fbpx

O premestitvah na RTV: uredniki morajo prevzeti odgovornost in zaposlenim dodeliti naloge, ki jim bodo kos

Direktor TV Slovenija Uroš Urbanija. (Foto: STA)

Čeprav je novinarka RTVS Eugenija Carl na Facebooku objavila, da gre za “odstavljanje” urednice Vesne Pfeiffer in voditelja Sašo Krajnca, se je zgodila zgolj premestitev v prizadevanju za večjo učinkovitost in profesionalnosti. Kot je v preteklosti dejala bivša direktorica Ljerka Bizilj, “RTV SLO ne potrebuje 2000 urednikov”, vsekakor pa morajo zahtevne in odgovorne naloge prevzeti tisti, ki so jim kos. Razlog naj bi bil namreč odmevna napoved prispevka o odzivu Radiotelevizije Slovenija (RTVS) na Mladinin uvodnik. Premestitev se še ni zgodila, s Krajncem pa se še dogovarjata o nadaljnjem ukrepanju.

Direktor Televizije Slovenija Uroš Urbanija od odgovorne urednice informativnega programa Jadranke Rebernik pričakuje, da bo voditelju Dnevnika Saši Krajncu in urednici Vesni Pfeiffer določila drugačne, primernejše naloge, da bosta lahko profesionalno opravljala svoje naloge, razlog pa je napoved prispevka o odpovedi poslovnega sodelovanja z Mladino. Naročil je tudi analizo povzemanja drugih medijev na RTVS.

Po mnenju Urbanije sta bila tako Pfeifferjeva in Krajnc ob pripravi oddaje v hudi osebni stiski, s katero sta se očitno s težavo soočila. Po njegovih ugotovitvah je šlo za hudo programsko kršitev brez kakršnih koli strokovnih podlag. Razmišljal je celo o uvedbi disciplinskega postopka, vendar ga ne namerava izvesti.

Voditelj Dnevnika Saša Krajnc (Foto: RTV)

Po navedbi poročila, ki ga je pripravila Helena Milinković, predsednica generalnega vodstva stavkovnega odbora in predsednica Koordinacije novinarskih sindikatov RTV, naj bi Pfeifferjeva povedala, da “kot urednica oddaje ni imela nobene možnosti, da bi kakor koli opravila svoje uredniško delo“, vendar ji je Urbanija očital, da za poročilo ni navedla, kaj v prispevku ni bilo pravilno narejeno in bi kot urednica morala spremeniti ali urediti. Prav iz tega poročila pa je direktor prišel do ugotovitve, da je bil ključni faktor za njun odziv “stresna situacija, ki ji očitno nista bila kos“. Poročilo obeh temelji predvsem na podajanju časovnice nastajanja prispevka, kar ju je očitno zmotilo, ne pa na strokovnih odgovorih na podana vprašanja. V nasprotju z njima je odgovorna urednica Jadranka Rebernik pojasnila, da za omenjeni stavek ni nobenih strokovnih argumentov, prav tako ga ni naročila ona.

Razlaganje procesa izbire tematik je za gledalce nepredstavljivo
Po njegovih besedah je delo dnevnih urednikov in voditeljev podvrženo stresnim situacijam, zaradi česar se od njih pričakuje tudi prilagajanje tovrstnim stresom ne glede čas za pripravo. Razlaganje procesa izbire tematik gledalcem je nekaj, kar ne pride v poštev ne glede na situacijo, meni Urbanija. Ker je šlo po njegovem mnenju za stisko obeh zaposlenih, se je odločil, da ne sproži disciplinskega postopka, od odgovorne urednice pa pričakuje, da se bo z obema pogovorila in jima dodelila naloge, ki jih bosta v prihodnje lahko opravljala profesionalno.

Ljerka Bizilj zna včasih svojim bivšim podrejenim na RTV Slovenija podati tudi ostro kritiko. (Foto: Facebook)

Odločitev za premestitev v tem konkretnem primeru se zdi razumna glede na to, da je mnenje glede števila urednikov v preteklosti izrazila tudi bivša direktorica Ljerka Bizelj, ko je dejala, da “RTV Slovenija deluje tako, kot da ima 2000 urednikov”, čeprav jih toliko zares ne potrebuje. Tako to ne more več iti naprej. Uredniki so tam, da urednikujejo, in za to tudi prevzamejo odgovornost, tega se zavedajo vsi, predvsem to velja za tiste v novinarskem poklicu, zato je odziv novinarja časopisa Delo Uroša Esiha na odločitev Urbanije presenetljiv. Ali pa tudi ne glede na to, da je Esih znan po svojih izrazito pristranskih, levo usmerjenih in protivladnih twitih presenetljiv.

Urbanija zaprl usta Esihu
Esih je namreč na Twitterju direktorja TVS posredno primerjal z “brezobraznim in poniglavim politkomisarjem v času DDR”, čigar odločitve bi v tistem “svinčenem času komunizma” vplivale na bistveno hitrejše rušenje režima, vendar mu je Urbanija elegantno zaprl usta z enim stavkom: @UrosEsih se spominja, kako je Veselinovič na cesto vrgel na smrt bolnega odg. ur. Pa je molčal. In Meško ni izrabljal STA za svoje monologe. Skratka: nikoli ne bom dopustil, da bi se kogarkoli preobremenjevalo nad njegovimi zmožnostmi. Ali metalo na cesto, kot zahteva Repovž.”

Repovž predlagal idejo o “očiščenju zavoda”, zdaj pa sam kritizira “ravnanje z zaposlenimi”
Spomnimo na zgodbo o Borutu Mešku, nekdanjemu odgovornemu uredniku na STA, ki je bil tarča izvajanja hudega, pritiska s Bojana Veselinoviča, ki je postal direktor STA leta 2009. Po takratnem prepričanju ZNP naj bi bili pritiski tudi politično motivirani, imeli pa so vse znake šikaniranja in mobinga. ZNP je takrat zaradi tega večkrat javno protestiralo in zahtevalo od vlade Boruta Pahorja, ki je Veselinoviča nastavila, da ga razreši, vendar se mu je z novim zakonom o STA položaj dodatno utrdil. Ker se Meško ni želel ukloniti, ga je Veselinovič razrešil s položaja odgovornega urednika in ga odpustil. Prav v času, ko je bil odpuščen, je bil Meško na pregledih na onkološkem inštitutu, kjer je izvedel, da se mu je ponovila huda bolezen. Veselinovič ga je praktično brcnil na cesto in ga pustil brez sredstev za preživljanje v najhujšem času.

Igor Kršinar, Borut Meško in Uroš Urbanija (Foto: Zajetje zaslona)

Zoper STA je vložil tožbo na delovnem in socialnem sodišču, vendar sodnega epiloga ni dočakal, saj je prej umrl. Vse to je Meško preživel, kljub vsemu pa, kot je dejal Urbanija “ni izrabljal STA za svoje monologe”, kot to počne užaljeni urednik Mladine Gregor Repovž, ki si je s podporo STA v svojem monologu očitno vzel pravico do ocenjevanja in kritiziranja dela Urbanije v preteklosti na STA, češ da “je ravnanje direktorja Televizije Slovenija Uroša Urbanije nadaljevanje tega, kar je počel s STA in njenimi zaposlenimi.”, pri tem pa tudi on očitno “pozabil” na ravnanje z zaposlenimi v zadevi Veselinovič – Meško in celo na dejstvo, da je ravno njegova ideja o “očiščenju zavoda” pripeljala do današnje situacije.

Tanja Brkić