopka.

          • avtohtoni neandartalec

            General Rabotti je bil fašist, ki so ga indoktrinirali iz manipulirali nacisti, pod poveljstvom SS. Gestapo je bil še večji gnoj, čeprav ali prav zato ker so delovali lokalno.

          • Ruggedplant

            Drži – zato se je naša gnojna partija jz obema zelo dobro razumela. Agenti CK-ja so ovajali poštene Slovence in jugoslovanske generale najprej Gestapu (na štajerskem in gorenjskem), potem pa še fašistom v ljubljanski kotlini. Italijani talcev v Ljubljani niso naključno streljali, ampak so bila to povečini imena iz spiskov komunističnih izdajalcev. Spiski za izselitev štajerskega konca pa štejejo po desettisoče imen – samih zavednih Slovencev, kmetov, politikov, industrijalcev.

      • Anthon

        Tudi tvoje misli so nedopustno poenostavljanje vojne in ravnanja v njej. Preštudiraj ekspertizo pokojnega nemškega pravnika Blumenwitza, da dobiš osnovo, za kaj sploh gre, potem pa komentiraj. Partizanskega in posttotalitarnega na videz spreobrnjenega in popravljenega pravljičarstva (poenostavljanj) smo mnogi siti do grla.

        • sprehajalec

          Ne boš slučajno trdil, da si ti preštudiral te ekspertize? Se pa učeno sliši, to pa drži.

          • Anthon

            Slučajno imamo knjigo v slovenskem jeziku. Pa ne znaš definirati partizanskega dezerterja, kenede. Partizanska vojska: pravna podlaga, recimo referendum, demokratične volitve itd. Je zapleteno, ne?!

          • sprehajalec

            Brišeš prah iz nje? Ali si jo dejansko preštudiral.

            Partizanski dezerter je oseba, ki je ubežala iz oddelkov NOVJ. Pravna podlaga za formiranje teh enot je Sklep partije o oboroženi vstaji sredi julija 1941.

          • Anthon

            Totalitarno “pravo” me ne zanima. Tudi Janez Sveti, komentator, piše razne odloke. Lahko jih upoštevaš. Partija, alias združba terorističnih zločincev, “šolanih” v Rusiji in Španiji, mnogi so bili agenti Kominterne, ni imela nikakršne naravno pravne podlage za kakrkoli. Zakoni v S. Koreji, kjer ni vojne, so verodostojnejši od slovenskih medvojnih revolucionarnih “predpisov”.

    • Janez

      Tole !
      “Zarukanost itd.” !
      Najbrž – pišeš o sebi in svojih !

      Ex KP, ZK in sedanjih slo SD, SMC, DESUS, ZL pokomunistih !!
      Ali ? Ti tudi vidiš ” luč na koncu tunela” !
      Tako ” luč na koncu tunela” vidijo – resno – umirajoči ! Ali slo pokomunisti – umirate ?

      Moji sorodniki v Kanadi, v ZDA, v Argentini in Braziliji ! So tam – izobraženi priznani obrtniki,
      pdjetniki, kulturniki, šolniki !

      Leta 1945 so pred morilskim nasiljem NKVD ” dr. I. Mačka, M. Ribičiča itd.
      Doktorji VKP b , KPS, KPJ morilskih znanosti !!
      nesodnega morjenja množic in KP likvidacij – to so bili !

      Kdo te plača? Za tvoje ničvredno pisanje tu ?
      Tvoja leta, šole ( FDV ipd. ne štejejo med šole z mednarodno težo )!
      Lažeš oz. Zavajaš !
      Bela garda – ni pravo ime ! Pravi slovenski domoljubi ! To so bili !
      Dobri slovenski fantje -slava jim ! Balantiču in ostalim ! L.r. JANEZ KOMENDA

      Ti ne boš nikoli napisal kaj tako dobrga kot Balantič. Le taka skrpucala, tvoje pamflete.

      • avtohtoni neandartalec

        Kdor je verjel Hitlerju, zagotovo ni bil normalen, če pa ni nič res od tistih neumnosti, vendar ne bi rekel, da je šlo samo za ideologijo.

        Hitler se je boril za premoženje in privilegije izrojene buržuazijeki jo je bilo seveda strah pred vsemi, ki so jih oropali in namerno uničevali, zato so rabili močne tolpe vaških zarukancev, ki so jih branili za skorjico kruha.

        Še bolj zanimiv je sindrom potlačene klavernosti, nesrečen človek ni klavrn, poglejte si danes obraze delavcev in kmetov, ki živijo od subvencij gospodarstvu in kmetijstvu, to je tista prava zarukanost.

    • soc

      Le to ne razumem, zakaj si šel z istim dvoumnim in provokativnim tekstom na dve temi, maček na praznični dan?

    • Karmen

      Moj stric ni bil ne belogardist, ne domobranec, temveč zaveden mlad fant, ki je šel v partizane v boj proti okupatorju. Ubili so ga partizani, ker je bil veren in je ugovarjal političnemu komisarju.

  • dob

    10+
    za članek

  • Anton

    treba je razumet, poznat zgodovino, da te razni lažnivi preroki ne speljejo na kriva pota.

    • Caetano

      Soforumaš Anton tako je! Poglejmo recimo, kako so včasih, ko je bilo sploh ogromno zamolčanega in pravzaprav še danes zavajajo mladino in otroke po šolah. Učijo npr., kot, da je nekomunistična stran iz oportunizma odlašala z odporom pa vendar so sprva ob okupaciji komunisti kolaborirali z okupatorji in jim izdajali pripadnike nekomunističnih odporniških gibanj. So pa bili za bolj premišljen odpor to pa drži, komunistom pa krvi ni bilo škoda za zmago revolucije po zgledu Stalina, potem, ko je Nemčija napadla SZ, s katero si je do tedaj dobesedno delila evropske države.

      Potem je povsem zamolčano še danes, da so komunisti tudi kasneje sodelovali z okupatorji, ko je šlo za interes njihove revolucije. Ne samo v Bosni z Nemci na začetku leta 1943, ampak tudi v Sloveniji. Posebej dobre veze so imeli z ital. komunisti, ki so bili vrinjeni v italijansko vojsko celo v določena poveljstva. Tako npr. so komunisti na začetku leta 1942 poskrbeli, da so Italijani internirali bivše jug. oficirje. Kidrič piše januarja, da oficirje, ki so se povezali med sabo v društvo držijo v šahu z grožnjo, da bodo javno objavili sporazum, ki so ga sklenili z OF, še pred odločitvijo KP, da pod smrtno kaznijo prepove vsako alternativno odpor. gibanje. No, izdajo so nato izvedli nekoliko drugače. Po uradni pošti so jim poslali pozive za vstop v partizane, kar so seveda Italijani pograbili ( tudi gestapo jim je po drugi strani svetoval internacijo oficirjev ) in jih na stotine internirali.

  • Nata

    Se pridružujem dobu ! + + + + + + + + + +

  • Rožle
    • avtohtoni neandartalec

      Zakaj ima domobranski grb polmesec, pobarvan v ustaško rdeče belo šahovnico?

  • Anthon

    Nova24TV, menim, da je pod nivojem za vse nas, da spodnji komentator Safti razstresa citate raznih Sajetov, Grmičev in podobno kar tako brez repa in glave in da se ga lahko brez škode za kar koli pobriše. Nima smisla razlagati, kako verodostojne “zgodovinske” knjige je pisal F. Saje, glede škofa Grmiča pa je bilo tudi že ogromno napisano. Naj se totalitarni verniki razpišejo pod pisarijami borcev, morda po rtvju ali kje drugje, tule pa res ni treba. Hvala, če boste o tem razmislili in odločili.

    • soc

      Ne takoj na prvo žogo, preberi še enkrat, dvakrat. Pa poglej prejšnje poste. Žlahten reductio ad absurdum.

      • Anthon

        OK, grem še enkrat pogledat. Sajetove umotvore poznam, Cirilmetodovec in lesenoželezni socialistični škof je tudi dobro znan. Glede na tu neznanega komentatorja se mi je zdelo bolano citirati te obrobneže s čudaškimi spisi.

        • soc

          Nekateri smo pač dojeli to provokacijo kot satiro, glede na to da dotični doslej ni ravno izkazoval ljubezni rdeči zgodovini. Poglej v tem smislu. Sem svoje napisal drugod, ob istem pamfletu, ki ga je hkrati nalepil na drugo temo.

  • dob

    V nekem levem serijskem filmu o ameriških odvetniških pisarnah, kakršnih zdaj mrgoli na TV cel kup, sem ujel tale dialog med odvetnico in klientko.

    Da bo slika jasna naj povem, da sta pravdo izgubili. Odvetnica je rekla: Pravo je povedalo svoje!
    Žrtev je nemočno gledala predse in svojo odvetnico vprašala: Kje je pa PRAVICA?

    Odvetnica pa njej: Pravo in pravica imata skupnega približno toliko, kot peder in lezbijka; na prvi pogled gre to dvoje skupaj, toda ko dobro premisliš – kaj naj peder z lezbijko?!

    Na več načinov sem doživel izkušnjo, kako se naš sodni sistem skupaj z zakonodajo, posmehuje žrtvi. Na premeten, ciničen način, skupaj z odvetniki, ki tebe branijo (?!), plačuješ jih, da bi te branili in iskali pravico zate.

    Ti te oberejo do kosti, medtem ko se ti lopov posmehuje, ker mu to zakonodaja dopušča. Ma kaj dopušča – naravnost vzpodbuja ga k temu!!! Ne veš kdo te je bolj nategnil, nasprotnik, ki ti je krivico naredil, država, ki skrbi za pravičnost postopkov ali tvoj zagovornik!
    To je cinizem. Cinikov ne maram, ker praviloma sledijo poti, ki vodi proč od pravičnosti.

    Sem že enkrat povedal, pa bom še enkrat: ko spraviš vampirja z oblasti, se vampir proti tebi postavi takole: Ja, zdaj sta demokracija in pravica za vse, potem mora biti demokracija in pravica tudi za nas vampirje, sicer ni ta prava demokracija….

    Na to finto potem padejo vsi!
    V resnici pa so krivice – krivice in pravica je – pravica! To dvoje je različno.
    Tisti, ki ne vidi razlike v tem, je cinik. Samo toliko, da bo jasno, kaj sem mislil s cinikom in cinizmom.

    Žrtev je žrtev in zločinec je zločinec. Nista enaka! Kdor namerno briše razliko med enim in drugim je sam zločinec in beden cinik.

    In njegovi nameni niso dobri, čeprav sam trdi, da ima samo dobre namene z nami!

    • tarantela

      Včasih ljudje kot ovce sledijo cinikom, pa se tega niti ne zavedajo, da jih za sabo vleče velik cinik!.

    • avtohtoni neandartalec

      Odličen komentar!

  • Veritas

    Odgovor je v svojem bistvu enostaven: KDO??? slovenski in srbski komunisti. ZAKAJ??? zaradi oblasti in iz nje izhajajočih privilegijev.

    • avtohtoni neandartalec

      Največji zločinci so bili Hrvati, ker tam je bilo komunistov izredno malo, Srbi so se držali svoje centralne politike, v Srbiji nimajo nobenih problemov s komunističnim nasiljem, s spravo pa že mogoče, ker so se nekatere Srbske pokrajine pridružile nacistom, vendar tam danes nihče ne joka, da so se jim maščevali po krivici.

      • Anthon

        Spet nova neumnost in nepoznavanje zgodovine. Jaz osebno bi te izgnal s tega portala in v debato raje spuščal ljudi, ki imajo različna stališča, a upoštevajo vsaj minimalne zgodovinske standarde. S takimi se splača debatirati, s tabo je brezpredmetno, saj se tvoje zaciklane tipkarije ves čas ponavljajo tja v tri krasne.

      • Veritas

        Eh neandertalska pamet zopet producira bistroumne neumnosti, tokrat še srbofilske povrhu.

        Največji zločinci so tam, kjer ni bilo zločincev komunistov. Res briljantna logika. Torej so bile najbolj zločinske skandinavske države, kjer komunjarskih zločincev sploh ni bilo. Torej recimo najboljkrvoločna je bila Švedska. Pa še nevtralna je bila. Sram jo bodi!!!

        Seveda v srbiji nimajo problemov z komunjarskim zločinom, ker so pod krinko komunizma srbijanci zločine delali nad drugimi in pod isto krinko uresničili svoje velikosrbske ideje.

        Oni nimajo kaj jokati saj so agresor, zločinec prvega reda.

        Pametnemu dovolj.

  • MižekFiga

    Domobranci smo domoljubni Slovenci, “ki še vedno branimo domovino Slovenijo” pred komunisti in njihovo revolucijo. Začelo se je tako, da so prvi komunisti kradli kure in krave, danes pa ti isti (nasledniki) praznijo banke.

    Zaenkrat se vidi, da nas neprestano kradejo (in nam lažejo) že 75 let (1940-2016). Najhuje je, da imamo ostanke njihove civilizacije in na tisoče pobitih, umorjenih brez mrliških listov in brez sodnih odločb.

    Nič jih ne gane bolj kot (denarja prazne) nesolventne banke.

    Prvo nasprotovanje se je zgodil 1943 na polnem Kongresnem trgu in ljudskem nasprotovanju komunističnem terorju med 2 SV. Danes spominjajo samo (1944) Plečnikov stadion in proti komunistično prisego.

    • avtohtoni neandartalec

      Zelo zanim,ivo, ampak preprosto ne zdrži epistomološke presoje, če jih ne bi najprej popisali, jih ne bi mogli izločiti, povojni umori so bili zagotovo sistemski zločin, ki ga je izvajala vlada.

  • marker

    Res ni razumljiva izjava levice da se moramo ukvarjati s prihodnostjo in ne s preteklosti, ko pa se čez celo leto vrstijo proslave dogodkov iz NOB. Dvojna merila?

    • avtohtoni neandartalec

      A religija pa lahko že tisočletja širi svoje neumnosti?

  • Baki

    Mižek, kaj jamraš, sami ste si krivi, zakaj ste pa prisegli zvestobo Adiju.

    • resnicaboli

      še zmeraj si zaslepljen čeprav poznaš dejstva da so tvoji tovariši povzročili mnogo več gorja in pobili na milijone več ljudi kot tisti ki ga omenjaš. Hanzi TV imaš v možganih pač si pohabljen.

      • sprehajalec

        Baki ima penzijo iz tega naslova, podedovano. Zato to ropota.

      • avtohtoni neandartalec

        To bi bilo res edino v primeru, če države pred komunizmom ne bi pobijale in zatirale narodov.
        Najbolj pomembno dejstvo, ki ga večina ignorira je, da je živelo pred socialistično revolucijo na svetu neprimerno manj ljudi, ko jih je začela država gojiti kot živino, so se začeli tudi masovni poboji oziroma ekstremne, nedopustne in nevzdržne oblike kazenskih sankcij.
        Logika je preprosta, več je ljudi, večji kaos nastane, več ljudi se ne more prilagoditi, zato rabi režim še več ljudi, da jih lahko izloča in zatira, tako so nastale prve moderne policijske države, vse so totalitarne, niti ena ni dolgo zdržala, ker so prej ali kasneje kriminalizirali dovolj ljudi, da je bilo več zločincev zunaj zaporov kot v ječah.

    • MižekFiga

      Za mojo ukradeno kuro ??? FUJ tatovom. Za ukradeno državo, pa … ???, bomo še doživeli !!!

    • dob

      Adolfu, Stalinu in Mussoliniju so prisegli tisti, ki so preprečili podpis resolucije o izenačitvi treh diktatur v slovenskem parlamentu.
      Ti izdajalci naroda so zavrnili podpis resolucije, ki enači fašizem, komunizem in nacizem.
      S tem, ko sprejmeš eno diktaturo – sprejmeš vse dikature.

      Zdaj je pa videti, kako se obnašajo še do četrte diktature: Islama!
      Zanje je to, da mučiš človeku dušo in telo v imenu neke religije/ideologije in človeka ponižuješ, samo človekova pravica neke diktature!
      Kakor njihove, tako tudi drugih, njim sorodnih, diktatur.

      • avtohtoni neandartalec

        Diktatura… povej mi eno človeško skupnost, ki ne pozna fvsaj nekatere elemente državnega terorja in priviligirane elite, eno samo prosim, kdajkoli v zgodovini. Človeška civilizacija JE DIKTATURA, cela ideja je zasnovana okoli prilagajanju skupnosti.

        • dob

          Useglihar.

          Predstavljaj si, da je Kolumb rekel: A je kdo že kdaj videl Ameriko ali že bil tam?! Noben!
          In se je obrnil in šel domov.
          Tako ni Amerike. Rako še nihče ni ničesar našel, iznašel, si izmislil!

          Da komunizma in nacizma ne gre enačiti, najbrž res velja, ker je komunizem pobil 5 x več ljudi (in to svojih lastnih!) kot pa nacizem.
          Zate to morda ni zločin, zame pa je. Stalin je bil mojster, Hitler pa njegov vajenec, ki mojstru, pri katerem se je učil obrti, ni segel niti do kolen.

          Tvoje premetavanje pojmov (fašizem je to, nacizem je ono, komunizem pa neki druzga….), je semantika in ni zanimivo, ker je izražanje tvojega usegliharstva. Jaz imam to za zagovarjanje ene od opcije zločinstva, češ, ta je bolš od unga…. Še vedno se giblješ v miselnem okviru zagovarjanja umora kot reševanja problemov, mene pa to ne zanima.
          Poznam druge načine in umor ni eden od njih.

          Če hočeš nekam priti, moraš slediti notranjemu vodilu, ne pa se venomer spraševati, ali je kdaj sploh obstajala taka družba, ki bi bila dovolj humana, dovolj človeška in z dovolj srca, da bi se splačalo v njej živeti.

          Če ni, jo naredi.

          To, da živimo v civilizaciji, ki ljudem ne pusti živeti, se ti ne zdi sporno? Si se navadil, se prilagodil, nimaš nič proti, je dovolj dobro zate?

          • avtohtoni neandartalec

            Upoštevaj, da se je zaradi socialistične revolucije rodilo oziroma preživelo neprimerno več ljudi kot prej.
            Upoštevaj, da je šlo za velike razredne tektonske premike, družbeni red se je spremenil, za vedno, z njim so padli tudi etični temelji, če smo vsi ljudje enaki, nikomur z rojstvom ne pripadajo nobene posebne pravice in kapital. Revolucija je eliminirala ogromno psihopatov, ne zagovarjam državnih umorov, ampak kakšna je bila pa alternativa, če bi ljudi zatirala in skurila na garmadah inkvizicija. Kaj je pa drugo Hitler izumil kot industrijsko grmado?
            Je pa res, da umor ni neka rešitev, mogoče je osebna stvar, ne more biti pa sistemska, danes fašisti skrbijo predvsem, da evgenično izločene žrtve čim bolj in dlje trpijo. Je to bolje?

            Vsegliharstvo pomeni, da ne znaš ločiti med tistim kar je bilo prej in kaj pozneje, pa tudi seštevanje in odštevanje takim ne gre preveč od rok.

          • dob

            Ni nam na voljo cel planet, kot ti praviš!

            Ta planet je naš dom, po svoji (njegovi!) volji.
            Če je kdaj obstajal pojem doma in njegova manifestacija, potem je ta Planet, to!
            Če me že vlečeš za jezik, potem da, je obstajalo obdobje, ki je bilo blizu temu, kar ta planet hoče. To je obdobje Velikega Pana in tistega obdobja se Planet spominja. Tedaj na tukaj vladala čarovnija. Tja gremo, pa če je to komu všeč ali pa ne. O tem ne odločava ne ti ne jaz, ne Bog ne kdo drug. O tem odloča Planet.

            Jaz pa… se mu priklonim. V tem kar hoče.
            Tako zelo mu zaupam, da se mu povsem prepustim, da z mano naredi, kar hoče. To pomeni, da je moje zaupanje v ta Planet tolikšno, da je primerljivo samo z neskončnim Srcem, ki skrbi za Življenje v Vesolju, da ne izgine.
            No, tukaj je našlo svoj dom. zakaj bi jaz hotel dom nekje drugje? Nikjer drugje nisem našel takšne pripravljenosti, občutka pripadanja in zaupanja, v to, kar ta Planet želi.
            Kako vem? Ker nimam nobenega dvoma v tisto, kar ta Planet čuti za človeka in njegova bitja. Nobene.

            Takšne pripadnosti, neskončne volje, nežnosti, pripravljenosti in potrebe in predvsem želje biti nekomu Dom – tega ni nikjer drugje v Vesolju v takšni obliki.

            Zato mi je prav malo mar proslavljanje različnih zločinov, občudovanje zločincev in njihovih namer, pa kateri da je boljši, učinkovitejši, pametnejši, sposobnejši….
            Nobeden od njih in njihovih sistemov ni Dom!
            Nobeden do diktatorjev ni ustvaril ničesar, kar bi bilo podobnega temu, kar ta Planet hoče in želi za nas.

            Moja naloga je zelo preprosta! Moja molitev je obrnjena k temu Planetu. Povem mu: Zaupam ti, ti si moj Dom, nikjer drugje ne bi bil raje kot tukaj s tabo, za vedno. Tudi če sem te kdaj zapustil, to ni bilo po moji izbiri in moji volji. Vedno sem se vrnil in vedno se bom. Dokler enkrat ne bom ostal s tabo – za vedno!

            Ne zanimajo me ne fizikalna pravila ne kemija ne matematika ne znanost…
            Še matematika velja samo tako dolgo, dokler služi Ljubezni, potem pa nastopijo druga pravila. Druga fizika, druga kemija. Druga čarovnija.
            avtohtoni, a ti veš kaj pomeni popolnoma zaupati nekomu, ki je zunaj tebe? Brez Dvoma?
            No, takšno je moje zaupanje v ta Planet. In to mu vsako jutro, ko vstanem, tudi povem. Samo to molitev poznam.

    • Rožle

      Tapravi Slovenci so prisegli demokratični Evropi….

      • avtohtoni neandartalec

        Prva stvar, ki so jo naredili Hitlerjevi nacisti je bila, da so nacionalizirali osebno premoženje in ukinili demokracijo oziroma omejili človekove pravice ter svobodno voljo.

    • Ruggedplant

      Si sploh kdaj prebral izsiljeno domobransko prisego, ali si nepismen ali pa ne razumeš slovensko? Druge variante glede na tvojo interpretacijo preprosto ni.

      • Anthon

        V partizanskih pravljicah, ki so v bistvu perfidne laži in manipulacija, nastopajo dobri in slabi fantje. Če v to verjameš (in Baki verjame), znoriš, če nenehno ne zmerjaš slabih fantov, ki nastopajo v teh pravljicah. To je psihološki problem, nezrelost, nereflektiranost. Vojaške prisege pa niso nič posebnega. Za vojake po vojni, ki so bili uradno mobilizirani, po vojni ne predstavlja nikakršne oteževalne okoliščine. Vojna je pač fakt človeštva, žalosten, a realen fakt, in vojno “sme” bojevati država. Sme je v narekovajih iz moralnih razlogov, saj je vojna dejansko nekakšen nadkriminal, ki ji ni možno parirati z nekakšnimi lokalnimi milicami, če je neka država premagana in okupirana. Tudi t.i. pravica do upora je ena od floskul iz partizanskega pravljičarstva. Sam bi nekoliko po svoje to opisal, da bi se smelo govoriti samo o pravici do varnega upora. Tudi reševalno vozilo, ki drvi na pomoč poškodovanim, mora v določeni meri upoštevati cestnoprometne predpise, sicer lahko napravi še večjo katastrofo, kot že obstaja. Partizanščina je zavestno in z zlorabo narodnih čustev počela ravno to. Več krvi, lažja pot do oblasti, manj nasprotnikov. In boj za oblast med vojno in okupacijo je kriminal neslutene ostudnosti.

        • Ruggedplant

          Odlična primera, tale z reševalnim vozilom – ko sam skušam neukim razložiti pomen Haaške vojne konvencije iz leta 1907 (po katerem ima okupator DOLŽNOST zagotoviti delovanje vseh javnih funkcij družbe na čelu z zagotavljanjem varnosti domačega prebivalstva – le to pa ima vso pravico pri tem sodelovati) in njeno pravno podlago za ustanovitev Vaških stražarjev in kasneje Domobrancev, me večina le zabodeno gleda. Ta metafora mi bo prihranila kar nekaj časa in živcev.

          • Anthon

            :-) Hvala, da se trudiš s tistim na videz nelogičnim (pravzaprav na videz nemoralnim) delom, ki ga slovensko šolstvo in mediji še danes ne znajo pravilno razložiti. Res se odrasli ljudje z univerzitetno izobrazbo znajo posmehovati, če človek reče, da je imel okupator določeno dolžnost. Tu gre za strašno poškodovanost vedenja in razumevanja sveta in življenja.

          • avtohtoni neandartalec

            Dolžnost do ljudi, ne do manjvrednih sort človečnjakov.
            Dejstvo pa je, da obstaja ena sama človeška vrsta, sploh ni takih razlik med ljudmi.

          • Anthon

            Rasisti kršite Ustavo. Bolje, da nehaš!

          • avtohtoni neandartalec

            V primeru nacizma, to preprosto ne drži, ker se ljudi ni ločilo zaradi osebnih kvalitet in razmišljanja temveč glede na poreklo staršev.
            Verjetno te zabodeno gledajo zato, ker očitno ne razumeš, da so fašisti ločili okupirane narode na tri razrede državljanov, od katerih je bil zadnji obsojen na suženjstvo in smrt, zgolj zato, ker so se rodili v evgenično izločenih družinah, to ni nekaj o čemer bi se dalo pogovarjat. Če so te nacisti obsodili na trpljenje in smrt, je bila smrt v boju vseeno boljša izbira.

          • Ruggedplant

            Lepo prosim, da nam prihraniš s tem 70 let starim agitpropom, ker enostavno NE drži – ne v Sloveniji, ne drugje. Najprej se odloči ali govoriš o fašistih in nacistih, ker vidim, da pojma nenehno mešaš- celo v današnje čase, kjer ni ne enih ne drugih v nobeni državi tega planeta (razen če ciljaš na nekaj nekaj skinheadovskih pubertetnikov, ša pe teh nisem v Sloveniji videl že vsaj 10 let). Torej iztrebljenje ostalih ras (z izjemo Judov, delno tudi romov) ni bilo na programu prav v nobeni izmed držav napadenih s strani Nemčije ali Italije – cilj je bil ponemčenje, ne pa genocid, le ta je namreč v ekskluzivni domeni komunistov, ki so od Moskve pa do Soluna dobesedno radirali na milijone “nasprotnikov revolucije” in to lastnega naroda (!).Ne Nemci, ne Italijani niso na naših tleh izvajali nikakršnih neizzvanih čistk, čeprav bi to lahko naredili zelo enostavno glede na to, da Partizani prebivalstva niso ščitili in so se celo borili proti četnikom in Tigrovcem, ki so dejansko predstavljali nevarnost okupatorjema. Z redkimi izjemami, je partija (partizanska vojska) odgovorna za veliko večino pomorjenih civilistov v Sloveniji, bodisi neposredno (revolucija), bodisi posredno s skrivaškimi napadi na konvoje Nemcev in italijanov, kiso povračilne ukrepe izvedli nad civilisti, saj so jo partizani navadno že zdavanj ucvrli stran. Tudi nevednostni izgovor ne bo pomagal, saj so imeli Nemci javno izobešena pravila glede streljanja talcev – vi enega našega, mi 10 vaših, vi našega častnika, mi 50 vaših, itd. Pravila so bila jasno postavljena, partizani pa so jih zavestno in namerno kršili, prebivalstvo pa trpelo.

        • avtohtoni neandartalec

          Kdor je verjel v nacizem in njihovo bolano mistiko, je bil duševni bolnik, ne obstajajo realni temelji izrojene ideologije, skoraj nič ni bilo resnično, pa so vseeno sledili psihopatom in verjeli s še večjo vnemo.

          • Anthon

            Bejž no.

          • FRANC3

            Tu nihče ne govori, da je bil nacizem pozitiven. Bil je zločinski že v svojih koreninah.
            Enako je bolan in zločinski tudi komunizem. Poudarja človekovo osebnost in svobodo dokler rine na oblast, ko pa oblast doseže, pa postane tiran človeka in človekove svobode.
            Laž je neumrljiva duša komunizma. Zapomni si to že enkrat in ne zagovarjaj komunizma.

          • Scenic

            “Poudarja človekovo osebnost in svobodo dokler rine na oblast, ko pa oblast doseže, pa postane tiran človeka in človekove svobode.”
            Ali ni to zmeraj in povsod….

          • Anthon

            V JNA (sicer dvomim, da si bi za tja “sposoban”) smo hodili glede na afiniteto do komunizma, itak, nevednež. Preprosto smo se odločali: bom šel, ne bom šel, pa je bilo. Pa ni bilo vojne in bi bilo lažje. Mi boš ti nakladal o veri v nacizem in podobne kretenizme med okupacijo! V nacizem so verjeli: Stane Dolanc, Stane Brovet in drugi dokumentirani tedanji smrkavci, ki so se navdušeno včlanjevali v Hitlerjugend. Kdor je živel na vasi, je bil vsem poznan in ni bilo teorije, da je nekam izginil. Na Dolenjskem so se klatile horde fičfiričev iz Ljubljane in kakšen Grosupeljčan, ki jih okupator sploh ni poznal. Zavajale so nad okupatorjem jezne in nekoliko naivne kmečke fante, da so jim pomagali tihotapiti razne stvari (hrano, cigarete in druge fine stvari) v hosto mimo Italijanov. To se je dogajalo v glavnem leta 1941. Ko so ti mladeniči, ki so smeli včasih tudi malo streljati, spoznali, za kakšne kriminalce dejansko gre, so s tem nehali. Partizanski teroristi pa so prenekaterega od njih potem naznanili Italijanom. Širše grosupeljsko okolje na primer je na začetku imelo veliko odborov po vaseh, ki so zbirali tudi denar in drugo za te barabe. Leta 1942 je to skoraj popolnoma usahnilo, ker so partizanski teroristi pobili na desetine političnih nasprotnikov, županov, znanih podjetnikov, duhovnikov in drugih uglednih ljudi.

  • resnicaboli

    Po drugi svetovni vojni so komunisti zapirali izganjali in morili predvsem zaradi dveh stvari prvič da se polastijo premoženja in drugič so se bali za oblast in ti so jim bili nevarni.

  • Olga

    Ponavljati moramo resnico, obelodanjati žrtve, saj zločini, ki so jih izvedli krvniki, ne zastarajo! Pritiskati na evropski parlament za obeležje komunističnih pobojev, povedati, da slovenski parlament ni sprejel resolucije o obsodbi totalitarizmov! Vsi so bili sankcionirani od nacizma do fašizma, domobrance so rdeči sami pobili, sedaj so sami na vrsti za lustracijo in obsodbo zlocinov, ki so jih zagrešili pod rdečo zvezdo! Seveda bi radi vse pozabili in nas vsi učijo, da delimo, da naj ne brskamo po kosteh, naj živimo v prihodnosti… Nujno je treba govoriti, naj se izve za vse trpljenje, ki so ga utrpele žrtve in njihovi svojci! Vsak umorjeni naj dobi ime in priimek in grob! Kakšna pedagoga pa sta bila Novakova in Peterle, da nimata nobene empatije do pomorjenih in njihovih svojcev? Pa majhnih otrok s Petrička? Ali se zavedata, da je Kučan ob osamosvojitvi s svojimi rabotami kriv tudi za slovenske domoljube, ki so izgubili življenje ob agresiji JLA na našo domovino!

    • MižekFiga

      GLASNOST !!!

    • avtohtoni neandartalec

      Saj res, zakaj je bilo tako malo žrtvev osamosvojitve, zgleda se niso hoteli vsi metati pod gosenice tankov, ni bilo tiste prave volje, ki so jo pokazali pokojni.

      Teorija o Rdeči zvezdi je zelo sporna, med vojno je ljudi povezovala v boju proti fašistom, po vojni je oblast prevzel Srp in Kladivo, delavčki in kmetavzarji so klali ljudi, pravi partizani so se obračunali že med vojno oziroma so sodno preganjali fašiste po njej in to počnejo vse do danes. Ne pozabimo namreč, da je bilo po vojni tudi veliko sodnih pobojev oziroma izrečenih kazni, ki načelno niso sporne, ker je šlo za točno določene posameznike in dejanja, ki jih ni mogoče oprostiti.

      • FRANC3

        Povej mi, kateri simbol razen rdeče zvezde je bil v času NOB dovoljen?
        Noben, ker je KPS z Dolomitsko izjavo že v naprej stigmatizirala vse, ki bi se mimo KPS borila proti okupatorju. Lep dokaz so poboji Tigrovcev od Zelena na Travni gori naprej. Zakaj pa naša levica imenuje Bazoviške žrtve in ne Tigrovce?
        Ko ocenjuješ zgodovino, začni na začetku in določi kaj je vzrok in kaj je posledica. Če to dvoje zamenjaš, dobiš zgodbo o silni epopeji NOB.

      • radames

        U, mater, kako ti flancaš!
        Si ogaben provokator. Brati to, kar napišeš, je smrtni greh. Ponavadi tvojih bolnih umotvorov sploh ne berem.

        • Franc Šink

          Jaz jih berem ampak samo če so kratki. drugače me začne boleti glava.

  • althar

    Odličen komentar.

    Še moje razmišljanje na to temo, pa tudi malo širše, ko že praznujemo 25 let države.

    Rdeča mafija (ali udbomafija ali kontinuiteta ali nomenklatura, kakor vam je ljubše), ki se na vsak način in z vsemi sredstvi oklepa absolutne oblasti v podalpski Tortugi, kot jo je posrečeno poimenoval Pezdir, ima težavo. Težavo, ki pa žal počasi postaja naš grob.

    Če rdeča mafija želi pleniti Slovenijo, mora biti na oblasti. Če pa se rdeča mafija želi obdržati na oblasti v pogojih demokrature (ljubkovalno ime za slovensko verzijo demokracije), vendarle ne more kar preprosto ponarediti milijon glasovnic na volitvah, ampak mora na nek način vzdrževati dovolj velik kontingent voljnih ovac, ki vsake par let oddajo svoj glas zanjo. Da bi vzdrževala svoj ovčji kontingent, mora neprestano izvajati propagando po funkcijski enačbi KPJ/KPS=OK–>NOB=OK–>Jugoslavija=OK–>Socializem=OK===>rdeča mafija=OK.
    Ker ne ve, ali se kateremu od elementov na levi strani enačbe lahko odpove, ne da bi se osul celotni potemkinov konstrukt podobe rdeče mafije, vztrajno in za vsako ceno podpira vse. Prepričan sem, da bi se rdeča mafija (ki je komunizem že zdavnaj odvrgla na smetišče) kateremu od elementov na levi strani enačbe z veseljem odrekla, če se ne bi bala, da se njena matrica s tem popolnoma podre.

    Zaradi njenega krčevitega upiranja kakršnihkoli spremembam, ki se nanašajo na elemnte na levi strani enačbe, Slovenija počasi drsi v propad. Medvojni komunistični poboji? Ne smemo omeniti, ker pade podoba KPS. Povojni genocid? Ne smemo obtožiti, ker pade podoba NOB. Broz, krvavi zločinec? Ne smemo trditi, ker pade podoba NOB. Srbska mafija v Ljubljani? Ne smemo opaziti, ker pade podoba Jugoslavije. Propadajoče javno zdravstvo? Ne smemo spremeniti, ker pade podoba socializma. In tako naprej, po spisku.

    To je moje razmišljanje o tem, zakaj se v Sloveniji od leta 1991 ni spremenilo praktično nič in zakaj ta država propada, kot je propadala prejšnja, ki ji je vladala rdeča mafija. Oz. novi razred, kot jo je krstil njen nekdanji pripadnik Djilas.

    • Anthon

      V glavnem se strinjam z vsemi tvojimi mislimi. Mislim pa, da bi moral tu dodati še t.i. udbovsko povezavo, ki “združuje” kakih 30 odstotkov volilnega telesa na osnovi nemajhne lastnine/bogastva, kapitala ipd., katerega izvor ti volilci, sedaj že mlade generacije, “intimno” dobro poznajo. Zato ni teorije, da bi volili koga drugega kot “dovoljene kandidate”. To je človeško razumljivo, gre pa za svojstvene moralne lažnivce, katerih obnašanje/psihologija se potem videva tudi v drugih okoljih. Težko je namreč živeti nereflektirano in samemu sebi lagati vse življenje. Ker je slovenska sociološka stroka namerno defektna, ta fenomen komaj zaznava.

      • MižekFiga

        Štima, kako se pa ukine FDV, da ne dobi denarja je najhitreje.

        • avtohtoni neandartalec

          Če FDV ne bi obstajal, bi ga morali ustanoviti, rešitev je demontaža organizacije, razbiti bi jih morali na ločene dele in presekati povezave, potem bi tudi lažje ločili tožilstvo od policije in vojsko oziroma politiko od pravosodja.

      • avtohtoni neandartalec

        Dejstvo, Slovenci smo izrojeni, ljudem se čedalje bolj meša, ideologijo je preprosto obračati na glavo, posledica so razni izbruhi nasilja ter panika.

        • Anthon

          Si v udbovskem stanovanju?!

          • radames

            Je. V takoimenovani konspirativki. Za časa Juge je imela Udba po Ljubljani cel kup praznih stanovanj, kamor so nameščali svoje ljudi, za “določeno delo”. Ali pa za določen čas svojo žlahto.

          • Franc Šink

            In kako je pa udba prišla do teh stanovanj ?

          • radames

            In kako je Udba prišla do milijonov in milijonov? S sumljivi posli. Tihotapljenje orožja, mamil, cigaret, alkohola itd. Mafija!! In ti sprašuješ, kar sprašuješ. Provokator. Ali pa naivec.

          • Franc Šink

            Radames .Nisem nič od zgoraj naštetega ampak tebe je izgleda zelo lahko izprovocirati !

          • Nova24TV Mod 2

            Med drugim so bloke zanje gradili arestanti, npr. na Glavarjevi ulici v Ljubljani.

    • avtohtoni neandartalec

      Če bi klasična partija kot taka obstajala, Jugoslavija ne bi nikoli razpadla, to so danes fašisti, ne pa navadna kmečka mafija.

  • Janez

    Ja, ja !

    Dajmo – ne komplicirajmo – saj v grobem- okvirno – je vse jasno.!
    Po 1. vojni

    1. starega cesarja Franca Jožeffa – ni bilo več ! Umrl je pač !
    2. Srbskega Karadžordžeta – so Hrvatje ubili v Franciji !

    3. Slovenski šolsko in delovno netalentirani povprečneži – so pa v VKP b Stalinu !!
    zagledali, ” videli ” !?
    Nič manj – kot novega “cesarja” – v l a d a r j a ! VKP b Stalina !

    Celo “brke” – je imel !! kot cesar Franc Jožef !!

    Torej !!

    Teh nad 600 nesodnih KPS, KPJ morišč – po vsej Sloveniji !! To so njihova VKP b, KPS, KPJ morišča !

    Večkrat sem že napisal !!

    1. MED 9.5. in 12.5. 1945 !

    2. JE KPJ J. BROZ POKLICAL K SEBI V BELI DVOR v BGD !

    3. KPJ OZNA TROJKO POD VODSTVOM PPOLK. OZNE JEFTA ŠAŠIĆA – ZA A. RANKOVIĆEM DRUGEGA V OZNI !!

    4. KPJ J. BROZ JE – OZNA JEFTI ŠAŠIĆU – DAL ? KRATEK UKAZ : ” P. O. B. I. J T E VSE !!
    In, da naj takoj odidejo v Slovenijo in na Hrvško !
    Na internetu najdete te verodostojne podatke pod:
    Petar, Pero Simić, pod intervjuji in teksti tega raziskovalca J. BROZA IN KPJ STALINIZMA IN KOMUNIZMA !!
    Petar Simić hrani tudi predsmrtno pričevanje ppolk oz. generala Jefte Šašića – o tem – ukazu KPJ J. BROZA !

    5. Tako je tudi bilo : ppolk OZNE J. Šašić se je v Sloveniji povezal z vodstvom KPS I. MAČKOM&COMP. !

    6. Poveljujoči slo KPS OZNE IN VRH KPS R. SLOVENIJE – SO ZA ZAČETEK KP NESODNEGA MORJENJA !!

    pripravili. – vse potrebno !!

    7. Praktično vse enote ex KPS stalinskih oborožencev t.i “partizanov” – so preformirali v K N O J !!
    7.1 “sodelovalo je” prostovoljno ali pa je bilo v to strahotno nesodno morilsko početje z ukazi prisiljeni !
    7.1.1 do 10.000 slovenskih ljudi : vsi ex KPS stalinski t.i. partizani – po 15.5.1945 KNOJEVCI !!
    In ostali !

    In nesodno KP komunistično – politično m o r j e n j e tisočev neoboroženih ujetnikov, civilov, žensk, otrok !

    Se je začelo : trajalo je – maj, junij , julij in avgust ( do amnestije) 1945 !!

    Najbolj strrahoten čas v zgodovini slovenskega neroda !?

    Torej !
    Gospoda oz. ex tov. slo SD, ZL, SMC, DESUS p o k o m. u n i s t i. !?

    Teh !
    Strahotnih in sramotnih – nad 600 KPS, KPJ političnih nesodnih morišč !!
    To so !
    Morišča vaših KPS, KPJ predhodnikov – katerih – nasledniki – ste !!

    Tudi “vaša” morišča – so to !! Teh nad 600 morišč po vsej – naši lepi Sloveniji !!
    Tudi !
    “Vaša” – so ta – KPS, KPJ nesodna morišča. So del – ” vaše zgodovine” !! L.r. zapis JANEZ KOMENDA

    P.s. Uredite jih že končno ! Zaradi teh strahotnih KPS, KPJ pomorov ste – celo – vi !! – zaenkrat še !!
    Žal !
    na – vaši – malo pozitivni – SD, SMC, DESUS pokomunistični oblasti !!
    Upam, upajmo, da boste !
    Z ureditvijo teh nad 600 KPJ nesodnih. morišč – uredili ? Tudi sebe !
    To pomeni : ” se samo-odstranili” iz živega političnega dogajanja !
    In ?
    Se korektno umestili – v Muzej slo noveše zgodovine !
    Tako – korektno.
    Da bodo ašim zanamcem – jasno razvidna – tudi vaša – za nas Slovence in Slovenijo !!
    Vaša slaba – SD, SMC, DESUS, ZL slaba, škodljiva – pokomunistična dejanja !

    • MižekFiga

      Na kratko! Sprenevedavcev kot muh na mrhovini in parlamentarne plačče imajo. FUJ, FEJ in FUJ.

    • avtohtoni neandartalec

      Na hrvaških portalih boš našel marsikaj, verodostojnih podatkov pa izredno malo, pa še tisto je kontaminirano z ideologijo.

      • FRANC3

        Zakaj bi bral hrvaške portale. Dovolj dokazov je v 600 grobiščih v Sloveniji. A rabiš še več dokazov?

      • radames

        Tako kontaminiranega z ideologijo kot si ti, že težko najdeš. In ti se te kontaminacije sploh ne zavedaš. Sploh ne razmišljaš civilizirano, ampak banditsko.

  • MižekFiga

    Kaj bi z njim? Še za naravno gnojilo ni dober!

  • Janez

    Aja ?

    Še tole !
    Dajmo – že končno – tudi !
    razčistiti !
    Kaj so bili ti t. I. ” VKP b, KPS ” p a r t i z a n ii ” !

    Jaz jim rečem ne : ” osvobodilna vojska” – pač pa : “VKPb, KPS stalinski oboroženci ”

    Kot je na TV javno rekel Stane Semič- Daki :” jaz sem bil – vojak PARTIJE” ! Ne – slovenskega naroda !

    1. Niso bili – nobena prava vojska – spoštujoča – konvencije .
    Ujetnike – so nesodno pobijali ! Npr. zajete na Turjaku in drugod !

    2. Niso – nikoli prisegli ? Celoti slovenskega naroda ! Ali kdo ve za kako tako pisego ?Le VKP b STALINU.

    3. Pač ; ” partizani” niso bili prava – normal – vojska !

    3. 1 Le -ena ” formacija KPS, VKP b ” političnih oborožencev ” – ”
    3. 1. 1 borcev-morilcev” sonarodnjakov !
    3. 1. 2 zaradi prevzema VKP b, KPPS politične oblasti – v Sloveniji ! To so bili – t.i. ” partizani” !
    3. 1. 3 civile nesodno morilska !
    Npr. V začetku decembra 1941 leta so VKP b stalin partizani t.i. Cankarjev bataljon znan iz Dražgoš
    V Poljanski dolini so pripadniki Cankarjevega bataljona!
    3.1.3. 1 nesodno umorili nad 10 civilistov, domačinov,Slovencev.
    Edini azlog ?
    Niso bili simpatizerji že tedaj znano zločinskega VKP b Stalina.
    Šele potem – so iz zasede napadli Nemce na Rovtu . In povzročili – serijo streljanj talcev !
    3.2 VKPb, KPS oborožena, KPS politično vodena in
    3.3 VKP b kolaborantska
    3.4 do sonarodnjakov morilska ! Itd.
    M
    Dajmo to že enkrat razčistiti !
    Nasledniki nesodno morilskih oborožencev in nesoddno morilske oblasti ?
    Si ne zaslužijo – pozitivnega mesta v zgodovini.
    In nimajo kaj početii na proslavah osamosvojitve 1991.
    Ali !
    Veste – zakajex KP, ZK, SD, SMC, DESUS, ZL? govorijo o – “spravi” ?
    Ker ?!
    Nočejo – resnice !! Pravve – r. e s n i c e !
    Ne
    Ne rabimo – sprave !
    Večina – vpletenih je – mrtvih ! Rabimo – le? Realno – resnico !!

    Spravijo !
    .. naj se pa storilci !
    (in njih potomci ) nesodnih zločinov proti sonarodnjakkom ?!
    Spravijo – naj se – sami s seboj ! In s svoijimi predniki !
    Jaz, mi se z njihovimi dejanji – ne bomo – nikoli “spraviili” !
    Zakaj le ?
    Kriminalci, morilci, zločinci – morajo biti – kaznovani ! Nihče se ne “spravlja” z njimi ! L.r. JANEZ KOMENDA

    • avtohtoni neandartalec

      Ampak upor proti fašistom je bil nekaj normalnega in spontanega, nacistom so se upirali vsi normalni ljudje na svetu, partizani se mogoče razlikujejo od ostalih skupin zato, ker tega niso hinavsko skrivali ter se zgovarjali, da se pasivno borijo.

      • Anthon

        Zgodovinsko deplasirano, ni vredno razlage!

      • FRANC3

        Po tvojem so se smeli Slovenci upreti fašizmu in nacizmu. Zakaj se niso smeli upreti komunizmu, ki ga je poosebljala KPJ in KPS izvajali pa partizani?
        Partizani in partizanstvo je bila samo farsa in fasada komunistov za dosego cilja: uvedba komunizma in komunistične diktature po vzoru SSSR. Partizani sploh niso vedeli, da se ne borijo za samostojno Slovenijo, ampak da se borijo za komunistično Slovenijo znotraj Jugoslavije. Danes pa ZB in levica poučuje Slovence, kako so se borili za samostojno Slovenijo. Zakaj pa jo potem niso udejanjili, saj so imeli popoln monopol? Ker so bili ritolizniki SSSR in KPJ!

      • radames

        Kakšen upor? Se ti osebno upiraš tistemu, ki gre nadte do zob oborožen, ti pa še kamna ne moreš pobrati, ker ga ni? (Dražgoše!!!)
        Ubupno zaostalo razmišljaš. Revolucionarno! Tako so te naučili v šoli. In tako šolsko učenje nikakor ni v skladu z evropsko kulturo in civilizacijo.

      • Bloški Tonček

        Upor proti okupatorju ja, pri nas pa je šlo za revolucijo in priložnostem boj proti nacistom in fašistom. Še sodelovali so med seboj!
        Tudi MVAC in Domobranci so bili posledica in ne vzrok Partizanskega terorja. Ni bila njihova ideja podpirati tujca, pač pa zaščititi sebe in svoje pred nerazumnim nasiljem (ozna, ipd.)

        • radames

          Tako je!
          Za vse slovenske neandertalce še enkrat tale citat, da se vidi, kdo je ustanovil takoimenovano “belo gardo”:

          Takole piše Angela Vode v knjigi Skriti spomin (Lj. 2005; stran 70):

          Citat
          Naslednji dogodek mi je dal misliti. Ko sta Črtomir Nagode in Aleš Bebler razpravljala o organizaciji in nalogah odporniškega gibanja, to je Osvobodilne fronte, je Bebler poudaril:” Pripravljeni moramo biti tudi na boj z belo gardo.” Nagode je prepričano dejal:”Morda pa ne bo potrebno, če bomo znali v gibanje zajeti ves narod.” Nakar je Bebler pojasnil stališče OF (komunistov) do vprašanja bele garde:” Bela garda mora biti, ker jo potrebujemo. Če je ne bodo ustvarili klerikalci, jo bomo morali organizirati sami.”
          To mi je nekoč omenil sam Nagode, ki je spoznal, da so komunisti potrebovali belo in tudi plavo gardo, da bi lahko uničili vse, ki se niso uklonili njihovi nadvladi. Šlo je tudi za prevzem oblasti, kjer ne sme biti komunistom nihče na poti, ki bi mislil s svojo glavo, pa tudi korita niso hoteli z nikomer deliti.
          Konec citata

  • garfi

    Tabu tema ker bi rdeči zločinci in nasledniki morali drugače odgovarjati.
    Tako pa so nas za nagrado še izropali.

  • Ludvik Poljanec

    Vedno se čudim kako novinarji in ljudje z lahkoto pišete o brskanju kosti ,ko pa moramo vsi vedeti,da je potrebno za umrlimi izdati mrliški list in se na osnovi tega izvajajo pomembna pravna dejanja oziroma zapuščine. Ali bomo kdaj Slovenci to razumeli?

    • Anton

      doslednost prosim doslednost, ko govorimo o umrlih, so imeli ti pravično sojenje, če sploh?

  • xtc

    Težava za levake je da še kar nekaj klavcev živi in nekatere družine nebi bile nič več ugledne ;če seznami pridejo na dan;sploh pa če sekako so priviligirani;vlečejo rente imajo prednosti pri zaposlovanju ipd:
    Ve se zakaj in kdo jih je pobil;v tujini jim je to že kristalno jasno le prinasse laže približno tako kot npr laže Vlado Ambrožič;ki pa je le eden od mnogih;ki se pač z grozljivo družinsko zapuščino ni zmožen soočiti in priznati;da je pač oče storil kup npak;za katere pač sin ni nodgovoren;vendar niti tega ni zmožen obsoja in napada vse vprek namesto;da bi svojce žrtev prosil odpuščanja za očeta: Žalostnata Slovenija:

  • Kapucinka

    Ne tajim, da je bilo med prekrasnimi morilskimi komunisti tudi dosti Slovencev, da pa govorite o “slovenskem” genocidu, se mi zdi trapasto. Slovenski komunisti so bili samo majcen delec mreže, vodstvo pa je bilo drugje.

    • Olga

      Glavni morilci!

    • Anthon

      Bojim se, da se motiš. Prav Slovenci so bili pri teh rabotah najbolj agilni. Potrebujemo dokumente iz srbskih arhivov!

    • Za komuniste so šli večinoma taki, ki so bili že precej mešanih genov, edino slovenko so morda govorili. Ves komunizem je bil tako ali tako služenje sivih vladarjem sveta, ki so imeli strategijo za počasen prevzem oblasti že davno. Pač ljudje tudi niso bili prav močni v logiki, sicer se ne pridružili krožku izlivov “modrosti” iz vira kre.enčkovih. Ja so pa možganski trusti hitro postali žrtve preganjanja teh be.a.ov.

  • ljubinica

    “smo zadeve vedno olepševali, da bi se lepše slišale in bile zato manj boleče”
    V članku je moteče izražanje v 1. os množine. kot da bi vsi Slovenci mislili enako …
    V resnici gre seveda za laži in sprenevedanja vladajoče rdeče kaste.

  • montyamp

    STRPNOST MED MORILCI = = = SAMOMOR . KANDELABRI ČAKAJO . Italijani so že leta 1945 imeli okrašene bencinske črpalke . Žvepleni se pa sprehaja kot tito .

  • pokvarjeniSvet

    To so storili sionistična podskupina in vazali komunisti !

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!