Podpisana pogodba za glavna gradbena dela na odseku Črni Kal–Koper

Datum:

Pogodba za glavna gradbena dela na drugem tiru železniške proge Divača–Koper na odseku Črni Kal–Koper je bila podpisana. Družba 2TDK je namreč danes v Kobilarni Lipica z izbranim izvajalcem, konzorcijem družb Kolektor CPG, Yapı Merkezi in Özaltin, podpisala pogodbo v vrednosti 224.749.369,00 evrov brez DDV. Ob podpisu pogodbe so bili prisotni župani štirih občin, ki se nahajajo na trasi drugega tira in minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.

Konzorcij izvajalcev je s podpisom tudi uradno potrdili namero izgradnje enega odseka trenutno največjega in najzahtevnejšega infrastrukturnega projekta pri nas. Ob podpisu so se zavezali k strokovni, kvalitetni in natančni izvedbi del ter poudarili pomen projekta za slovensko gospodarstvo ter gradbeništvo.

V 2TDK poudarjajo, da ima dogodek za družbo 2TDK tudi simbolen pomen, ker ravno na današnji dan mineva pet let, odkar je bila ustanovljena družba. “Vsi skupaj  smo umeščeni v današnji dan in prisotni pri dogodku, ki bo omogočil začetek, izgradnjo, dokončanje in predajo drugega tira vsem uporabnikom v letu 2026,” je poudaril generalni direktor družbe 2TDK Pavle Hevka. Hevka je skupaj s podpisom pogodbe predal direktorju družbe Kolektor CPG, Kristjanu Mugerliju, simbolično darilo– lesen vlakec z besedami: “Veselim se dneva, ko bo po trasi zapeljal vlak in mi boste to simbolno darilo pred vstopom na prvi vlak, ki bo popeljal po tirih, vrnili.”

Foto: Marko Pigac

V gradnjo odseka Črni Kal – Koper je vključena izgradnja šestih predorov v dolžini 7,7 kilometrov in viaduktov Gabrovica v dolžini 452 metrov in Vinjan v dolžini 647 metrov. Znano je, da je gradnja tega odseka bolj zahtevna, kot pa gradnja prvega odseka. Razlog se skriva v geološki sestavi. Izbran izvajalec je obljubil, da bodo dela izvedena z natančnostjo in na strokoven ter kvaliteten način.

Projekt bo spremljala tudi visoka stopnja digitalizacije

Direktor Kolektorja CPG in predstavnik vodilnega partnerja v konzorciju Kristjan Mugerli je v svojem govoru izrazil zadovoljstvo nad dejstvom, da bodo sodelovali pri tako edinstvenem projektu, ki z razlogom velja za trenutno največji in najzahtevnejši infrastrukturni projekt pri nas. “Že sama izbira kaže, da nas prepoznavajo kot sposobne in zanesljive partnerje in prepričani smo, da bomo z vrhunsko izvedenimi deli ta sloves še utrdili. V konzorciju s turškima partnerjema združujemo izkušnje z velikih infrastrukturnih projektov s poznavanjem domačega trga ter se zavezujemo, da bodo dela na odseki Črni Kal – Koper izvedena strokovno, kvalitetno in natančno. Zavedamo pa se tudi širše slike projekta. Izvedba projekta v takšnem obsegu in s slovenskim izvajalcem kot vodilnim partnerjem v konzorciju ne bo le pripomogla k izhodu slovenskega gospodarstva iz krize po pandemiji, ampak bo vsem deležnikom pri gradnji prinesla znanje, izkušnje in reference za nadaljnje projekte.” Po besedah  Mugerlija bo projekt spremljala tudi visoka stopnja digitalizacije, s katero bodo po njegovih besedah zasledovali predvsem sledljivost procesov, materialov in dokumentov ter zagotavljali preglednost izvedenih del.

Poleg Kolektorja CPG bo v projektu kot partner nastopalo turško podjetje Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş., ki ima izkušnje iz področja železniške infrastrukture, metrojev in mestnih projektnih sistemov. Generalni direktor podjetja Aslan Uzun je povedal, da ga zelo veseli, da so del konzorcija, ki se je na razpisu izkazal z najboljšo ponudbo. “Posebej smo  ponosni, da smo del tako pomembnega infrastrukturnega projekta, ki bo prispeval k razvoju Slovenije. Poleg tega gre za drugi projekt našega podjetja v Evropi poleg projekta na Švedskem, ki se že izvaja.”

Foto: Marko Pigac

Podjetje Özaltın İnşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş. predstavlja drugega turškega partnerja v konzorciju. V Turčiji se podjetje uvršča med vodilna gradbena podjetja, ki deluje na različnih gradbenih področjih. Leta 2016 so denimo v uporabo uspešno predali znameniti viseči most Osmangazi, dolg 2.682 metrov. Generalni direktor podjetja Muzaffer Özdemir je izrazil ponos, da so del del konzorcija, ki bo izvedel projekt, ki je ključnega pomena za Slovenijo in njen položaj na prehodu med Balkanom in razvitimi evropskimi državami. “K uspešni izvedbi projekta bomo prispevali s svojim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami, ki smo jih pridobili v turškem gradbenem sektorju, ter jih povezali z našim slovenskim partnerjem,” je izpostavil.

V Kolektorju poudarjajo, da sodelovanje s partnerjema iz Turčije prinaša velik potencial. Pridobljeno znanje in izkušnje bodo po njihovih besedah dolgoročno koristilo širši slovenski gradbeni operativi. V vlogi podizvajalcev bodo vključena tudi slovenska gradbena podjetja: Pomgrad, SŽ – Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Koling in drugi.

Nina Žoher

Sorodno

Zadnji prispevki