Nov program SDS: Za sodobno prometno infrastrukturo in stanovanja za mlade družine

Slika je simbolična (Foto: iStock)

Ker vlada Mira Cerarja namerava za 2 odstotka celotnega slovenskega železniškega koridorja plačati milijardo in več evrov davkoplačevalskega denarja, so v SDS že večkrat jasno poudarili, da nasprotujejo načinu gradnje in načinu financiranja drugega tira, ki ga načrtuje aktualna vlada. Zato je predsednik odbora za infrastrukturo in prostor pri strokovnem svetu SDS Zvone Černač predstavil alternativne možnosti za rešitev infrastrukturnega vprašanja na odseku Divača–Koper.

Na današnji novinarski konferenci v prostorih Slovenske demokratske stranke je predsednik odbora za infrastrukturo in prostor pri strokovnem svetu SDS Zvone Černač predstavil program SDS za področje infrastrukture in prostora ter alternativne možnosti za rešitev infrastrukturnega vprašanja na odseku DivačaKoper.

Zvone Černač, predsednik Odbora za infrastrukturo in prostor pri Strokovnem svetu SDS (Foto: SDS.)

Spomnimo, da se je po tem, ko smo državljani in državljanke zbrali potrebnih 40.000 podpisov za razpis zakonodajnega referenduma o zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge DivačaKoper, ki ga je predlagala vlada Mira Cerarja, začela referendumska kampanja. A ker se sam projekt ocenjuje kot TEŠ 6 na kvadrat tako po vsebini, kot po primernosti izvedbe in kot po nepotrebnosti finančnih sredstev, ki naj bi se porabila za ta projekt, je Zvone Černač dejal, da bi do leta 2015 morali ponovno prevetriti traso drugega tira že po načrtu SDS. To se ni zgodilo.

Danes se namreč srečujemo z enakimi težavami kot pred 5 leti. V parlamentarni obravnavi je paket 3 zakonov s področja prostora in gradenj, ki nadomešča 5 zdaj veljavnih zakonov. To je dobro. Vendar zakoni ne vsebujejo radikalnejših sprememb. Umeščanje v prostor poteka prepočasi in na neustrezen način.

Černač je še povedal, da se je proti gradnji drugega tira postavilo veliko interesnih skupin, kar jasno nakazuje, da z vladnim zakonom nekaj ni v redu. Zakaj je bil potreben zakon o družbi 2TDK z dvema zaposlenima in 45-letno koncesijo? Nedopustno je, da se ljudje sprašujejo o tem. Pri tem pa je dodal, da se bodo odgovorni z zakonom znebili odgovornosti, si zagotovili dobre položaje v tem podjetju in izbranim podjetjem zagotovili zaslužek. Zato v SDS ponujajo cenovno najboljšo optimalno možnost na delu trase, kjer ni potreben DPN, za gradnjo drugega tira pa bi potrebovali največ 4 leta.

Ni področja, kjer ne bi bile možne izboljšave
Černač je v današnji predstavitvi še dejal, da v odboru SDS sodeluje prek 100 posameznikov različnih področij. Kadrovski potencial pomeni tudi to, da je stranka ne samo programsko, ampak tudi kadrovsko pripravljena uresničiti programe. Glede prometa, prometne politike in politike urejanja prostora pa je dejal, da imajo dva cilja. To sta urejena infrastruktura na področju prometa za gospodarstvo in mobilnost prebivalstva. Černač je pri tem poudaril, da ni področja, kjer ne bi bile možne izboljšave.

Pomembnejši ukrepi
Potreben je operativni program prenove in gradnje celotne prometne infrastrukture s poudarkom na prenovi železniške mreže – ne samo Koper–Divača. Prav tako je treba ohraniti in posodobiti vinjete. Černač je razložil, da bi vinjete ostale, le nalepke bi se ukinile. V SDS bi prepolovili stroške za prvo pridobitev vozniškega izpita, odpravili registracije koles s pomožnim motorjem, prenovili vozne rede ter razrešili dostopnosti javnega prevoza. Na področju prostora pa je Černač dejal, da je potrebna prenova gradbene in prostorske zakonodaje. Namesto številnih zakonov bo normativna ureditev strnjena v dveh predpisih, ki bosta določala umestitev v prostor in gradnjo objektov. Hkrati pa bo prek predhodnega obdobja dveh let urejen problem nedovoljenih in neskladnih gradenj z njihovo umestitvijo v prostor ter legalizacijo oziroma dosledno odstranitvijo v primerih, ko legalizacija ne bo mogoča.

I. K.