fbpx

Ministrstvo za kulturo in Janković razmetavata davkoplačevalski denar za ribanje zelenjave ob spolovilih?

Foto: zajetje zaslona/Marcandrea/vntheatre.com

Šest golih ženskih teles se umešča v prostor, išče mesto v občinstvu, na odru, ob stenah prizorišča. Performerke v različnih položajih ribajo korenje, bučke in kumarice, pri čemer hkrati simbolno udejanjajo drkanje in gospodinjsko opravilo. Performans na surov, izčiščen način z eno samo akcijo vzpostavi žensko v redukciji na v zasebnost potisnjen seksualni objekt,” se glasi koncept Olje Grubić, ki sta ga očitno financirala tudi Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana. 

Gola ženska telesa, ki so bila sprva zakrita s sobnimi rastlinami, so v prostorih Moderne galerije s preprosto akcijo – z ribanjem korenčkov in bučk na strgalnikih v svojih mednožjih – odprla voajerističen vpogled v človeško intimo ter njen odnos do lastne fizičnosti. Skupinska, skoraj orgiastična, a nikakor vulgarna akcija je z na prvi pogled humorno bolečimi podobami samozadovoljevanja z eko-bio ideologijo prepletala miselni tok – monolog vsake od izvajalk: njihove hipne strahove, momentarne naključne opazke ter razmišljanja o intimnih odnosih do drugih izvajalk, do svojega telesa, psihe, družbe, okolja in umetnosti, je dramaturginja in scenaristka Varja Hrvatin opisala izvedbo projekta oz. performansa “Golo življenje”.

Preberite še:  Smešni Twitter trend: Ali sploh kdo ve, kdo je Dušan Josip Smodej?

Golo življenje je performans, ki drsi skozi preizpraševanje, kaj pomeni biti živo bitje v živem svetu; kaj pomeni imeti telo, pogoje bivanja, življenjski potencial, individualne in kolektivne pogoje razvoja, moč za njihovo spreminjanje … Skozi poetični jezik Golo življenje vizualizira intimnost žive prisotnosti človeškega telesa in dinamike med njegovo fizično, duševno in čustveno identiteto,” so še zapisali na spletni strani, ki predstavlja dotični projekt – poleg Olje Grubić so navedene še naslednje performerke: Anita Wach, Kristina Aleksova, Sara Horžen, Anja Novak, Ena Kurtalić in Lana Zdravković. Izvedbe so potekale od oktobra 2019 (predsednik vlade Marjan Šarec; minister za kulturo Zoran Poznič) – večinoma v Moderni galeriji, zadnja je navedena 18. junija letos na “Prvo pa žensko Festival Skopje”.

To vulgarnost plačujemo davkoplačevalci!
Če imajo umetniki in zainteresirana javnost tovrstne perfomanse za umetnost, pravzaprav niti ni nenavadno, da v določenih umetniških krogih prihaja do spolnih zlorab in posledično tudi do samomorov. Dolgoletna novinarka in urednica na Mladini in nato na časniku Delo Maja Megla je na naslove več medijev poslala pismo, v katerem je razkrila perverzno in nasilno početje zdaj že pokojnega Romana Uranjka, ki je v Dušanu Smodeju očitno našel idealnega družabnika z deviantnimi nagnjenji. A vse skupaj postane še toliko bolj problematično, če tovrstne prakse, vsaj posredno, podpirajo tudi državne institucije. Kot je razvidno iz Erarja, je Via Negativa, društvo ustvarjalcev in raziskovalcev sodobnih scenskih umetnosti, prejelo vsega skupaj 1.300.495,93 evra. Od tega je Ministrstvo za kulturo prispevalo 713.896,36 evra, MOL pa 462.539,43 evra – največ ravno v letu 2019, pa tudi v letu 2018 niso bili ravno skopi.

Vir: Erar

Še več težko prisluženega davkoplačevalskega denarja za še več “umetnosti”?
Glede na to, da ima aktualna vlada Roberta Goloba namen pobrati čim več davkoplačevalskega denarja, se verjetno lahko nadejamo, da bomo deležni še več takšnih in drugačnih “umetniških” performansov, obenem pa tudi afer, ki se jih bo enostavno pometlo pod preprogo.

Sara Kovač