Tako je ministrstvo kadrovalo direktorja pomorske uprave, ta ima nalogo zagotavljati državne posle lokalnemu šerifu, ki je Sloveniji dolžan milijone!

Jadran Klinec (Foto: Nova24TV)

Potem, ko smo v četrtek razkrili, da je bil na ministrstvu za infrastrukturo prejšnji teden na 262. dopisni seji vlade na predlog ministra Petra Gašperšiča podaljšan mandat direktorju Uprave RS za pomorstvo Koper Jadranu Klincu, na dan prihajajo vedno nove podrobnosti, zakaj je ministrstvo kršilo zakon oz. zakaj Klinca na tem položaju nekateri potrebujejo. Javljajo se venomer novi in novi zdajšnji in nekdanji zaposleni, iz dobro obveščenih virov smo izvedeli, kako Klinec skupaj s prijateljem Bogdanom Glavino, ki ga je kadriral na mesto direktorja, že leta mastno služi na račun davkoplačevalcev.

Kot smo poročali, lahko pristojno ministrstvo skladno z zakonom o javnih uslužbencih uradnika ponovno imenuje na isti položaj brez internega oz. javnega natečaja najkasneje tri mesece pred potekom obdobja imenovanja, a je v primeru Jadrana Klinca zamudilo za nekaj dni ter tako kršilo slovensko zakonodajo, ki jo vlada tako striktno uveljavlja za drugorazredne državljane.

Jadran Klinec je prijatelj in bivši zaposleni v podjetju Bogdana Glavine, ki je skriti lastnik zdajšnjega Portvala. O Glavini so mediji v zadnjih letih obširno poročali zaradi njegovega vpliva na obali, saj je v njegovih poslih med drugim nastal večmilijonski dolgo do največje državne banke NLB, bil je v ospredju afere zapuščenih ladij, največji paradoks pa je v tem, da mu ta ista država, kateri je Glavina dolžan milijone, še vedno daje bajne posle.

V Uradu za pomorstvo RS v Kopru so naročali tudi sol. Zakaj že? (Foto: Nova24TV)

Boter Klinčevega prihoda v Koper že od začetka Bogdan Glavina
Kot smo že pisali, je Bogdan Glavina preko Igorja Maherja in Igorja Bordona dosegel, da so pred petimi leti postavili njegovega bivšega zaposlenega Jadrana Klinca na mesto direktorja uprave, z namenom pridobitve koncesije za vzdrževanje in popravilo OVP kakor tudi še drugih zanje pridobitnih poslov. Koncesijo OVP naj bi formalno takrat prevzelo podjetje Crismani ekološke storitve Koper. Dejansko naj bi po tem načrtu koncesija OVP in posledično profit ostala v rokah tihih partnerjev, kot sta Bogdan Glavina in Jadran Klinec. Sirio d.o.o., dotedanji partner, kateremu so pogodbo podaljševali vsako leto, se je zaradi prirejenih razpisov pritožil, zaradi česar je ostal partner, saj Crismani posla (še) ni dobil. A po naših informacijah se zdaj pripravlja nov razpis oz. nov poskus sklenitve posla s podjetjem Crismani.

Da pomorski urad posluje s Portvalom, je jasno razvidno iz javno dostopnih podatkov. (Foto: Nova24TV)

Kako v Kopru deluje mafijska naveza, razkriva neverjeten podatek, da je koprski ladjar Bogdan Glavina oz. njegovo podjetje Euroshipping dolgovalo NLB-ju in Porsche Leasingu več kot 1,3 milijona evrov, podjetje pa se je zato  znašlo tudi na seznamu davčnih neplačnikov. Glavina je samo zaradi Euroshippinga dolgoval Dursu do 50 tisoč evrov. Leta 2015 je šel po stopinjah svojega podjetja kot edini družbenik in šef tudi Glavina sam – koprsko sodišče je namreč takrat začelo njegov osebni stečaj. A očitno ima Glavina več življenj.

Po naših zanesljivih virih je Glavina še vedno serviser uradnih plovil Uprave RS za pomorstvo Koper, po naših informacijah servisira celo plovila slovenske policije. Letos so v pomorski upravi dobili nov čoln, pri katerega nakupu je bil Glavina posrednik, bil je večkrat na Nizozemskem v ladjedelnici skupaj s predstavniki pomorske uprave. Dobil je praktično vse razpise, na katere se pomorska uprava prijavi, kot npr. za vzdrževanje OVP – gre za objekte varnosti plovbe (boje, svetilniki), Glavina pa naj bi bil v navezi še z nekaterimi predstavniki Crismanija.

Urad z pomorstvo RS v Kopru. (Foto: Nova24TV)

Portval prodajal pokvarjeno sol?
Gremo naprej. S strani Luke Koper je dobil Glavina pogodbo za poglabljanje bazenov v taisti luki in postavljanje kanalizacije v Portorožu pred kavarno Coco. Iz zanesljivih virov smo izvedeli, da je takoj po nastopu na mestu direktorja pred petimi leti Klinec nakazal Glavinovemu podjetju Portval kar 70.000 evrov, še vedno pa nihče v pomorski upravi ne ve, zakaj. Čeprav gre tako rekoč za gospodarski kriminal, Glavina ostaja na obali nedotaknjen. Še več, več slovenskih komunalnih podjetij je v minulih mesecih od istega podjetja, Glavinovega Portvala, odkupilo sol, za katero je obstajal utemeljen sum, da je odpadna. Ta je imela v dneh po nakupu, ko je že ležala tudi po cestah, neprijeten vonj in nenavadno barvo. Takrat so v podjetju vse skupaj zanikali, namige, da naj bi šlo za odpadno sol iz mesno-predelovalne industrije v Italiji, so ostro zavrnili in za RTV zatrdili, da so vsi podatki o načinu pridobivanja, predelavi soli in področja uvoza poslovna skrivnost.

Več slovenskih komunalnih podjetij je v minulih mesecih po nakupu soli opazilo, da ima ta neprijeten vonj in nenavadno barvo. Kaj je skupna točka? Vsa so sol nabavila prek istega podjetja v Kopru. Zanimivo v tej zgodbi je, da sol za posipavanje kupujejo tudi v Uradu za pomorstvo RS. Zakaj jo rabijo? “Ne vem, očitno zato, da malce posolimo morje,” se čudi neimenovani sogovornik, zaposlen v pomorskem uradu.

Zanimiva je tudi zgodba o pilotaži v Luki Koper, tudi ta posel ima Glavina, kjer se, kljub javnim razpisom, že dolga leta zraven ne spusti nobenega ekonomsko ugodnejšega in prodornejšega podjetja. Gre za monopol, kjer se delijo milijoni. Zanimiva je tudi zgodba o direktorju terminala RO-RO v Luki Koper, ki je na obali prav tako poznan kot monopolist, ki ima v luki svoja podjetja, in tako rekoč sam sebi deli posel. Tudi Belič je po naših informacijah dober prijatelj z Glavino in Klincem.

In medtem, ko drugih slovenskih medijev še vedno ne zanima, da je pomorsko ministrstvo kršilo zakon in da Klinec v navezi z Glavino na obali izvaja gospodarski kriminal, Marjan Šarec z istimi ljudmi, ki že leta dopuščajo takšno krajo slovenskega davkoplačevalskega denarja, spet sestavlja vlado …

L. S.