Alenka Bratušek prelomila obljubo: Tik pred sestopom Kolektor Stojana Petriča nagrajen z več kot polmilijonskim aneksom!

Foto: STA

Alenka Bratušek in njen izbranec na mestu direktorja 2TDK Dušan Zorko sta z novo finančno pogačo nagradila družbo Kolektor Stojana Petriča. Projektna družba za izgradnjo drugega tira med Divačo in Koprom 2TDK je s podjetjem Kolektor CPG sklenila aneks v višini 551 tisoč evrov, namenjen financiranju gradnje začasne obvoznice mimo vasi Beka, so danes povedali v 2TDK. Nova začasna cesta je po njihovih pojasnilih potrebna zaradi varnosti in kakovosti življenja prebivalcev vasi Ocizla. Problematiko gradnje drugega tira pa bodo predstavili tudi v oddaji Tarča, ki je razkrila omenjeni aneks 2TDK za družbo Kolektor.

Alenka Bratušek je še pred koncem svojega mandata podarila novih 551 tisoč evrov družbi Kolektor. Aneks je podpisal direktor 2TDK Dušan Zorko. Alenka Bratušek se je v preteklosti sicer javno zaobljubila, da ne bo sklenila nobenih aneksov v izgradnji drugega tira med Divačo in Koprom. Med drugim je dejala, “da je aneks dala z mize”. Kot kaže, pa svojih besed ni držala. “Obvozno pot moramo zgraditi, ker je prišlo do odstopa do načrtov. Ta aneks bo najbolj koristil projektu, da se bo lahko nadaljeval. Brez njega moramo v bistvu projekt ustaviti,” je Dušan Zorko komentiral nenavadno potezo 2TDK.

Posel so opravičevali z argumenti, da je cesta, ki poteka skozi Ocizlo, ozka in nima pločnikov, uporabljajo jo šoloobvezni otroci, ki živijo v novem naselju. Domačin je ob ozki cesti odprl tudi hostel in se začel ukvarjati s turizmom, ki mu transport težkih tovornjakov zagotovo ne bi koristil, so poudarili. Da bi rešili zagato, so v 2TDK skupaj z občino Hrpelje – Kozina našli skupno rešitev: začasno obvozno cesto mimo vasi Beka. To rešitev naj bi podprle tudi pridobljene študije oz. strokovna gradiva, hkrati pa je bila usklajena z vsemi deležniki, je poročala STA.

Anekse so v preteklosti izkoriščali SCT, Primorje in Vegrad, sedaj Kolektor, Pomgrad in GH Holding
V preteklosti so zaradi ozkih cest ali drugih izgovorov bivši padli slovenski gradbeni velikani SCT, Primorje in Vegrad odlično izkoriščali politiko aneksov. Vse to se je dogajalo ob gradnji avtocestnega križa in drugih velikih infrastrukturnih projektov v preteklosti. Sedaj vlogo SCT-ja, Vegrada in Primorje nadomeščajo Petričev Kolektor, Polaničev Pomgrad in Miklavčičev GH Holding.

Bratuškova zanikala, da bi s podpisanim aneksom finančno nagradila Kolektor
Tudi na ministrstvu za infrastrukturo so danes zatrdili, da so bili s potezo 2TDK seznanjeni. “Kot je ministrica Alenka Bratušek večkrat javno poudarila, nasprotuje nepotrebnim aneksom, ki nimajo zadostne vsebinske argumentacije, kar pa ne velja za konkretni primer,” so poudarili. Za ministrstvo je, kot so dodali, najbolj pomembno, da se projekt odvija v rokih in v okviru finančnih sredstev, ki so predvideni v investicijskem načrtu. Ta za graditev dostopnih cest predvideva skupno vsoto okoli 22 milijonov evrov, kot kaže zdaj, pa bo dejansko porabljena vsota bistveno nižja, okrog 12 milijonov evrov.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in generalni direktor 2TDK Dušan Zorko. (Foto: STA)

2TDK mora prihraniti 110 milijonov evrov, kar zahteva Evropska investicijska banka
Obenem so v 2TDK izpostavili, da ne dodajajo le stroškov, ampak v projektu iščejo tudi morebitne prihranke. Tako bo 1. marca končan projekt za izvedbo del (PZI), v katerem so glede na investicijski projekt prepoznali 71,6 milijona evrov prihrankov, je poudaril Zorko. “Prihranki morajo biti večji od 110 milijonov evrov, to med drugim od nas zahteva tudi Evropska investicijska banka,” je še dodal Zorko za STA.

Luka Perš