fbpx

Pozor! V veljavo bodo stopili novi prometni znaki. Jih poznate?

Foto: STA/mzi.gov.si

Na slovenske ceste prihajajo novi prometni znaki. V torek se namreč uveljavlja Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah, ki iz uporabe umika nekatere prometne znake, denimo znak za sistem “zadrge”, uvaja pa nekaj novih, na primer znak za bližino medveda.

Spreminjanje pravilnika pomeni poseben izziv za izpitne centre, ki so odgovorni za izvajanje teoretičnega dela vozniškega izpita. V praksi čez noč praktično ne bo sprememb, edini spremenjen znak, ki bo moral stati že to sredo, 6. julija, bo oznaka za začetek in konec hitre ceste. Na novem znaku ne bo več podobe avtomobila, temveč bo na znaku narisana cesta – tako, kot je na znaku za avtocesto.

Med znaki, ki se na novo uvajajo, sta med drugim znaka, ki se bosta aktivirala ob zaznavi vozila v nasprotno smer ali medveda. Na avtocesti pri Vranskem je naprava, ki zaznava nasproti vozeče vozilo, že postavljena, na nevarnost pa bodo zaenkrat opozarjali na portalih na avtocesti.

Da bi vzpostavili sistem, ki bi voznike opozoril na bližino medveda, pa ministrstvo za kmetijstvo v sodelovanju z zavodom za gozdove in pod pokroviteljstvom EU na območju Cerknice in Kočevja tudi že izvaja projekte za zaznavo gibanja medveda.

Zavijanje desno na križišču tudi ob rdeči luči
Na slovenske ceste prihaja tudi znak, ki bo omogočal zavijanje desno na križišču ob rdeči luči. Vendar takšno zavijanje za zdaj še ne bo dovoljeno, najprej je treba sprejeti še nekatere podzakonske akte, ki bodo urejali tak prometni manever. V koraku s časom se dodaja tudi prometni znak z oznako parkirišča s polnilniki za električna vozila.

Znaki ne bodo več stali samo na desni strani
Znaki tudi ne bodo več obvezno stali le na desni strani, ampak tudi na levi, če bo tako bolj smiselno. Prav opozorilo na nevarnost medveda bi utegnil biti tak primer – če bi prihajal z leve strani, opozarjanje na desni strani vozišča ne bi imelo velikega učinka, ugotavljajo pristojni na infrastrukturnem ministrstvu. Doslej se je znak na levo stran vozišča lahko postavilo le, če je na desni že stal drug znak.

Ministrstvo ugotavlja, da znak za priporočeno hitrost ne prinaša koristi
Med drugim bo nekoliko preoblikovan znak, ki opozarja na nevarnost otrok na vozišču. Odslej bo na njem natančneje pisalo, ali je v bližini šola, vrtec ali igrišče. Preoblikovani bodo tudi znaki za premični most, bližino morja ali letalske steze ter predor, grbino, obvoz, prometni otok in kolesarske povezave. Tudi znak, ki kaže, v kateri smeri je policijska postaja, bo prenovljen.

S slovenskih cest pa se poslavlja znak za priporočeno hitrost, saj po ugotovitvah ministrstva za infrastrukturo ni nobenih podatkov, da bi bil ta znak koristen.

Umika se znak za sistem “zadrge”
Umikajo tudi znak za sistem “zadrge” v prometu, torej znak, ki pojasnjuje način vključevanja vozil z več pasov na zožano cesto. Na ministrstvu pričakujejo, da bo tukaj prevladala osnovna vozniška kultura. Prav tako iz uporabe odhajajo prometni znaki za tramvajsko progo, stranišča, neutrjeno bankino in nevarnost požara. Vse spremembe so objavljene tudi na spletni strani ministrstva za infrastrukturo.

Spremembe pravilnika bodo seveda vplivale tudi na opravljanje teoretskega dela vozniškega izpita. Na agenciji za varnost prometa, ki bdi nad izpitnimi centri, so povedali, da pravilnik prinaša “malo morje” sprememb, in se bodo skupaj s centri v prehodnem obdobju potrudili, da bodo opravljalci teoretskega dela vozniškega izpita o vseh spremebah, ki jih lahko doletijo na izpitnih polah, pravočasno in nazorno informirani.

Na izpitu bo spremenjenih več kot desetino nalog
Spremenjenih bo približno 250 nalog, kar pomeni več kot desetino vseh nalog, ki jih kandidati lahko dobijo na izpitu. Vključno z nalogami, ki jih nameravajo spremeniti kasneje, bo skupno spremenjenih okoli 300 nalog, ocenjujejo na agenciji.

Nekatere novosti, denimo spremenjena oznaka za začetek in konec hitre ceste, bodo na izpitnih polah že v torek, vključevanju teh sprememb v izpite se namreč ne da izogniti, saj bodo nekatere aktualne že takoj, druge pa postopoma. Na te novosti morajo biti kandidati torej pripravljeni.

Postavljeni bodo v desetih letih
Sicer pa bodo morali vzdrževalci nove znake postaviti v desetih letih, kar je celo dlje od življenjske dobe prometnega znaka. Spreminjajo se tudi nekatere talne oznake, te bodo morali na novo urediti v naslednjih štirih letih, veleva pravilnik. Iz uporabe seveda ne odhajajo najbolj pogosti znaki, ampak taki, ki jih vozniki že zdaj ne opazijo.

N. K., STA