fbpx

[Analiza poročanja] Pristranskost portala 24ur je presegla vse meje

Odgovorni urednik portala 24ur Jure Tepina. (Foto: STA)

Slovenski večinski mediji so levi. To je tako jasno kot dejstvo, da sonce vzhaja na vzhodu. Res pa je, da so vsaj do imenovanja zadnje Janševe vlade to dokaj uspešno skrivali in svojo pristranskost nekako krotili do te stopnje, da ni bila že komična. Od leta 2020 ni več tako. Glavni novičarski portal so postali piarovski servisi levih strank ter glavni promotor agitpropa proti desnici. Poglejmo primer portala 24ur: njegova matična televizijska postaja Pop TV je v letih 2018–2020 šaljivo veljala za TV LMŠ, nato TV KUL in zdaj končno TV SVOBODA.

Poglejmo nekaj primerov.

Ko je v. d. direktorja policije Andrej Jurić skladno s svojimi pooblastili zahteval preiskavo že zaključenih kriminalističnih preiskav, je Pop TV v istem tednu na naslovnici objavil tri naslove o isti temi avtorjev Jureta Tepine, Mirka Vorkapića, Nike Kunaver, in sicer:

Aleš Hojs želi očitno preko policije obračunati tudi z našo medijsko hišo

Stroka: Direktor policije bi moral zavrniti Hojsa, politika mora ukrepati

Gre za nedopusten poseg in vplivanje na generalnega direktorja policije

V člankih so trdili, da policija Hojsova navodila razume kot politični pritisk, čeprav so jih kot takega razumeli le nekateri policijski sindikalisti, ki jim takšna preiskava ni bila pogodu. Kot strokovnega komentatorja so poklicali strokovnjaka za policijska pooblastila doc. dr. Miroslava Žaberla s Fakultete za varnostne vede v Mariboru, ki je trdil, da gre za nezakonite ukrepe. Prav tako so objavili odzive opozicije, ki je trdila, da gre za odkrito zlorabo oblasti.

Menjave v policijskih vrstah se seveda dogajajo in povsem običajno je, da bo minister za notranje zadeve sodeloval s svojimi strokovnjaki. Takole so se vrstili članki o kadrovskih menjavah na policiji. Kako so o kadrovskim menjavah na policiji pisali na 24ur?

Prevzem Policije z devetimi menjavami in ‘eksperimentom’ na NPU

V članku so direktorja policije zaničevalno poimenovali s političnim nastavljencem, direktorico NPU Petro Grah Lazar pa opisali kot “prijateljico Roka Snežiča” s konotacijo, kot da bi bila ljubimca.

Prevrtimo čas dve leti naprej. Golobova vlada ne le kadruje, ampak sestavlja kadrovske sezname smrti, hkrati pa ne premešča javnih uslužbencev, kot se je to dogajalo v času Janševe vlade, ampak jih kar po stalinistično odpušča.

Kakšne naslovnice lahko na 24ur zasledimo danes? Nobenih naslovnic. Vsaj nobenih političnih. Piše se o utopljenem Hrvatu, vročem poletju in dopustniških destinacijah. Politika je na stranskem tiru, ko pa se piše o Golobovih čistkah, se to počne zelo sramežljivo. Pred kratkim je generalni direktor policije Boštjan Lindav odpustil dva policista, ki naj bi bila povezana z bivšim generalnim direktorjem policije Antonom Olajem. Zapisali so sledeče:

Odpoved dobila Olajeva človeka

Kar naenkrat torej ni bila več pomembna domneva nedolžnosti javnih uslužbencev niti ni bila več prisotna kakršna koli sumničavost do političnih menjav. Šlo je za krivdno odpoved pogodbe o zaposlitvi dveh “Olajevih”. Nihče ni več vabil Miroslava Žaberla, da bi kaj povedal o političnih pritiskih. 24ur je za novico “neuradno” izvedel že veliko prej, kje drugje kot iz levih policijskih krogov. Kar naenkrat pa ni šlo več za čistke, ampak odpoved pogodbe o zaposlitvi zaradi hujših kršitev delovnih obveznosti.

Vrnimo se še enkrat v leto 2020. Kako so o kadrovskih menjavah na 24ur pisali, ko je vlado prevzela Janševa vlada? Naslovi so bili takšni:

Napadi na medije in napovedi kadrovskih čistk gotovo ne pripomorejo k izboljšanju razmer

Zvestoba poplačana s kabinetno zaposlitvijo

Imenovanja kot podreditev institucij?

Ugrabljena državna podjetja

Primerjajmo z naslovi ob Golobovih seznamih kadrovskih smrti in širitvijo ministrstev:

Nov ustroj prihodnje vlade: 19 ministrstev in vladni urad

Tri nova ministrstva bodo zapolnjena z obstoječim kadrom v javni upravi

Z delom začela nova vladna ekipa, imenovana večina državnih sekretarjev

Mesec: Ministrstvo za delo bo poslej na strani delavca

Golob po prvi seji vlade: Odlična popotnica za sodelovanje in povezovanje

Odzivov opozicije ni ali pa so zakopani globoko v tekstu. Nobenih strokovnjakov, ki bi razlagali, da je 20 resorjev v državi z dvema milijonoma ljudmi odločno preveč. Le vesela popotnica in poobjava Mesčevih socialističnih parol. O Mescu, Šarcu in predvsem njegovem državnem sekretarju – nekdanjem skrajnem levičarju Damirju Črnčecu – so že napisali neplačani piarovski članek, ki po osladnosti meji na patetiko. Skratka, portal Golobovo oblast jemlje, kot da gre za osvoboditev od okupatorja, ne pa za miren prenos oblasti v demokratični državi.

Zelo očitno je, da najvplivnejši in najbogatejši medij v državi ne skriva več politične pripadnosti levici, kar je izredno nevarno za demokratični proces v državi. Še posebej, če spomnimo, da družba ProPlus od davkoplačevalcev prek nelegalnega kartelnega dogovora z operaterji na leto prejema t. i. “drugi RTV- prispevek”, ki ga morajo plačati vsi s paketi IPTV televizije, saj so primorani v osnovnem paketu plačati ProPlusove programe (med drugim Pop TV in A Kanal).

Zelo zanimivo bo videti, ali bo nova Golobova vlada družbi ProPlus poplačala zvesto napadanje Janševe vlade in podporo Gibanju Svoboda. Če se to res zgodi, bo to alarm tako za slovensko pravosodje kot pristojne evropske institucije. Potem gre namreč za čisto pravo rušenje demokratičnega reda v državi z zaroto med mediji in politiko proti državljanom.

Andrej Žitnik