fbpx

Nov udarec za davkoplačevalce: uvedba novega prispevka ob registraciji vozila?

Foto: sta

Očitno dejstvo, da je Slovenija ena najbolj obdavčenih držav v EU in da so davki krepko nad evropskim povprečjem, vlade ni ustavilo, saj je napovedala še dodatno zvišanje davkov. In ker tudi to ne bo zadoščalo potrebam nove Golobove vlada, je ta našla način za dodatni zaslužek na račun davkoplačevalcev, tokrat pod pretvezo zelenega prehoda. Tako bodo navadni ljudje (spet) plačevali za ekonomsko nesmiselne Tesle premožnih ljubljanskih japijev.

Neumno, da bomo ob registraciji avta vsi, kot v socializmu za telefonski priključek, plačevali prispevek za polnilne parke z alternativnimi gorivi. Naj to financirajo podjetja, ki bodo s tem služila,” je na Twitterju komentiral ekonomist Matej Lahovnik novico o novi obdavčitvi, ki se je je domislila nova vlada. Minister za infrastrukturo Bojan Kumer je namreč ostalim zakonom in ukrepom, potrebnim za zeleni prehod, dodal nov prispevek za alternativna goriva, ki ga bomo plačevali ob registraciji vozila.

V novi koaliciji so že večkrat napovedali progresivno obdavčitev celotnega premoženja državljanov. Ker pa očitno to ne zadovolji vseh potreb nove vlade, so se odločili, da državljane še dodatno udarijo po žepih. Tokrat pod pretvezo zelenega prehoda. Ambicija ministra za infrastrukturo Bojana Kumerja je prehod na zeleno, in sicer na račun zmanjševanja fosilnih goriv. V ta namen so na ministrstvu pripravili pet ukrepov, s katerimi nameravajo pospešiti predvsem gradnjo sončnih elektrarn, vetrnic, našli pa so tudi dodatni način, kako še bolj obdavčiti običajne ljudi.

Minister za infrastrukturo Bojan Kumer

Nov prispevek ob registraciji vozila?
Z zakonom bi poiskali finančne vire, s katerimi bi nato ob cestah postavili ustrezno infrastrukturo, predvsem polnilnice za zgoraj omenjena goriva. Vsekakor so našli način za »iskanje« finančnih virov tudi iz žepov državljank in državljanov, saj naj bi zakon predvideval tudi obvezni prispevek, ki naj bi ga od leta 2024 plačevali ob vsakokratni registraciji vozila. Odvisen bo od prostornine motorja, teže in drugih dejavnikov, plačevali ga bodo tudi lastniki električnih vozil. Kot je poudaril Kumer, je zakon zdaj v obravnavi, viri za prispevek pa so lahko tudi proračun, kohezijska sredstva in podnebni sklad. Od 1. januarja 2024 naj bi plačevali “minimalen znesek,” je napovedal Kumer, piše STA. Ob novici niso ostali ravnodušni niti uporabniki Twitterja niti ekonomist Matej Lahovnik, ki je komentiral “Neumno, da bomo ob registraciji avta vsi, kot v socializmu za telefonski priključek, plačevali prispevek za polnilne parke z alternativnimi gorivi. Naj to financirajo podjetja, ki bodo s tem služila“.

Foto: Twitter

Gre za uvajanje nove dajatve pod krinko gradnje polnilne infrastrukture. Smo za bencinske servise tudi zbirali denar na ta način? Ne, ni potrebe. Ponudniki nam energijo itak mastno zaračunavajo ne glede na obliko. Gre za čisti nateg, kar trenutna oblast tudi najbolj obvlada,” je komentiral eden od uporabnikov Twitterja.

Ostali ukrepi zajemajo dolgoročni načrt za spodbujanje OVE, ki naj bi ga vlada obravnavala že ta teden, vključuje pa hitrejše in poenostavljene postopke umeščanja v prostor za sončne elektrarne in vetrnice. Zakon trenutno ne zadeva hidroelektrarn, pričakujejo pa se določeni pomisleki glede zakona zaradi vpliva na okolje. Minister je izpostavil več možnih lokacij za namestitev večjih sončnih elektrarn, med njimi so protihrupne ograje ob avtocestah, površina in brežine umetnih jezer ob zaprtih rudnikih, zaprta odlagališča odpadkov in druga degradirana območja. Sončne elektrarne bi zaradi ohranitve postavili na kmetijska zemljišča. Zadnji vladni ukrep vključuje vpogled lokacij, na katerih je možna takojšnja priključitev sončnih elektrarn, lokacije so po vsej državi, skupaj bi lahko prinesle 1030 MW moči. Četrti vladni ukrep je namenjen tistim, ki želijo sončne panele postaviti na svoji strehi.

Tanja Brkić